مهم ترین مزایای دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای

مزایای دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای؛ راهی برای کسب درآمد ارزی

روش‌های مختلفی برای ورود به بازار کار و کسب درآمد وجود دارد که یکی از آن‌ها تحصیل در رشته‌های تخصصی فنی و حرفه‌ای و یادگیری مهارت در یکی از این رشته‌ها است. برخلاف تحصیل در دانشگاه با گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای، شانس ورود به بازار کار بیشتر خواهد بود زیرا فرد علاوه بر تحصیلات آکادمیک، تخصص لازم برای ورود به کار را نیز پیدا می‌کند. این مدرک به شکل‌های مختلفی به هنرجویان فنی داده می‌شود که یکی از آن‌ها، مدرک بین‌المللی فنی و حرفه‌ای است. در ادامه به توضیح مزایای دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای می‌پردازیم.

مزایای دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای کشور

مدرک بین المللی فنی و حرفه ای چیست؟

سازمان فنی و حرفه‌ای، یکی از ارگان‌های آموزشی در ایران است که برخلاف دیگر مراکز آموزشی صرفا به آموزش آکادمیک نپرداخته و آموزش تخصصی را نیز در کنار آن انجام می‌دهد. تمام هنرجویانی که در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنند، پس از پایان دوره‌ها قادر به دریافت مدرک خواهند بود. بعضی از آموزشگاه‌های برگزار کننده این دوره‌ها، مدرک نهایی را به صورت بین‌ المللی صادر می‌کنند. مدارک بین‌ المللی از اعتبار جهانی برخوردار هستند و پس از ترجمه در تمام کشورها قابل قبول می‌باشند.

مزایای دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای

مزایای دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای بیشمار است. از مهم‌ترین مزایای دریافت این مدرک بین المللی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان مهاجرت به دیگر کشورها
  • فرصت کسب درآمد ارزی
  • ارتقای جایگاه شغلی و رزومه
  • ارتقای جایگاه فردی
  • و…

۱. امکان مهاجرت

امکان مهاجرت، مهم‌ترین مورد از مزایای دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای است. روش‌های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها مهاجرت کاری است. مهاجرت کاری برای نیروهای متخصص راحت‌تر از دیگر نیروها است و افرادی که در دوره‌های فنی شرکت کرده و مدرک بین المللی دریافت می‌کنند، علاوه بر دانش آکادمیک، تسلط و مهارت ورود به کار در حد یک نیروی متخصص را نیز پیدا می‌کنند و در نتیجه مهاجرت برای آن‌ها ساده‌تر می‌شود.

۲. کسب درآمد ارزی

یکی دیگر از مزایای دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای، کسب درآمد ارزی است. این فرصت برای دارندگان مدرک بین المللی فنی و حرفه‌ای، حتی بدون مهاجرت هم وجود دارد. با مدرک بین المللی می‌توان در شرکت‌هایی که یک شعبه خارجی دارند استخدام شد یا به فعالیت غیرحضوری با شرکت‌ها و سازمان‌ها در کشورهای دیگر پرداخت و از این طریق درآمد ارزی کسب کرد.

۳. ارتقا رزومه

یکی دیگر از مزایای دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای کشور، ارتقا رزومه است. وجود یک مدرک بین المللی در رزومه تخصصی هر فرد، امتیازی مثبت محسوب می‌شود و تاثیر زیادی در ارتقای جایگاه شغلی، پیشرفت شخصی و بهبود جایگاه اجتماعی او دارد.

۴. فرصت بیشتر برای ورود به بازار کار

علاوه بر فرصت‌های شغلی استخدامی، دارندگان مدرک بین‌ المللی فنی و حرفه‌ای، فرصت‌های شغلی دیگری مانند تاسیس آموزشگاه‌های فنی در شهرها یا کشورهای مختلف را نیز در اختیار دارند. البته برای تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای علاوه بر مدرک مرتبط، شرایط دیگری هم لازم است. جهت آشنایی با شرایط تاسیس آموزگاه های فنی و مراحل انجام این کار می‌توانید به صفحه تاسیس آموزشگاه مراجعه کنید تا اطلاعات لازم را به دست آورید.

مهم ترین مزایای دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای کشور

دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای لازمه مهاجرت متخصصین

یکی از مزایای دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای، پیدا کردن فرصت مهاجرت و کسب درآمد ارزی است. با دریافت این مدرک امکان ورود حرفه‌ای‌تر به بازار کار برای هنرجویان ساده‌تر خواهد شد. در این مطلب تلاش کردیم تا هر آنچه در مورد مدرک بین المللی فنی و حرفه‌ای، جزئیات و نحوه دریافت آن اهمیت دارد را برای شما بازگو کنیم. جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه، سایر مطالب ما را دنبال کنید.

سوالات متداول

مدرک بین المللی فنی و حرفه‌ای چیست؟

مدرک بین المللی فنی و حرفه‌ای، نوعی مدرک رسمی و دارای اعتبار جهانی است که پس از پایان تحصیل در سازمان فنی و حرفه‌ای برای هنرجویان صادر می‌شود.

مزایای دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای چیست؟

از مهم‌ترین مزایای دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای می‌توان به کسب درآمد ارزی، امکان مهاجرت، ارتقای جایگاه شغلی و شخصی، فرصت‌های بیشتر برای ورود به بازار کار و… اشاره کرد.

مدرک بین المللی فنی و حرفه‌ای چه تاثیری در روند مهاجرت دارد؟

مدرک بین المللی فنی و حرفه‌ای از اعتبار بالایی برخوردار است و به دلیل یادگیری تخصص و مهارت در رشته‌های فنی، شانس مهاجرت فرد بیشتر خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *