هزینه کلاس موسیقی

هزینه یادگیری موسیقی در آموزشگاه‌های موسیقی کشور

بسیاری از افراد در سنین مختلف علاقه به یادگیری موسیقی دارند. اما یکی از دغدغه‌های این افراد و خانواده‌ها هزینه کلاس موسیقی است. شهریه این کلاس‌ها در آموزشگاه‌های مختلف معمولا با هم مقداری تفاوت دارد. بنابراین باید میانگین شهریه‌ها را بدانید و عوامل موثر بر قیمت کلاس‌های موسیقی را بشناسید تا بتوانید برای شرکت در این دوره‌ها تصمیم بگیرید.

هزینه کلاس موسیقی

کلاس موسیقی چه مکانی است؟

کلاس موسیقی حضوری محیطی در یک آموزشگاه موسیقی است که هنرجویان در آن مهارت‌های موسیقی را از استادان می‌آموزند. این آموزش‌ها شامل دو بخش آموزش‌های تئوری و عملی می‌شوند. از سوی دیگر امکان برگزاری کلاس موسیقی به‌طور آنلاین نیز وجود دارد و افراد با استفاده از پلتفرم‌های چت ویدئویی آنلاین در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

هزینه کلاس موسیقی

شهریه کلاس موسیقی چقدر است؟

شهریه کلاس موسیقی به‌عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین این عوامل، ویژگی‌های دوره است. برای مثال معمولا هزینه کلاس آموزش ویولنسل و هنگ درام از آموزش سازهای دیگر بیشتر است. برخی سازها مانند کالیمبا نیز ممکن است هزینه کمتری برای آموزش نسبت به سازهای دیگر داشته باشند. سابقه و شهرت آموزشگاه نیز تاثیر زیادی در تعیین هزینه کلاس موسیقی دارد. بنابراین شهریه کلاس‌ها در بهترین آموزشگاه موسیقی تهران از آموزشگاه‌هایی با شهرت، سابقه و اعتبار اندک، بیشتر است.

در ادامه با برخی از عوامل دیگر موثر بر قیمت کلاس موسیقی آشنا می‌شویم:

  • مکان آموزشگاه موسیقی (تهران یا شهرستان و محله‌ای که آموزشگاه در آن قرار دارد)
  • امکانات و تجهیزات آموزشی
  • سطح تدریس از مبتدی تا پیشرفته
  • برگزاری کلاس به‌صورت گروهی یا فردی
  • برگزاری کلاس به‌صورت آنلاین یا حضوری
  • طول دوره آموزشی

هزینه آموزش موسیقی به‌صورت حضوری چقدر است؟

کلاس‌های آموزش موسیقی حضوری از محبوب‌ترین کلاس‌های آموزشی هستند و فراگیران در سطوح مبتدی تا پیشرفته و با سنین مختلف در آن‌ها شرکت می‌کنند. همان‌طور که پیشتر گفتیم شهریه این کلاس‌ها به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد و قیمت‌گذاری آن‌ها بر اساس ساعت انجام می‌شود. برای مثال متوسط هزینه یک ساعت کلاس آموزش تئوری موسیقی به‌صورت حضوری ۲۰۰ هزار تومان است. ما بر اساس بررسی هزینه کلاس موسیقی در چندین آموزشگاه معتبر تهران، شهریه حدودی برخی از کلاس‌ها را برای دوره‌های ۳ ماهه در ۱۲ جلسه برای شما فهرست کرده‌ایم:

دوره های آموزشی
قیمت
کلاس آموزش ویولن حضوری  ۱.۴۰۰.۰۰۰ تا ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان
کلاس آموزش گیتار حضوری ۲۰۰.۰۰۰ تا ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان
کلاس آموزش ویولنسل حضوری  ۱.۷۰۰.۰۰۰ تا ۳ میلیون تومان
کلاس آموزش هنگ درام حضوری ۷۰۰.۰۰۰ تا ۳.۲۰۰.۰۰۰ تومان

 ۱.۵۰۰.۰۰۰ تا ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان

کلاس آموزش سنتور حضوری ۱.۳۰۰.۰۰۰ تا ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان
کلاس آموزش پیانو حضوری  ۱.۵۰۰.۰۰۰ تا ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان

هزینه دوره ها با توجه به سطح آموزشگاه و تجهیزات مرکز متفاوت است.

هزینه کلاس موسیقی

هزینه آموزش موسیقی به‌صورت آنلاین چقدر است؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که هزینه آموزش موسیقی به‌صورت آنلاین باید بسیار کمتر از هزینه آموزش‌های حضوری باشد. اما این تصور نادرست است. زیرا استادان در این روش نیز باید مشابه با یک کلاس حضوری برای فراگیران وقت بگذارند و آموزش‌ها را به‌طور حرفه‌ای و باکیفیت به هنرجویان ارائه کنند. برای مثال در بسیاری از آموزشگاه‌های معتبر یا قیمت کلاس موسیقی حضوری و آنلاین کاملا مساوی است و یا شهریه کلاس آنلاین فقط اندکی از کلاس حضوری کمتر است.

هزینه کلاس موسیقی

قیمت کلاس موسیقی در شهرستان‌ها چقدر است؟

به‌طور معمول هزینه کلاس موسیقی در آموزشگاه‌های شهر تهران از آموزشگاه‌های موسیقی در شهرستان‌ها بیشتر است. البته تفاوت شهریه دوره بین آموزشگاه‌های تهران با کلانشهرهایی مانند کرج، اصفهان، شیراز و … چندان زیاد نیست. با این حال همواره تفاوتی بین شهریه کلاس‌های موسیقی پایتخت و شهرستان‌ها وجود دارد. برای نمونه شهریه اکثر دوره‌های موسیقی در یک آموزشگاه معروف شهر ساری برای ۸ جلسه ۳۰ دقیقه‌ای ۱ میلیون تومان تعیین شده است.

هزینه کلاس موسیقی

آیا کلاس رایگان موسیقی هم وجود دارد؟

تمامی خدمات آموزشی که در قالب دوره‌های موسیقی در آموزشگاه‌های معتبر ارائه می‌شوند دارای هزینه هستند. با این حال این امکان وجود دارد که برخی از آموزشگاه‌ها یا استادان برای جذب هنرجویان، اقدام به ارائه فایل‌های ویدئویی بسیار محدود به‌شکل رایگان کنند. این فایل‌ها جنبه آموزش حرفه‌ای ندارند و بیشتر نشان‌دهنده مهارت استاد و حال‌و‌هوای دوره‌های آموزش پولی هستند. بنابراین در مجموع باید بگوییم چیزی به نام کلاس رایگان موسیقی وجود ندارد.

بهترین آموزشگاه موسیقی در تهران کجاست؟

برای مشاهده آموزشگاه های موسیقی وارد صفحه زیر شوید.

در انتهای صفحه به معرفی مراکز آموزش موسیقی در کل کشور پرداخته ایم اما در مطلبی مجزا به معرفی چندتا از بهترین آموزشگاه های موسیقی پرداخته ایم. برای مشاهده بر روی آن کلیک کنید.

معرفی دوره ها و آموزشگاه های مرتبط برای موسیقی در تهران و ایران:

وارد مطلب زیر شوید

هزینه کلاس موسیقی

مقایسه هزینه کلاس‌های موسیقی در سایت ایران آموزشگاه

بسیاری از علاقمندان به هنر موسیقی می‌خواهند بدانند که هزینه کلاس‌های موسیقی چقدر است. باید بگوییم هزینه این کلاس‌ها به موارد مختلفی مانند موضوع کلاس، شیوه برگزاری دوره، مکان آموزشگاه و امکانات آن بستگی دارد. برای آگاهی از شهریه دوره‌های موسیقی بهترین کار مراجعه به سایت آموزشگاه‌ها و یا تماس با مسئولان آموزشی این آموزشگاه‌ها است. ما در سایت ایران آموزشگاه، بهترین آموزشگاه‌های موسیقی کشور را برای شما فهرست کرده‌ایم. بنابراین می‌توانید با استفاده از اطلاعات سایت ما با مسئولان این آموزشگاه‌ها تماس بگیرید و از شهریه دوره‌ها باخبر شوید.

پرسش و پاسخ

شهریه کلاس موسیقی حضوری چقدر است؟

شهریه کلاس موسیقی به عواملی مانند روش برگزاری کلاس، نوع دوره، مکان آموزشگاه و … بستگی دارد. اما معمولا از ساعتی ۲۰۰ هزار تومان به بالا است.

شهریه کلاس موسیقی آنلاین بیشتر است یا حضوری؟

در برخی از آموزشگاه‌ها شهریه کلاس موسیقی کمتر از کلاس حضوری است اما تفاوت این شهریه این دو کلاس، چندان زیاد نیست. در برخی دیگر از آموزشگاه‌ها نیز شهریه کلاس‌های حضوری و آنلاین کاملا برابر است.

گالری تصاویر

هزینه کلاس موسیقی
هزینه کلاس موسیقی
هزینه کلاس موسیقی
هزینه کلاس موسیقی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *