نکات و ترفند های آموزش زبان انگلیسی به کودکان با انگلیشدان

اگرچه بیشتر والدین اهمیت یادگیری زبان انگلیسی را می دانند، اما ممکن است نتوانند ارزش شروع آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را از سنین پایین درک کنند.

وقتی در مورد یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان صحبت می کنیم، منظورمان این است که آموزش در سنین بسیار پایین انجام شود حتی قبل از شروع دوران مدرسه. هرچند تا ۱۱ یا ۱۲ سالگی نیز آموزش زبان برای کودکان بسیار موثر است.

امروز در این مقاله از وبسایت آموزش آنلاین زبان کودکان انگلیشدان قصد داریم نکات مهمی را در مورد یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان با شما عزیزان در میان بگذاریم.

یک نکته بسیار مهم که باید به خاطر داشته باشید این است که نحوه آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی و خردسالان باید صحیح و مبتنی بر مبانی خاصی باشد.

در غیر این صورت، کودک برخلاف میل ما علاقه ای به یادگیری زبان انگلیسی نشان نمی‌دهد و حتی ممکن است از آن متنفر شده و در بزرگسالی نیز هیچ گاه موفق به یادگیری به صورت کامل نگردد.

پس می توان دو حالت کاربردی و موثر زیر را متصور شد. اول شروع آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در منزل و توسط والدین ولی با در نظر گرفتن ریزه کاری های آموزشی که بتواند بازدهی خوبی را ایجاد کند.

دوم ثبت نام کودکان در کلاس های تدریس خصوصی زبان کودکان است که می توانید بیشترین تاثیر را در کیفیت یادگیری و افزایش سرعت آموزش برای فرزندانتان داشته باشد.

در ادامه با مهم ترین نکات آموزش زبان به کودک با ما همراه باشید.

فقط از منابع گلچین و مختص کودکان استفاده کنید

یکی از دلایل شکست والدینی که می خواهند به فرزندان خود زبان انگلیسی بیاموزند این است که منابع مناسبی را برای آن انتخاب نکرده اند.

بدیهی است که منابع انگلیسی طراحی شده برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان بسیار متفاوت از کتابهای انگلیسی برای بزرگسالان است.

همچنین سن، مهارت های زبانی و علایق فرزند شما می تواند منابع شما را برای آموزش زبان به کودکان تعیین کند.

به عنوان مثال، حتی اگر می خواهید از کارتون انگلیسی برای کودک خود استفاده کنید ، باید بدانید که کارتون های مناسب کودکان ۳ تا ۶ ساله با سایر گروه های سنی متفاوت است.

به عبارت دیگر، در آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ۱۱ ساله از روشهای مورد استفاده در آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ۵ ساله استفاده نمی شود.

علاوه بر انتخاب منابع زبان مناسب برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، باید سعی کنید از منابع دیگری که خسته کننده نیستند استفاده کنید. در این قسمت شما باید هنگام انتخاب این منابع بسیار خلاق باشید.

حتی اگر یک معلم زبان کودک با تجربه نیز باشید، این قسمت فرایند آموزش ممکن است تا حدی برایتان چالش برانگیز باشد.

این بدان معناست که شما نباید فقط از کارتون ها و فیلم های آموزشی برای کودکان استفاده کنید. در عوض ، برای ایجاد علاقه بیشتر در کودکان، برای مثال باید از بازی های مختلف یادگیری انگلیسی برای کمک به فرزندان خود استفاده کنید.

شما باید در انتخاب نوع بازی هایی که کاملاً متناسب با نیازها، اهداف و ویژگی های اخلاقی فرزند شما هستند ، بسیار دقت کنید.

این به جرات از مهم ترین مواردی است که در کلاس های آموزش زبان برای کودکان انگلیشدان، به اساتید گوشزد شده و از آنها خواسته می شود تا دقت بسیار زیادی در آن داشته باشند.

برای آموزش زبان برای کودکان، آنها را امر و نهی نکنید

با خواندن جمله بالا ، احتمالاً به ذهن شما رسیده است که کودکی وجود دارد که علاقه مند به یادگیری زبان بدون اجبار است؟!

بله حق با شماست! اما منظور ما این است که آموزش زبان انگلیسی به کودکان باید به گونه ای انجام شود که شما فرزندان خود را مجبور به صرف زمان مشخصی برای یادگیری زبان انگلیسی ، انجام تمرینات گرامری زبان انگلیسی یا حفظ یک لیست طولانی از کلمات انگلیسی نکنید.

در عوض، شما باید تمام تلاش خود را کنید تا فرزند خود را در زبان انگلیسی غرق کنید. شما باید سعی کنید از کارتون ها و فیلم های انگلیسی مورد علاقه او استفاده کنید و برای او ترانه ها و اشعار به انگلیسی بخوانید و پخش کنید.

بنابراین این درست است که کودکان به طور درونی از اهمیت یادگیری زبان آگاه نیستند و ممکن است نیازی به انجام این کار احساس نکنند، اما ما می توانیم با انجام کارهایی که برایشان مهم است، بهانه ها و انگیزه هایی برای یادگیری زبان برای آنها ایجاد کنیم.

هدیه دادن، شاه کلید آموزش زبان انگلیسی برای کودکان!

این می تواند به عنوان یکی از بهترین ترفندها برای ایجاد انگیزه بسیار بالا در کودکان ارائه شود که والدین می توانند از آن بسیار استفاده کنند و نتایج شگفت انگیزی را مشاهده کنند.

قبل از هر چیز باید بگوییم که اصلا جای نگرانی نیست. برای استفاده از این روش مفید نیازی نیست هزینه زیادی صرف کنید. با کوچکترین و ارزان ترین مشوق ها می توانید انگیزه فرزند خود را برای یادگیری زبان انگلیسی چندین برابر افزایش دهید.

به عنوان مثال، اگر فرزند شما به موضوعی به خوبی و در زمان خاصی تسلط پیدا میکند، می توانید برای او پاداشی در نظر بگیرید یا حتی او را به سینما یا مهمانی ببرید.

این بسیار مهم است و در ذهن فرزند شما باقی می ماند. و می داند که در آینده ، اگر بتواند موفقیت قبلی خود را تکرار کند، پاداش های بهتری نیز دریافت خواهد کرد.

قبل از شروع آموزش زبان به کودکان، روی صبر و حوصله خود کار کنید!

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد هنگام آموزش زبان انگلیسی به کودکان مرتکب می شوند این است که فکر می کنند آنها نیز باید به اندازه بزرگسالان از اهمیت یادگیری زبان آگاه باشند و مزایای آموزش را بسیار جدی بگیرند.

گاهی اوقات والدین از فرزندان خود انتظار دارند که از همه چیزهایی که آموزش داده می شود استفاده کنند. اما در واقعیت، چنین انتظاری کاملاً اشتباه است.

پس از ارائه آموزش زبان به کودکان، باید آنها را تا حدودی تنها بگذارید و انتظار زیادی از آنها نداشته باشید. اغلب اوقات آنها ممکن است بخواهند بازی کنند و به تمرینات خود توجه کامل نکنند. این نباید شما را خسته یا اذیت کند.

به خاطر داشته باشید که اینها کاملاً طبیعی هستند و بدانید که یادگیری زبان انگلیسی به مرور برای فرزند شما اتفاق می افتد.

سریع ترین روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان دبستانی و خردسالان

و اما سخن پایانی! همانطور که احتمالا می دانید برای داشتن بیشترین بازدهی یادگیری در کودکان، می توانید آنها را در یک کلاس خصوصی زبان کودک با کیفیت و به روز ثبت نام کنید. اما در انتخاب کلاس تدریس خصوصی زبان کودکان، باید بسیار هوشمندانه عمل کنید چرا که این کلاس و بازدهی آن می تواند در آینده کودکان شما نقش بسیار زیادی داشته باشد.

انگلیشدان مفتخر به برگزاری یکی از بهترین کلاس های خصوصی زبان انگلیسی برای کودکان می باشد.

آموزش زبان آنلاین انگلیشدان مهم ترین عامل موفقیت خود در برگزاری کلاسهای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را، به کار گیری اساتید زبده، خلاق، مهربان و صبور در آموزش کودکان می داند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان انگلیشدان مراجعه نمایید.

چگونه بهترین ترفند آموزش زبان به کودکان را انتخاب کنیم؟

آموزش زبان به کودکان شاید برای بسیاری از افراد کمی ترسناک به نظر برسد. در واقع آموزش موضوعات مختلف به کودکان چون میزان درک آنها از مسئله کمتر است کمی سخت‌تر نیز خواهد بود. از دیرباز تاکنون روش‌های مختلفی ابداع شده که از طریق آن زبان خارجی را به افراد بیاموزند و اگر بخواهد صراحتاً بگوییم تاکنون هیچ روش تضمینی و صددرصدی برای این وجود نداشته است.

انتخاب ترفند آموزش زبان انگلیسی به کودکان به چند عامل مهم یعنی مهارت، علاقه و توانایی‌های آنها بستگی دارد. اولین موضوع که باید روش آموزشی بر اساس آن انتخاب شود، میزان علاقه کودک به یادگیری زبان است. برخی از کودکان برای یادگیری زبان علاقه‌ای از خود نشان نمی‌دهند و آموزش به این دسته از آنها کمی مشکل است. برای حل این مشکل ابتدا لازم است راهکارهایی برای افزایش علاقه به آنها را پیدا کنید.

توانایی‌های کودکان نیز در یادگیری زبان بسیار مؤثر است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. برخی از کودکان طی مدت زمان کوتاه‌تر و برخی طی زمان بیشتری زبان را یاد می‌گیرند. در انتخاب تکنیک مناسب آموزش زبان به کودک شما می‌توانید چند راهکار بررسی شده را به کار بگیرید و با مشاهده نتیجه آن بهترین راهکار را انتخاب کنید.

از شعر و آواز استفاده کنید

شعر و آواز در آموزش زبان انگلیسی به کودکان می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. همه افراد با شنیدن یک موسیقی یا ملودی آن در حافظه خود نگه می‌دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا ترکیب موسیقی و زبان انگلیسی یادگیری آن را سرعت ببخشد. استفاده از شعر و آواز در یادگیری زبان باعث می‌شود تا مباحث آموزشی بهتر در ذهن کودک مانده و بهتر یاد بگیرد. شما برای آموزش الفبای انگلیسی می‌توانید از شعرها استفاده کنید. همچنین آموزش برخی کلمات نیز با استفاده از شعر امکان‌پذیر است.

لغات انگلیسی را با نقش بازی‌کردن یاد دهید

نقش بازی‌کردن برای آموزش لغات انگلیسی نیز می‌توانید یکی از ترفندهای کاربردی برای آموزش زبان به کودکان باشد. این کار باعث می‌شود تا کودکان بدون استرس کمتری واژگان را به‌خاطر بسپرند. شما برای آموزش لغات می‌توانید نقش مختلفی را به کودکان داده تا آنها را ادا کنند. بدین صورت در نقش خود فرو رفته و بهتر کلمات را به‌خاطر خواهند سپرد.

از فیلم‌ها استفاده کنید

کودکان عاشق کارتون و انیمیشن‌ها هستند این کار را برای آموزش زبان از این طریق راحت‌تر می‌کند. برای آموزش زبان به کودک از طریق فیلم و کارتون باید دقت داشته باشید که فیلم‌های بلند نبوده و موضوعات آن برای کودک جذاب باشد. انتخاب فیلم‌های کوتاه باعث می‌شود تا کودک خسته نشده و به دقت به فیلم نگاه کنند.

منبع: آموزش آنلاین زبان انگلیشدان englishdon.ir

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *