راهنمای انتخاب تیپ ناخن

معرفی انواع بهترین تیپ ناخن بصورت کامل

کاشت ناخن به روش تیپ‌گذاری یکی از قدیمی‌ترین روش‌های ترمیم و زیباسازی ناخن است که هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد. در حقیقت برای بسیاری از افراد، این روش می‌تواند در کنار کاشت ناخن هلویی موثرتر واقع شود، خصوصا که فرایند ترمیم آن بسیار آسان‌تر از سایر روش‌ها است و اندازه و طول ناخن می‌تواند به دلخواه مراجعه‌کننده تعیین شود. در ادامه این آموزش از سایت ایران آموزشگاه قصد داریم انواع تیپ ناخن، لوازم مورد نیاز و شیوه انجام این روش را به شما توضیح دهیم.

آموزش مرتبط: مراحل کاشت ناخن هلویی

 

تیپ‌گذاری انواع تیپ ناخن

فرایند تیپ‌گذاری انواع تیپ ناخن

در تیپ‌گذاری ناخن، ناخن‌کار ابتدا سطح ناخن را از هر گونه لاک، ژل و یا کاشت قبلی پاک می‌کند تا زیرسازی خوبی برای تیپ‌گذاری انجام شود. در ادامه به وسیله عقب‌زن، کوتیکول‌های اضافه روی ناخن را کنار زده و سپس به کمک قیچی مخصوص مانیکور، آن‌ها را از سطح انگشت جدا می‌کند. در این مرحله همه چیز برای تیپ‌گذاری آماده است.

 

مهم‌ترین کاری که ناخن‌کار باید در این مرحله انجام دهد، انتخاب سایز تیپ برای هر ناخن است. ناخن‌کار با دقت باید تیپی را انتخاب کند که عرض ناخن را به شکل کامل پوشش دهد. پس از انتخاب تیپ، ناخن‌کار به کمک چسب مخصوص آن‌ها را روی ناخن طبیعی متصل می‌کند و چند ثانیه فشار می‌دهد تا تیپ روی دست ثابت شود.

از این مرحله به بعد ظرافت‌های کار ناخن‌کار است که اهمیت پیدا می‌کند چرا که باید با استفاده از کاتر تیپ‌ها به اندازه دلخواه و مطلوب کوتاه شود و اگر در این مرحله ناخن‌کار مهارت کافی نداشته‌باشد، نتیجه نهایی جالب نخواهد شد.

وقتی شکل دلخواه شما به کمک کاتر نمایان شد، باید به وسیله سوهان دستی اطراف تیپ صاف و مرتب شود. در نهایت به کمک بافر، خراش‌های به وجود آمده روی ناخن محو و به وسیله پولیش ناخن‌ها صاف و صیقلی می‌شوند و تیپ‌گذاری در این مرحله تمام می‌شود.

 

انواع تایپ ناخن

معرفی انواع تیپ ناخن

تیپ‌های ناخن به ترتیب سایز از عدد ۱ تا ۱۰ شماره‌گذاری شده‌لند و باید به دقت برای سایز انگشت‌های دست و پا انتخاب شوند. انواع تیپ ناخن عبارتند از:

انواع تیپ ناخن شیشه‌ای

این نوع تیپ بی‌رنگ برای دیزاین ناخن ژله‌ای و کاشت‌هایی مانند فول گلس استفاده می‌شود.

تیپ ناخن ژله‌ای

این تیپ‌ها همانطور که از نامشان پیداست ژله‌ای و انعطاف‌پذیرند و کاربرد آن‌ها بسیار راحت است و نیاز به سوهان‌کشی ندارند.

تیپ ناخن ژورنالی

این تیپ‌ها خیلی بلند هستند و برای کاشت‌های فانتزی استفاده می‌شوند.

تیپ آکواریومی از انواع تیپ ناخن

درون این تیپ‌های دوجداره فضای خالی وجود دارد و برای کاشت آکواریومی مناسب است. ناخن‌کار مواد را درون تیپ می‌ریزد و ناخن را روی آن می‌گدارد و سپس آن را با زل یا پودر می‌بندد.

تیپ کریستالی

روی برخی تیپ‌ها طرح‌های شفاف و بی‌رنگی مانند کریستال وجود دارد. روی این تیپ می‌توان از انواع پودر استفاده کرد.

تیپ فرنچ

این نوع تیپ برای فرنچ استفاده می‌شوند و مانند فرنچ باید روی لاک استفاده شوند.

تیپ ناخن پا

این تیپ‌ها برای ناخن‌های پا و با سایز متفاوت طراحی شده‌اند.

مزایا و معایب کاشت ناخن با تیپ

مزایا و معایب کاشت ناخن به کمک تیپ

هر روشی مزایا و معایب خاص خودش را دارد و اصولا تمام موارد به ناخن‌کاران در دوره‌های آموزشی آموزش داده می‌شود. ناخن‌کار باید در مرحله مشاوره این مزایا و معایب را به اطلاع شما برساند تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. اگر در شهر تهران زندگی می‌کنید، توصیه می‌کنیم به بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران مراجعه کنید تا با مشاوره بتوانید با اطمینان خاطر تصمیم خود را نهایی کنید.

کلام پایانی

تیپ‌گذاری روشی قدیمی اما پرطرفدار در میان دوستدارن کاشت ناخن محسوب می‌شود و مانند هر روش دیگری مزایا و معایب خاص خودش را دارد. در نهایت همه چیز به شما بستگی دارد و می‌توانید با مشاوره اصولی، اقدام به انجام این کار کنید.

 

تیپ‌گذاری ناخن

لوازم مورد نیاز برای تیپ‌گذاری ناخن

ناخن‌کار شما برای انجام تکنیک کاشت ناخن به روش تیپ، به لوازم مختلفی نیاز دارد تا بتواند بهترین عملکرد ممکن را داشته‌باشد. در ادامه، این وسایل و کاربردهایشان را به شما معرفی می‌کنیم.

عقب‌ زن

یکی از اصلی‌ترین لوازم برای تیپ‌گذاری انواع تیپ ناخن، عقب‌زن نام دارد که برای جدا کردن پوست دور ناخن از سطح صدف مورد استفاده قرار می‌گیرد و اولین مرحله از کار تیپ‌گذاری را انجام می‌دهد. به کمک این وسیله ناخن‌کار می‌تواند کوتیکول را راحت‌تر جدا کند.

قیچی مخصوص برای انواع تیپ ناخن

قیچی مخصوص مانیکور یکی از اصلی‌ترین لوازم کاشت ناخن است که برای برداشتن پوست‌های اضافه جداشده از کنار صدف ناخن استفاده می‌شود. هر چند می‌توان این کار را با وسایل دیگری انجام داد، اما هیچ کدام یک از آن‌ها نمی‌توانند ظرافت کار قیچی مانیکور را داشته‌باشند.

تیپ

تیپ ناخن نام نوارهایی است که در تیپ‌گذاری از آن استفاده می‌شود. در حقیقت ناخن‌کار زمانی که کاشت‌های ژلی و پودری را انجام می‌دهد. در صورتی که نیاز به بلندتر کردن ناخن داشته‌باشد، از این ابزار استفاده می‌کند.

چسب مخصوص

چسب مخصوص ناخن نیز برای چسباندن تیپ‌ها به ناخن‌های آماده شده، استفاده می‌شود. این چسب‌ها قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارند و برای مدتی طولانی ناخن‌ها را در همان حالت اولیه ثابت نگه می‌دارند.

کاتر

همان‌طور که از نام این وسیله پیدا است، از کاتر برای کوتاه کردن تیپ‌ها به سلیقه مشتری استفاده می‌شود.

سوهان دستی

ناخن‌کار پس از چسباندن تیپ‌ها دستان شما را به حال خود رها نمی‌کند و در این مرحله مهارت ناخن‌کار است که خود را نشان می‌دهد. در حقیقت ناخن‌کار با کمک سوهان دستی اطراف ناخن‌هاس شما را یکدست می‌کند و جلوه‌ای طبیعی به آن می‌دهد. مرحله سوهان‌کشی در کاشت ناخن اهمیت زیادی دارد و کسانی که در بهترین سالن کاشت ناخن تهران فعالیت می‌کنند، دوره‌های آموزشی مختلفی برای سوهان‌کشی می‌گذرانند.

صفحه مرتبط: ۱۰ تا از بهترین سالن کاشت ناخن تهران

بافر

اگر تجربه کاشت ناخن داشته‌اید، حتما نام بافر را شنیده‌اید. بافرها هم برای صیقلی و صاف کردن ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرند و هم خراش‌های ظریفی برای چسبندگی بهتر مواد روی ناخن ایجاد می‌کنند.

پولیش

آخرین وسیله پولیش است. پولیش‌ها کار براق کردن سطح ناخن را انجام می‌دهند.

 

سوالات متداول

فرایند تیپ‌گذاری انواع تیپ ناخن چگونه است؟

در تیپ‌گذاری ناخن، ناخن‌کار ابتدا سطح ناخن را از هر گونه لاک، ژل و یا کاشت قبلی پاک می‌کند تا زیرسازی خوبی برای تیپ‌گذاری انجام شود.

مزایا و معایب کاشت ناخن به کمک تیپ چیست؟

هر روشی مزایا و معایب خاص خودش را دارد و اصولا تمام موارد به ناخن‌کاران در دوره‌های آموزشی آموزش داده می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *