بهترین ساز برای شروع آموزش موسیقی چیست؟

بهترین ساز برای شروع آموزش موسیقی چیست؟


بهترین ساز برای شروع موسیقی چیست؟

بهترین ساز برای شروع آموزش موسیقی چیست؟ شاید برای شما هم سوال باشد که بهترین سازی که میتوان با آن آموزش را شروع کرد چه سازی میتواند باشد. ما در این مقاله سعی دارید تا این موضوع را از ابعاد مختلف بررسی کنیم و بهترین ساز را در سنین مختلف معرفی کنیم.

برای آموزش موسیقی سازهای متعددی وجود دارد که می‌توان آموزش را با همه آنها آغاز کرد و اصلا اینطور نیست که یک ساز پیش نیاز خاصی لازم داشته باشد و موارد ذکر شده نسبت به پر طرفدار بودن آنهاست واگرنه سازهای بسیار ساده تر هم وجود دارند که در آموزشگاه ها در حال آموزش به افراد مبتدی هستند. آموزش موسیقی برای هر یک از ساز‌ها دارای برنامه آموزشی مشخصی است که همه نیازها در آن تعبیه شده است.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی برای تشخیص سن مناسب برای آموزش بهتر است به مقاله ” بهترین سن آموزش موسیقی ” مراجعه کنید.

بهترین و آسان ترین ساز برای یادگیری

برای پاسخگویی به این پرسش که بهتر است آموزش با چه سازی آغاز گردد باید بگوییم که این مساله بسته به شرایط مختلف از جمله سن هنرجویان می‌تواند متفاوت باشد. پس بررسی در این مورد را با توجه به محدوده سنی یعنی کودکان و بزرگسالان بررسی خواهیم کرد.

بهترین ساز برای یادگیری نوجوانان و کودکان

بهترین ساز برای شروع آموزش موسیقی کودکان و نوجوانان چیست؟ بهترین ساز برای موسیقی کودک را با دو ساز بسیار معروف برای آموزش موسیقی کودک بنام بلز و فلوت آغاز میکنیم.

ساز بلز

برای سنین پایینتر (۳ تا ۷ سال) برای آموزش بهتر است تا آموزش روی ساز بلز صورت گیرد. بلز سازی است که مختص کودکان طراحی شده است که در آن همه نت‌ها به ترتیب پشت سر یکدیگر قرار گرفته‌اند و از این لحاظ کودکان می توانند درک بصری و تصور ذهنی بهتری به نت‌ها پیدا کنند.

مزایای آموزش ساز:

علاوه بر آن هر یک از نت‌ها دارای یک رنگ خاص است و همین تفاوت رنگ‌ها هم برای تفکیک نت ها و درک بهتر موسیقی به کودک کمک می کند و هم باعث جذابیت بیشتر آن گردیده است.

در ضمن برای آموزش موسیقی کودک روی این ساز به جای اسم اصلی نت‌ها (دو ، ر، می ، فا و…) از حروف انگلیسی استفاده می‌شود تا کار را راحت تر نماید و البته برای کودک قابل فهم تر باشد.

برای آموزش موسیقی روی این ساز برنامه و هدف مشخصی تعیین شده است که معمولا به ارف شهرت دارد و آموزش بر پایه اصول صورت می‌گیرد.

در خلال آموزش این ساز کودک را برای آموزش تخصصی و یادگیری ساز اصلی آماده می‌کنند.

ساز فلوت

برای کودکان (۵ تا ۸ سال) این ساز فوق العاده است. هم صدای زیبای آن برای کودک بسیار جذاب است هم مکانیزم تولید صدا در آن برای بچه‌ها جالب است.

بهترین ساز برای شروع آموزش موسیقی چیست؟

مزایای آموزش ساز:

ضمن اینکه ساز کوچک و سبکی است و دست گرفتن آن برای کودک آسان است.

نحوه جای گیری نت ها نیز آموزش را راحت تر می‌نماید.

 

 

بهترین ساز برای آموزش موسیقی بزرگسالان

کدام ساز برای یادگیری موسیقی در بزرگسالان بهتر است؟

بهترین ساز برای شروع آموزش موسیقی برای بزرگسالان را میتوان پیانو، ویلن یا ویولن و گیتار نام برد.

برای بزرگسالان توصیه می‌کنیم سازهایی را انتخاب نمایند که هم موسیقی را تخصصی بیاموزند و هم از جذابیت کافی برای این سنین برخوردار باشد.

ساز پیانو

پیانو از کامل ترین ساز ها می باشد که به علت انعطاف و قابلیت های فراوانش بسیار طرفدار دارد.

بهترین ساز برای شروع آموزش موسیقی چیست؟

از قابلیت های ویژه این ساز دم دست بودن همه نت ها، گستره صدایی فوق العاده و انعطاف بالای آن در اجرای آکورد‌ها و … است.

مزایای آموزش ساز:

همه این موارد باعث شده تا در همه دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار باشد و در همه مراکز آموزشی و آموزشگاه موسیقی به عنوان ساز عمومی ارائه می‌گردد.

آموزش آنرا مخصوصا برای افرادی که علاقه به آهنگسازی و کارهای ویژه در موسیقی دارند، توصیه می‌کنیم.

ساز ویولن

ویولن از خانواده سازهای زهی آرشه‌ای و از سازهایی است که فوق العاده برای این سنین پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین ساز برای شروع آموزش موسیقی چیست؟

نداشتن جای مشخص برای نواختن نت‌ها باعث می‌شود تا گوش نوازنده بسیار خوب تربیت شود و قابلیت شناسایی نت‌ها را با گوش بیابد.

مزایای آموزش ساز:

این قابلیت باعث می شود تا نوازندگان ویولن در موسیقی بسیار پیشرفت داشته باشند و با درک درستی که از آن پیدا می‌کنند می‌توانند تا گام های مهمی در این زمینه بردارند.

ساز گیتار

از پر طرفدار ترین سازها در همه جای دنیا می‌توان این ساز را نام برد که با ارتباط خوبی که با نوازنده اش برقرار می کند بسیار دوست داشتنی و جذاب است و مدت یادگیری بسیار کوتاهی هم دارد.

بهترین ساز برای شروع آموزش موسیقی چیست؟

مزایای آموزش ساز:

قابلیت بالای آن در اجرای ریتم و آکورد این توانایی را به نوازنده می دهد تا بتواند علاوه بر نوازندگی روی ساز خود آواز نیز بخواند و همین امر باعث شده تا کسانی که به خواندن علاقه دارند بتوانند به بهترین شکل از این توانایی خود روی ساز بهره ببرند.

نتیجه گیری

حال که اطلاعاتی در مورد سازها و سنین مختلف آموزشی داریم متوجه میشویم که در جواب سوال ” بهترین ساز برای شروع آموزش موسیقی چیست؟ ” باید توجه داشته باشیم که نوع ساز و روش آموزش آن در سنین مختلف بسیار مهم بوده و باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. البته سازهای مختلفی مانند دف یا تنبک و ساز دهنی و بسیار از سازهای بومی و سنی ما ون تار و سه تار هم جزو گزینه های این روزهای افراد علاقمند میباشد و نمیتوان گفت که برای شروع حتما باید سراغ این سازها رفت زیرا سازهایی آسان تر از موارد نام برده شده هم وجود دارد و همان طور که گفتیم انتخاب این سازها بعلت پر طرفدار بودن آنهاست.

ایران آموزشگاه همواره در تلاش است تا در ارتقا علمی شما کوشا باشد و شما را برای انتخاب بهترین مراکز آموزش موسیقی یاری کند. و یا برای دریافت اطلاعات تکمیلی برای یافتن یک آموزشگاه موسیقی خوب به مقاله ” آموزش موسیقی در تهران ” مراجعه کنید.

همواره برای اطلاعات بیشتر در مورد تعاریف و مشاغل رشته‌های تخصصی آموزشگاه‌ها میتوانید به بخش مقالات و اخبار مراجعه کنید تا بهترین مسیر برای انتخاب آموزشگاه مورد نظر خود را طی کنید.

شما در مطلب “بهترین ساز برای شروع آموزش موسیقی چیست؟” با مطالب مفیدی آشنا شدیم، همچنین برای اطلاعات دیگر در مورد آموزشگاه های موسیقی میتوانید به مطالب ثبت موسسات فرهنگی و هنری مراجعه کنید.

پرسش و پاسخ

بهترین ساز برای آموزش به کودکان و نوجوانان چیست؟

مسلما تمامی سازها سختی آموزش خود را دارند اما همانطور که گفته شد برای شروع آموزش به کودکان و نوجوانان بلز و فلوت راحت ترین سازها است.

بهترین ساز برای آموزش به بزرگسالان چیست؟

مسلما سازهایی مثل پیانو، ویلن یا ویولن و گیتار جزو راحت ترین سازها برای بزرگسالان محسوب میشود.

آسان ترین و راحت ترین ساز دنیا چیست؟

تمامی سازها فرآیند یادگیری خود را دارند اما بلز و فلوت و گیتار کمی آسان تر از بقیه هستند.

بهترین ساز برای آهنگسازی چیست؟

مسلما هر خواننده یا آهنگسازی باید ساز پیانو و تنبک را بلد باشد.

بهترین ساز برای دختر چیست؟

تفکیک جنسیتی بین آموزش سازها وجود ندارد اما اصولا دختران به سازهایی مثل گیتار، پیانو و سازدهنی علاقه دارند.

۱۶ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *