آموزش تصویری استعلام مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

آموزش تصویری استعلام مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری

در طول سال، افراد بسیار زیادی به‌عنوان هنرجو به مراکز آموزشی معتبر فنی و حرفه‌ای در سرتاسر کشور مراجعه می‌کنند و پس از گذراندن دوره‌های مربوطه، پاسخ دادن‌ به آزمون‌های تئوری و عملی استاندارد و کسب نمرات لازم می‌توانند گواهینامه مربوط به دوره‌شان را اخذ کنند و به‌عنوان کارآموز یا آرایشگر در مراکز خدمات زیبایی مشغول به کار شوند. امروزه با اینترنتی شدن بسیاری از امور، استعلام مدرک آرایشگری نیز در دسته خدمات آنلاین قرار گرفته است و به‌راحتی با چند کلیک می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. در ادامه این آموزش از سایت ایران آموزشگاه قصد داریم نحوه استعلام مدارک و گواهینامه‌های آرایشگری را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 

اگر اطلاعات کاملی در زمینه انوع مدارک فنی و حرفه ای ندارید به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” لیست مدارک بین المللی فنی و حرفه ای ” دیدن نمایید.

چگونه می‌توان برای اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری زنانه اقدام کرد؟

اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری زنانه کار چندان سختی نیست و می‌توان با ثبت‌نام در یکی از مراکز آموزشی آن را کسب کرد. این مدرک برای تمامی کسانی که می‌خواهند یک آموزشگاه تاسیس کنند و یا در مراکز زیبایی مشغول به کار شوند، نیاز است. دوره‌های مختلفی در حوزه آرایشگری وجود دارد که برخی هنرجویان ترجیح می‌دهند بعضی از این دوره‌ها را بگذراند و بعضی دیگر می‌خواهند مدرک تمام دوره‌ها را داشته‌باشند. فرقی نمی‌کند! به هر حال باید کلاس‌های تئوری و عملی این دوره‌ها را گذراند و پس از آزمون‌های استاندارد و کسب نمرات لازم، مدرک دوره مربوطه اعطا می‌شود. نکته مهم این است که هنرجویان برای شرکت در این دوره‌ها عموما به‌دنبال مراکز آموزشی هستند که مجوزهای رسمی و لازم از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را کسب کرده باشند، چرا که در پروسه استعلام تنها مدارکی مورد تایید و پذیرش قرار می‌گیرند که مهر تایید رسمی خورده باشند.

نحو اخذ مدرک آرایشگری چگونه است

نحو اخذ مدرک آرایشگری چگونه است؟

هنرجویان چندی پس از کسب نمرات لازم در آزمون‌هایشان می‌توانند مدرک مربوطه را به شکل آنلاین از سایت اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دریافت کنند. البته که برای دریافت این مدرک نیاز است مبلغی به این سازمان پرداخت شود. پس از پرداخت مبلغ، مدارک و گواهی‌های رسمی و معتبر در قسمت گواهینامه‌ سایت موجود است و کارآموز می‌تواند آن را دانلود کند و در صورت لزوم از آن‌ها استفاده نماید. آنلاین شدن این پروسه باعث شده کار هنرجویان و صاحبان آموزشگا‌ه‌ها بسیار راحت‌تر شده و مجبور نباشند برای دریافت و استعلام مدرک ساعت‌ها در اداره‌جات مختلف معطل شوند.

چگونه می‌توان استعلام مدرک آرایشگری فنی و حرفه‌ای را گرفت؟

مدارک و گواهینامه‌‌هایی که از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به نام اشخاص حقیقی صادر می‌شوند، تحت عنوان کارت مهارت، اعتبار بسیار زیادی دارند و بیان‌گر به اتمام رساندن دوره‌های مهارت‌آموزی هستند. پر واضح است که با پیشرفت تکنولوژی و ماشینی شدن اکثر امور، سیستم‌های استعلام مدارک نیز پیشرفته‌تر شده‌اند و تنها با چند کلیک می‌توان به کلیه‌ این گواهی‌ها دست پیدا کرد. البته در حال حاضر تنها مدارک و گواهینامه‌هایی که از سال ۹۲ به بعد صادر شده است در قسمت استعلام سایت قابل دسترس هستند. در ادامه نحوه استعلام مدرک آرایشگری و گواهینامه‌های مهارت‌آموزی که توسط این سازمان صادر شده‌اند و در سایت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور موجود هستند را به‌صورت تصویری شرح می‌دهیم. دقت داشته‌باشید که مراحل را کاملا بر اساس تصاویر و آموزش‌هایی که در ادامه می‌آوریم طی کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

آموزش نحوه استعلام مدرک آرایشگری از سایت رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای به‌صورت تصویری

 

برای استعلام مدرک آرایشگری فنی و حرفه‌ای ابتدا باید وارد لینک http://azmoon.portaltvto.com/card/card/index/1/80 شوید و اطلاعات خواسته‌شده شامل کد ملی و کد امنیتی را به‌طور صحیح وارد کنید. اگر اطلاعات وارد شده درست باشد، می‌توانید بر روی گزینه جستجو کلیک کرده و وارد مرحله بعد شوید.

استعلام مدرک فنی و حرفه ایپس از وارد شدن به سایت استعلام مدرک مربوطه، تصویری شبیه به تصویری که در ادامه نمایش می‌دهیم را مشاهده می‌کنید. همان‌طور که می‌بینید، ابتدا باید هزینه صدور گواهینامه‌هایی که از سال ۱۳۹۲ به بعد ثبت شده است را پرداخت کنید. برای پرداخت کافی است در جدول «قابل پرداخت» بر روی مربع مربوط به گواهینامه مدر نظرتان کلیک کرده و با وارد شدن به صفحه پرداخت، هزینه را بپردازید. نگران جعلی بودن صفحه پرداخت نباشید! درگاه متصل به این سایت کاملا معتبر بوده و مشکلی برای حساب‌های شما به وجود نخواهد آمد.

استعلام مدرک فنی و حرفه ای

پس از پرداخت هزینه مدرک باید مجددا به صفحه اصلی سایت سازمان رسمی فنی و حرفه‌ای کشور بازگردید و اطلاعات خواسته‌‌شده شامل کد ملی یا شماره پاسپورت، شماره شناسنامه و ملیت را به‌درستی وارد کرده و پس از ثبت کد امنیتی موجود کپچا، بر روی گزینه جستجو کلیک نمایید. اگر اطلاعات به شکل صحیح و کامل وارد شده باشد، شما می‌توانید وارد پنل استعلام سایت شوید.

استعلام مدرک فنی و حرفه ای

پس از وارد شدن به پنل استعلام مدارک در سایت رسمی سازمان، اگر پرداخت به‌درستی انجام شده باشد، مدرک و گواهینامه رسمی و معتبر شما در پنل نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید بعد از انتخاب کیفیت چاپ مد نظرتان (کیفیت عالی و کیفیت متوسط) مدرک را دانلود کنید و در صورت نیاز آن را پرینت بگیرید.

استعلام مدرک فنی و حرفه ای

کلام پایانی

مدارک آرایشگری فنی و حرفه‌ای امروزه به شکل تصویری در سایت رسمی فنی و حرفه‌ای کشور بارگذاری شده‌اند و دارندگان این گواهینامه‌ها می‌توانند با ورود به پنل کاربری مربوط به خودشان مدارک مورد نیاز را دانلود کنند. اگر تمام مراحل را به شکل صحیح و طبق راهنمای گفته‌شده پیش برده باشید، می‌توانید به‌راحتی مدرک خود را دریافت و برای سازمان یا مرکز‌ مد نظرتان ارسال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *