یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از بازی‌های کامپیوتری

لذت یادگیری زبان انگلیسی به کمک بازی‌های کامپیوتری

در گذشته یادگیری زبان انگلیسی تنها به مطالعه کتاب و حضور در کلاس‌های زبان خلاصه می‌شد. اما حالا روش‌های نوینی برای یادگیری زبان ایجاد شده است. اکنون شما می‌توانید به صورت خودآموز و در هنگام انجام امور روزمره مهارت‌های مختلف خود در زبان انگلیسی را تقویت کنید. یکی از جذاب‌ترین روش‌های موجود برای انجام این کار، یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از بازی‌های کامپیوتری است. به کمک این روش شما می‌توانید لذت بازی کردن را با یادگیری ترکیب کنید و میزان بازدهی خود را افزایش دهید. بازی‌های کامپیوتری شما را از فضای خشک و خسته‌کننده کلاس‌های زبان دور می‌کند و باعث افزایش انگیزه و خلاقیت شما می‌شود. در این صفحه قصد داریم تا شما را با مزایای این روش یادگیری زبان آشنا کنیم.

قبل از خواندن ادامه مطلب جهت آشنایی بیشتر با روش های جدید آموزش زبان میتوانید از صفحه ی ” روشهای نوین آموزش زبان انگلیسی ” دیدن فرمایید.

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از بازی‌های کامپیوتری

انجام بازی کامپیوتری چگونه به یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند؟

مهم‌ترین ویژگی بازی‌های کامپیوتری که باعث افزایش توانایی شما برای یادگیری زبان انگلیسی می‌شوند، ایجاد کردن یک فضای پویا است. در واقع بازی‌های کامپیوتری شما را با خود درگیر می‌کنند. یعنی شما در حالی که در حال لذت بردن از بازی و فکر کردن به راه‌حل و جواب برای عبور کردن از مراحل مختلف هستید، به صورت ناخودآگاه مهارت‌های خود را تقویت کرده و دایره لغات خود را گسترش می‌دهید.

همچنین یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از بازی‌های کامپیوتری باعث ایجاد احساس رقابت در شما می‌شود. وجود حس رقابت باعث می‌شود که شما انگیزه بیشتری برای یادگیری زبان داشته باشید و به این صورت، سرعت پیشرفت شما چندین برابر می‌شود. پیشرفت شما رابطه مستقیمی با میزان یادگیری شما دارد. در نتیجه در حالی که مشغول رسیدن به مراحل بالاتر بازی هستید، پله‌های یادگیری را یکی پس از دیگری طی می‌کنید و چند گام به هدف خود نزدیک‌تر می‌شوید.

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از بازی‌های کامپیوتری

مزایای یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از بازی کامپیوتری

یکی از دلایل اصلی که باعث دلسرد شدن زبان‌آموزان از یادگیری زبان انگلیسی می‌شود، دستورالعمل‌های خشک و غیرقابل انعطاف موجود برای یادگیری است. حضور در فضایی که فاقد هیجان است، رفته‌رفته باعث از بین رفتن انگیزه شما برای یادگیری زبان می‌شود. فضای آموزش زبان انگلیسی در تهران باید یک فضای شاد و سرگرم‌کننده باشد تا شما نتوانید از یادگیری زبان دل بکنید. به همین علت است که بسیاری از اساتید در روش‌های مدرن آموزش زبان، شاگردان خود را به انجام بازی‌های کامپیوتری دعوت می‌کنند.

مهم‌ترین مزایای یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از بازی‌های کامپیوتری عبارتند از:

  • سرگرم‌کننده، لذت‌بخش و هیجان‌انگیز
  • ترکیب کردن چندین مهارت زبانی
  • افزایش انگیزه زبان‌آموزان
  • صرفه‌جویی در وقت و هزینه
  • قابلیت رقابت با دوستان و افزایش سرعت یادگیری

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از بازی‌های کامپیوتری

یک بازی کامپیوتری مناسب برای تقویت مهارت‌های زبانی

بازی‌های کامپیوتری تنوع بسیار زیادی دارند و در ژانرهای مختلفی ساخته می‌شوند. برخی از بازی‌ها به صورت اختصاصی برای آموزش زبان و تقویت مهارت‌های زبانی طراحی شده‌اند. اما دسته دیگری از بازی‌ها نیز وجود دارند که چنین هدفی را دنبال نمی‌کنند، اما همچنان می‌توانند برای یادگیری زبان مفید باشند. سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید، این است که کدام بازی‌ها برای یادگیری زبان مناسب‌تر هستند؟

اولین ویژگی یک بازی کامپیوتری مناسب، این است که برای شما سرگرم‌کننده باشد. یک بازی کامپیوتری هر قدر هم که خوب باشد، اما نتواند شما را سرگرم کند و بر سر ذوق بیاورد، تاثیر چندانی در یادگیری زبان نخواهد داشت. همچنین بهتر است بازی کامپیوتری را انتخاب کنید که همه مهارت‌های زبانی شما از جمله شنیداری، نوشتاری، گفتاری و قدرت مطالعه و درک مطلب شما را تقویت کند. به عنوان مثال، یکی از برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای که به صورت اختصاصی در زمینه آموزش زبان فعالیت می‌کند، نرم‌افزار دوئولینگو است. این نرم‌افزار در کنار تقویت مهارت‌های مختلف زبانی امکان رقابت و پیدا کردن دوستان جدید از سرتاسر جهان را برای شما فراهم می‌کند.

آیا اساتید آموزشگاه‌های زبان نیز از بازی‌های کامپیوتری برای آموزش زبان استفاده می‌کنند؟

اساتید حرفه‌ای که از جدیدترین متدهای آموزشی استفاده می‌کنند، از میزان اهمیت یادگیری به کمک بازی‌های کامپیوتری آگاه هستند. شما می‌توانید به همراه استاد و سایر همکلاسی‌ها بازی‌های کامپیوتری را انجام دهید و لذت یادگیری را چند برابر کنید.

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از بازی‌های کامپیوتری

بازی کن و به زبان انگلیسی مسلط شو!

در سال‌های اخیر شاهد تبدیل شدن بازی‌های کامپیوتری به یک روش خلاقانه و جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی هستیم. علاوه‌بر بازی‌هایی که به صورت اختصاصی برای آموزش زبان انگلیسی طراحی شده‌اند، بازی‌های بی‌شمار دیگری نیز وجود دارند که شما می‌توانید با انجام هر یک از آن‌ها مهارت‌های مختلف خود در زبان انگلیسی را بهبود دهید. بازی‌های کامپیوتری سرگرم‌کننده، جذاب و هیجان‌انگیز هستند و با ایجاد حس رقابت باعث افزایش انگیزه شما برای یادگیری زبان می‌شوند. پس همین حالا تعدادی از این بازی‌ها را نصب کرده و شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنید!

پرسش و پاسخ

بهترین بازی‌ برای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

انتخاب یک بازی مناسب برای یادگیری زبان بیشتر به سلیقه و هدف شما بستگی دارد. بازی‌هایی مانند Irregular Past، Farm Animals Swap Spelling ، Wordshake و … می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

آیا بازی کردن واقعا می‌تواند برای یادگیری زبان مفید باشد؟

یادگیری زبان به کمک بازی‌های کامپیوتری یک روش ساده و کم‌هزینه است که شما را به یادگیری بیشتر تشویق می‌کند. امتحان کردن این روش ضرری ندارد.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *