آموزش آنلاین کارگردانی

آموزش آنلاین کارگردانی؛ روشی خلاقانه برای یادگیری این مهارت

کریستوفر نولان،‌ جیمز کامرون، اصغر فرهادی، بونگ جون هو و مارتین اسکورسیزی، تنها برخی از خدایان کارگردانی سینما هستند. قطعا اگر به کارگردانی و فعالیت در سینما علاقه داشته باشید، این کارگردانان مانند الگوهایی دست‌نیافتنی برای شما هستند. اما آیا برای تبدیل شدن به این کارگردانان برتر تلاشی کرده‌اید؟ قطعا اگر فرد مستعدی در حوزه سینما و به‌خصوص کارگردانی هستید، تلاش، آموزش و کسب تجربه مداوم می‌تواند نام شما را نیز در کنار نام این اساتید قرار دهد. اما برای شروع، شرکت در دوره آموزش آنلاین کارگردانی یک قدم مناسب است. به همین خاطر در این صفحه از ایران آموزشگاه، با این روش آموزش کارگردانی و نکات مرتبط با آن آشنا می‌شویم.

به آن دسته از علاقه مندان به رشته کارگردانی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارند پیشنهاد میدهیم حتما از صفحه ” دوره کارگردانی ” دیدن نمایید.

سرفصل های دوره آنلاین کارگردانی

سرفصل‌های دوره آموزش آنلاین کارگردانی

در دوره‌های آموزش آنلاین کارگردانی، مباحث تدریس تفاوت خاصی با مباحث یا سرفصل‌های دوره‌های آموزشی حضوری ندارد. حتی در برخی موارد به علت زمان بیشتر، مباحث مطرح شده در دوره‌های آنلاین بیشتر نیز هستند. اما عموما در دوره‌های آموزش آنلاین، در ابتدا مباحثی در رابطه با آشنایی با فیلمنامه، نماها، دکوپاژ، میزانسن، ترکیب‌بندی، انتخاب عوامل، آشنایی با دوربین‌ها و لنزهای سینمایی، نور در سینما، رنگ در سینما و … مطرح می‌شوند.

باید اشاره کرد که بسته به مدرس و دوره آموزشی، این سرفصل‌ها می‌توانند متغیر باشند. برخی از اساتید نیز سرفصل‌های مخصوص به خود را دارند که با موارد عنوان‌شده به‌صورت کامل متفاوت هستند. به همین خاطر نمی‌توان گفت که سرفصل‌های آموزشی در دوره‌های آنلاین کارگردانی می‌توانند مشابه باشند.

بهترین آموزشگاه سینمایی در کشور کجاست؟

برای مشاهده آموزشگاه های سینمایی وارد صفحه زیر شوید.

در انتهای صفحه به معرفی مراکز آموزش کارگردانی در کل کشور پرداخته ایم اما در مطلبی مجزا به معرفی چندتا از بهترین آموزشگاه های کارگردانی پرداخته ایم. برای مشاهده بر روی آن کلیک کنید.

معرفی دوره ها و آموزشگاه های مرتبط برای رشته کارگردانی در تهران و ایران:

اگر دنبال یک کلاس کارگردانی معتبر در تهران میگردید بهتر است صفحه لیست آموزشگاه سینمایی تهران را نیز مشاهده کنید. چرا کلاس کارگردانی در تهران؟! خب مشخص است چون تهران یکی از شهرهایی است که مراکز معتبر زیادی در ان فعالیت دارند و در این بین بسیاری از این مراکز کلاس های آنلاین نیز برگزار میکنند. همینطور امکان برگزاری کلاس های آخر هفته برای شهرستانی ها را نیز دارند. یعنی با در اخیار قرار دادن پانسیون میتوانید اخر هفته ها برای آموزش به تهران بروید.

همچنین اطلاعات تکمیلی بیشتری را در صفحه چگونه کارگردان شویم در اختیار شما کاربر عزیز قرار داده ایم.

آموزش آنلاین کارگردانی

مزایای آموزش آنلاین کارگردانی نسبت به آموزش حضوری

بسیاری از آموزشگاه‌های فعال در حوزه سینما، علاوه‌بر کلاس‌های آموزش کارگردانی، کلاس‌هایی در زمینه بازیگری نیز برگزار می‌کنند. افرادی که این سوال برای آن‌ها پیش آمده که چگونه وارد رشته بازیگری شویم، با شرکت در این کلاس‌ها می‌توانند فعالیت خود را در این رشته آغاز کنند. چرا که بسیاری از کارگردانان مطرح سینما دوره‌های بازیگری را نیز گذرانده‌اند. در کنار کلاس بازیگری، این مراکز دوره‌های آموزش آنلاین کارگردانی را نیز برگزار می‌کنند. اما چرا این دوره‌ها در برخی موارد بهتر از دوره‌های حضوری هستند؟ در ادامه به این سوال بسیار مهم پاسخ می‌دهیم.

۱. امکان شرکت در دوره‌های آموزشی برتر بدون مراجعه حضوری

بسیاری از افراد در شهرهایی ساکن هستند که در آن‌ها کلاس‌های آموزش کارگردانی مناسبی در دسترس نیست و به همین خاطر باید به شهری مانند تهران برای شرکت در کلاس‌های مناسب سفر کنند. این کار به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین خاطر شرکت در دوره‌های برتر آموزش آنلاین کارگردانی می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای این دسته از افراد باشد. چرا که آن‌ها می‌توانند با کم‌ترین هزینه و بدون سفر، تکنیک‌های کارگردانی را به بهترین شکل ممکن یاد می‌گیرند.

۲. هزینه کم‌تر

به‌طور کلی در تمام حوزه‌ها، کلاس‌های آنلاین قیمت کم‌تری نسبت به کلاس‌های حضوری دارند. در حوزه سینما و به‌خصوص کارگردانی نیز این امر صدق می‌کند. اما چرا کلاس‌های آموزش آنلاین کارگردانی ارزان‌تر هستند؟ برخی افراد تصور می‌کنند که این تفاوت هزینه به علت کیفیت پایین‌تر دوره‌های آموزشی است. اما این تصور کاملا غلط می‌باشد. دلیل اصلی این تفاوت قیمت در تعداد بیشتر شرکت‌کنندگان دوره‌های آنلاین کارگردانی است. هرچه تعداد شرکت‌کننده‌ها بیشتر باشد، موسسه آموزشی یا استاد برگزار‌کننده دوره درآمد بیشتری داشته و قطعا نرخ کلاس‌ها کاهش پیدا می‌کند.

۳. اثربخشی بالا در صورت انتخاب دوره آموزشی مناسب

در بسیاری از موارد، دوره‌های آموزش آنلاین بازیگری می‌توانند اثربخشی برابری با دوره‌های حضوری در این زمینه داشته باشند. البته این امر تنها در صورتی ممکن است که شما دوره‌های آنلاین باکیفیت را انتخاب کنید. دوره‌هایی که توسط آموزشگاه‌های معتبر و اساتید مجرب برگزار می‌شوند.

برخی از پارامترهای یک دوره برتر آموزش آنلاین کارگردانی عبارت‌اند از:

  • مدرس برتر، مجرب و باسابقه
  • استفاده از متدهای آموزشی روز دنیا
  • ارائه مشاوره بعد از پایان دوره
  • صدور مدرک معتبر بعد از پایان دوره

آموزش آنلاین کارگردانی

هزینه آموزش آنلاین کارگردانی چقدر است؟

هزینه شرکت در دوره‌های آموزش آنلاین کارگردانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به اعتبار آموزشگاه، کیفیت مدرسان و موارد دیگر اشاره کرد. قطعا هرچه این موارد کیفیت بالاتری داشته باشند، دوره آموزشی نیز هزینه بالاتری دارد. اما به‌طور کلی کلاس‌های آنلاین کارگردانی بین ۷۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان قیمت دارند. باید اشاره کرد که برخی از دوره‌های آموزشی ممکن است با هزینه بیشتری برگزار شوند. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که حتما قبل از انتخاب دوره آموزشی، به تناسب میان قیمت دوره و کیفیت آن توجه داشته باشید. لزوما انتخاب دوره‌هایی گران‌قیمت، منجر به یادگیری اصولی تمام مباحث کارگردانی نمی‌شود.

مدرک اموزش انلاین کارگردانی

آیا با شرکت در دوره آموزش آنلاین کارگردانی می‌توان مدرک معتبر دریافت کرد؟

شرکت در دوره‌های آنلاین کارگردانی در کنار بسیار از مزایا، یک مزیت بسیار مهم نیز دارد. شما با شرکت در این دوره‌های آموزشی می‌توانید یک مدرک معتبر از مراکز آموزشی مورد نظر دریافت کنید. بسته به مرکز برگزارکننده دوره آموزشی، شما می‌توانید مدرکی از سازمان فنی حرفه‌ای و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنید که هر دو این مدارک اعتبار بسیار بالایی دارند.

باید گفت که صرفا داشتن مدرک نمی‌تواند شما را به یک کارگردان تبدیل کند. بلکه شما باید در کنار شرکت در دوره‌های آموزشی، تجربه و دانش مضاعف نیز به دست آورید. برای مثال، احتمالا از بسیاری افراد شنیده‌اید که می‌گویند کجا تست بازیگری بدم؟ تست گرفتن و تست دادن بازیگری یک تجربه بسیار عالی برای کارگردانان جوان است. آن‌ها متوجه می‌شوند که باید از بازیگران چه انتظاری داشته باشند و آن‌ها را برای چه سناریوهایی آماده کنند. همچنین تست گرفتن از بازیگران نیز یک مهارت بسیار مهم در رشته کارگردانی به‌شمار می‌آید.

آموزش آنلاین کارگردانی

انتخاب بهترین دوره‌های آموزش آنلاین کارگردانی با ایران آموزشگاه

اگر به دنبال تبدیل شدن به کارگردانانی همچون نولان، فرهادی، کیارستمی، اسکورسیزی و … هستید، پیشنهاد می‌کنیم که در دوره‌های آموزش آنلاین کارگردانی معرفی‌شده در ایران آموزشگاه شرکت کنید. ما بهترین دوره‌های موجود در این زمینه را برای شما لیست کرده‌ایم تا بتوانید از میان آن‌ها، دوره مناسب شرایطتان را انتخاب کنید.

پرسش و پاسخ

مزایای شرکت در دوره‌های آنلاین آموزش کارگردانی چیست؟

هزینه پایین، کیفیت بالا و عدم نیاز به سفر به شهرهای بزرگ از مهم‌ترین مزایای این دوره‌های آموزشی هستند.

آیا مدرک اخذ شده پس از دوره آ‌نلاین آموزش کارگردانی معتبر است؟

بله. این مدرک زیر نظر سازمان فنی حرفه‌ای یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود.

هزینه دوره آنلاین آموزش کارگردانی چقدر است؟

هزینه دوره‌های آنلاین کارگردانی به عوامل مختلفی مانند کیفیت آموز، تجربه و شهرت استاد و … بستگی دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *