مراحل آموزش کاشت ناخن با تیپ

مراحل آموزش کاشت ناخن با تیپ

در رابطه با مراحل آموزش کاشت ناخن با تیپ باید گفت که این نوع کاشت استحکام ناخن‌ها را بیشتر می‌کند. کاشت با تیپ برای ناخن‌هایی که نیاز به افزایش اندازه دارند، گزینه مناسبی است. این نوع کاشت همانند ناخن‌های مصنوعی است که در گذشته استفاده می‌شد با این تفاوت که تیپ‌ گذاری روی لبه بیرونی ناخن قرار می‌گیرند. در کاشت ناخن با پودر یا کاشت ناخن با ژل و سایر دیگر کاشت‌ها می‌توان از تیپ استفاده کرد. با استفاده از تیپ می‌توان انواع مدل‌ها را در ناخن ایجاد کرد.

تیپ گذاری ناخن چیست؟

تیپ گذاری ناخن برای فرم‌دادن ناخن‌ها در کاشت استفاده می‌شود. تیپ‌ها قالب‌های مصنوعی هستند که برای فرم‌دادن به ناخن‌ها در کاشت کاربرد دارند. تیپ‌های ناخن در دو نوع شیشه‌ای و سفید موجود هستند که می‌توان از آنها برای کاشت‌های مختلف استفاده کرد.

برای اتصال تیپ به ناخن باید چسب مخصوص روی ناخن قرار گرفته تا مقاومت ناخن‌ها افزایش یابد. افرادی که ناخن‌های شکننده‌ای دارند یا صدف ناخن آنها کوچک است می‌توانند از کاشت ناخن با تیپ استفاده کنند.

مراحل تیپ گذاری ناخن

در این قسمت مراحل تیپ گذاری ناخن به‌صورت کامل بیان شده است. در کاشت ناخن با تیپ باید دقت داشت که از جنس و اندازه مناسب تیپ استفاده شود.

مرحله اول: زیرسازی ناخن

در مرحله اول آموزش کاشت ناخن با تیپ، مانند همه روش‌های کاشت ناخن، باید زیرسازی انجام داد. زیرسازی ناخن‌ها به‌منظور تمیزشدن آنها انجام می‌شود. برای این کار ابتدا کوتیکول‌های اطراف ناخن با استفاده از عقب زن و نیپر جدا می‌شوند. سپس با استفاده از سوهان روی ناخن خط و خش ایجاد می‌شود. در این مرحله باید دقت داشت تا به کراتین ناخن آسیبی نرسد، زیرا در صورت زخمی‌شدن کراتین ناخن، پس از کاشت عفونت ایجاد می‌شود.

مرحله دوم: انتخاب و اتصال تیپ

در این مرحله باید تیپ مناسب انتخاب شود، زیرا اندازه تیپ اهمیت زیادی دارد. درصورتی‌که تیپ اندازه بزرگی دارد باید با استفاده از سوهان اطراف آن مرتب شده تا دقیقاً اندازه ناخن‌ها شود. انتخاب تیپ بزرگ‌تر از صدف ناخن، باعث ایجاد سنگینی و حس ناخوشایند در آن می‌شود. از تیپ گذاری شیشه‌ای ناخن می‌توان برای کاشت بی‌رنگ استفاده کرد. تیپ‌های شیشه‌ای معمولاً نسبت به تیپ‌های سفید نازک‌تر هستند. برای اتصال تیپ ابتدا باید قسمت لبه ناخن با چسب پوشانده شده و سپس تیپ روی آن قرار گیرد. لازم است به این نکته دقت داشت که چسب به سطح پوست نچسبد.

مرحله سوم: تنظیم اندازه تیپ و فرم دهی به آن

برای تنظیم اندازه تیپ از کاتر استفاده می‌شود. کاتر باید به‌صورت عمودی و با زاویه ۹۰ درجه روی سطح ناخن قرار گیرد، سپس به اندازه مورد نظر چیده می‌شود. باید اندازه تمام تیپ‌ها در ناخن به یک اندازه بوده تا شکل ظاهری آن مرتب و شکیل‌تر باشد. پس از اندازه مناسب ناخن‌ها، فرم آن به‌وسیله سوهان تنظیم می‌شود. می‌توان از مدل‌های مختلفی مثل مدل مربعی، دایره، بادامی، نوک‌تیز و غیره روی تیپ استفاده کرد.

مرحله چهارم: از بین بردن خط تیپ روی ناخن

برای از بین بردن خط تیپ روی ناخن می‌توان از سوهان کاغذی استفاده کرد. این مرحله در آموزش کاشت ناخن با تیپ اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا در صورت وجود تیپ، کاشت شکل غیرطبیعی خواهد داشت. با استفاده از سوهان سطح تیپ و ناخن به یک اندازه می‌شود البته باید دقت داشت تا به سطح ناخن آسیبی وارد نشود. همچنین قبل از قراردادن مواد روی تیپ از ضدقارچ استفاده شود.

دلایل نچسبیدن تیپ به ناخن

گاهی اوقات به هنگام تیپ گذاری، تیپ به سطح ناخن متصل نمی‌شود. دلایل نچسبیدن تیپ به ناخن می‌تواند موارد زیر باشد.

  1. استفاده از چسب بی‌کیفیت: برخی از چسب‌ها کیفیت لازم را نداشته و سبب عدم اتصال تیپ به ناخن می‌شود.
  2. عدم از بین بردن چربی: گاهی سوهان ‌کشی ناخن‌ها به‌درستی انجام نمی‌شود و بدین ترتیب چربی‌ها از بین نمی‌رود.
  3. چسبیدن تیپ به پوست دست: گاهی تیپ به‌جای اتصال به ناخن اشتباهاً به پوست وصل می‌شوند.

کاشت با تیپ بهتر است یا با فرمر؟

در کاشت ناخن می‌توان از تیپ یا فرمر استفاده کرد؛ اما سؤال مهم این است که کاشت با تیپ بهتر است یا با فرمر؟ برای پاسخ به این پرسش باید گفت که هر یک از این روش‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند که در زیر به آنها پرداخته شده است.

کاشت با تیپ کاشت با فرمر
استحکام بالایی دارد. نسبت به تیپ‌ها از استحکام بالا برخوردار نیست.
مواد گذاری روی آن آسان بوده و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. مواد گذاری روی فرمر نیاز به دقت بیشتری دارد که زمان‌بر است.
از ظرافت کمی برخوردار است. ظرافت بیشتری دارد.
امکان بروز قارچ وجود دارد. احتمال بروز قارچ کمتر است.

سؤالات متداول

مراحل آموزش کاشت ناخن با تیپ چگونه است؟

مراحل تیپ گذاری در مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است.

دلایل نچسبیدن تیپ به ناخن چیست؟

استفاده از چسب بی‌کیفیت، چربی ناخن و اتصال تیپ به پوست دست از علل نچسبیدن تیپ به ناخن است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *