کاربرد remember در زبان انگلیسی

گرامر کاربرد فعل remember در انگلیسی

به طور کلی شبیه دیگر افعال در زبان، فعل remember نیز کاربردهای مختلفی از نظر معنایی، دستوری و نحوی دارد؛ به گونه‌ای که در زبان انگلیسی روش استفاده کردن از این فعل و ترکیب آن با کلمات دیگر منجر به ایجاد تغییراتی مهم در معانی می‌شود. علاوه بر این موضوع بهتر است که روش استفاده صحیح از این فعل را هم بدانید. بعد از فعل remember می‌توانیم از فعل‌های gerund و یا همان ing دار و یا infinitive استفاده کنیم. برای درک نکات ظریف گرامری در سری مقالت مربوط به گرامر زبان به طور تخصصی با ارائه مثال ها و تمرین های متعدد راه را برای قراگیری گرامر آسان کرده ایم.  در این مطلب قصد داریم شما را با کاربرد remember در زبان انگلیسی آشنا کنیم.

مثال استفاده از remember

مثال استفاده از remember در زبان انگلیسی

کاربرد remember در زبان انگلیسی چیست؟ پیش از هر چیز باید بدانید که فعل remember در انگلیسی به معنای “به یادآوردن” یا “به خاطر داشتن” است. اما نکته بسیار مهمی‌که باید درباره استفاده از این فعل به خاطر بسپارید آن است که معنای آن با توجه به اینکه بعد از آن از to + infinitive استفاده شود یا gerund متفاوت است. ابتدا با ذکر چند مثال از استفاده از to infinitive بعد از remember شروع می‌کنیم. در صورتی که بعد از remember از to به اضافه شکل ساده فعل استفاده کنیم، در واقع می‌خواهیم به این نکته اشاره داشته باشیم که فراموش نکردن چیزی ضروری است. آوردن مثال های متعدد در خلال یادگیری زبان متدی موثر است که در یک کلاس آنلاین انگلیسی معتبر نیز به آن توجه ویژه ای میشود.

به خاطر داشته باش که سر راهت به خانه مقداری شکر تهیه کنی Remember to buy some sugar on your way back home
باید یادم باشد که امشب به مادرم زنگ بزنم I should remember to call my mum tonight
یادت باشد که به او بگویی که به مهمانی دعوت است Remember to tell him that he’s invited to the party

استفاده از gerund بعد از remember چگونه است؟ به طور کلی اگر بعد از این فعل از gerund استفاده شده باشد به این مفهوم اشاره شده است که فرد با رجوع به خاطرات خود چیزی را به یاد می‌آورد یا نه:

اصلا یادم نمی‌آید که چیزی دربارش به اون گفته باشم I don’t remember telling her anything about it
یادم می‌آید که یه یک بار در لندن او را دیدم و خیلی گرم و صمیمی‌‌بود I remember meeting him in London once. He was very friendly

۱. تفاوت remember و remind در زبان انگلیسی

به طور کلی فعل remind به مواقعی اشاره می‌کند که چیزی یا کسی باعث می‌شود که فرد نکته‌ای را به خاطر بیاورد یا اینکه خود فرد چیزی را به شخص دیگری یادآوری می‌کند. در ادامه این بخش با معرفی چند مثال شما را بهتر با این موضوع آشنا خواهیم کرد.

این خانه مرا به یاد دوران کودکی‌ام می‌اندازد This house reminds me of my childhood home
تو مرا به یاد مادرم می‌اندازی. او هم چشمانش همین شکلی بود You remind me of my mom. She had the same eyes
به او یادآوری کردم که امروز به جان زنگ بزند I reminded her to call John today
فکر نمی‌کنم نیازی باشد که مسئولیتت نسبت به خانواده را به تو یادآوری کنم I don’t think we need to remind you of your responsibility toward your family

تمرین

تمرین برای گرامر کاربرد remember در زبان انگلیسی

علاوه بر فعل‌های gerund امکان استفاده کردن از فعلی که به همراه to آمده باشد نیز وجود دارد. در بخش قبلی ما در رابطه با کاربرد فعل remember به همراه افعال gerund صحبت خواهیم کرد. ساختار کلی این فعل در کنار فعل‌های gerund به صورت remember doing something و یا به صورت remember somebody doing something می‌باشد. به بیانی دیگر می‌توان در رابطه با کاری که شخص دیگری انجام داده است نیز صحبت کنیم. در این کاربرد فعل remember به معنای به یاد آوردن اتفاقی است که در گذشته رخ داده است.

گزینه صحیح را انتخاب کنید:

Q1 – Did you remember ____ it off before you left

turning

to turn

Q2 – I remember ____ smoke coming out of the engine.

seeing

to see

Q3 – If you remember doing something, the memory comes after the action.

True                False

 

یکی از مباحث کلیدی در گرامر زبان، کاربرد فعل remember است

به طور کلی بعد از فعل remember می‌توانیم از یک اسم، اسم مصدر (فعل ing دار)، مصدر همراه با to و یا کلمات whدار استفاده کنیم. فعل remind نیز همواره به یک مفعول نیاز دارد و می‌تواند با یک اسم، اسم مصدر، مصدر همراه با to یا یک عبارت ofدار همراه شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *