آموزشگاه سینمایی ماد

آموزشگاه آزاد سینمایی ماد

آموزشگاه آزاد سینمایی ماد، به عنوان اولین و تنها برگزارکننده ی دوره های تخصصی جامع فیلمبرداری افتخار دارد تا بستر مناسبی را جهت آموزش، رشد و شکوفایی استعداد هنرجویان فراهم کرده تا بتوانند در یک محیط آموزشی حرفه ای از حضور اساتید مطرح و برجسته ی سینمای ایران بهره مند گردند و با پیشبرد اهداف طولانی مدت مبنی بر به وجود آوردن تیمی حرفه ای که متشکل از هنرجویان فارغ التحصیل و نمونه ی دوره ی فیلمبرداری هستند، قصد دارد تا ورود به پروژه های حرفه ای و کار در این حوزه را برای هنرجویان مجموعه سهل الوصول کرده و مسیر را برای پیشرفت در این حوزه هموار گرداند.

آموزشگاه آزاد سینمایی ماد، دوره ی تخصصی جامع فیلمبرداری را با برگزاری آزمون ورودی و تعیین سطح در ۵ ترم برگزار می کند. هنرجویان برای شرکت در این دوره باید در مصاحبه ی ورودی پذیرفته شوند و با توجه به تعیین سطح انجام شده از طرف آموزشگاه، دوره ی تخصصی جامع فیلمبرداری را شروع کنند. در این دوره در ترم یک، هنرجویان با مفاهیمی چون مدیریت گروه فیلمبرداری، اصول قرارداد حقوقی در فیلمبرداری، اصول بیمه در فیلمبرداری، مراقبت و آشنایی با چشم در فیلمبرداری، ایمنی و نجات در فیلمبرداری، آناتومی بدن فیلمبردار، روانشناختی یک فیلمبردار، مدیریت خشم، خلاقیت، اصول و کاربرد الکتریک، رنتال ۱،سینه موبیل، رنتال ۲ ، در ترم دوم با کارگاه شناخت و کاربرد ابزار فیلمبرداری، کارگاه نورپردازی ۱، کارگاه رنگ شناسی۱، در ترم سوم با کارگاه شناخت لنز و فیلتر، کارگاه شناخت دوربین و فرمت های فیلمبرداری، در ترم چهارم با کارگاه نورپردازی ۲ و در ترم پنجم با مفاهیم کارگاه رنگ شناسی ۲، فلسفه ی نما، مدیریت فیلمبرداری و همچنین فعالیت گروهی آشنا می شوند.

 همچنین آموزشگاه با برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی نیز به جذب هنرجو می پردازد. در ادامه به کارگاه هایی که در حال برگزاری هستند، می پردازیم:

۱- کارگاه آموزشی مفاهیم سینمای دیجیتال

۲- کارگاه آموزشی شناخت دوربین و انتخاب فرمت ها

۳- کارگاه آموزشی ساختار فنی تصویر

۴- کارگاه آموزشی رنگ شناسی

۵- کارگاه آموزشی اجرای فوکوس

۶- کارگاه آموزشی اپراتوری دوربین و دی آی تی

۷- کارگاه آموزشی فیلمبرداری استاپ موشن

۸- کارگاه آموزشی شناخت لنز و فیلتر

۹- کارگاه آموزشی فیزیک نور و مبانی نورپردازی

۱۰- کارگاه آموزشی تحلیل ترکیب بندی تصویر

۱۱- کارگاه آموزشی ساختار فنی تصویر

۱۲- کارگاه آموزشی فیلمبرداری در تبلیغات

۱۳- کارگاه آموزشی ارزیابی تصویر

۱۴- کارگاه آموزشی فیلمبرداری زیر آب

۱۵- کارگاه آموزشی نورسنجی

همچنین دوره ی تخصصی مستر کلاس مدیریت فیلمبرداری به صورت یک دوره ی کامل متشکل از ۱۷ کارگاه می باشد که هنرجویان می توانند هم در دوره ی کامل و هم در کارگاه های تخصصی این دوره به صورت مجزا شرکت کنند. هر کارگاه دوره ی مستر کلاس مدیریت فیلمبرداری ، به صورت گفت و گو محور در ۴ ساعت  تشکیل می شود. دوره ی مستر کلاس شامل کارگاه های زیر می باشد:

۱- ورکشاپ خلق سبک در فیلمبرداری

۲- ورکشاپ فیلمبرداری و تولید

۳- ورکشاپ فیلمبرداری و برنامه ریزی

۴- ورکشاپ فیلمبرداری فیلمنامه

۵- ورکشاپ فیلمبرداری و کارگردانی

۶- ورکشاپ فیلمبرداری و طراحی صحنه

۷- ورکشاپ فیلمبرداری و طراحی لباس

۸- ورکشاپ فیلمبرداری و طراحی گریم

۹- ورکشاپ فیلمبرداری و دستیار فیلمبردار

۱۰- ورکشاپ فیلمبرداری و جلوه های ویژه میدانی

۱۱- ورکشاپ فیلمبرداری و صدابرداری

۱۲- ورکشاپ فیلمبرداری و عکاسی

۱۳- ورکشاپ فیلمبرداری و بازیگری

۱۴- ورکشاپ فیلمبرداری و تدوین

۱۵- ورکشاپ فیلمبرداری و جلوه های ویژه های بصری

۱۶- ورکشاپ فیلمبرداری و اصلاح رنگ

۱۷- ورکشاپ فیلمبرداری و کارگردانی مستند

در آموزشگاه آزاد سینمایی ماد، با توجه به برگزاری دوره های تخصصی فیلمبرداری، هنرجویان امکان آشنایی و دسترسی به ابزار و تجهیزات به روز و حرفه ای سینمای ایران را خواهند داشت؛ همینطور تجربه ی حضور در صحنه ی فیلمبرداری فیلم و سریال به صورت کارورزی علاوه بر شرکت در کلاس های آموزشی، این فرصت را به هنرجویان می دهد تا با ورود به دنیای حرفه ای فیلمبرداری، تجربه های متعددی را در این حوزه برای خود رقم بزنند؛ در تمامی این دوره ها هنرجویان فرصت تعامل و ارتباط با اساتید فعال فیلمبرداری را خواهند داشت که این امر موجب می شود هنرجویان بتوانند از تجارب و رهنمودهای این اساتید گرانقدر بهره مند شوند.

آموزشگاه آزاد سینمایی ماد این امکان را فراهم می کند تا هنرجویان بعد از اتمام دوره ی کامل آموزش جامع فیلمبرداری با همکاری آموزشگاه، در آینده ی کاری جذب بازار کار شوند و برای رسیدن به این مهم، همواره عملکردشان در طول دوره ارزیابی خواهد شد؛ همچنین مجموعه ی ماد قسمتی را در سایت آموزشگاه  برای دانشجویان ممتاز و فارغ التحصیل جهت معرفی در نظر گرفته است که هنرجویان می توانند در سایت آموزشگاه در قسمت فارغ التحصیلان، رزومه ی کاری خود را کامل کنند و نمونه کارها و فعالیت های خود در پروژه های کار شده را در این قسمت به اشتراک بگذارند و در پایان هر دوره هنرجویان ممتاز معرفی خواهند شد و با مساعدت آموزشگاه در پروژه های جاری شرکت داده خواهند شد.

پس از اتمام دوره ی تخصصی جامع فیلمبرداری و همین طور کارگاه های آموزشی، مدرک آموزشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و همچنین مدرک حرفه ای دو زبانه ی انگلیسی و گرجی از دانشگاه بین المللی ابن سینا در گرجستان به هنرجویان اعطا خواهد شد.

اطلاعات تماس آموزشگاه

  • نوع مجوز: با مجوز رسمی
  • نام مدیریت: مهدی اصلانی
  • تلفن تماس: ۰۲۱۸۶۰۱۴۲۴۷
  • آدرس آموزشگاه: تهران، گیشا، نبش خیابان یکم، پلاک ۱۲، واحد ۸

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *