سوالات رایج تست تعیین سطح زبان

سوالات تست تعیین سطح زبان| سوال‌های ‌رایج این تست‌ها برای آموزش زبان و مصاحبه شغلی

در این مطلب از سایت ایرن آموزشگاه قصد داریم تا سوالات تعیین سطح زبان را بررسی کنیم. شما با مطالعه این مطلب می‌توانید رایج‌ترین سوالات و تست‌های تعیین سطح زبان را بدست آورید.

آمادگی پیش از آزمون تعیین سطح زبان؛ راهی برای موفقیت در این آزمون

استرس قبل از هر مصاحبه‌ای کاملا طبیعی است. همه می‌‌خواهند در مصاحبه توانایی‌های ‌خود را به بهترین شکل نشان دهند و در نتیجه موقعیت شغلی مورد نظر خود را تصاحب کنند. اما اگر مصاحبه برای تعیین سطح مهارت‌های ‌زبانی شما باشد، فقط به این دلیل که به زبان مادری خود صحبت نمی‌کنید، دلیل خوبی برای استرس نیست. شما با رعایت یک سری نکات می‌‌توانید به‌راحتی از پس آزمون تعیین سطح زبان هم برای مصاحبه شغلی و هم برای شرکت در دوره‌های ‌آموزش زبان برآیید. در ادامه مهم‌ترین سوالات تعیین سطح زبان و نحوه پاسخ‌دهی به این سوالات را با هم بررسی می‌‌کنیم.

برای مشاهده برترین مرکز آموزش زبان کلیک کنید: لیست بهترین آموزشگاه زبان ایران

سوالات تعیین سطح زبان

شایع‌ترین سوالات تعیین سطح زبان

برای تعیین سطح زبان مهم‌ترین چیز، آمادگی قبلی است. شما می‌‌توانید یک سری از شایع ترین سوالات را با شریک زندگی یا دوستان خود تمرین کنید وسعی کنید هنگام شرکت در آزمون تعیین سطح زبان، از چند مورد از عبارت‌هایی که فراگرفته‌اید، استفاده کنید. همچنین می‌توانید به کمک منابع آنلاینی مانند LingQ برای یادگیری زبان انگلیسی از انواع محتوای محبوب و جالب‌توجه مانند کتاب‌ها و فیلم‌ها استفاده کنید.  سوالات تعیین سطح زبان و پاسخ‌هایی که در ادامه برای شما آورده‌ایم، به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های ‌خود را به بهترین شکل نشان دهید.

تخصص شما چیست؟

این سوال یک سوال معمولی در هنگام مکالمه‌های ‌کوتاه برای شناخت بهتر طرف مقابل است و در آزمون‌های ‌تعیین سطح زبان نیز کاربرد دارد. همچنین ممکن است این سوال به این شل نیز طرح شود که می‌‌پرسد: “شغل شما چیست؟”. نمونه پاسخ‌های ‌داده‌شده به این پرسش عبارت‌اند از:

  • در حال حاضر، من دانشجو هستم و در سال دوم رشته داروسازی مشغول به تحصیل هستم
  • من به‌عنوان راهنمای تور برای یک شرکت تور کار می‌‌کنم. الان سه سال است که آنجا کار می‌‌کنم
  • این سوال خوبی است! من کارهای مختلفی انجام می‌‌دهم: نویسندگی، عکاسی و همچنین طراحی گرافیک و در هریک تا حدی سررشته دارم

در اوقات فراغت خود چه کارهایی انجام می‌‌دهید؟

شکل دیگر این سوال این است که “سرگرمی‌های ‌شما چیست؟” همچنین بسیار رایج است که بپرسند، “دوست داری در خارج از محل کار چه کاری انجام دهی؟” یا “وقتی در محل کار / مدرسه نیستی چه کار می‌‌کنی؟”. نمونه پاسخ‌های ‌داده شده به این قبیل سوالات عبارت‌اند از:

  • خوب، اخیرا در تعطیلات آخر هفته والیبال را شروع کردم
  • معمولا اوقات فراغت خود را به انجام فعالیت‌هایی در کنار خانواده می‌‌گذرانم

آیا شما به فعالیت x علاقه دارید؟

این سوال به این صورت که آیا شما به موضوع یا فعالیت خاصی علاقه‌مند هستید یا در میان برنامه‌های ‌تلویزیون آن / آن‌ها را دنبال می‌‌کنید یا خیر. یا اینکه در شبکه‌های ‌اجتماعی پیج‌های ‌آموزشی آن را فالو کرده‌اید؟ نمونه پاسخ‌های ‌داده شده به این سوال عبارت‌اند از:

  • اوه، بله! من به آن فعالیت علاقه دارم
  • گاهی. کمی پیگیر هستم
  • نه – در واقع، من در مورد آن چیزی نشنیده‌ام

رایج‌ترین سوالات تعیین سطح زبان در مصاحبه شغلی

رایج‌ترین سوالات تعیین سطح زبان در مصاحبه شغلی

وقتی صحبت از مصاحبه‌های ‌شغلی به میان می‌‌آید، مهم‌ترین چیز آمادگی قبل از مصاحبه است. اکثر استخدام‌کنندگان از مصاحبه‌شوندگان همان سوالاتی را می‌‌پرسند که قبلا از افراد دیگری پرسیده شده است. بنابراین با کمی آمادگی، می‌‌توانید در مصاحبه خود بسیار خوب خود را نشان دهید؛ حتی اگر در زبان انگلیسی خیلی سطح پیشرفته‌‌ای ندارید. در ادامه مهم‌ترین سوالات تعیین سطح زبان در مصاحبه شغلی و نحوه پاسخ‌دهی به آن‌ها را برای شما شرح داده‌ایم.

راجع به خودتان صحبت کنید

بعد از احوالپرسی، دست دادن و معرفی خود، مورد بعدی که احتمالا مصاحبه‌کنندگان از شما می‌‌خواهند این است که در مورد خودتان صحبت کنید. اکنون، این موضوع ممکن است برای شما آسان به نظر برسد – شما آن را در دوره‌های ‌زبان انگلیسی خود بسیار تمرین کرده‌اید، اما آن‌ها نمی‌خواهند تک تک جزئیات را بشنوند.

از گفتن این جملات بپرهیزید: من در تهران متولد شدم. من عاشق بازی‌های ‌کامپیوتری و جستجو در اینترنت هستم یا دو برادر دارم. آن‌ها نمی‌خواهند همه چیز را در مورد شما بدانند. آن‌ها می‌‌خواهند در مورد شما و رشد شغلی شما اطلاعات کسب کنند. به عبارتی دیگر، در مورد شما  و در رابطه با شغلی که برای آن درخواست می‌‌کنید، بدانند. همچنین، شما نباید از هیچ عبارت عامیانه و غیررسمی استفاده کنید یا اشتباهات دستوری اساسی موقع مکالمه نداشته باشید. یک نمونه پاسخ به این سوال به این شکل است:

من به مدت دو سال به‌عنوان آشپز در یک رستوران کوچک ایتالیایی کار می‌‌کردم و وظایفم شامل کمک به سرآشپز و تهیه سالاد بود. همیشه به غذا و آشپزی علاقه داشتم و به همین دلیل این مسیر شغلی را انتخاب کردم. من در کلاس‌های ‌آشپزی x شرکت کردم و در آنجا مدرک آشپزی سطح اول خود را گرفتم.

نقاط قوت شما چیست؟

در سوالات تعیین سطح زبان در مصاحبه‌های ‌شغلی، وقتی مصاحبه‌کننده شما این سوال را از شما می‌‌پرسد، آن‌ها می‌‌خواهند تمام ویژگی‌های ‌مثبت شما را بدانند. این ویژگی‌های ‌مثبت باید با آنچه آن‌ها می‌‌خواهند و به دنبال آن هستند مرتبط باشد. بنابراین، قبل از شروع مصاحبه، مطمئن شوید که در مورد اینکه آن‌ها به دنبال چه نوع افرادی برای استخدام هستند، تحقیق کنید؛ به‌خصوص اگر تازه‌کار هستید و برای اولین بار وارد بازار کار می‌‌شوید. این سوال را به‌عنوان فرصتی برای معرفی بهتر خود در نظر بگیرید. آنچه در این مورد باید به خاطر بسپارید، این نیست که فقط تعدادی ویژگی‌های ‌مثبت را فهرست کنید (هرکس می‌‌تواند این کار را انجام دهد). در ادامه چند شکل پاسخ به این سوال را برای شما آورده‌ایم:

  • وقت‌شناس بودن: من یک آدم وقت‌شناس هستم و همیشه زود در محل کار حاضر می‌‌شوم و وظایفم را به‌موقع انجام می‌‌دهم. قبلا جایی مشغول به کار بودم که در مورد کارها ضرب‌الاجل تعیین می‌‌شد و همان زمان مطمئن شدم که می‌‌توانم کارهایم را به‌موقع به اتمام برسانم
  • توانایی انجام کار گروهی: من خودم را فردی می‌‌دانم که توانایی انجام کار گروهی را دارد. من دوست دارم با افراد دیگر کار کنم و فکر می‌‌کنم وقتی همه با هم کار می‌‌کنند و به‌خوبی با هم ارتباط برقرار می‌‌کنند، رسیدن به نتیجه بسیار آسان‌تر است
  • ابتکار عمل: وقتی کار می‌‌کنم، همیشه ابتکار عمل را به دست می‌‌گیرم. اگر ببینم کاری باید انجام شود، منتظر آموزش نمی‌مانم، آن را انجام می‌دهم. من معتقدم که برای رسیدن به هرجایی در زندگی، باید این روش را دنبال کرد

نقاط ضعف شما چیست؟

یکی دیگر از سوالات تعیین سطح زبان برای مصاحبه شغلی در مورد نقاط شعف شما است. همه افراد نقاط ضعفی دارند، اما چیزی که در اینجا بررسی می‌کنند این است که چگونه سعی می‌کنید نقاط ضعف خود را برطرف کنید و همچنین می‌خواهند بدانند شما چقدر خودآگاه هستید (چقدر درباره خود می‌دانید).

به‌عنوان‌مثال، نقطه‌ ضعف شما این است که زمان زیادی را صرف پروژه‌ها می‌‌کنید که باعث می‌‌شود آن را به‌موقع تحویل ندهید.شما می‌‌توانید آن را به این شکل بیان کنید: من گاهی اوقات در انجام وظایفم نسبت به دیگر افراد کندتر هستم؛ چرا که می‌‌خواهم کارها را درست انجام دهم. من اسناد و فایل‌ها را دو بار یا گاها سه بار بررسی می‌‌کنم تا مطمئن شوم همه چیز درست است.

سوالات تعیین سطح شفاهی از مبتدی تا پیشرفته

سوالات تعیین سطح شفاهی از مبتدی تا پیشرفته

برای شرکت در دوره‌های ‌آموزش زبان، آزمون‌های ‌تعیین سطح برگزار می‌‌شود.

در تعیین سطح زبان طبیعی است که سوالات مخصوص افراد مبتدی با افرادی که دارای تسلط کافی در آن هستند، متفاوت است. در ادامه مهم‌ترین سوالات تعیین سطح شفاهی از مبتدی تا پیشرفته را برای شما آورده‌ایم.

سوالات تعیین سطح زبان برای افراد مبتدی

در صورت که تازه یادگیری زبان را شروع کرده‌اید، پیش از آزمون تعیین سطح بهتر است با متداول‌ترین سوالات تعیین سطح زبان آشنایی داشته باشید. با یادگیری این سوالات شما راحت‌تر و با اعتمادبه‌نفس بیشتری به پرسش‌ها پاسخ خواهید داد. از مهم‌ترین سوالات تعیین سطح زبان مخصوص افراد مبتدی عبارت‌اند از:

  • شغل پدر شما چیست؟
  • اسم یکی از دوستان شما چیست؟
  • چطور به محل کار خود می‌‌روید؟
  • چند سال سن دارید؟

سوالات تعیین سطح زبان برای افراد با سطح پیشرفته

آزمون‌های ‌تعیین سطح زبان معمولا از سطح مبتدی آغاز می‌‌شود؛ و درصورتی‌که فرد بتواند به‌خوبی از پس سوالات سطح مبتدی برآید، پرسش‌ها سخت‌تر خواهند شد و نیاز است که شما روی واژگان تخصصی بیشتری تسلط داشته باشید. در ادامه تعدادی از سوالات سطح پیشرفته آزمون تعیین سطح زبان را برای شما آورده‌ایم:

  • چرا به دنبال یادگیری زبان هستید؟
  • چه هدفی در آینده دارید؟
  • موفقیت به نظر شما به چه معنا است؟

تسلط بر زبان‌های ‌خارجی؛ مزیتی بزرگ برای ورود به بازار کار

تسلط بر زبان‌های ‌خارجی مانند انگلیسی در بازار کار امروز مزیت بزرگی است که می‌‌تواند در مصاحبه شغلی باعث تمایز شما نسبت به دیگر کارجویان شود. ازاین‌رو، شما باید تا جایی که امکان دارد، زبان‌های ‌خارجی را تمرین کنید و در صورت لزوم، در دوره‌های ‌مختلف زبان‌های ‌خارجی شرکت کنید که به شما کمک می‌‌کند اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید. وقتی صحبت از مصاحبه‌های ‌شغلی و آزمون‌های ‌تعیین سطح زبان، به میان می‌‌آید، مهم‌ترین نکته کسب آمادگی قبل از مصاحبه است. با کمی آمادگی، می‌‌توانید به‌خوبی توانایی‌های ‌خود را به اثبات برسانید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *