آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی

آموزش همه نکات مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی

یکی از روش‌های درمانی کاربردی برای جوان کردن پوست، اسید تراپی است. به این شکل که با از بین بردن سلول‌های مرده پوستی بتوان شرایط را برای رشد و نمو سلول‌های جدید فراهم کرد؛ به طوری که دیگری خبری از جای جوش، لک و سایر عوارض پوستی نباشد. در حقیقت اسیدها مانند لایه‌بردار عمل می‌کنند و با برداشتن یک لایه از پوست به جذب مواد مغذی و دیگر ویتامین‌ها کمک شایانی می‌کنند. در اسید تراپی مرحله‌ای مهم تحت عنوان پیش لایه برداری وجود دارد که باید با نهایت دقت سپری شود. به همین خاطر در این مطلب به آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی می‌پردازیم.

در یک مقاله از پیش منتشر شده به طور کامل در رابطه با مرحله اسید تراپی پاکسازی پوست توضیح داده ایم.

برای آموزش مرحله پیش لایه برداری باید اسید تراپی را شناخت

همانطور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، اسید تراپی یک راهکار برای مراقبت از پوست است که با استفاده از اسیدهای شیمیایی سعی دارد بهبود کیفیت پوست دارد. به طور کلی در اسید تراپی از اسیدهای مثل آلفا هیدروکسی اسیدها یا AHA و بتا هیدروکسی اسیدها یا BHA، اسید سالیسیلیک، اسید چلیکولیک و سایر موارد معمولا استفاده می‌کنند.

مزایای اسید تراپی به شرح زیر هستند:

  • تسریع فرایند تجدید زیستی سلول‌های پوست
  • کمک به حذف لایه‌های مرده پوست
  • جوانه‌های سلولی جدید
  • تسکین آکنه و لکه پوست
  • افزایش قابل توجه جذب مواد مرطوب‌کننده و مغذی

آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی

منظور از مرحله پیش لایه برداری یا Pre-Peel چیست؟

حال به یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی می‌رسیم. به طور کلی در بعضی از پروتکل‌های اسیدتراپی، قبل از استفاده از محلول پیلینگ اصلی، از یک محلول پیلینگ پیش لایه بردار یا Pre-peel استفاده می‌شود. پیش لایه بردارها معمولا حاوی اسیدهای پلی هیدروکسی هستند. گاهی اوقات نیز از لایه بردارهای آنزیمی برای این مرحله استفاده می‌کنند.

در اسید تراپی صورت معمولا از کدام اسیدها استفاده می‌کنند؟

آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی بدون درک طبقه‌بندی کلی این اسیدها امکان‌پذیر نیست. اسیدها در حقیقت یک نوع لایه‌بردار هستند و سرعت جایگزین شدن سلول‌های مرده‌ پوست را افزایش می‌دهند و این ترتیب به هرچه صاف‌تر و روشن‌تر شدن پوست کمک می‌کنند.

به طور کلی دو نوع اسید اصلی برای مراقبت از پوست وجود دارد:

  • آلفا-هیدروکسی اسیدها (AHAs): این اسیدهای محلول در آب باعث شل شدن مایعی می‌شوند که سلول‌های سطحی پوست را به یکدیگر متصل می‌کند. به همین خاطر سلول‌های مرده‌ پوست راحت‌تر و سریع‌تر از بین می‌روند. با افزایش سن، ماده‌ای که سلول‌های پوست را در کنار هم نگه می‌دارد متراکم‌تر می‌شود که این مساله سرعت جایگزینی سلول‌ها را کاهش می‌دهد
  • بتا-هیدروکسی اسیدها (BHAs): اسیدهای محلول در چربی هستند که برخلاف AHA می‌توانند به خوبی به منافذ پوست نفوذ کنند. بتا-هیدروکسی اسیدها مانند AHA به حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کنند، اما در حل شدن سبوم (ماده‌ی روغنی تولید شده توسط خود پوست) هم نقش مهمی دارند. توجه داشته باشید که سبوم بیش از حد می‌تواند به آکنه منجر شود

 

برای گرفتن نتیجه مطلوب خود در زمینه اسید تراپی پوست بهتر است مرکز پاکسازی را از بین بهترین سالن پاکسازی پوست تهران انتخاب کنید.

 

آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی

صفر تا صد آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی با PHA‌ها

همانطور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم، پیش لایه بردارها به طور معمول دارای اسیدهای پلی هیدروکسی هستند. پلی هیدروکسی اسیدها به شکل طبیعی در تمامی سلول‌های بدن یافت می‌شوند و به نوعی می‌توان گفت که این اسید پیش‌سازی برای مواد ژنتیکی به شمار می‌آید.

به بیانی ساده‌تر باید گفت که PHA نوعی خاص از AHA می‌باشد که باعث تقویت بنیه دفاعی پوست شده و تاثیراتی ضد پیری دارد. همانطور که شناخت پلی هیدروکسی اسیدها در مرحله پیش لایه برداری اسید تراپی مهم است، باید دیگر اسیدهای مشابه با مرحله پیش لایه برداری مثل لاکتوبیونیک اسیدها و گلوکونیک اسیدها را نیز به خوبی بشناسید.

اسید PHA

اسید PHA پوست در آموزش مرحله پیش لایه برداری اسید تراپی اهمیت بالایی دارد

محلول لایه بردارد پلی هیدروکسی اسید (PHA ) محصولی بسیار عالی و یک لایه بردار فوق العاده برای پوست به شمار می‌رود که فاقد چربی است و برای افرادی که پوست چربی دارند و به طور دائم جوش می‌زنند، گزینه‌ای ایده‌آل است. از این محصول معمولا با هدف لایه برداری قوی پوست نیز استفاده می‌کنند. علاوه بر این یک مرطوب کننده قدرتمند و یک محلول ضد چروک نیز به شمار می‌آید.

با PHA، شما می‌توانید لایه‌های مرده و فرسوده پوست را برداشته و بافتی یکدست و تمیز روی آن احساس کنید. همین نکته نیز به مرور باعث از بین رفتن کک و مک و شادابی پوست شما خواهند شد. به یاد داشته باشید که استفاده مداوم از محلول لایه بردار حاوی ۱۵ درصد پلی هیدروکسی اسید، می‌تواند تاثیر فراوانی در ظاهر شما ایجاد کند.

ویژگی‌های محلول لایه بردار پلی هیدروکسی اسید شامل موارد زیر می‌باشند:

  • مرطوب کننده
  • از بین بردن پوست‌های مرده
  • کنترل چربی پوست
  • جلوگیری از جمع شدن باکتری
  • اثر لایه بردار
  • فاقد چربی
  • ضد جوش
  • ضد لک
  • ضد آکنه
  • درمان انواع جوش‌های سر سیاه و سر سفید
  • بهبود و از بین بردن جای جوش
  • دارای اسید گلیمولیک خالص ۱۵ درصدی
  • از بین برنده لکه های قهوه‌ای صورت
  • افزایش شادابی پوست

آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی

گذراندن دوره‌های آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی

آقایان و بانوان می‌توانند با خیالی آسوده با هر نوع پوستی که دارند از محصولات آرایشی که اسید دارند، استفاده کنند. به طور کلی اسیدها به منظور جوانسازی، درمان انواع آکنه، هیدراته کردن و کوچک کردن سایز منافذ پوستی کاربرد وسیعی دارند. اما توجه داشته باشید که آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی باید در مراکز آموزشی شناخته شده انجام شود. زیرا اگر به نکات مراقبتی آن به خوبی توجه نشود، احتمال ایجاد تاثیرات مخرب برای پوست بسیار بالا خواهد رفت.

آموزش های تخصصی آرایشگری و زیبایی در بهترین مراکز آموزش آرایشگری تهران بهترین گزینه برای شروع حرفه ای است.

سوالات متداول

محلول‌های پیش لایه بردار دارای چه نوع اسیدی هستند؟

پیش لایه بردارها دارای اسیدهای پلی هیدروکسی می‌باشند.

دوره‌های آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی چه مزایایی دارد؟

مرطوب کننده، نابودی سلول‌های پوستی، تنظیم چربی پوست، رفع جوش‌های سر سیاه و سر سفید و پیشگیری از تجمع باکتاری از مزایای تسلط بر مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی هستند.

در آموزش مرحله پیش لایه برداری در اسید تراپی به چه نکاتی باید توجه شود؟

نباید اسید‌های صورت به طور یک جا با هم ترکیب شوند. چرا که این کار هیچ نتیجه مثبتی در پی نداشته و کاملا مضر است. شما تحت هیچ شرایطی نباید از اسید سالیسیلیک به همراه دیگر اسیدها استفاده کنید. زیرا در صورت بروز چنین مساله‌ای، این احتمال وجود دارد که تحریک پوستی شدیدی افتاده و پوست صورت به شدت آسیب ببیند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *