آیا استفاده از گام به گام خوب است؟

کتاب‌های کمک آموزشی از جمله کتاب‌هایی هستند که هر دانش آموزی حتما چندتایی از آنها را در قفسه کتاب‌های خود دارد و برای یادگیری بهتر دروس از آنها استفاده می‌کند. این کتاب‌ها انواع مختلفی دارند که توسط انتشارات مختلف به چاپ می‌رسند و می‌توانند برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. مثلا برخی از آنها برای آشنایی با تست‌های کنکور و برخی دیگر برای آشنایی با نمونه سؤالات امتحانی طراحی می‌شوند. یکی از انواع این کتاب‌ها گام به گام است که می‌توان آن را به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌های کمک آموزشی به شمار آورد. اما سؤالی که وجود دارد این است که آیا استفاده از کتاب‌های گام به گام خوب است؟ برای یافتن پاسخ این سؤال و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگیهای کتاب گام به گام چیست؟

قبل از پرداختن به هر موضوعی لازم است تعریفی اجمالی در مورد این دسته از کتاب‌ها داشته باشیم. این کتاب‌های کمک آموزشی که بین دانش آموزان از محبوبیت زیادی برخوردار هستند می‌توانند دربردارنده موارد مختلف آموزشی باشند؛ اما مهم‌ترین موردی که بین تمام آنها مشترک است، حل تمرین‌های موجود در کتاب-های درسی است. به این ترتیب دانش آموزان و معلمان می‌توانند به یک منبع معتبر و قابل اتکا که حل صحیح تمام سؤالات و تمرین‌های کتاب‌های درسی در آن موجود است، دسترسی داشته باشند.

همان طور که گفته شد این دسته از کتاب‌های کمک درسی می‌توانند غیر از حل تمرین‌ها، موارد دیگری را نیز شامل شوند. مثلا اکثر آنها دارای درسنامه در ابتدای هر فصل هستند و برای حل هر تمرین علاوه بر پاسخ اصلی دارای توضیحاتی نیز هستند تا یادگیری مباحث درسی برای دانش آموزان ساده‌تر شود. این مسئله می‌تواند برای حل مسائل دروسی مانند ریاضی بسیار مفید باشد زیرا دانش آموز می‌تواند با مطالعه درسنامه یا توضیحات به درک بهتری از محتوای آموزشی دست پیدا کند. بنابر این توجه به درسنامه، مثال‌ها و توضیحات هر بخش از این کتاب می‌تواند بسیار مفید واقع شود، به خصوص در زمانی که دانش آموز به معلم یا منبع دیگری دسترسی ندارد.

مزایای استفاده از گام به گام

بر خلاف باورهای رایج استفاده از این دسته از کتاب‌های کمک آموزشی می‌تواند مزایایی را به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال با دسترسی به این کتاب دانش آموز پس از حل تمرین‌های درسی می‌تواند به آن مراجعه کرده و از صحت پاسخ‌های خود مطمئن شود. همچنین در صورت وجود اشتباه در پاسخ‌ها نیز دانش آموزان می‌توانند با استفاده از درسنامه و توضیحات موجود در این کتاب‌ها،‌ مطالب را به راحتی فرا بگیرند و اشکالات خود را رفع کنند. استفاده از این کتاب‌ها به عنوان یک منبع مهم و مطمئن می‌تواند در شب‌های امتحان نیز مورد استفاده قرار بگیرد و برای یادگیری انواع دروس حفظی و پرسش‌های کتاب مفید واقع شود. بنابراین این کتاب در صورتی که درست و به جا استفاده شود می‌تواند عاملی برای رشد درسی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان باشد.

انواع کتابهای گام به گام

این دسته از کتاب‌ها انواع مختلفی دارند. مثلا برخی از آنها پاسخ کلیه دروس یک پایه تحصیلی را در بر میگیرند در حالی که بعضی دیگر تنها به یک درس اختصاص داده شده اند. به طور کلی کتاب‌های اختصاصی که در آنها تنها به یک درس پرداخته شده است جامع‌تر و کامل‌تر هستند و از مثال‌ها و نمونه سؤالات دیگری نیز در آنها استفاده شده است که این امر می‌تواند به تثبیت موارد آموزش داده شده در ذهن دانش آموز کمک کند. به این ترتیب شما می‌توانید با تهیه این کتاب‌ها علاوه بر دسترسی به پاسخ کتاب‌های درسی، از دیگر بخش‌های آنها نیز برای آموزش بهتر فرزندان خود برخوردار شوید.

قیمت کتابهای گام به گام

قیمت‌ها در این نوع کتاب با توجه به موارد مختلفی تعیین می‌شود. به عنوان مثال پایه و مقطع تحصیلی، نوع ورق، جنس جلد، نوع درس،‌ نوع انتشاراتی که کتاب را به چاپ رسانده است و مواردی که در کتاب به آنها پرداخته شده است می‌توانند در قیمت کتاب مؤثر باشند. به طور کلی کتاب گام به گام پنجم، کتاب گام به گام ششم و کتاب گام به گام هفتم قیمت پایین‌تری دارند و کتاب‌های پایه‌های تحصیلی بالاتر به مراتب با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند. همچنین انواعی که در آنها تنها به یک درس پرداخته شده است نیز قیمت بالاتری دارند چرا که توضیحات و درسنامه کامل‌تری داشته و دانش آموزان می‌توانند تنها با مطالعه آن به موفقیت در امتحانات دست پیدا کنند.

خرید گام به گام

خرید این دسته از کتاب‌های کمک آموزشی نیز مانند دیگر انواع کتاب به دو صورت امکان پذیر است. شما می-توانید به مراجعه به کتابفروشی‌ها این کتاب‌ها را تهیه کنید و یا از طریق وبسایت‌ها و کتابفروشی‌های آنلاین و معتبر اقدام به خرید کنید. مزیت خرید به صورت اینترنتی در این است که شما فرصت بیشتری برای بررسی کتاب در اختیار دارید و می‌توانید با مقایسه انواع کتاب‌ها مطلوب‌ترین گزینه را انتخاب کنید و بدون نیاز به خارج شدن از منزل آنها را درب منزل خود تحویل بگیرید.

همچنین انواع مختلفی از این کتاب‌ها به صورت الکترونیکی نیز موجود هستند و شما می‌توانید با صرف هزینه ای بسیار کمتر از نسخه‌های کاغذی موجود در بازار، آنها را به راحتی از طریق اینترنت خریداری و دانلود کنید. با استفاده از کتاب‌های الکترونیکی شما می‌توانید به این منبع کاربردی در هر زمان و هر مکان دسترسی داشته باشید و به مطالعه آن بپردازید.

جمع بندی

کتاب‌های کمک آموزشی انواع مختلفی دارند و برای اهداف متفاوتی تألیف شده و به فروش می‌رسند. یکی از پر کاربردترین این کتاب‌ها، گام به گام‌ها هستند که برای پایه‌های مختلف تحصیلی به چاپ می‌رسند. بر خلاف باورهای رایج کتاب‌های گام به گام می‌توانند برای دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی بسیار مفید واقع شوند. با تهیه این کتاب‌ها دانش آموزان به یک منبع معتبر دسترسی خواهند داشت که شامل پاسخ تمامی سؤالات و مسائل موجود در کتاب‌های درسی است. در این مطلب سعی شد تا اطلاعاتی در مورد این دسته از منابع کمک درسی در اختیار شما قرار بگیرد و همچنین انواع این کتاب‌ها مورد بررسی قرار گرفت. برای خرید انواع گام به گام به سایت خرید کتاب گاج مارکت مراجعه کنید. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد و با مطالعه آن به اطلاعات کافی و مفید دست پیدا کرده باشید.

۲ دیدگاه

  • دیدن فضا یا دنیای بیرونی چه با چشم مسلح یا غیر مسلح باشد.
    قدری زیباست! که ممکن است. خود را درخیال خود تصوّر کنید.
    فضای بی کران با زیبایی فراوانش! انسان را به تماشا وامی دارد.
    ومن فضای بیکران را خیلی دوست دارم. وهرشب به آسمان ها خیره
    می شوم. ساختار جهان هستی بسیار پیچیده و زیبا است.
    آرزو دارم. تا اختر شناس شوم. تا بتوانم.پدیده های جهان هستی را
    رصد کنم. وتماشاگر تصویر هایی از جهان باشم.
    ستاره شناسی زیبا ترین وبهترین شغل است. تا با محیط اطراف زمین آشنا شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *