دوره آموزش دوبله

برای شرکت در دوره آموزش دوبله از کجا شروع کنیم؟

صداپیشگی یک شغل بسیار جذاب است. دوبله فیلم و سریال، تبلیغات، ویدئوهای آموزشی، پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی نمونه‌هایی از کاربردهای صداپیشگی هستند. دوبلورهای حرفه‌ای یک روز برای یک آگهی تلویزیونی گویندگی می‌کنند، روزی در رادیو مشغول به کار هستند و روز بعد دوبله یک داستان کارتونی را بر عهده می‌گیرند. اگر شما فردی تنوع‌طلب هستید و دلتان می‌خواهد عرصه‌های گوناگون را تجربه کنید، دوبلوری گزینه مناسبی برای شما است. آیا شما صدای جذابی دارید و به حرفه دوبله علاقه‌مند هستید ولی نمی‌دانید که آموزش دوبله را از کجا شروع کنید؟ در این مطلب از ایران آموزشگاه قصد داریم به بررسی دوره آموزش دوبله بپردازیم.

دوره آموزش دوبله

سرفصل‌های آموزش دوره آموزش دوبله چیست؟

منظور از برگزاری دوره آموزشی دوبلاژ، بالا بردن سطح دانش و مهارت گویندگان و افرادی است که علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه هستند. هدف از برنامه‌ریزی دوره آموزشی صداپیشگی، پرداخت عمیق و کاربردی به مفاهیم اصلی در حوزه گویندگی و دوبلاژ است.

لازم به ذکر است که دوره‌هایی که زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شوند، سرفصل‌های مصوب دارند. از سوی دیگر، سرفصل‌های سایر دوره‌ها بیشتر مطابق با میل و سلیقه استاد تدوین می‌شوند. از میان سرفصل‌های آموزش دوره دوبله در بخش مقدماتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبانی دوبلاژ
  • تاریخچه دوبله در ایران
  • مبانی فیزیک صوت و اکوستیک
  • روش صحیح تولید صدا
  • اصول بهداشت صوتی
  • مکانیسم شنوایی
  • روش تنفس صحیح
  • حنجره و آماده‌سازی آن
  • تقویت صدا و تمرین صدا
  • تمرین پرحجم کردن صدا
  • گویش درست با رعایت موسیقی گفتار و علائم مربوطه
  • سلفژ مقدماتی
  • خوانش ادبیات کهن و معاصر ایران و جهان
  • خوانش صحیح متون ادبی
  • گویندگی مقدماتی در زمینه‌های مختلف

 جدول هزینه دوره های مختلف دوبله

نوع دوره قیمت
دوبلاژ مقدماتی ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان
دوره آموزشی دوبله پیشرفته ۳۲ ساعت ۶.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان
دوره تخصصی دوبله و گویندگی ۸.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان
دوره آموزشی دوبله کودک و نوجوان ۴.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان
آموزش دوبله فیلم ۴.۸۰۰.۰۰۰ میلیون تومان

هزینه ها با توجه به شهرت آموزشگاه و مدرس دوره متفاوت است.

 

ما در سایت ایران اموزشگاه عوامل موثر بر هزینه کلاس های دوبله را بررسی کرده و در اختیار شما قرار داده ایم به شما پیشنهاد میدهیم از صفحه ” قیمت کلاس دوبله ” دبدن نمایید.

دوره آموزش دوبله

بهترین مرکز دوره آموزش دوبله چیست؟

بهترین مراکز برگزارکننده آموزش دوبله در ایران، ویژگی‌هایی دارند که آنها را از دیگر موسسات متمایز می‌کنند. از میان این ویژگی‌ها می‌توان به در اختیار داشتن اساتید برتر، داشتن فضای آموزشی مناسب و امکانات و تجهیزات به‌روز صوتی و تصویری اشاره کرد. برای آشنایی با بهترین آموزشگاه‌های دوبله و سخنوری، صفحه ” آموزشگاه سخنوری  ” در سایت ما را مشاهده کنید.

دوره آموزش دوبله

مدرک دوره آموزش دوبله از کجا صادر می‌شود؟

رشته‌ای به نام دوبله در دانشگاه‌ها نداریم. برای دوبله دوره یا کارگاه آموزشی برگزار می‌شود. آموزشگاه‌هایی که دوره آموزش صداپیشگی برگزار می‌کنند، پس از پایان دوره به شرکت‌کنندگان مدرک ارائه می‌دهند. این مدارک یا از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صادر می‌شود و یا از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. برخی از آموزشگاه‌ها نیز مدرک دانشکده صدا و سیما به هنرجویان خود ارائه می‌دهند که البته صدا و سیما نیز زیرمجموعه‌ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. گفتنی است آموزشگاه‌هایی نیز وجود دارند که مدرک بین‌المللی دوبله به فارغ‌التحصیلان خود ارائه می‌دهند.

همچنین دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه علمی کاربردی کارگاه‌های آموزشی برای دوبله برگزار می‌کنند و اساتید مشهوری در آنها به تدریس می‌پردازند. البته این اساتید علاوه بر شرکت در این کارگاه‌های آموزشی، در دیگر موسسات معتبر نیز به کار تدریس مشغول هستند.

اساتید دوره دوبله

معروف‌ترین اساتید دوره آموزش دوبله چه کسانی هستند؟

اساتید دوره آموزش دوبله، گویندگان ایرانی هستند با صداهای گرم و دلنشینی خود در یاد و خاطرات ما به خوبی نقش بسته‌اند. این افراد با توجه به سالیان دراز تجربه‌ای که در این زمینه کسب کرده‌اند، به تربیت هنرجویان می‌پردازند. از میان معروف‌ترین اساتید دوره آموزش دوبلاژ می‌توان به اکبر منانی، سعید پورمحمودی و نصرالله مدقالچی اشاره کرد.

در این صفحه از سایت ایران آموزشگاه می توانید لیستی از برترین ” کلاس‌های دوبله ” کشور را مشاهده کنید و اطلاعات خوبی در مورد این کلاس ها به دست بیاورید.

درآمد شغل دوبله

شغل دوبله چقدر درآمد دارد؟

شغل دوبلوری یا گویندگی، از جمله مشاغلی است که نمی‌توان درآمد ثابتی برای آن تعریف کرد. به عبارت دیگر، درآمد شغل گویندگی تا حد زیادی به تجربه، مهارت، استعداد و پشتکار گوینده یا دوبلور بستگی دارد. لازم به ذکر است که برای داشتن درآمد قابل توجه در زمینه دوبلوری، باید همیشه سطح دانش‌تان را به‌روز کنید. همچنین لازم است تمرینات صداپیشگی را به صورت مستمر انجام دهید و اجازه ندهید کیفیت صدای شما افت پیدا کند.

یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر درآمد شغل دوبله در ایران، می‌توان به نوع همکاری صداپیشه‌ها اشاره کرد. برخی از گوینده‌ها به طور دائم و برخی به شکل پروژه‌ای با مجموعه‌های مختلف همکاری می‌کنند. در نتیجه، این درآمد می‌تواند بسته به نوع قرارداد و میزان زمانی که صرف می‌شود، متفاوت باشد. در یک دسته‌بندی کلی، می‌توانید به دو صورت کارمندی یا فریلنسری در زمینه دوبله مشغول به کار شوید که در ادامه هر یک را توضیح می‌دهیم.

۱. درآمد دوبله از طریق کارمندی

شما به عنوان کارمند، در ازای ساعت کاری مشخص، تخصص خود را در اختیار کارفرما قرار می‌دهید. معمولا این نوع قرارداد تمام روز کاری شما را در بر خواهد گرفت. در مقایسه با قراردادهای فریلنسری، قراردادهای کارمندی دریافتی کمتری صداپیشه به همراه دارند. اما در مقابل، می‌توان گفت که این قرارداد حس امنیت شغلی بالاتری برای دوبلور دارد؛ زیرا در هر شرایطی دوبلور مبلغ توافق‌شده را دریافت می‌کند.

۲. درآمد دوبله از طریق فریلنسری

فریلنسر به کسی گفته می‌شود که به شکل آزاد و پروژه‌ای کار می‌کند. معمولا این نوع از سبک کار، نسبت به کارمندی، درآمد بالاتری دارد. اما فریلنسری میزان امنیتی را که قرارداد کارمندی تامین می‌کند، نخواهد داشت. در قراردادهای فریلنسری شما بسته به تخصص، تجربه و مهارت می‌توانید برای دوبله یک فیلم یا گویندگی یک کتاب صوتی چندین میلیون تومان و یا برای گویندگی یک تیزر تبلیغاتی چندصد هزارتومان دریافت کنید.

لطفا توجه داشته باشید که در چنین حالتی ممکن است مدتی تعداد بسیار زیادی سفارش دریافت کنید و مدتی نیز هیچ سفارش و درآمدی نداشته باشید. تعرفه دستمزد دوبلوری معمولا به صورت صفحه‌ای محاسبه می‌شود و منظور از یک صفحه، ۴۰۰ کلمه است.

دوره آموزش دوبله

بهترین دوره‌های آموزش دوبله را در ایران آموزشگاه پیدا کنید

برای کسب درآمد از حرفه دوبلوری به استعداد، تجربه و مهارت نیاز دارید. برای به دست آوردن تجربه و مهارت، باید در ابتدا به خوبی آموزش ببینید. سپس باید تمرین‌های مناسب را انجام دهید و دانش خود را به‌روز نگه دارید تا صدای پخته‌ای داشته باشید.

سایت ایران آموزشگاه برترین دوره‌های آموزشی را به شما معرفی می‌کند. ما در ایران آموزشگاه مجموعه‌ای از بهترین دوره‌های آموزشی دوبله در ایران را که تحت نظر اساتید برجسته این حوزه تدریس می‌شوند، برای شما تهیه کرده‌ایم. شما با شرکت در این دوره‌ها و کسب مدرک معتبر، می‌توانید شغل جذاب دوبلوری را آغاز کنید.

پرسش و پاسخ

درآمد شغل دوبله چقدر است؟

بسته به اینکه دوبلوری را به صورت کارمندی انجام می‌دهید و یا در قالب فریلنسری، درآمد شما می‌تواند متفاوت باشد. لازم به ذکر است که درآمد فریلنسری بیشتر از درآمد کارمندی است.

آیا مدرک دوره آموزش دوبله معتبر است؟

مدرک دوره آموزش دوبله یا از سازمان فنی و حرفه‌ای صادر می‌شود و یا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که هر دو سازمان‌های معتبری هستند.

آیا دوره آموزش دوبله از مبتدی تا پیشرفته برگزار می‌شوند؟

بله، معمولا دوره‌های آموزشی از مبتدی تا پیشرفته برگزار می‌شوند.

 

گالری تصاویر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *