جدیدترین متد آموزشی آلمانی به نوجوانان و کودکان

جدیدترین متد آموزش آلمانی به نوجوانان و کودکان

جدیدترین متد آموزش آلمانی به نوجوانان و کودکان، در یادگیری این زبان به آنها کمک زیادی می‌کند. در واقع یادگیری زبان در سنین پایین می‌تواند تأثیرات شگرفی را بر روی کودک بگذارد. آموزش اصولی و درست زبان همراه با متدهای جدید یادگیری زبان را علی‌الخصوص در سنین پایین برای کودکان تسهیل می‌بخشد. یادگیری زبان برای کودکان باید با ابزار‌ها و ترفند‌هایی همچون شعر، کتاب‌های کودکانه، عروسک‌گردانی و سایر فنون صورت بگیرد تا تأثیر مضاعفی را بر روی ذهن کودک بگذارد. در این مطلب قصد داریم به جدیدترین متد آموزشی آلمانی به نوجوانان و کودکان بپردازیم. در ادامه با ایران آموزشگاه همراه باشید.

مطلب مرتبط: ۱۰ تا از بهترین آموزشگاه آلمانی تهران

 

متد آموزشی آلمانی

متد آموزشی آلمانی

شعر و ترانه به زبان آلمانی می‌تواند درصد یادگیری این زبان را در کودک و نوجوان افزایش دهد. در حقیقت در این سنین کودکان به شعر و ترانه علاقه زیادی داشته و همین امر سبب می‌شود تا با شنیدن شعر‌ آلمانی کودکانه کلمات را به‌خوبی به ذهن بسپارند و دیرتر از یاد ببرند. لغات آلمانی که در این شعرها استفاده می‌شود، موجب یادگیری سریع آنها می‌شود. اگر این شعرها با جدیدترین متدها انجام شود، تأثیر بیشتری نیز می‌گذارد.

از نظر روان‌شناختی کودکان، کودک در این سن ذهنی آماده و فعال برای یادگیری هر چیز جدیدی را داشته و می‌تواند به‌راحتی آن را فرا بگیرد. شعر آلمانی اگر همراه با ترانه و موسیقی باشد تأثیر فراتری دارد، زیرا سبب شوق و شادی و علاقه بیشتر کودک به فراگیری این زبان خواهد شد. همچنین اضافه‌کردن حرکات و اعمال متناسب با کلمات شعر، تصویرسازی ذهنی عمیق‌تری برای کودک ایجاد می‌کند.

 

متد آموزشی آلمانی

کارتن آلمانی برای کودکان

کارتن آلمانی برای کودکان از دیگر راه‌های آموزش و یادگیری این زبان در سنین پایین است. دنیای کودکان با برنامه‌های کارتنی و برنامه‌های مخصوص کودکان نقش و رنگ می‌گیرد. ارتباط گرفتن بالای کودک با برنامه‌های کارتنی و ذوق و علاقه به آن می‌تواند سبب ایجاد مسیری موفق برای یادگیری زبان آلمانی از طریق فیلم‌های کودکانه باشد. در این راستا باید از کارتن‌های با موضوعات جذاب برای کودک استفاده شود. یکی از بهترین کارتن‌ها برای یادگیری زبان آلمانی کودکان سریال sesame street است.

این سریال با بیان موضوع محبوب کودکان و طرح و رنگ زیبای خود سبب جذب کودک به برنامه می‌شود. از سوی دیگر کودک جهت شناختن نقش‌ها و فهمیدن داستان‌های برنامه به رمزگشایی کلمات پرداخته و آن‌ها را کاوش می‌کند. دیدن کارتن و برنامه‌های تلویزیونی کودکانه تصویر ذهنی از شخصیت‌ها و دیالوگ‌های کاراکتر‌های داستان در ذهن کودک ایجاد می‌کند که همین امر سبب یادگیری آسان زبان برای کودک می‌شود بدون اینکه کودک حوصله‌اش سر برود یا حواس‌پرتی ایجاد شود.

کتاب آموزش آلمانی برای نوجوانان

خواندن کتاب و مجلات به زبان آلمانی متناسب برای نوجوان می‌تواند گزینه مناسبی برای فراگیری و تقویت زبان آلمانی باشد. انواع کتاب آموزش آلمانی برای نوجوانان وجود دارد که می‌توانند برای یادگیری این زبان استفاده نمایند. در واقع این نوع کتاب‌ها و مجلات به جهت اینکه برای نوجوانان طراحی شده‌اند از کلمات راحت و رایجی استفاده کرده‌‌اند و با تصویر سازی‌های متناسب برای نوجوانان می‌توانند سبب یادگیری بهتر زبان شوند. خواندن کتاب برای یادگیری زبان از جمله زبان آلمانی یک فایده بسیار مهم داشته و آن این است که فرد علاوه بر معنی با شکل کلمات نیز آشنا می‌شود و یک یادگیری دیداری در ذهن نوجوان نقش می‌بندد.

کتاب آموزش آلمانی

کتاب آموزش آلمانی برای کودکان

یادگیری زبان آلمانی برای کودکان از طریق کتاب‌های آموزشی کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولاً کودکان در این سن علاقه زیادی به خواندن قصه و داستان‌های کودکانه دارند، پس آشنا کردن آن‌ها با کتاب به زبان خارجه نیز می‌تواند کار خوبی باشد. تصویرسازی کتاب‌های کودکان نیز تأثیر زیادی در یادگیری زبان آلمانی دارد، چرا که طرح‌های کارتنی باعث جذب هر چه بیشتر کودک به کتاب می‌شود.

کتاب‌های یادگیری زبان کودک و یا فلش کارت‌های کودکان سبب می‌شود تا کودک با ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین کلمات روزمره مورد استفاده آشنا شده و یک تصویر کلی از زبان در ذهنش شکل بگیرد. همین یادگیری ابتدایی، یادگیری گسترده زبان را بسیار تسهیل می‌نماید. مجلات کودکان به زبان آلمانی مانند مجله MOIIi و Olli نیز از بهترین مجلات فراگیری زبان آلمانی برای کودکان ۳ سال به بالا هستند.

بسته‌های آموزشی زبان آلمانی برای کودکان

بسته‌های آموزشی، می‌توانند در زمینه آموزش زبان به کودک، کارساز باشند علی‌الخصوص زمانی که والدین وقت کافی در جهت آموزش و تمرین با کودک را ندارند. در واقع این بسته‌های آموزشی از طریق فیلم، موسیقی، شعر، کارت‌های آموزشی به کودک برای آموزش بهتر زبان آلمانی کمک می‌کنند. البته این بسته‌ها باید مطابق استاندارد‌های لازم تهیه شده باشند، زیرا در غیر اینصورت تاثیر مثبتی بر یادگیری ایجاد نمی‌کنند.

یادگیری زبان آلمانی برای کودکان از طریق تکرار و بازی با کلمات

یکی از مؤثرترین روش‌ها در یادگیری زبان دوم از جمله زبان‌ آلمانی برای کودکان، بازی با کلمات و تکرار کلمه جهت تثبیت در ذهن است. به بیانی دیگر، والدین یا اطرافیان کودک باید سعی کنند صحبت با کودک به زبان آلمانی را در فعالیت‌های روزانه کودک قرار دهند. به عنوان مثال اگر قرار است کودکان همراه با والدین بیرون بروند، بهتر است که آنها از کودک بخواهند که نام وسایل را به زبان آلمانی بیان کنند.

در حقیقت این کار یک نوع بازی برای یادگیری تصویری و عمیق است. این کار برای رفتن به مکان‌های دیگر مانند باغ وحش نیز مناسب است. مثلاً زمانی که کودکان به باغ وحش می‌روند والدین یا مربیان از آنها درمورد نام هر حیوان و مشخصات آنها سوال کنند و از کودک بخواهند تا به زبان آلمانی پاسخ دهند؛ این کار سبب تثبیت هر چه بیشتر کلمات و یادگیری عمیق‌تر کلمات خواهد شد. در حقیقت صحبت با کودک به زبان دوم از جمله زبان آلمانی یکی از بهترین و کارآمدترین راه‌ها برای یادگیری زبان است که بهتر است والدین و یا معلمان آموزش زبان از آن غافل نشوند.

 

یادگیری زبان آلمانی برای کودکان

قرار دادن زبان آلمانی به عنوان برنامه روزمره

طبق موازین جهانی و مطالعات صورت گرفته در این زمینه، باید گفت که زبان دوم، یک زبان فرار و فراموش‌شدنی است. چنانچه خلل و تعللی در یادگیری زبان دوم ایجاد شود، فرد بخش زیادی از آموزش‌ها را از یاد خواهد برد. به همین جهت باید زبان آلمانی به عنوان یک برنامه روزمره در زندگی کودک وجود داشته باشد.

یکی از این راه‌ها استفاده از CDهای آموزشی زبان آلمانی است که می‌توان آن را در اتومبیل پخش کرد. این CDها می‌تواند حاوی مکالمات روزمره، شعر و ترانه باشد. ایجاد فضای مناسب برای کودکان نیز از دیگر راه‌های یادگیری زبان آلمانی است. برای این کار میتوان فضای اتاق کودک را با استفاده از پوستر‌ کارتن و فیلم‌های آلمانی مورد علاقه کودک خود پر کرد. در این صورت باید از کودک خواسته شود تا در مورد شخصیت‌های فیلم و کارتن توضیح داده و داستان آن را بازگو نماید.

می‌توان از موسیقی‌های آلمانی آسان و مناسب سن کودکان نیز در منزل استفاده نمود. مکالمات روزانه با کودک  را تا حد امکان و تا جایی که برای کودک خسته‌کننده نباشد به آلمانی تغییر داده شود. این کارها در صورتی‌که به طور مستمر و مداوم اتفاق بیوفتد به بخشی از زندگی کودک بدل شده و تأثیر زیادی در یادگیری او می‌گذارد.

یادگیری زبان آلمانی توسط موسسات آموزش زبان

آموزشگاه‌های زبان آلمانی معتبر، از بهترین راه‌ها برای آموزش این زبان به کودکان و نوجوانان است. در واقع ممکن است والدین کودک وقت آموزش و تکرار و تمرین زبان را با کودک خود نداشته و یا اینکه خود به خوبی با زبان آلمانی آشنا نباشند. اما جای نگرانی وجود ندارد، زیرا مؤسسات آموزش زبان زیادی هستند که می‌توانند به بهترین نحو و با جدیدترین متد‌ آموزشی آلمانی به نوجوانان و کودکان زبان آلمانی را یاد دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر و پیدا کردن آموشگاه زبان مورد نظر خود به مراکز آموزش زبان کشور رجوع کنید.

در واقع از آنجایی که در مؤسسات زبان آلمانی، کودکان هم‌سن نیز مشغول یادگیری هستند، باعث ایجاد علاقه و ذوق بیشتر کودک به یادگیری خواهد شد. تکرار و تمرین کودکان با یکدیگر و آموزش توسط استاد حرفه‌‌ای زبان همراه با متد‌های روز، امر یادگیری را سرعت بخشیده و می‌تواند کمک شایانی به کودک و والدین آن نماید.

برای کسب اطلاع از آزمون های بین الملی زبان آلمانی میتوانید به صفحات زیر رجوع کنید :

پرسش و پاسخ

بهترین متد آموزشی آلمانی به نوجوانان و کودکان شامل چه مواردی می‌شود؟

شعر، کتاب و کارتون‌های آلمانی از بهترین متدها برای آموزش زبان آلمانی هستند.

آیا شعرهای آلمانی برای یادگیری زبان کودکان مناسب است؟

شعرهای آلمانی به کودکان کمک می‌کند تا سریع‌تر واژگان را یاد بگیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *