آموزش نحوه صحیح گرفتن قلم بلید

آموزش نحوه صحیح گرفتن قلم بلید به منظور اجرای تکنیک‌های مختلف

قلم میکروبلیدینگ یکی از لوازم پرکاربرد برای انجام میکروبلیدینگ ابرو است. شما با استفاده از این قلم که وزنی سبک دارد می‌توانید سرعت انجام کار را افزایش بدهید. از طرفی ظرافت کار در حین استفاده از قلم میکرو بسیار بالا می‌رود. شما می‌توانید انواع سوزن‌های تاتو مانند سوزن بلید یو و مورب را روی این قلم گذاشته و با هر زاویه‌ای که تمایل دارید کار خود را انجام دهید. در این مطلب با آموز نحوه صحیح گرفتن قلم بلید همراه شما هستیم.

اگر قصد انجام میکروبلیدینگ بر روی ابروهای خود دارید، بهتر است از اینکه به یک مرکز میکروبلیدینگ معتبر مراجعه کرده اید، اطمینان حاصل کنید.

قلم میکروبلیدینگ

منظور از قلم میکروبلیدینگ چیست؟

پیش از اینکه به آموزش نحوه صحیح گرفتن قلم بلید بپردازیم می‌خواهیم درک کلی از این ابزار و میکروبلیدینگ به شما بدهیم. بسیاری از افراد میکروبلیدینگ را تحت عنوان یک روش زیبایی مقرون‌به‌صرفه می‌شناسند. چرا که خانم‌ها با انجام یک‌بار میکروبلیدینگ تا مدت زیادی نیاز به استفاده از مواد آرایشی ندارند و هزینه کمتری را برای خرید لوازم آرایشی صرف می‌کنند. از طرفی دیگر این تکنیک، شامل ماندگاری بالاتری نسبت به روش تاتو و سایه ابرو است. افرادی که ابروهایی کم‌پشت یا بدفرم دارند، می‌توانند از این تکنیک برای افزایش زیبایی ابروهای خود استفاده کنند.

 

 

 قلم بلید نوعی وسیله غیربرقی است که برای اجرای جدیدترین متدهای هاشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. هاشور ابرو به کمک این قلم بسیار ظریف و طبیعی به نظر می‌رسد که به آن هاشور نچرال اروپایی می‌گویند. با توجه به اینکه در زمان استفاده از قلم بلید احتیاجی به تعویض سوزن وجود ندارد، سرعت انجام کار با آموزش نحوه صحیح گرفتن قلم بلید افزایش پیدا می‌کند. شما می‌توانید از مدل‌های مختلف سوزن بلید بر روی این قلم استفاده کنید و با هر زاویه‌ای که می‌خواهید کار هاشور ابرو را انجام دهید.

در مقاله از پیش منتشر شده ای مطالب مفیدی درباره قلم مناسب برای میکروبلیدینگ توضیحات جامعی خدمت شما ارائه داده ایم.

آموزش نحوه صحیح گرفتن قلم بلید

آموزش نحوه صحیح گرفتن قلم بلید با شناخت ویژگی‌های آن

یک قلم میکروبلیدینگ باید قیمتی ارزان و مقرون‌به‌صرفه داشته باشد. ویژگی مهم دیگری که قلم بلید باید داشته باشد، امکان شستشو و ضدعفونی کردن ان است. چرا که قلم بلید هم باید شبیه به هر ابزار پزشکی دیگری ضد عفونی و استریلیزه شده باشد. این امر باعث می‌شود که تا حد امکان از انتقال هر نوع عفونت و بیمار جلوگیری شود.

از دیگر خصوصیات یک قلم میکروبلیدینگ مناسب می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هولدر میکروبلیدینگ باید امکان تنظیم طول تیغه را داشته باشد و از قابلیت قرار گرفتان همه سوزن‌‌های بلید بر روی خود بهره‌مند باشد
  • برای اینکه نحوه صحیح گرفتن قلم بلید را خوب آموزش ببینید باید قلم بلیدی را انتخاب کنید که خوش‌دست باشد. این خوش دست بودن به کاربران فرصت می‌دهد تا کنترل به مراتب بهتری روی فشار و زاویه قلم خود داشته باشد. به این ترتیب میکروبلیدینگ کار می‌تواند به طور کاملا دقیق روی ابرو عمل کرده و خطوط مورد نظر مشتری را با دقت بیشتریاجرا کند
  • سبکی قلم بلید تاثیر فراوانی در زمینه عملکرد و دقت فرایند میکروبلیدینگ دارد

نحوه صحیح قرار گرفتن تیغ بلید

آموزش نحوه صحیح گرفتن و قرار دادن تیغ در قلم بلید

برای قرار دادن تیغ در قلم بلید باید در ابتدا تیغ بلید را به صورت مستقیم و بدون زاویه وارد قلم بلید کنید. در مرحله بعدی باید تیغ را تا ۲۵ درجه به پهلو فشار بدهید. شما این کار را باید تا جایی ادامه بدهید که ممکن است آن را به پهلو کج کنید. در ادامه بحث آموزش نحوه صحیح گرفتن قلم بلید قصد داریم کاربرد انواع تیغ بلید را به شما معرفی کنیم.

۱. آموزش نحوه صحیح گرفتن قلم بلید در زمان کار با تیغ منحنی و فلزی سرکج

تیغ U یا همان منحنی برای طیف وسیعی از پوست‌ها قابل استفاده می‌باشد و بری اغلب خطوط منحنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تیغ باعث می‌شود که شما طرح خود را بدون هیچ کوچک‌ترین دردسری اجرا کنید. سوزن PCD یا فلزی سرکج هم اغلب برای پوست‌های چرب استفاده می‌شود.  به طور کلی ۱۲ سر از این تیغ برای خطوط نازک و ظریف و ۱۴ سر آن نیز برای خطوط ضخیم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲. سوزن پلاستیکی قلم میکروبلیدینگ

سوزن‌های پلاستیکی قلم میکروبلیدینگ سر کجی دارد و برای همه نوع پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع پرکاربردترین نوع تیغ قلم بلید به شمار می‌رود. ۷ سر این تیغ برای ایجاد ابروهایی نازک، ۹ سر برای ابروهایی نازک با موهای زبر و ۱۲ سر هم برای ابروهای متوسط با هر نوعی از مو استفاده می‌شود.

تفاوت قلم های بلید

قلم بلید دو کاره و معمولی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

نحوه صحیح استفاده از قلم بلید دو کاره و معمولی چگونه است؟ به طور کلی شما می‌توانید روی قلم بلید دو کاره سوزن فیبروز را قرار بدهید و خطوط تار مویی را برای ابرو ایجاد کنید. از طرفی روی قلم دو کاره هم علاوه بر سوزن فیرزو می‌توانید سوزن شیدینگ را هم مورد استفاده قرار بدهید.

به طور کلی با سوزن شیدینگ می‌توانید سایه‌زنی نچرال را میان تارهای مو ابرو ایجاد کنید. شیدینگ به خصوص برای بخش‌های هشتی و سینه با هدف پرتر و طبیعی نشان دادن ابرو انجام می‌شود. در صورتی که مبتدی هستید و قصد ندارید هزینه بالایی را پرداخت کنید، به شما توصیه می‌کنیم که قلم بلید ساده یا تک سر را انتخاب کنید.

نحوه صحیح گرفتن قلم بلید

بهره‌مندی از مزایای میکروبلیدینگ با آموزش نحوه صحیح گرفتن قلم بلید

سپری کردن دوره‌های آموزش نحوه صحیح گرفتن قلم بلید در بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری زنانه تهران یک فرصت استثنایی است. چرا که در طی سال‌های اخیر مشاغل مرتبط با زیبایی بانوان با درآمد بالا و همینطور فرصت‌های شغلی مختلفی همراه بوده‌اند. در ضمن در صورتی که به دنبال توسعه سالن زیبایی خود هستید، حضور در دوره‌های آموزشی میکروبلیدینگ می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشد.

سوالات متداول

منظور از قلم میکروبلیدینگ ساده چیست؟

 به قلم بلید ساده، قلم فیبروز معمولی هم گفته می‌شود. این قلم سبک تنوع بالایی از نظر رنگ دارد. در صورتی که تازه کار هستید و نمی‌خواهید برای آموزش کار با قلم بلید هزینه زیادی را پرداخت کنید، قلم ساده بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

یک قلم بلید اصل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

جنس فلزی و ضد زنگ، امکام استریل شدن در اتو کلاو، ارگونومیک بودن، خوش‌دستی، افزایش سرت عمل تاتو کار و قابلیت استفاده برای سایه و شیدینگ از جمله خصویات یک قلم میکروبلید مناسب هستند.

مهم‌ترین نکته در زمان استفاده از قلم بلید چیست؟

در کل سوزن‌های میکروبلیدینگ . فیبروز یک بار مصرف می‌باشند. اما قلم‌ها یک بار مصرف نیستند. به این منظور بعد از انجتم تاتو باید سرپیچی آن ررا باز کرده و با استفاده از محلول ضد عفونی کننده سارفوسیت کوئیک یا همان الکل ۷۰ درجه به بهترین شکل ممکن قلم خود را استریل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *