آموزش مقدماتی آیلتس

آموزش مقدماتی آیلتس؛ گام اول برای تحقق یک رویا

بسیاری از زبان‌آموزان مبتدی آزمون آیلتس، نمی‌دانند چگونه باید زبان انگلیسی خود را تقویت کنند. آنها همچنین نمی‌دانند چگونه مسیر خود را ادامه بدهند. شروع آیلتس از صفر، کار چالش‌برانگیزی است و می‌تواند انگیزه زبان‌آموز را از بین ببرد. اما با دانستن روش‌های موثر و پیدا کردن منابع مفید و همچنین برنامه‌ریزی هدفمند، می‌توان به خوبی از پس این کار برآمد. اما چطور می‌توان یادگیری آیلتس را شروع کرد و به مراحل پیشرفته و نهایتا آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس رسید؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی آموزش مقدماتی آیلتس بپردازیم.

روش های تمرین آیلتس

روش مطالعه و تمرین برای آموزش مقدماتی آیلتس

فرض کنید که مطلب جدیدی از زبان را برای اولین‌بار مطالعه می‌کنید. اگر همان مطلب را در ۲۴ ساعت آینده هم یک بار مرور کنید، تا ۸۰ درصد آنچه را که جدیدا یاد گرفته‌اید، به خاطر خواهید سپرد. بعد از گذشت یک هفته و تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، می‌توانید تمام آن را به خاطر بیاورید. جالب اینکه این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما باقی خواهد ماند.

بعد از چهل روز اگر همان مطلب را دوباره بخوانید، آن مطلب تا ۶ ماه در ذهن شما خواهد ماند! به این ترتیب، یک بار بلافاصله پس از اینکه که مطلب را یاد می‌گیرید، آن را مرور کنید. در ادامه، هفته بعد نیز یک بار و چهل روز بعد نیز یک بار دیگر همان مطلب را مطالعه کنید تا کاملا در ذهن شما نقش ببندد. در ادامه به توضیح دیگر روش‌های مطالعه و تمرین برای آموزش مقدماتی آیلتس می‌پردازیم.

۱. با صدای بلند بخوانید

یک راه بسیار عالی برای بهبود صحبت کردن به انگلیسی این است که هر زمانی می‌توانید، متن‌ها را با صدای بلند و شمرده بخوانید. حتی در صورت اشتباه خواندن نیز بلند خواندن به شما کمک می‌کند راحت‌تر به زبان انگلیسی صحبت کنید. برای بلند خواندن، می‌توانید از کتاب هر مطلبی که به زبان انگلیسی است، استفاده کنید. حتی اگر شما معنی همه واژگان را نمی‌دانید، انجام این کار باعث می‌شود که زبان و مغزتان، گفتن کلمات انگلیسی را تمرین کند. همچنین متوجه خواهید شد که وقتی انگلیسی صحبت می‌کنید، می‌توانید سریع‌تر و آسان‌تر جملات‌تان را بسازید.

روش های تمرین آیلتس

۲. به برنامه‌های شنیداری انگلیسی گوش کنید

گوش دادن به رادیو انگلیسی تا آنجایی که ممکن است به رادیوی انگلیسی گوش کنید. بی‌بی‌سی یک کانال عالی است که BBC Radio4 نامیده می‌شود و بیشتر اوقات صحبت اشخاص مختلف را پخش می‌کند. بی‌بی‌سی پادکست‌های بسیار باکیفیتی را در زمینه آموزش زبان انگلیسی تهیه می‌کند که می‌توانید از آن برای تقویت مهارت شنیداری خود و همچنین از ویدیوهای دارای متن آن استفاده کنید. بهتر است روزانه دست کم ۱ تا ۴ فایل از سایت آن را تمرین کنید.

۳. درباره موضوعات مختلف به زبان انگلیسی مطالعه کنید

در مورد موضوع‌هایی که دوست دارید به زبان خودتان در مورد آنها صحبت کنید، فکر کنید. سپس موضوعاتی که برای صحبت کردن آن به زبان انگلیسی لازم دارید را پیدا کنید. مثلا اگر دوست دارید در مورد فوتبال یا هر چیز دیگری صحبت کنید، می‌توانید آنها را در وبسایت‌ها یا مجلات ورزشی پیدا کنید.

۴. از منابع مناسب استفاده کنید

بسیاری از بومی‌های انگلیسی زبان هم نمی‌توانند از پس نمره خوب در آیلتس بر بیایند! در واقع شما در کنار یادگیری زبان انگلیسی، باید به تکنیک‌های آزمون آیلتس نیز مسلط باشید. واژگان بخش مهمی از آزمون آیلتس را تشکیل می‌دهند. برای مثال، کتاب واژگان ضروری Barron’s یکی از معروف‌ترین کتاب‌های آمادگی لغات برای آزمون آیلتس است و می‌تواند از همان ابتدای آموزش مقدماتی آیلتس برای شما مفید واقع شود. می‌توان گفت تمام واژه‌های مهم آزمون آیلتس در این کتاب وجود دارند.

این کتاب برخلاف دیگر کتاب‌های آمادگی آزمون آیلتس، برای هر دو آزمون آیلتس، یعنی جنرال و آکادمیک طراحی شده است. کتاب بارونز، همچنین شامل توصیه‌ها و نکات آموزشی بسیار مفیدی است. این نکات بر مبنای تجربه شرکت‌کنندگان در آزمون‌های قبلی گردآوری شده‌اند.

به آن دسته از دوستانی که علاقه مند به شرکت در دوره های آیلتس و دنبال بهترین دوره های آیلتس هستند پیشنهاد میدهیم از صفحه ” بهترین آموزشگاه آیلتس ” دیدن نمایند.

آموزش مقدماتی آیلتس را جدی بگیرید

برای شرکت در آزمون آیلتس، باید به زبان انگلیسی و مهارت‌های آن تسلط کافی داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید نمره قابل‌قبولی در این آزمون کسب کنید و به اهداف بزرگ خود برسید. اما در گام اول برای آموزش مقدماتی آیلتس، حتما یک برنامه منسجم برای خودتان تهیه کنید و سعی کنید به آن پایبند باقی بمانید.

سوالات متداول

برای شروع آموزش مقدماتی آیلتس چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

بهتر است ابتدا یک برنامه مطالعاتی برای خودتان تهیه کنید. سپس از تکنیک‌های یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید و با پشتکار و به شکلی هدفمند در این مسیر گام بردارید، به طوری که شما یک نسخه از زندگی شما، کاملا به زبان انگلیسی باشد.

برای آموزش مقدماتی آیلتس از چه منابعی می‌توان استفاده کرد؟

یکی از بهترین منابع برای یادگیری آیلتس در سطح مبتدی، استفاده از کتاب واژگان ضروری Barron’s است.

آیا می‌توانیم آموزش مقدماتی آیلتس را در خانه بگذرانیم؟

بله، با استفاده از منابع مناسب و یک برنامه‌ریزی منسجم، می‌توانید در خانه آموزش ببینید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *