فواید یادگیری زبان انگلیسی

فایده یادگیری زبان انگلیسی؛ زبانی با کاربردهای متنوع

تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی در هر سن و سالی، تصمیمی فوق‌العاده است که زندگی شما را تغییر می‌دهد. یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یکی از کاربردی‌ترین زبان‌های دنیا مزایای زیادی دارد. امروزه چیزی حدود ۱.۵ میلیارد نفر در دنیا به زبان انگلیسی مسلط هستند و با این زبان صحبت می‌کنند که بسیاری از آن‌ها با فواید یادگیری زبان انگلیسی آشنایی ندارند. در این مطلب قصد بررسی چند مورد از مهم‌ترین مزایای یادگیری این زبان در ایران و جهان را داریم. اگر علاقه‌مند به زبان انگلیسی هستید و هنوز اقدامی برای یادگیری نکرده‌اید، با ما همراه باشید.

۶ مورد از مهم‌ترین فواید یادگیری زبان انگلیسی

فواید یادگیری زبان انگلیسی بسیار زیاد است. با تسلط به این زبان، فرصت‌های شغلی زیادی برای شما ایجاد می‌شود. زبان انگلیسی، زبان بین‌المللی است و با یادگیری و تسلط به آن، امکان برقراری ارتباط با تمام دنیا را خواهید داشت. این زبان کاربردی برای افزایش اطلاعات عمومی هم مناسب است و با استفاده از آن می‌توانید انواع کتاب و مقالات زبان اصلی عمومی یا تخصصی را مطالعه کنید. به علاوه کار با بیشتر ابزارهای امروزی در حوزه تکنولوژی مانند موبایل و لپ تاپ و… نیاز به تسلط اولیه به زبان انگلیسی دارد. چند مورد از مهم‌ترین فواید یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از:

فواید یادگیری زبان انگلیسی

۱. هوشیار کردن ذهن

با یادیگری زبانی جدید و به چالش کشیدن سلول‌های مغزی، فعالیت آن‌ها بیشتر می‌شود و سیستم عصبی به تکاپو می‌افتد. این کار به نوعی ورزش ذهن است و در نهایت موجب تقویت سلول‌های ذهنی و هوشیارتر شدن می‌شود. با پیشرفت در این زبان و به چالش کشیدن ذهن، عملکرد مغز بیشتر شده و موجب مزایای جانبی دیگری مانند افزایش تمرکز، کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر و… نیز می‌شود.

۲. پیدا کردن فرصت‌های شغلی متعدد و کسب درآمد

یکی از فواید یادگیری زبان انگلیسی، پیدا کردن فرصت‌های شغلی مختلف است. بسیاری از مشاغل بین‌المللی که شعبه‌ای در دیگر کشورها دارند، نیاز به نیروهای مسلط به زبان انگلیسی دارند. به علاوه با یادگیری این شغل می‌توان به کسب درآمد شخصی هم پرداخت و از طریق ترجمه مقالات، آموزش زبان انگلیسی به دیگران و…. درآمد کسب کرد.

۳. ارتقا دانش

یکی دیگر از مزایای یادگیری زبان انگلیسی و تسلط به این زبان پرطرفدار، ارتقا علم و دانش است. بسیاری از منابع علمی به زبان انگلیسی تالیف شده‌اند و ترجمه معتبری برای آن‌ها وجود ندارد. در صورتی که قصد ترجمه این منابع از طریق مراکز دارالترجمه را داشته باشید باید هزینه زیادی صرف کنید اما اگر شخصا به زبان انگلیسی مسلط باشید، ترجمه این منابع و استفاده از آن‌ها هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت.

فواید یادگیری زبان انگلیسی

۴. کمک به پروسه مهاجرت

با تسلط به زبان انگلیسی امکان مهاجرت به دیگر کشورها ساده‌تر می‌شود. یکی از شروط مهاجرت برای متقاضیان تحصیل یا کار در دیگر کشورها، تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرکی در این باره است زیرا ارتباط با کارفرمایان خارجی و شرکت در کلاس‌های دانشگاهی دیگر کشورها که دروس آن‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، نیاز به یادگیری و تسلط به این زبان دارد.

۵.  لذت بردن از بهترین فیلم‌های دنیا

یکی دیگر از فواید یادگیری زبان انگلیسی، امکان مشاهده بهترین فیلم‌های دنیا است. هر چند بیشتر فیلم‌های مطرح دنیا به زبان‌های دیگر دوبله شده‌اند یا زیرنویس آن‌ها موجود و در دسترس است اما بیشتر فیلم‌های خوب، به خصوص فیلم‌های کلاسیک ترجمه‌ صحیح و معتبر ندارند. با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید از تماشای این فیلم‌ها لذت برده و دانش هنری خود را افزایش دهید. این موضوع به خصوص برای افرادی که دارای شغل و حرفه‌ای در این زمینه مانند منتقد سینما یا کارگردانی و نویسندگی هستند، اهمیت بیشتری دارد.

فواید یادگیری زبان انگلیسی

۶. افزایش اعتماد به نفس

مطالعات و پژوهش‌های انجام شده در زمینه یادگیری زبان‌های خارجی به خصوص زبان انگلیسی نشان می‌دهد، افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند و از این زبان در سطح حرفه‌ای استفاده می‌کنند، اعتماد به نفس بیشتری داشته و حضور بهتر و پررنگ‌تری در اجتماع دارند.

دیگر فواید یادگیری زبان انگلیسی

  • سفر راحت به دیگر کشورها
  • بهبود روابط کاری
  • گسترده شدن دایره ارتباطات
  • افزایش مهارت‌های فردی مانند نویسندگی و….

سخن پایانی

یادگیری زبان انگلیسی مزایا و فواید زیادی دارد که در این مطلب به بعضی از آن‌ها اشاره کردیم اما برای استفاده از این فواید و مزایا، ابتدا باید به زبان انگلیسی مسلط شوید و به این منظور نیز باید بهترین آموزشگاه زبان را پیدا کنید. اگر ساکن تهران هستید و به دنبال بهترین آموزشگاه زبان در تهران می‌باشید، کافی است به سایت ما مراجعه کنید و لیست بهترین آموزشگاه‌های تهران را مشاهده کنید.

یادگیری زبان انگلیسی نیاز اصلی جامعه امروز

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *