دوره آموزش اپیلاسیون بدن

دوره آموزش اپیلاسیون بدن

دوره آموزش اپیلاسیون بدن یکی از دوره‌های آرایشگری است که در آن نحوه از بین بردن موهای زائد بدن و داشتن پوستی لطیف و نرم آموزش داده می‌شود. دوره اپیلاسیون بدن زیر نظر اساتید مجرب برگزار شده و کلاس‌ها به‌صورت آنلاین و حضوری است. آموزش‌های این دوره شامل آشنایی با ساختار پوست، آشنایی با انواع موهای بدن و مقاومت آنها، آشنایی با انواع موم‌های سرد و گرم، آموزش نحوه صحیح اپیلاسیون نواحی مختلف بدن و مراقبت‌های بعد از اپیلاسیون است. هنرجویان در پایان این دوره مدرک اپیلاسیون بدن را دریافت کرده و می‌توانند در سالن‌های زیبایی مشغول به کار شوند.

 

 

سرفصل‌های آموزش اپیلاسیون بدن:

  • سرفصل‌های دوره آموزش اپیلاسیون بدن شامل موارد زیر می‌شود:
    • آموزش شناخت انواع پوست
    • آموزش شناخت انواع موی زائد
    • آشنایی با انواع وسایل مورد نیاز برای اپیلاسیون و کاربرد آنها
    • آشنایی با موم سرد و گرم
    • آشنایی با ساخت موم گیاهی
    • آموزش استفاده از موم سرد
    • آموزش استفاده از موم گرم
    • آموزش اپیلاسیون قسمت‌های مختلف بدن
    • آموزش وکس صورت
    • آموزش مراقبت‌های قبل و بعد از اپیلاسیون
    • آموزش استفاده از انواع روغن‌های گیاهی برای بدن
برای مشاهده کلیک کنیدصفحه را جمع کنید
_

هزینه دوره اپیلاسیون بدن

هزینه آموزش اپیلاسیون بسته به نوع دوره‌ها متفاوت است. این دوره‌ها به‌صورت خصوصی، نیمه‌خصوصی و گروهی برگزار می‌شود که هزینه دوره‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی بیشتر است. همچنین دوره‌های آنلاین و حضوری اپیلاسیون در برخی آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود هزینه‌های آنها نیز اختلاف دارند. در جدول زیر هزینه هر یک از کلاس‌های اپیلاسیون بیان شده است.

نوع دوره  هزینه دوره
دوره گروهی اپیلاسیون ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان
دوره نیمه‌خصوصی اپیلاسیون ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان
دوره خصوصی اپیلاسیون ۹۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان

مدت زمان دوره اپیلاسیون بدن

مدت زمان دوره اپیلاسیون بدن حدود ۲ تا ۳ جلسه است که در کلاس‌های آن مباحث تئوری و عملی آموزش داده می‌شود. همچنین در بسیاری از آموزشگاه‌ها دوره فشرده اپیلاسیون برگزار می‌شود که مدت زمان آن به نسبت دوره عادی کمتر است.

بهترین آموزشگاه اپیلاسیون بدن در تهران کجاست؟

برای مشاهده آموزشگاه های اپیلاسیون بدن وارد صفحه زیر شوید.

در انتهای صفحه به معرفی مراکز آموزش آرایشگری در کل کشور پرداخته ایم اما در مطلبی مجزا به معرفی چندتا از بهترین آموزشگاه های اپیلاسیون بدن پرداخته ایم. برای مشاهده بر روی آن کلیک کنید.

در صفحات زیر لیست آموزشگاه معتبر برای آموزش اپیلاسیون بدن را مشاهده میکنید

وارد مطلب زیر شوید

وارد مطلب زیر شوید

_

آموزش دوره اپیلاسیون بدن

مراحل آموزش طراحی ناخن شامل آموزش تئوری و عملی می‌شود. در این دوره شما ابتدا به‌صورت تئوری با مفاهیم و روش‌های طراحی روی ناخن آشنا شده و در نهایت به کمک مربی می‌توانید انواع طرح‌ها را اجرا کنید. مباحث این دوره شامل آموزش پایه تا پیشرفته بوده و شما با هر سطح از مهارت می‌توانید در آن شرکت کنید. مراحل آموزش دوره طراحی روی ناخن در زیر به طور کامل توضیح داده شده است.

_

مراحل آموزش اپیلاسیون بدن

۱. آشنایی با ساختار پوست و مو

هنرجویان در مرحله اول از آموزش اپیلاسیون با ساختار پوست و مو آشنا می‌شوند. پوست‌ها دارای انواع مختلف خشک، چرب و مختلط هستند که برای اپیلاسیون آنها باید روش‌های مراقبتی مختلفی انجام داد. همچنین موهای نقاط مختلف بدن تفاوت‌هایی دارند که لازم است با فشارها و روش مناسبی آنها را از طریق اپیلاسیون برداشت.

۲. آشنایی با انواع ابزار مورد نیاز برای اپیلاسیون بدندوره آموزش اپیلاسیون بدن

برای اپیلاسیون بدن به ابزار مختلفی نیاز است که هر یک از آنها کاربرد متفاوتی دارند. در کلاس‌های اپیلاسیون بدن انواع وسایل مورد نیاز برای اپیلاسیون و کاربرد آنها به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

۳. شناخت انواع موم برای اپیلاسیون

موم‌ها از جمله ابزارها برای از بین بردن موهای زائد هستند که از طریق آسیب به سلول‌های ریشه مو باعث توقف رشد آنها خواهند شد. موم‌ها در دو نوع موم سرد و موم گرم وجود داشته که موم‌های گرم نیز به دو صورت موم نرم و سخت هستند. در کلاس‌های اپیلاسیون انواع این موم‌ها، نحوه استفاده و همچنین کارایی آنها آموزش داده می‌شود.

۴. آموزش ساخت موم گیاهی

هنرجویان در این مرحله نحوه ساخت مو گیاهی را آموزش می‌بینند. با توجه به مزایای متعدد موم‌های گیاهی، استفاده از آنها برای اپیلاسیون می‌تواند نرمی و لطافت بیشتری برای بدن داشته باشد. از جمله مزایای این موها، جلوگیری از پیری زودرس، از بین بردن چین و چروک‌های پوست و نرمی و درخشانی بیشتر پوست است.

۵. آموزش نحوه اپیلاسیون نقاط مختلف بدن

موهایی که در نقاط بدن رشد می‌کنند دارای قدرت ریشه متفاوت هستند. به عنوان مثال موهایی که روی بازو رشد می‌کنند، ریشه ضعیف‌تری نسبت به موهایی که در زیر بغل یا نواحی بیکنی هستند، دارند؛ بنابراین باید فشار دست و موم مورد استفاده برای هر یک از آنها متناسب باشد. در این مرحله از آموزش‌های اپیلاسیون نحوه از بین بردن موها در قسمت‌های مختلف آموزش داده می‌شود.

۶. انجام اپیلاسیون روی مدل زندهدوره آموزش اپیلاسیون بدن

پس از آموزش‌های تئوری اپیلاسیون بدن، شما با کمک مربی اپیلاسیون را روی بدن مدل زنده انجام می‌دهید. انجام کار عملی در این مرحله به شما کمک می‌کند تا بتوانید مباحثی که در کلاس‌های تئوری آموزش دیده‌اید را انجام داده و مهارت آن را به‌خوبی یاد بگیرید.

روی مطلب زیر کلیک کنید

روی مطلب زیر کلیک کنید

_

لوازم مورد نیاز اپیلاسیون بدن

استفاده از وسایل مناسب و باکیفیت در نتیجه کار اپیلاسیون اهمیت زیادی دارد. شما برای شرکت در کلاس اپیلاسیون لازم است تا وسایل آن را فراهم کنید. از جمله وسایل مورد نیاز برای اپیلاسیون بدن شامل اپلیکاتورها، نوار، گرم‌کننده موم، گلدان موم، پودر مخصوص پیش از اپیلاسیون، پاک‌کننده، ضدعفونی‌کننده، ژل تسکین‌دهنده، موم سرد، موم گرم، حوله، دستگاه مخصوص برش پد، کاردک استیل با دسته چوبی، دستکش، موم شمعی، خشاب یا قوطی موم، روغن مخصوص و لوسیون ضد حساسیت است.

تعداد شرکت‌کنندگان در کلاس اپیلاسیون

تعداد شرکت‌کنندگان در کلاس اپیلاسیون بین ۱ تا ۱۰ نفر متغیر است. در واقع دوره‌های اپیلاسیون به‌صورت خصوصی، نیمه‌خصوصی و گروهی برگزار می‌شود که تعداد شرکت‌کنندگان در آن متفاوت است. در کلاس‌های خصوصی ۱ تا ۳ نفر، نیمه‌خصوصی ۴ تا ۶ نفر و گروهی ۷ تا ۱۰ نفر شرکت‌کننده هستند. شما به هنگام ثبت‌نام در دوره می‌توانید نوع کلاس و تعداد شرکت‌کنندگان آن را مشخص کنید.

دوره آموزش اپیلاسیون بدن

چگونه مدرک اپیلاسیون بدن بگیرم؟

شما با شرکت در دوره‌های آموزش اپیلاسیون بدن و کسب مهارت در آن می‌توانید در آزمون فنی و حرفه‌ای نیز شرکت کنید. آزمون فنی و حرفه‌ای اپیلاسیون شامل دو مرحله آزمون تئوری و عملی می‌شود که لازم است بیش از ۷۰ درصد نمره را کسب کنید. در صورت قبولی در این آزمون‌ها شما می‌توانید مدرک فنی و حرفه‌ای اپیلاسیون گرفته و وارد بازار کار شوید.

بعد از دوره اپیلاسیون چه توانایی‌هایی کسب می‌کنم؟

در دوره اپیلاسیون با انواع پوست، ساختار مو، موم‌های سرد و گرم، نحوه اپیلاسیون نواحی مختلف بدن و رعایت نکات مراقبتی به‌صورت تئوری و عملی آشنا می‌شوید. شما پس از اتمام دوره آموزشی می‌توانید بدون آسیب و جراحت در پوست، اپیلاسیون انجام دهید. همچنین نحوه ساخت انواع موم‌های گیاهی و سرد و گرم نیز یاد خواهید گرفت.

بازار کار اپیلاسیون چطور است؟

اپیلاسیون یکی از روش‌های پرطرفدار برای از بین بردن موهای زائد بدن است. این روش با توجه به اینکه ضرر بسیار کمتری نسبت به سایر روش‌های از بین بردن موهای زائد دارد باعث شده تا افراد زیادی برای اپیلاسیون به سالن‌های زیبایی مراجعه کنند همین موضوع نیز باعث شده تا بازار کار اپیلاسیون رشد خوبی داشته باشد. شما با دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای اپیلاسیون می‌توانید در سالن‌های زیبایی یا مراکز اپیلاسیون مشغول به کار شده و از این طریق درآمد کسب کنید.

_

کلاس اپیلاسیون بدن در تهران

_

گالری تصاویر رشته

_

سوالات متداول دوره اپیلاسیون بدن

_
قیمت دوره آموزش اپیلاسیون چقدر است؟

قیمت این دوره بسته به نوع دوره که خصوصی، نیمه‌خصوصی و گروهی است بین ۳۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان است.

مدت زمان دوره آموزش اپیلاسیون چقدر است؟

مدت زمان دوره آموزش اپیلاسیون حدود ۲ تا ۳ جلسه بوده که مدت زمان آن برای دوره‌های فشرده کمتر است.

آیا مدرک اپیلاسیون معتبر است؟

مدرک اپیلاسیون از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای صادر می‌شود و از اعتبار بالایی برخوردار است.

آیا می‌توان با مدرک اپیلاسیون سالن زیبایی راه‌اندازی کرد؟

خیر شما با مدرک اپیلاسیون نمی‌توانید سالن زیبایی راه‌اندازی کنید. بلکه با استفاده از این مدرک تنها می‌توانید در سالن‌های زیبایی یا مراکز اپیلاسیون مشغول به کار شوید. برای راه‌اندازی سالن زیبایی لازم است تا مدرک آرایش و پیرایش بگیرید.

آیا برای شرکت در دوره اپیلاسیون باید مدرک تحصیلی داشته باشم؟

خیر برای شرکت در این دوره نیاز به مدرک تحصیلی ندارید و با هر سطح از تحصیلات می‌توانید در آن شرکت کنید.

چگونه مدرک بین المللی اپیلاسیون بگیرم؟

مدرک بین المللی اپیلاسیون در واقع همان مدرک فنی و حرفه‌ای است که شما با شرکت در دوره و آزمون فنی و حرفه‌ای می‌توانید آن را بگیرید.

آیا کلاس اپیلاسیون به پیش‌نیاز احتیاج دارد؟

خیر برای شرکت در کلاس اپیلاسیون به هیچ پیش‌نیازی احتیاج نیست.

برای شرکت در دوره آموزش اپیلاسیون باید چه ابزاری داشته باشم؟

ابزار مورد نیاز برای شرکت در این دوره شامل نوار، دستگاه مخصوص برش پد، گرم‌کننده موم، گلدان موم، پودر مخصوص پیش از اپیلاسیون، پاک‌کننده، ضدعفونی‌کننده، ژل تسکین‌دهنده، کاردک استیل با دسته چوبی، موم سرد، موم گرم، حوله، روغن مخصوص، لوسیون ضد حساسیت دستکش، موم شمعی و خشاب یا قوطی موم است.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *