سه روش اصلاح صورت آقایان

انتخاب بهترین روش برای اصلاح صورت

آقایان همواره با این چالش روبه‌رو هستند که از چه ابزار و روشی برای اصلاح صورت خود استفاده کنند. برای اصلاح صورت معمولا از ماشین ریش تراش، تیغ و موزر استفاده می‌شود که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. در این مطلب با بهترین روش برای اصلاح صورت آشنا می‌شوید.

سه روش اصلاح صورت آقایان

کدام روش اصلاح صورت بهتر است؟ تیغ یا ماشین ریش تراش؟

استفاده از هر یک از این ابزارها بیشتر به سلیقه و البته سلامت پوست هر فرد بستگی دارد. آقایان برای انتخاب روش اصلاح مناسب خود باید در نظر داشته باشند که می‌خواهند صورتشان تا چه حد اصلاح شود و این که به ابزار مورد نظر حساسیت نداشته باشند. تیغ می‌تواند صورت شما را از ته بتراشد و تجربه داشتن پوستی صاف و شفاف را برایتان به ارمغان بیاورد. از طرفی شما می‌توانید از ماشین ریش تراش بدون نگرانی از بریدگی، در هر مکان و بدون نیاز به آینه استفاده کنید.

چرا اصلاح صورت با تیغ بهتر از ماشین ریش تراش است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، اگر مایل باشید که صورتتان را به‌طور کامل بتراشید یا به اصطلاح صفر کنید، باید از تیغ استفاده کنید. تیغ برای کسانی که به نوع آلیاژ و جنس تیغه حساسیت ندارند، بهترین روش اصلاح صورت است. البته در هنگام استفاده از آن باید مراقب باشید که صورت خود را نبرید.

یکی از نکاتی که در روش اصلاح صورت با تیغ باید به آن توجه کنید، این است که استفاده مکرر از تیغ می‌تواند باعث تیرگی پوست شما شود. افرادی که به موهای صورتشان اجازه رشد مجدد نمی‌دهند و به‌صورت روزانه صورتشان را اصلاح می‌کنند، معمولا به این مشکل دچار می‌شوند. اگر یکی از علاقه‌مندان روش اصلاح صورت با تیغ هستید، برای جلوگیری از بروز این مشکل حتما از یک آرایشگر متخصص کمک بگیرید.

سه روش اصلاح صورت آقایان

چرا اصلاح صورت با ماشین ریش تراش یا سه تیغ بهتر از تیغ است؟

تکنولوژی همیشه باعث ساده‌ترشدن زندگی ما شده است. در روش اصلاح صورت با استفاده از ماشین ریش تراش یا سه تیغ، شما با سرعت بیشتری به نتیجه دلخواهتان می‌رسید و دیگر خبری از دردسرهای استفاده از تیغ نخواهد بود. همچنین شما فارغ از این که در چه مکانی قرار دارید و حتی بدون نیاز به آینه می‌توانید از این روش استفاده کنید.

تیغ و ماشین سه تیغ بهتر است یا موزر؟

یکی از سوالاتی که آقایان باید از خودشان بپرسند این است که می‌خواهند صورتشان را تا چه حدی اصلاح کنند و با توجه به این نکته روش مناسب برای اصلاح صورت خود را انتخاب کنند. اگر قصد دارید که ته‌ریش داشته باشید و همچنین اگر پوست صورتتان نسبت به جنس آلیاژ تیغ‌ها حساس است، می‌توانید برای اصلاح صورت خود از موزر استفاده کنید.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارند صورتشان را صفر کنند و علاقه‌ای به گذاشتن ته‌ریش ندارند، باید به‌سراغ تیغ یا ماشین ریش تراش سه تیغ بروید. البته حتما باید اطمینان حاصل کنید که پوست صورتتان به جنس تیغه این ابزارها حساسیت نداشته باشد تا از بروز مشکلات پوستی جلوگیری شود.

سه روش اصلاح صورت آقایان

مزایای استفاده از تیغ و ماشین برای اصلاح صورت

استفاده از تیغ یکی از روش های اصلاح صورت است که طرفداران خاص خود را دارد. افرادی که علاقه دارند صورتشان را یکدست و تمیز اصلاح کنند و ظاهر جذابی مانند ستارگان فیلم‌های کلاسیک هالیوودی داشته باشند، از تیغ استفاده می‌کنند. یکی از باورهای غلطی که در رابطه با استفاده از تیغ وجود دارد این است که تیغ باعث ضخیم‌شدن و رشد سریع‌تر موهای صورت می‌شود، که اینطور نیست.

استفاده از ماشین کار شما را راحت‌تر می‌کند و نگرانی‌هایی مانند بریدن صورت یا ایجاد حساسیت را از بین می‌برد. شما برای استفاده از این روش اصلاح حتی به آینه هم نیاز ندارید. کافی است ماشین ریش تراش را روی صورتتان بگذارید تا عملیات اصلاح با موفقیت انجام شود. برخلاف تیغ که برای استفاده از آن حتما باید صورت خود را مرطوب کنید، برای اصلاح صورت با ماشین ریش تراش نیازی به مرطوب‌کردن پوست خود ندارید و از حساسیت هم خبری نخواهد بود.

نکات مهم در انتخاب تیغ یا ماشین برای اصلاح صورت

برای انتخاب تیغ مناسب باید به تعداد تیغه‌های آن دقت کنید. استفاده از تیغ‌های چهار یا پنج لبه بهترین گزینه برای اصلاح یکدست صورت با کمترین میزان تماس با پوست هستند. همچنین شما باید به جنس تیغه‌ها نیز توجه داشته باشید. تیغه‌های سرامیکی به‌خاطر دوام بالا، مقاومت در برابر خوردگی و آنتی‌باکتریال بودن عملکرد بهتری دارند. تیغ‌های دارای نوار صابونی و سری متحرک می‌توانند باعث بهبود شرایط اصلاح و جلوگیری از آسیب‌رسیدن به پوست شوند.

 در انتخاب ماشین ریش تراش مناسب باید به جنس تیغه که یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این دستگاه است توجه کنید. ماشین‌هایی که امروزه در بازار موجود هستند، دارای ۶ یا ۹ تیغه هستند که این تیغه‌ها باید ضد آب و ضد حساسیت باشند و کیفیت برش بالایی داشته باشند. شکل قرارگیری تیغه‌های ماشین ریش تراش به‌گونه‌ای است که اگر دستگاه قدرت موتور مناسبی نداشته باشد، فرایند اصلاح دچار مشکل می‌شود. پس حتما در هنگام خرید ماشین ریش تراش باید به قدرت موتور آن دقت کنید.

سه روش اصلاح صورت آقایان

ورود به بازار کار آرایشگری به شناخت روش‌های اصلاح صورت نیاز دارد

اگر از علاقه‌مندان حرفه آرایشگری و کسب درآمد از این راه هستید، می‌توانید در دوره های آرایشگری مردانه که در سطوح مختلفی برگزار می‌شوند، شرکت کنید. البته برای به‌دست‌آوردن مهارت‌های لازم و کسب مدرک معتبر، باید با انجام یک جستجوی دقیق بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه را برای خودتان انتخاب کنید. شما در این دوره‌ها با روش‌های اصلاح صورت نیز آشنا می‌شوید. همچنین برای انتخاب بهترین کلاس و دوره آرایشگری کافی است در سایت ایران آموزشگاه وارد بخش آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه شوید. ما در این سایت، بهترین آموزشگاه‌ها را برای شما فهرست کرده‌ایم.

پرسش و پاسخ

چرا اصلاح صورت با تیغ بهتر است؟

اصلاح صورت با تیغ باعث صافی و یکدستی پوست و تقویت ریشه موها می‌شود. به همین دلیل است که روش اصلاح صورت با تیغ همچنان طرفداران بسیاری دارد.

اصلاح صورت با تیغ در مقابل استفاده از ماشین چه مزایایی دارد؟

ماشین‌های ریش تراش نمی‌توانند صورتتان را به‌طور کامل اصلاح کنند. به همین خاطر برای اصلاح صفر باید از تیغ استفاده کنید.

چه تجربیاتی از روش اصلاح صورت با تیغ یا ماشین دارید؟

اصلاح صورت با ماشین ساده‌تر است و دردسر کمتری دارد. همچنین این روش اصلاح صورت برای افرادی که پوست حساسی دارند مناسب‌تر است. در نقطه مقابل، اگر تمایل دارید که اصلاح صفر و یکدست و ظاهر شیک و جذابی داشته باشید، بهتر است که از تیغ استفاده کنید.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *