راهنمای کامل واژگان ضروری آیلتس

راهنمای کامل واژگان ضروری آیلتس برای کسب بالاترین نمره

اگر می‌خواهید در آزمون آیلتس موفق شوید، راهکارهای مختلفی پیش رویتان قرار دارند. یکی از راهکارهای موفقیت در آزمون آیلتس، استفاده از راهنمای کامل واژگان ضروری آیلتس و تسلط به این کلمات است. در این صورت نه‌تنها در بخش Writing، بلکه در مکالمه، درک مطلب و حتی بخش شنیداری نیز موفق خواهید شد. برای مطالعه راهنما‌ی کا‌مل واژ‌گان ضر‌وری آ‌یلتس، این مطلب را از دست ندهید.

آزمون آیلتس از معتبرترین آزمون های بین المللی

آزمون آیلتس؛ یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی

یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی، ” آزمون آیلتس ” است. با در اختیار داشتن مدرک آیلتس با نمره بالا، به راحتی می‌توانید در فرصت‌های شغلی برتر پذیرفته شوید و در عین حال، شانس زیادی برای  دریافت پذیرش جهت مهاجرت داشته باشید. تمام این موارد دست به دست هم داده‌اند تا آزمون آیلتس یکی از بهترین آزمون‌های زبان انگلیسی در دنیا باشد.

اگر به دنبال یک موسسه خوب آیتس هستین و علاقه مند به شرکت در این دوره ها هستین به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” بهترین اموزشگاه آیلتس ” دیدن نمایید.

راهنمای کامل واژگان ضروری آیلتس

چرا باید راهنمای کامل واژگان ضروری آیلتس را مطالعه کنیم؟

روش‌های مختلفی برای موفقیت در آزمون آیلتس وجود دارند. یکی از این روش‌ها، مطالعه راهنمای کامل واژگان ضروری آیلتس است. با مطالعه این راهنما به راحتی می‌توانید در آزمون آیلتس موفق شوید و نمره بالایی کسب کنید.

در حال حاضر منابع مختلفی برای مطالعه واژگان پرتکرار و مهم در آزمون آیلتس وجود دارند. برخی از این کتاب‌ها صرفا روی واژگان تمرکز دارند. در حالی که برخی کتاب‌های دیگر به صورت کلی و روی تمام بخش‌های این آزمون متمرکز شده‌اند.

از جمله برخی از مناسب مهم برای موفقیت در آزمون آیلتس می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

  • کتاب واژگان ضروری آیلتس
  • کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS
  • کتاب Check Your English Vocabulary for IELTS
  • کتاب Collins COBUILD Key Words for IELTS
  • کتاب Academic Vocabulary in Use

راهنمای کامل واژگان ضروری آیلتس برای کلمات ساده

کلمات مهم برای یادگیری و شرکت در آزمون آیلتس را می‌توان به سه دسته ساده، متوسط و پیشرفته تقسیم کرد. واژگانی که در دسته‌بندی ساده قرار می‌گیرند، واژه‌های پرتکرار و البته آسان در آزمون آیلتس هستند که اگر به آن‌ها تسلط داشته باشید، می‌توانید نمره حداقلی از این آزمون را دریافت کنید.

با تسلط به کلمات ساده در راهنمای کامل واژگان ضروری آیلتس، ممکن است بتوانید نمره‌ای بین ۴.۵ تا ۵ را دریافت کنید. توجه داشته باشید که برخی از کلمات با هم هم‌معنی هستند و در برخی مواقع ممکن است بتوانید به‌جای یکی، از دیگری استفاده کنید. در ادامه جدولی وجود دارد که در آن برخی از کلمات ساده در راهنمای کامل واژگان ضروری آیلتس را معرفی کرده‌ایم.

کلمه

معنی
Story داستان
Local بومی (محلی)
Skill توانایی و مهارت
Capable توانایی
Summery خلاصه
Grown بالغ
Scared ترسیده

راهنمای کامل واژگان ضروری آیلتس برای کلماتی با درجه سختی متوسط

دسته بعدی واژگان مهم در راهنمای کامل واژگان ضروری آیلتس، کلمات با درجه سختی متوسط هستند. برخی از این کلمات ممکن است چندان رایج نباشند و آن‌ها را نشنیده باشید. در صورتی که بتوانید در موقعیت و جمله مناسب از این کلمات استفاده کنید، نمره آزمونتان به مراتب بیشتر خواهد شد.

در صورتی که به کلمات با درجه سختی متوسط در آزمون آیلتس مسلط باشید، می‌توانید نمره‌ای بین ۵ تا ۶ الی ۶.۵ را در این آزمون کسب کنید. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم اگر قصد مهاجرت دارید، حتما به کلماتی که در این درجه سختی قرار دارند، تسلط کامل داشته باشید. در جدول زیر لیست لغات پرتکرار آیلتس در سطح متوسط وجود دارد.

کلمه معنی
Hence در نتیجه
Accomplish دست پیدا کردن
Postpone به تاخیر انداختن
Support پشتیبانی
Lively سرزنده
Besides علاوه بر این
Relevant مناسب، مربوط

راهنمای کامل واژگان ضروری آیلتس برای کسب نمره بالا در این آزمون

نوع دیگری از کلمات در راهنمای کامل واژگان ضروری آیلتس، مربوط به کلمات با درجه سختی زیاد می‌شوند. افرادی باید به این کلمات مسلط شوند که می‌خواهند نمره بالایی در آزمون آیلتس کسب کنند. توجه داشته باشید که کلمات سخت زیادی برای استفاده در آزمون آیلتس وجود دارند. اما برای دریافت نمره بالا، باید بدانید که از هرکدام در چه موقعیت و با چه نوع لحنی استفاده کنید. به عنوان مثال، نمی‌توان یک کلمه بسیار پیچیده را از زبان یک کودک بیان کرد.

افرادی که کلمات سخت را در راهنمای کامل واژگان ضروری آیلتس مطالعه می‌کنند، معمولا افرادی هستند که می‌خواهند در این آزمون به نمره بالاتر از ۷ دست پیدا کنند. در جدول زیر برخی از کلمات مهم و سخت در آزمون آیلتس را معرفی کرده‌ایم.

کلمه معنی
Adjourn موکول کردن
Advocate پشتیبانی
Ambitious مشتاق
Antagonize تحریک کردن، خشمگین کردن
Ardor شور و اشتیاق
Aromatic معطر
Arrogant مغرور

با کمک راهنمای کامل واژگان ضروری آیلتس در این آزمون موفق شوید

آیلتس یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که برای موفقیت در آن باید به واژگان مهم و پرتکرار آن مسلط شوید. در این صورت می‌توانید از این آزمون نمره مناسبی کسب کنید. برای مطالعه کامل و دقیق، توصیه می‌کنیم به سراغ منابع معتبری مانند کتاب Academic Vocabulary in Use، کتاب Collins COBUILD Key Words for IELTS، کتاب Check Your English Vocabulary for IELTS و کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS بروید.

 

سوالات متداول

آیا برای موفقیت در آیلتس باید با هم‌معنی کلمات نیز آشنا باشیم؟

بله. آشنایی با هم‌معنی کلمات به شما این امکان را می‌دهد تا در صورتی که کلمات را حین آزمون فراموش کردید، از جایگزین مناسب آن‌ها برای پاسخگویی به سوالات استفاده کنید.

آیا لازم است متضاد کلمه‌ها را برای شرکت در آزمون آیلتس مطالعه کنیم؟

بله. در این صورت با سرعت بالای می‌توانید به سوالات پاسخ دهید. این موضوع بیشتر از هر مورد دیگری در سوالات درک مطلب اهمیت دارد.

چگونه می‌توان در آزمون آیلتس نمره ۹ را کسب کرد؟

برای کسب نمره حداکثری در آزمون آیلتس باید به واژگان تسلط کامل داشته باشید و بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن کلمات و جملات را درک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *