تاسیس آموزشگاه کامپیوتر

آشنایی با مراحل تاسیس آموزشگاه کامپیوتر

این روزها توانایی استفاده از کامپیوتر به عنوان یکی از ضروری‌ترین نیازها در جامعه تبدیل شده است و همه‌ی افراد بدون محدودیت سنی به‌دنبال آموزش آن هستند. بنابر احساس نیازی که در جامعه برای یادگیری کامپیوتر احساس می‌شود، تاسیس آموزشگاه کامپیوتر منبع درآمد بالایی است.

اما پیش شرط شروع تاسیس آموزشگاه گرفتن مجوز از سازمان مربوطه است. بنابراین بهتر است قبل از انجام هر کاری با شرایط و مراحل گرفتن مجوز آموزشگاه کامپیوتر آشنا شوید.

زمانی‌که تصمیم گرفتید آموزشگاه کامپیوتر تاسیس کنید باید اقدامات لازم برای شروع کار مانند برآورد هزینه و تامین ابزارها و وسایل مورد نیاز، گرفتن مجوز آموزشگاه کامپیوتر و استخدام مربی‌های کامپیوتر را انجام دهید. که در ادامه تمام این مراحل را به تفصیل بیان می‌کنیم.

bazigari kodak iranamozeshgah

تاسیس آموزشگاه آرایشگری

bazigari kodak iranamozeshgah

تاسیس آموزشگاه زبان

rahnamaye bazigari iranamozeshgah

تاسیس آموزشگاه آزاد هنری

مشاوره در زمینه اخذ مجوز تاسیس آموزشگاه کامپیوتر

دریافت مجوز آموزشگاه کامپیوتر به تنهایی نمی‌تواند زمینه‌ساز موفقیت باشد. داشتن طرح توجیهی و برآوردهای لازم برای راه‌اندازی یک آموزشگاه کامپیوتر خوب اهمیت دارد. به همین دلیل اگر قصد تاسیس آموزشگاه کامپیوتر را دارید حتماً با کارشناسان ما مشورت کنید.

علاقمندان میتوانید جهت مشاوره برای تاسیس موسسات آموزشی، انواع آموزشگاه و تاسیس موسسات فرهنگی، هنری و همچنین اطلاعات در مورد اخذ نمایندگی از برندهای آموزشی با کارشناسان موسسه مشاورین اندیشه آسیا با شماره ۰۲۱۸۸۹۰۶۵۳۲ تماس حاصل فرمایید و یا با ورود به آدرس سایت مجموعه به نشانی اینترنتی زیر اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

اولین مرحله برای تاسیس آموزشگاه کامپیوتر: برآورد هزینه‌ی مورد نیاز

شروع تمام کسب و کارها نیاز به یک سرمایه‌ی اولیه دارد. درصورتی‌که برآورد دقیقی از این هزینه داشته باشید، می‌توانید کار خود را با موفقیت بهتری شروع کنید. هزینه‌هایی که بابت تاسیس آموزشگاه باید بپردازید شامل موارد زیر است.

خرید ابزار و وسایل لازم برای تاسیس آموزشگاه کامپیوتر

 ابتدا باید لیستی از وسایل مورد نیاز برای آموزشگاه را تهیه کنید و قیمت آن‌ها را بررسی کنید و متناسب با بزرگی آموزشگاه کامپیوتر آن‌ها را خرید نمایید. سیستم کامپیوتر، میز و صندلی، تابلو جزو اولیه‌ترین نیازها برای تاسیس کلاس کامپیوتر است.

حقوق مربی‌های آموزشگاه کامپیوتر

مدیر آموزشگاه کامپیوتر موظف است چند نفر مربی را برای انجام کارهای آموزشی در سطوح مختلف استخدام کند. همچنین یک منشی که تنظیم امور را بدست بگیرد. بنابراین حقوقی که باید به آن‌ها را بپردازد را محاسبه کند و آمادگی لازم برای پرداخت آن را داشته باشد.

هزینه‌ی خرید یا اجاره‌ی مکان آموزشگاه کامپیوتر

مکانی که برای آموزشگاه کامپیوتر در نظر گرفته می‌شود باید فضای کافی برای برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی داشته باشد. کسی که قصد مدیریت آموزشگاه کامپیوتر را دارد باید به دنبال خرید یا اجاره‌ی مکانی با ویژگی‌های زیر متناسب با بودجه و هزینه‌ی خود باشد.

  • روشنایی مناسب
  • داشتن لوازم گرمایشی مناسب
  • داشتن لوازم سرمایشی مناسب
  • داشتن تهویه‌ی مناسب
  • ایمنی سیم کشی برق
  • ایمنی لوله‌کشی گاز
  • داشتن حفاظ برای پنجره‌ها
  • داشتن کپسول آتش نشانی

علاوه بر موارد فوق، دسترسی به مکان آموزشگاه باید راحت باشد، یعنی در مناطق شلوغ و پر رفت و آمد شهر یا محوطه‌ی خارج از شهر نباشد.

هزینه‌ی گرفتن مجوز آموزشگاه کامپیوتر

یکی از مراحل قانونی برای تاسیس کلاس کامپیوتر، گرفتن مجوز تاسیس آموزشگاه کامپیوتر است. برای انجام این کار لازم است به سازمان مربوطه مراجعه شود و با تکمیل فرم‌های آن و انجام مراحل اداری نسبت به اخذ مجوز اقدام شود. این مرحله هزینه‌ی مالی زیادی را به فرد تحمیل نمی‌کند، اما ممکن است پروسه‌ای زمان بر و نیازمند حوصله باشد.

bazigari kodak iranamozeshgah

تاسیس آموزشگاه کوچینگ

bazigari kodak iranamozeshgah

تاسیس آموزشگاه آنلاین

bazigari kodak iranamozeshgah

تاسیس آموزشگاه موسیقی

گرفتن مجوز آموزشگاه کامپیوتر

مراحل گرفتن مجوز آموزشگاه کامپیوتر

یکی از مراکز دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه کامپیوتر سازمان فنی و حرفه ای کشور میباشد.

بعد از برآورد هزینه‌ی لازم برای تاسیس کلاس کامپیوتر باید انجام کارهای اداری و قانونی را شروع کنید که به معنای گرفتن مجوز آموزشگاه کامپیوتر است. برای آشنایی با مراحل گرفتن مجوز ابتدا بهتر است با شرایط لازم برای موسس آشنا شوید.

شرایط موسس آموزشگاه کامپیوتر

  • فرد موسس باید تابعیت جمهوری اسلامی را داشته باشد.
  • موسس باید اعتقاد به قانون اساسی کشور باشد.
  • موسس باید معتقد به دین اسلام یا یکی از ادیان پذیرفته شده در قاتون اساسی باشد.
  • نداشتن سوءپیشینه‌ی کیفری یکی دیگر از شرایط لازم برای موسس اموزشگاه کامپیوتر است.
  • حداقل سنی فرد باید ۳۰ سال باشد و متاهل باشد.
  • آقایانی که برای گرفتن مجوز آموزشگاه کامپیوتر اقدام می‌کنند، باید کارت پایان خدمت یا برگه‌ی معافیت از سربازی را داشته باشند.

فردی که شرایط فوق را دارد باید به شورای نظارت استان مراجعه کند. فرم‌های مربوطه را تکمیل کند، مدارک و درخواست تاسیس آموزشگاه کامپیوتر را ارائه کند.

مدارک مورد نیاز  برای موسس آموزشگاه کامپیوتر

  • گواهی نداشتن اعتیاد
  • گواهی نداشتن سوءپیشینه
  • گواهی گذراندن دوره‌های آموزش کامپیوتر
  • کپی صفحات شناسنامه و عکس ۳ در ۴
  • کپی کارت پایان خدمت

شورای نظارت استان برای تایید فرد باید مکان مورد نظر برای تاسیس آموزشگاه کامپیوتر را بازرسی و تایید نماید. در نهایت از فرد خواسته می‌شود مدارک خرید یا اجاره‌ی مکان را هم در اختیار بازرسان و مسئولان مربوطه قرار دهد.

البته یکی دیگر از کارهایی که باید انجام شود تایید مربیان آموزشگاه به لحاظ اخلاقی، حرفه‌ای است. مربیان آموزشگاه  علاوه بر داشتن مدرک مورد تایید، باید معتقد به قانون اساسی جمهوری اسلامی، معتقد به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد تایید در قانون اساسی باشند،  سوءپیشینه‌ی کیفری و اعتیاد به مواد مخدر نداشته باشند.

در قدم بعدی از موسس خواسته می‌شود چند نام را به عنوان پیشنهاد انتخاب و ارائه کند و بعد از تایید می‌تواند با آن نام آموزشگاه را راه اندازی کند و تبلیغات خود را شروع کند.

چند نکته‌ی مهم در مورد تاسیس آموزشگاه کامپیوتر

  • ثبت موسسه‌ی آموزشی برای شروع فعالیت و تاسیس آموزشگاه کامپیوتر کافی نیست و حتما باید مجوز تاسیس آموزشگاه را بگیرید.
  • قبل از اقدام برای تاسیس آموزشگاه کامپیوتر با افراد با سابقه در این زمینه مشورت کنید و بدون آگاهی از جوانب مختلف این کار اقدامی را انجام ندهید.
  • درصورتی‌که سرمایه‌ی کافی برای راه اندازی آموزشگاه کامپیوتر ندارید، می‌توانید مجوز تاسیس آموزشگاه کامپیوتر را دریافت کنید و سپس با فردی به عنوان سرمایه گذار شراکت کنید.

ویژگی‌های یک آموزشگاه کامپیوتر خوب چیست؟

با توجه به تعدد آموزشگاه‌های مختلفی که در سطح هر شهر و استانی وجود دارد، توجه به ویژگی‌های یک آموزشگاه خوب ضروری است.

  • آموزشگاه کامپیوتر بعد از اتمام دوره‌ها موظف است به کارآموزان گواهی پایان دوره که مورد تایید سازمان فنی و حرفه‌ای باشد، اعطا کند.
  • مجوز تاسیس آموزشگاه کامپیوتر یکی دیگر از ویژگی‌های مهم برای اعتماد به یک آموزشگاه است. آموزشگاه‌های فاقد مجوز اعتباری نیز نخواهند داشت.
  • در یک آموزشگاه معتبر باید دوره‌های مختلف آموزشی کامپیوتر ارائه شود و کارآموزان مجبور نباشند برای دوره‌های تکمیلی به مراکز یا آموزشگاه‌های دیگر مراجعه کنند.
  • تعیین تعرفه‌های قیمتی مناسب یکی دیگر از ویژگی‌های مهم یک آموزشگاه است. هزینه‌ی کلاس کامپیوتر باید با توجه به ساعات دوره و میزان تخصصی بودن آن تعیین شود.

درصورتی‌که قصد دارید در کلاس کامپیوتر شرکت کنید و مهارت‌های خود را ارتقا بدهید از لیست مراکز آموزش کامپیوتر استفاده کنید. برای مشاهده شرایط دریافت مجوز دیگر آموزشگاه ها وارد اینجا شوید.

سوالات پر تکرار

برای تاسیس آموزشگاه کامپیوتر به کجا مراجعه کنیم؟

یکی از مراکز دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه کامپیوتر سازمان فنی و حرفه ای کشور است.

شرایط موسس برای گرفتن مجوز آموزشگاه کامپیوتر چیست؟

یکی از شرایط حداقل سنی فرد باید ۳۰ سال باشد و متاهل باشد. لطفا باقی شرایط را در متن مطالعه کنید.

مشاوره تبلیغات آموزشگاه

مشاوره تبلیغات آموزشگاه آرایشگری

مسلما یکی از راه های رشد یک مجموعه تبلیغات است. با گذر زمان و تغییر ذائقه مخاطبین تبلیغات نسل قدیم بازدهی زیادی ندارند. شما برای تبلیغ موثر آموزشگاه خود باید از روش های نوین و کاملا هدفمند استفاده کنید تا مدیریت در سرمایه و زمان را داشته باشید. ما بعنوان بانک اطلاعات مراکز آموزش کشور، تجربه بالایی در شناسایی تبلیغات هدفمند را داریم. همینطور بعنوان یک سایت تخصصی فعال در زمینه مراکز آموزشی و آموزشگاه ها بهترین و هدفمند ترین جایگاه های تبلیغاتی را در اختیار داریم. برای مشاوره در امر تبلیغات از طریق واتساپ یا تلفن در ارتباط باشید.

تلفن تماس برای مشاوره تبلیغات: ۰۹۱۲۳۶۴۹۲۹۶

ارسال پیام در واتساپ برای تبلیغات: ۰۹۱۲۳۶۴۹۲۹۶

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *