سریال ترکیه‌ای برای آموزش زبان ترکی استانبولی

سریال‌های برتر برای آموزش زبان ترکی استانبولی

یکی از راحت‌ترین راه‌های یادگیری و آموزش زبان ترکی استانبولی تماشای سریال‌های این زبان است. به‌طورکلی با توجه به نزدیکی فرهنگ‌ مردم ترکیه با فرهنگ مردم کشور ما یادگیری زبان ترکی استانبولی می‌تواند به شما د ربرقراری ارتباط با افراد بومی و همچنین مهاجرت به این کشور کمک ویژه‌ کند. علاوه‌ بر این با توجه به تحقیقات و نظرسنجی‌های انجام شده در کشورهای خاورمیانه، سریال‌های ترکیه‌ای از محبوب‌ترین سریال‌های این منطقه به‌شمار می‌روند و طبق این آمار از هر ۴ نفر، ۳ نفر حداقل یک سریال ترکیه‌ای را تماشا کرده‌اند. در این مطلب با ۵ سریال برتر برای آموزش زبان ترکی استانبولی آشنا می‌‌شوید.

Erkenci Kus پرنده سحر خیز

۱. سریال پرنده سحرخیز (Erkenci Kus)

سریال پرنده سحرخیز یکی از سریال‌های محبوب برای آموزش زبان ترکی استانبولی است که با داستان ساده و استفاده از کلمات روان از سریال‌های آموزش زبان ترکی استانبولی در سطح مبتدی به‌شمار می‌رود. این سریال طنز از ۵۴ قسمت تشکیل شده ‌است که با نمره ۷.۴ از ۱۰ در نظرسنجی معتبر IMDB از دسته سریال‌های پرطرفدار است. نوع مکالمات در این سریال، امروزی و عامیانه است که به شما در یادگیری بهتر زبان و اصطلاحات عامیانه کمک ویژه‌ می‌کند.

سریال بی‌گناه Masum

۲. سریال بی‌گناه (Masum)؛ سریالی برای آموزش ترکی استانبولی

یکی دیگر از سریال‌های آموزش زبان ترکی استانبولی در سطح مبتدی سریال بی‌گناه است. این سریال که ژانر درام و جنایی دارد در ۸ قسمت ساخته شده است و با نمره ۸.۳ از ۱۰ یکی دیگر از سریال‌های محبوب ترکیه‌ای می‌باشد. داستان سریال درباره یک کاراگاه حرفه‌ای است که به برای حل یک پرونده جنایی به زادگاه خود بازمی‌گردد و اتفاقات زیادی برای او می‌افتد. این سریال به علت بیان ساده موضوعات برای افراد مبتدی قابل درک است و زبان‌آموزان با تماشای دقیق این سریال می‌توانند اطلاعات زیادی درباره واژگان و اصطلاحات موضوعات خانواده و عدالت کیفری یاد بگیرند.

سریال عشق 101

۳. سریال عشق ۱۰۱ برای آموزش ترکی استانبولی

از دیگر سریال‌های سطح مبتدی برای آموزش زبان ترکی استانبولی مربوط به سریال عشق ۱۰۱ می‌شود که باتوجه به اسم آن ژانر عاشقانه و کمدی دارد. این سریال در ۱۶ قسمت ساخته شده و نمره کسب شده در نظرسنجی IMDB آن نیز ۷.۴ از ۱۰ است. سریال عشق ۱۰۱ در واقع برای رده سنی نوجوانان تولید شده است که ماجراهای زندگی دانش‌آموزی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

داستان این سریال درباره دانش‌آموزانی سرکش است که تنها فرد حمایت کننده آن‌‌ها یکی از معلم‌های آن‌ها است. از همین رو این دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا معلم خود را به دام عشق بیندازند. به‌طورکلی سریال‌های ترکیه‌ای با ژانر زندگی دانش‌آموزی از برترین سریال‌های آموزش زبان ترکی استانبولی به‌شمار می‌آیند. مکالمه ساده و داستان نسبتا روان این سریال زبان‌آموزان را با یادگیری بهتر این زبان ترغیب می‌کند.

سریال محافظ

۴. سریال محافظ برای آموزش زبان ترکی استانبولی

تماشای سریال‌های ترکیه‌ای علاوه‌بر کمک به یادگیری سطح مبتدی این زبان، برای سطوح زبانی متوسط و پیشرفته نیز مناسب است. یکی از سریال‌های آموزش زبان ترکی استانبولی در سطح مبتدی سریال محافظ است. این سریال که در ژانر درام و ماجراجویی ساخته شده دارای ۳۲ قسمت است که در ۴ فصل ساخته شده است. همچنین نمره IMDB این سریال نیز ۶.۵ از ۱۰ می‌باشد که آن را به یکی دیگر از محبوب‌ترین سریال‌های ترکیه‌ای تبدیل می‌کند.

داستان این سریال درباره مفازه‌داری است که به شکل مرموزی توانایی ویژه‌ای به‌دست می‌آورد و به این ترتیب می‌تواند از شهر استانبول در برابر دشمنان آن دفاع کند. خط داستانی این سریال بسیار جذاب است و برای افرادی که از ژانرهای ماجراجویی لذت می‌برند هیجان‌انگیز است. با تماشای سریال محافظ می‌توانید با لغات و اصطلاحات باستانی آشنا شوید.

سریال قرن باشکوه

۵. سریال قرن باشکوه؛ برترین سریال آموزش ترکی استانبولی

علاوه‌بر یادگیری در سطوح مبتدی و متوسط، دیدن سریال‌های ترکیه‌ای برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته نیز بسیار مفید است. یکی از سریال‌های پیشنهادی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی در سطح پیشرفته سریال قرن باشکوه است. این سریال که با نام دیگر حریم سلطان نیز شناخته می‌شود، دارای ۳۱۷ قسمت است که در ۳ فصل ساخته شده است. نمره این سریال در نظرسنجی‌های جهانی ۶.۸ از ۱۰ است و تماشای آن نیز توسط مدرسان پیشنهاد می‌شود.

داستان این سریال درباره دوران پادشاهی ۴۶ ساله سلطان سلیمان است که علاوه بر آشنای بیشتر با زبان ترکی استانبولی اطلاعات تاریخی بسیار زیادی درباره سرگذشت امپراطوری عثمانی نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. با توجه سطح مکالمات این سریال که به شکلی پیشرفته است، زبان‌آموزان سطح پیشرفته می‌توانند اطلاعات بسیار مفیدی را با تماشای این سریال تاریخی دریافت کنند. علاوه بر سریال قرن باشکوه، سریال‌های دیگری در سطح پیشرفته وجود دارند.

از جمله این سریال‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سریال نفوذی (İçeride)
  • سریال هدیه (Atiye)
  • سریال گودال (Çukur)

انتخاب برترین آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در ایران آموزشگاه

ایران آموزشگاه بزرگ‌ترین مرجع معرفی آموزشگاه‌های کشور است. شما برای افزایش مهارت مکالمه زبان انگلیسی می‌توانید بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی و بهترین دوره‌های زبان انگلیسی را در سایت ما انتخاب کنید. ما بهترین آموزشگاه‌ها در هر شهر را نیز برای شما فهرست کرده‌ایم.

سوالات متداول

آیا تماشای سریال‌های ترکیه‌ای برای آموزش زبان ترکی استانبولی در سطح پیشرفته نیز مفید است؟

بله. به‌طورکی زبان‌آموزان سطح پیشرفته نیز می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر این سریال‌ها را تماشا کنند.

سریال‌های ژانر دانش‌آموزی برای یادگیری کدام سطح از زبان‌آموزان مناسب هستند؟

به‌طورکی بسته به نوع مکالمات شخصیت‌های سریال این موضوع متفاوت است اما به‌صورت عمومی تماشای این ژانر برای سطح مبتدی توصیه می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *