گواهینامه موتور یک روزه را از کجا بگیریم

اخذ یک روزه گواهینامه موتور؛ فرصتی استثنایی برای راکبان وسایل نقلیه

موتورسیکلت از وسایل نقلیه‌ای است که درصد بالایی از تلفات جانی در تصادفات جاده‌ای را به نام خود ثبت کرده است. بسیاری از راکبان این وسایل، نسبت به دریافت گواهینامه بی‌اعتنا هستند و بدون آگاهی از قوانین از آن استفاده می‌کنند. به‌تازگی مسئولان سیاست‌گذاری‌های راهنمایی و رانندگی با ارائه طرح اخذ گواهینامه موتور یک روزه، شرایط دریافت گواهینامه را برای علاقه‌مندان فراهم کرده‌اند. این طرح شرایط و هزینه‌های متفاوتی نسبت به دریافت عادی گواهینامه دارد که علاقه‌مندان باید با این شرایط آشنایی کامل داشته باشند.

چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟

دریافت گواهینامه موتور یک روزه کار سختی نیست. برای این کار نیازی به حضور در کلاس‌های آیین‌نامه و عملی زمان‌بر نیست. افراد واجد شرایط پس از مراجعه به مراکز اخذ این گواهینامه، ثبت نام کرده و مدارک هویتی خود را ارائه می‌دهند. پس از آگاهی از منشور اخلاقی و قانونی و پرداخت هزینه‌های مربوطه، گواهینامه برای آن‌ها صادر می‌شود.

گواهینامه موتور یک روزه را از کجا بگیریم

هزینه + شرایط و مدارک دریافت گواهینامه موتورسیکلت چیه؟

علاقه‌مندان به دریافت گواهینامه موتور یک روزه یا بدون آزمون، باید در ابتدا هزینه آن را بپردازند. این هزینه در مقایسه با فرایند عادی دریافت گواهینامه موتور، به میزان ۶۰ درصد کاهش یافته و راکبان موتور سیکلت می‌توانند با پرداخت این مبلغ گواهینامه خود را دریافت کنند. در این روش امتحان آیین‌نامه به‌طور کامل حذف شده است و شرایط متفاوتی نسبت به ثبت‌ نام عادی در آموزشگاه‌های آموزش رانندگی وجود دارد.

هزینه دریافت گواهینامه بدون آزمون چقدر است؟

در طرح‌‌های معمولی اخذ گواهینامه موتور سیکلت، متقاضیان باید هزینه هر دو نوع آزمون عملی و تئوری را پرداخت کنند. همچنین در کنار این هزینه‌ها، مبالغ زیادی نیز برای معاینات پزشکی، خرید کتاب و شرکت در کلاس‌ها به متقاضیان تحمیل می‌شود. در طرح گواهینامه موتور یک روزه با حذف هزینه‌های مربوط به کتاب و آموزش عملی، متقاضی صرفا با پرداخت سایر هزینه‌ها گواهینامه خود را در کم‌ترین زمان ممکن دریافت می‌کند.

گواهینامه موتور یک روزه را از کجا بگیریم

شرایط دریافت گواهینامه موتور سیکلت در یک روز

پس از ارائه این طرح و آگاهی علاقه‌مندان از هزینه و شرایط دریافت گواهینامه موتور سیکلت در یک روز، بسیاری از راکبان نسبت به اخذ گواهینامه موتور یک روزه اقدام کردند. افراد علاقه‌مندان به دریافت این گواهینامه باید شرایط مدنظر فرماندهی انتظامی راهنمایی و رانندگی را داشته باشند.

این شرایط عبارت‌اند از:

  • داشتن موتور سیکلت برای متقاضی و ثبت‌شدن مدارک هویتی او
  • امضای تعهدنامه استفاده از کلاه و رانندگی توسط متقاضی
  • داشتن حداقل ۱۸ سال سن
  • احراز آدرس پستی فرد در سیستم‌های محل آزمون عملی
  • قبولی در آزمون عملی دریافت گواهینامه یک روزه
  • توان پرداخت هزینه دریافت گواهینامه یک روزه
  • انجام آزمایش‌های مربوط به گروه خونی، سلامت فیزیکی و معاینه چشم

برای ثبت نام گواهینامه موتور یک روزه باید چه مراحلی را طی کنیم؟

طرح دریافت گواهینامه یک روزه موتور سیکلت به‌صورت آزمایشی در برخی از شهرهای استان تهران انجام می‌شود و متقاضیان باید به آموزشگاه‌های رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند. در صورت موفقیت در آزمون عملی، در همان روز گواهینامه این افراد صادر می‌شود.

مدارک لازم برای ثبت نام گواهینامه یک روزه

با توجه به این که متقاضیان فقط یک‌بار به مرکز دریافت گواهینامه موتور یک روزه مراجعه‌ می‌کنند؛ آگاهی از مدارک مورد نیاز برای اخذ این سند ضروری به‌ نظر می‌رسد. پیشنهاد می‌شود تمام مدارک را کامل در اختیار داشته باشید تا در زمان ثبت‌نام با مشکل روبه‌رو نشوید.

این مدارک عبارت‌اند از:

  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا رسید ثبت نام کارت ملی هوشمند
  • مدارک معاینات چشم
  • فیش واریز هزینه آزمون گواهینامه یک روزه
  • مدارک مربوط به تعیین وضعیت نظام وظیفه
  • عکس سه در چهار
  • مدارک داشتن موتور سیکلت با پلاک معتبر
  • مدارک مربوط به محل سکونت جهت احراز آدرس پستی
  • تاییدیه پزشکی مبنی بر سلامت جسمانی و روانی
  • مدارک مربوط به آزمایشات تعیین‌کننده گروه خونی

گواهینامه موتور یک روزه را از کجا بگیریم

آدرس مراکز صدور گواهینامه موتور در یک روز کجاست؟

پیش از پرداختن به معرفی مراکز صدور گواهینامه موتور یک روزه، باید اشاره کنیم که متقاضیان دریافت آن باید کاملا با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا باشند. این افراد باید با تسلط کامل در امر راکبی موتور در مرکز معرفی‌شده حاضر شوند تا خللی در دریافت گواهینامه آن‌ها به وجود نیاید.

پیشنهاد می‌شود در صورت عدم آشنایی کامل با قوانین راکبی موتور سیکلت در آموزشگاه‌های موتور سیکلت ثبت نام کنید. ایران آموزشگاه به شما برای این امر کمک کرده و لیستی جامع از برترین مراکز آموزش فنون راکبی موتو را به شما معرفی می‌کند.

شهرک آزمایش؛ شناخته‌شده‌ترین مرکز اخذ گواهینامه موتور بدون آزمون

با توجه به این که طرح گواهینامه موتور یک روزه، به‌صورت آزمایشی و فقط در تهران اجرا شده است، متقاضیان دریافت این گواهینامه باید به مرکز منتخب راهنمایی و رانندگی در شهرک آزمایش مراجعه کنند. دفاتر مربوط به پلیس راهنمایی و رانندگی منتخب در شهرک آزمایش، کنار گذرگاه شیخ‌ فضل‌الله، بلوار مرزداران، بوستان آزمایش واقع‌ شده‌اند.

الزام داشتن گواهینامه موتورسیکلت چیست؟

داشتن گواهینامه موتورسیکلت در چند سال اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده است، هر چند که داشتن گواهینامه موتور لازم و ضروری است. بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی کشور برای رانندگی با هر گونه وسایل موتوری سنگین، نیمه‌سنگین، سبک و موتورسیکلت‌ها به گواهینامه رانندگی نیاز است و رانندگان ملزم به دریافت آن هستند.

رانندگی با خودروهای سبک به گواهینامه پایه سه، رانندگی با خودروهای نیمه‌سنگین گواهینامه پایه دو، برای رانندگی با خودروهای سنگین به گواهینامه پایه یک و موتورسیکلت‌ها به گواهینامه موتور نیاز دارد.

گواهینامه موتورسیکلت به‌صورت جداگانه و تنها برای رانندگی با موتور داده می‌شود. داشتن گواهینامه موتورسیکلت به شما کمک می‌کند تا مهارت بیشتری برای رانندگی با آن را داشته باشید. علاوه بر این در صورت بروز هرگونه اتفاق مانند تصادف شما با داشتن گواهینامه می‌توانید به‌صورت قانونی مراحل آن را طی کنید. این در حالی است که عدم داشتن گواهینامه موتورسیکلت مشمول جریمه و بردن موتور به پارکینگ است.

بهترین آموزشگاه برای گواهینامه یک روزه موتورسیکلت کجاست؟

اگر قصد دارید گواهینامه یک روزه موتور را دریافت کنید پس لازم است تا بهترین آموزشگاه موتورسیکلت را انتخاب کنید. همان‌طور که بیان شد برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت لازم است تا در کلاس‌های تئوری و عملی آن شرکت کرده و سپس با طی کردن مراحل آزمون آن گواهینامه را دریافت کنید.

در آموزشگاه‌های موتورسیکلت کلاس‌های تئوری و عملی برگزار می‌شود. کلاس‌های تئوری شامل آموزش‌ها قوانین و مقررات رانندگی با موتورسیکلت و آشنایی با ساختار موتور است. در کلاس‌های عملی نیز نحوه رانندگی با موتورسیکلت آموزش داده می‌شود. بهترین آموزشگاه موتورسیکلت برای گواهینامه یک روزه باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • مجوزهای قانونی از سازمان راهنمایی و رانندگی کشور داشته باشد.
  • مربیان آموزشگاه تخصص و تجربه لازم برای آموزش به هنرجویان را داشته باشند.
  • آموزشگاه دارای امکانات لازم برای آموزش باشد.
  • کلاس‌های آموزشی تئوری و عملی بر اساس برنامه برگزار شود.
  • در کلاس‌های آموزشی مهم‌ترین نکات رانندگی با موتورسیکلت بیان شود.

ایران آموزشگاه؛ مرجع معتبر معرفی آموزشگاه‌های رانندگی در کشور

بسیاری از افرادی که در طرح گواهینامه موتور یک روزه شرکت کرده‌اند، به دلیل عدم آشنایی با قوانین و شرایط مورد نیاز، در دریافت گواهینامه خود ناموفق بودند. بهترین راهکار برای علاقه‌مندانی که دارای موتور سیکلت هستند؛ اما از قوانین استفاده از آن اطلاعی ندارند، ثبت‌نام در آموزشگاه‌های معتبر است. مجموعه ما یعنی ایران آموزشگاه به‌عنوان بانک جامع اطلاعاتی تمام آموزشگاه‌های رانندگی سراسر کشور، معتبرترین مراکز را برای آموزش شما در سایت خود لیست کرده است. شما می‌توانید با ثبت نام در این مراکز و بهره‌مندی از آموزش‌های اصولی و حرفه‌ای آن‌ها خیال خود را از دریافت گواهینامه موتورتان راحت کنید.

۱۹ دیدگاه

  • سلام دوستان الان سایت زیر باز هست ومی تونید ثبت نام کنید اموزشگاه تو خیابان خلیج تهران هست من ثبت نام کردم و نوبت گرفتم .یکروزه هم هست .دقت کنید باید تو سامانه سخا اطلاعات کد پستی و تصویر چهره شما ثبت شده باشه در غیر اینصورت باید برید پلیس +۱۰ . امیداوارم موفق باشید
    برای گرفتن گواهینامه موتورسیکلت به سایت آموزشگاه مجازی به نشانی ****** مراجعه و پس از ایجاد پروفایل نسبت به احراز هویت خود اقدام نماید.

  • به گفته یکی از کاربران

    سلام دوستان از ۴م شهریور آموزشگاه موتور سیکلت **** واقع در خلیج فارس در خصوص گواهینامه آسان یک روز فعال می باشد حتما در سامانه ایشان ثبت نام وبعد از واریز ۵۵۰۰۰۰هزارتومان روز وساعت مراجعه را مشخص کنید انشالله از ۱۰ صبح به بعد تا انتهای بعداز طهر آن روز تایید صدور و دریافت گواهینامه را می گیرید .

  • اول به درب جنوب شهرک آزمایش مراجعه کردم اجازه ورود نمیدادن و پاس دادن به آموزشگاه سروش که انتهای خیابان درب جنوبی شهرک هست و بعد به درب شمال مراجعه کردم پس از پرسوجو مشخص شده آزمون یک روزه ایی در کار نیست من نمیدانم چرا در سایت ها ابتدا اطلاعات نمیگیرن که مردم از کار و زندگی نیوفتن و این همه پیاده روی نکنن ( حدودا ۴۰ دقیقه پیاده روی ) و بعد هم اینکه حداقل یک پلاکارت جلو درب شهرک بزنن که همچین آزمونی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *