بهترین منابع لیسنینگ آیلتس (Listening) برای شما

کسب بهترین نمره در بخش لیسنینگ به کمک بهترین منابع

کسب نمره بالا در آزمون آیلتس یکی از پیش‌نیازهای اصلی برای مهاجرت به کشورهای پیشرفته دنیا به منظور ادامه تحصیل، کار و زندگی به شمار می‌آید. همان‌طور که می‌دانید، آزمون آیلتس از چهار بخش اصلی تشکیل می‌شود که در هر یک از آن‌ها یکی از مهارت‌های چهارگانه شما در زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. مهارت لیسنینگ (Listening) اولین بخش از آزمون آیلتس است که ۳۰ دقیقه از زمان این آزمون را به خود اختصاص می‌دهد. در صورت استفاده از بهترین منابع لیسنینگ آیلتس، می‌توانید در این بخش نمره بالایی را کسب کنید و با انگیزه بیشتری به سراغ پاسخگویی به سایر بخش‌های آزمون آیلتس بروید. در این مطلب از ایران آموزشگاه، قصد داریم تا شما را با بهترین منابع Listening آشنا کنیم.

بالا بردن مهارت شنیداری برای موفقیت در آزمون آیلتس نقش کلیدی ای ایفا میکند که ما به این منظور بهترین کتاب برای لیسینیگ آیلتس را در مقاله ای جداگانه به شما معرفی کرده ایم.

بهترین منابع لیسنینگ آیلتس

نگاهی به بهترین منابع لیسنینگ آیلتس

تعداد منابع موجود برای تقویت هر یک از مهارت‌های چهارگانه برای شرکت در آزمون آیلتس تنوع بسیار بالایی دارند. تنوع بالای این منابع ممکن است باعث سردرگمی شما در انتخاب بهترین منابع لیسنینگ آیلتس شوند. اولین نکته‌ای که در انتخاب منابع مناسب برای تقویت این مهارت زبانی باید به آن توجه داشت، سطح و میزان توانایی شما در بخش Listening است. در صورتی که در سطح مبتدی قرار دارید و به تازگی آموزش زبان را آغاز کرده‌اید، بهتر است که در گام اول به سراغ منابع عمومی و ساده‌تر مانند کتاب Tactics for Listening بروید. تماشای فیلم و سریال یا گوش دادن به موسیقی نیز می‌تواند به شما کمک کند.

افرادی که در سطح متوسط تا پیشرفته قرار دارند، باید به سراغ منابع مهم‌تر و جدی‌تر آزمون آیلتس بروند. خوشبختانه تعداد منابع کاربردی برای تقویت مهارت لیسنینگ به قدری زیاد است که شما می‌توانید با توجه به سطح و توانایی خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. لیسنینگ یکی از بخش‌های نسبتا ساده‌تر آزمون آیلتس به شمار می‌آید و شما باید بتوانید حداکثر نمره را در این بخش کسب کنید.

در ادامه با برخی از برترین و کاربردی‌ترین منابع لیسنینگ آیلتس آشنا می‌شویم:

  • کتاب Improve your skills for IELTS
  • کتاب Collins listening for IELTS
  • کتاب Get ready for IELTS listening
  • کتاب IELTS listening strategies
  • کتاب IELTS listening practice tests
  • کتاب IELTS advantage
  • کتاب‌های Cambridge IELTS

Get ready for IELTS listening

کتاب Collins Get ready for IELTS؛ یکی از بهترین منابع لیسنینگ آیلتس

سری کتاب‌های کالینز یکی از بهترین مجموعه‌های منتشرشده برای تقویت مهارت‌های مختلف در زبان انگلیسی به شمار می‌آیند. کتاب لیسنینگ Get ready for IELTS از مجموعه کتاب‌های کالینز یکی از بهترین منابع لیسنینگ آیلتس برای افرادی است که در سطح مبتدی تا پیشرفته قرار دارند. این منبع کاربردی دارای ۱۲ بخش مختلف است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این کتاب، پوشش تمامی انواع سوالات مطرح‌شده در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس است. از طرف دیگر، در بخش‌های مختلف این کتاب، نکات و ترفندهای بسیار کاربردی را برای روش صحیح پاسخگویی به سوالات بخش لیسنینگ به شما آموزش داده می‌شود. کتاب Get rady for IELTS می‌تواند کسب نمره ۶ در بخش لیسنینگ را برای شما تضمین کند.

Collins listening for IELTS

کتاب Collins listening for IELTS؛ یکی از منابع پیشرفته برای لیسنینگ آیلتس

در صورتی که احساس می‌کنید سطح کتاب Get ready for IELTS از مجموعه کتاب‌های کالینز برای شما مناسب نیست، می‌توانید برای تقویت مهارت شنیداری خود به سراغ نسخه پیشرفته‌تر این مجموعه یعنی Collins listening for IELTS بروید. این کتاب به عنوان یکی از بهترین منابع لیسنینگ آیلتس برای سطح متوسط تا پیشرفته شناخته می‌شود.

کتاب Collins listening for IELTS نیز مانند کتاب قبلی دارای ۱۲ بخش مختلف است که شما می‌توانید با مطالعه و یادگیری آن‌ها سطح نمره خود در بخش لیسنینگ را تا ۷ ارتقا دهید. با استفاده از این منبع، شما علاوه‌بر تقویت مهارت شنیداری می‌توانید دایره لغات خود را نیز به طور چشمگیری  گسترش دهید.

Cambridge IELTS

مجموعه کتاب‌های Cambridge IELTS؛ از جامع‌ترین منابع لیسنینگ آیلتس

همان‌طور که می‌دانید، موسسه کمبریج به عنوان نهاد برگزارکننده آزمون آیلتس شناخته می‌شود. در نتیجه بهتر است شما برای آماده‌سازی خود جهت شرکت در آزمون آیلتس به سراغ استفاده از منابع نهاد برگزارکننده این آزمون بروید. در حال حاضر، نزدیک به ۱۷ سری از کتاب‌های Cambridge IELTS به بازار منتشر شده‌اند و شما می‌توانید با استفاده از منابع لیسنینگ این کتاب‌ها آمادگی خود را برای شرکت در آزمون آیلتس به بالاترین حد ممکن برسانید.

منابع اینترنتی لیسنینگ آیلتس

استفاده از منابع اینترنتی برای تقویت مهارت شنیداری

پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه اینترنت این امکان را برای زبان‌آموزان و متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس فراهم کرده است که در کنار کتاب‌های آموزش زبان بتوانند از منابع اینترنتی نیز برای تقویت مهارت‌های چهارگانه خود استفاده کنند. پلتفرم‌های اینترنتی یکی از بهترین منابع لیسنینگ آیلتس به شمار می‌آیند و می‌توانند در مدت زمان کوتاهی سطح شما را به طور چشمگیری ارتقا دهند.

یکی از شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌ها برای تقویت مهارت شنیداری یوتیوب است. شما می‌توانید با مراجعه به این پلتفرم به طیف وسیعی از مطالب آموزشی دسترسی پیدا کنید. در کنار یوتیوب، وبسایت‌های مختلفی مانند وبسایت IELTS-UP، Mini-IELTS و … نیز در این زمینه فعالیت می‌کنند.

بهترین منابع لیسنینگ آیلتس

از منابع مهم آزمون لیسنینگ آیلتس غافل نشوید!

بخش لیسنینگ یکی از بخش‌های به نسبت ساده آزمون آیلتس به شمار می‌آید که متقاضیان می‌توانند با کمی تلاش نمره بسیار بالایی را در این بخش کسب کنند. استفاده از بهترین منابع لیسنینگ آیلتس مانند مجموعه کتاب‌های کالینز و کمبریج مهم‌ترین عامل در موفقیت شما در بخش لیسنینگ آیلتس به شمار می‌آیند. تفاوتی ندارد که به صورت خودآموز در حال یادگیری زبان هستید یا در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنید، برای موفقیت در آیلتس نباید از منابع اصلی این آزمون غافل شوید.

ایران آموزشگاه به عنوان بزرگترین مرجع معرفی آموزشگاه‌ها و دوره‌های برتر آیلتس شناخته می‌شود. در صورتی که تمایل دارید در کنار مطالعه منابع لیسنینگ آیلتس برای یادگیری بیشتر در دوره‌های آموزشگاه‌های معتبر شرکت کنید، می‌توانید در سایت ما به فهرست برترین کلاس آیلتس نگاهی بیندازید.

سوالات متداول

آیا گوش دادن به پادکست‌های آموزشی برای تقویت مهارت لیسنینگ گزینه مناسبی است؟

گوش دادن به پادکست در کنار مطالعه بهترین منابع لیسنینگ آیلتس می‌تواند در کسب نمره قابل قبول به شما کمک کند.

آیا مطالعه منابع لیسنینگ به تنهایی برای موفقیت در آیلتس کافی است؟

هر چند مطالعه منابع لیسنینگ می‌توانند تا حد زیادی شما را به نمره مورد نظر خود در آزمون آیلتس نزدیک کنند، اما ممکن است برای کسب بهترین نمره ممکن نیاز به شرکت در دوره‌های آموزشی داشته باشید.

بهترین گزینه برای تقویت مهارت شنیداری افراد مبتدی کدام منبع است؟

منابعی مانند Get ready for IELTS و Tactics for listening از بهترین گزینه‌ها برای زبان‌آموزان مبتدی به شمار می‌آیند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *