کاربردی ترین دوره های پیرایش مردانه

کاربردی ترین دوره های پیرایش مردانه

همواره افراد زیادی به دنبال بهترین دوره های فنی و حرفه ای آرایشگری مردانه هستند و می‌خواهند وارد صنف آرایشگری مردانه شوند. چرا که آرایشگری مردانه یکی از برترین شغل‌های آزاد از لحاظ درآمد و شرایط کاری است. افراد با داشتن کمی استعداد و علاقه می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند و پس از گذراندن مراحل لازم و انجام تمرینات کافی، به یک آرایشگر حرفه‌ای تبدیل شوند. اگر می‌خواهید با دوره‌های فنی و حرفه ای آرایشگری و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا شوید، با ما در این مطلب از سایت ایران آموزشگاه همراه باشید.

 

برترین دوره‌های آرایشگری مردانه

مدرک فنی و حرفه ای چیست؟

در بیشتر مواقعی که درباره مدرک فنی و حرفه ای صحبت می‌کنیم، نام مدارس فنی و حرفه‌ای به ذهن شوندگان خطور می‌کند و آن‌ها را به سمت رشته‌های هنرستان می‌برد. اما باید بدانید که در حقیقت مدارک فنی و حرفه‌ای هیچ ارتباطی با سیستم هنرستان‌ها ندارد و توسط یک سازمان مستقل دیگر، به نام سازمان فنی و حرفه‌ای کل کشور صادر می‌شوند. مدارک صادر شده از سوی این سازمان دارای ارزش بالایی هستند و فرصت‌های شغلی بسیاری در داخل و خارج از کشور برای هنرجویان ایجاد می‌کنند. مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری نیز از آن دست مدارکی است که بسیار پرکاربرد است و از سوی این سازمان منتشر می‌شود. دو شکل متفاوت مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری عبارت‌اند از:

  • مدرک صادرشده از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای: این دسته از مدارک آرایشگری فنی و حرفه ای، به شکل مستقیم از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صادر می‌شوند و تمام مراحل آموزش و آزمون نیز در همین سازمان ختم می‌شوند
  • مدرک صادرشده از سوی آموزشگاه‌های زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای: شکل دوم مدارک فنی و حرفه ای آرایشگری، مربوط به آموزشگاه‌های زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای است. این آموزشگاه‌ها دارای مجوزهای لازم از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای هستند و مدارکی صادر می‌کنند که مورد تایید این سازمان هستند

مدرک فنی و حرفه ای چیست

پرطرفدارترین دوره های فنی و حرفه ای مردانه کدام‌اند؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که مهارت آرایشگری مردانه تنها به بخش کوتاهی و اصلاح مو ختم می‌شود، در حالی که این‌گونه نیست و در حال حاضر، در یک دوره آرایشگری مردانه مباحث مختلفی از جمله چهره‌پردازی مردانه و ترمیم موی سر تدریس می‌شوند. در ادامه این مهارت‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

۱- پیرایشگری مردانه درجه ۲

زمانی که آرایشگران هنوز تخصص کافی را برای رسیدن به مراحل حرفه‌ای آرایشگری مردانه ندارند، بهتر است که در دوره پیرایشگری مردانه درجه ۲ شرکت کنند. این دوره شامل مهارت‌های ابتدایی آرایشگری مردانه است که شامل پله‌های ابتدایی کار آرایشگری است. سرفصل‌های این دوره عبارت‌اند از:

  • تکنیک‌های متنوع تقسیم‌بندی موی سر
  • یادگیری تکنیک کوتاهی مو به‌صورت ممتد و لایه‌لایه با شانه و قیچی
  • اصلاح مو با ماشین و شانه کار یا شانه اضافی
  • تدریس علم چهره‌شناسی
  • آشنایی با ساختار پوست و مو
  • یادگیری روش صحیح استفاده از سشوار و حالت‌دهی مو
  • شناخت انکادر خطوط از نوع ده‌گانه
  • آشنایی تخصصی با ابزار مرتبط با پیرایشگری
  • یادگیری اصلاح صورت با کمک دسته تیغ

مطالب مفید: مشاهده دوره آموزش پیرایشگری مردانه درجه ۲

 

پرطرفدارترین دوره های فنی و حرفه ای مردانه

۲- پیرایشگری مردانه درجه ۱

در دوره آموزش پیرایشگری مردانه درجه ۱ مهارت‌های تخصصی به هنرجویان آموزش داده می‌شوند. پیرایشگری مردانه درجه ۱، مکمل دوره پیرایشگری مردانه درجه ۲ است. در این دوره مهارت‌های مختلفی از جمله به‌کارگیری قوانین ایمنی و بهداشت، استفاده تخصصی از ابزار، مهارت به‌کارگیری قوانین ایمنی و بهداشت، اصول چهره‌شناسی و شناخت جنس و خواب مو، مهارت تخصصی کار با قیچی، آشنایی با زوایای ترکیبی در کوتاه‌کردن مو، آموزش تقسیم‌بندی موی سر، مهارت لایه‌لایه کردن مو، مهارت فرم دهی به مو با برس تخت و گرد، آموزش ترمیم و احیا پوست و اصول وکس کردن صورت تدریس می‌شوند.

مطالب مفید: مشاهده دوره آموزش پیرایشگری مردانه درجه ۱

 

۳- متعادل‌سازی چهره مردانه

یکی از پرطرفدارترین و بهترین دوره‌ های فنی و حرفه ای آرایشگری مردانه، دوره متعادل‌سازی چهره مردانه است. هنرجویان در این دوره می‌آموزند که چگونه از ابزارهای آرایشگری برای برطرف کردن نواقص چهره استفاده کنند. متخصصین گریم یا همان گریمورهای حرفه‌ای در این دوره، سرفصل‌ها را به هنرجویان تدریس می‌کنند. افرادی که می‌خواهند در زمینه گریم و متعادل‌سازی فعالیت داشته باشند، شرکت در این دوره برایشان بسیار مفید است.

مطالب مفید: مشاهده دوره آموزش متعادل سازی چهره

 

متعادل‌سازی چهره مردانه

۴- چهره‌پردازی مردانه

با شرکت در دوره چهره‌پردازی مردانه می‌توانید تمام مباحث پایه گریم سینمایی را فرا بگیرید. هنرجویان با استفاده از مهارت‌هایی که در این دوره می‌آموزند، می‌توانند چهره‌پردازی مردانه را به شکل اصولی و کاربردی یاد بگیرند و از این طریق درآمد خود را افزایش دهند. چهره‌پردازی در آرایشگاه‌های مردانه، به‌ویژه سالن‌های ارائه‌دهنده خدمات گریم داماد، دارای بازار کار بسیار خوبی است. در واقع می‌توان گفت که این دوره فنی و حرفه‌ای، مکمل دوره متعادل‌سازی چهره مردانه است.

مطلب مرتبط: مشاهده دوره آموزش گریم داماد

 

۵- ترمیم‌ موی سر

یکی از مشکلات رایجی که به دلایل ژنتیکی در میان آقایان رخ می‌دهد، ریزش شدید مو است. معمولا افرادی که موهای خود را از دست می‌دهند، به دنبال روش‌هایی برای ترمیم موی سر خود هستند. هنرجویان می‌توانند در دوره ترمیم موی سر، تمام مهارت‌های لازم مربوط به خدمات ترمیم موی مردانه را فرا بگیرند. این مهارت‌ها و سرفصل‌ها عبارت‌اند از:

  • شناخت روش‌های بافت مو برای تهیه شبکه آن
  • یادگیری روش فر کردن موهای ترمیم‌شده
  • یادگیری روش صحیح برای مشاوره دادن
  • شناخت ساختار پوست سر
  • یادگیری نحوه صحیح استفاده از ابزارهای ترمیم موی سر آقایان
  • یادگیری قالب‌گیری بخش ریختگی موی سر
  • آشنایی با انواع بیماری‌های پوستی و دلایل آن
  • آشنایی با روش‌های کوتاهی پروتز
  • آشنایی با ساختمان مو

 

ترمیم‌ موی سر

۶- کاربر مواد شیمیایی

یکی دیگر از بهترین دوره های فنی و حرفه ای آرایشگری مردانه، کاربر مواد شیمیایی است. همان‌طور که می‌دانید در آرایشگری مردانه از انواع رنگ مو، اکسیدان، مواد دکلره و مواد مراقبتی پوست استفاده می‌شود که ترکیبات شیمیایی دارند. هنرجویان با شرکت در این دوره می‌توانند، روش اصولی و کامل استفاده از این مواد شیمیایی را فرا بگیرند و در سالن‌های زیبایی شرایط کاری خوبی را برای خود رقم بزنند.

۷- بهداشت کار ناخن مردانه

یکی از مهارت‌هایی که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، بهداشت کار ناخن مردانه است. فعالان در این زمینه آرایشگری مردانه، بسیار اندک هستند. بنابراین با شرکت در این دوره می‌توان از بازار کار خوبی برخوردار شوید. سرفصل‌های اصلی این دوره فنی و حرفه ای، عبارت‌اند از:

  • رفع آلودگی‌‌های ناخن آقایان
  • نحوه مشاوره صحیح به مشتریان قبل از شروع کار
  • یادگیری اصولی روش‌های مراقبت از ناخن و پوست
  • یادگیری روش‌های اصولی برای فرم دهی به ناخن آقایان

مطلب مرتبط: مشاهده دوره آموزش بهداشت کار ناخن مردانه

 

بهترین مرکز آموزش کجاست؟

یادگیری فنون و سرفصل‌های آرایشگری مردانه علاوه بر علاقه و استعداد، نیازمند شرکت در یک دوره آموزشی مناسب است. این دوره‌ها نیز باید از شرایط خاصی برخوردار باشند و این اطمینان را به هنرجویان بدهند که تمام آموزش‌ها اصولی و کامل هستند. یک آموزشگاه آرایشگری مردانه باکیفیت، حتما باید فعالیت خود را زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کل کشور دنبال کند. آموزشگاهی که زیر نظر این سازمان فعالیت کند، مدارک معتبری را به هنرجویان اعطا می‌‎کند که ارزش بسیار بالایی در سطح کشوری و جهانی دارند.

بهترین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آرایشگری مردانه

یک آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آرایشگری مردانه دارای شرایط زیر است:

  • فعالیت رسمی زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای
  • برخورداری از مربیان و اساتید باتجربه و متخصص
  • فعالیت در یک محیط و ساختمان ایمن و بهداشتی
  • برخورداری از کلاس‌های متنوع با شرایط مناسب
  • نرخ منصفانه هزینه‌های دوره آموزشی آرایشگری مردانه

آیا شرکت در دوره‌های آرایشگری مردانه انتخاب خوبی است؟

یکی از سوالاتی که بیشتر افراد علاقه‌مند به آرایشگری مردانه می‌پرسند، این است که آیا شرکت در بهترین دوره های فنی و حرفه ای و تبدیل شدن به یک آرایشگر مردانه، انتخاب خوبی برای آینده کاری است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شرکت کردن در یک دوره باکیفیت و ورود به صنف آرایشگری مردانه، قطعا یک پیشنهاد عالی برای علاقه‌مندان و افراد مستعد است. امروزه مشاغل مربوط به زیبایی آقایان از فرصت‌های کاری بسیار خوبی برخوردار هستند و آرایشگران مردانه می‌توانند درآمدهایی فوق‌العاده کسب کنند. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که نرخ درآمد ماهیانه آرایشگران مردانه، چندین برابر نرخ درآمد مهندسین و افراد دارای تحصیلات آکادمیک است.

برخی دیگر از مزایای ورود به صنف آرایشگری مردانه عبارت‌اند از:

  • منعطف بودن ساعات کاری
  • امکان ارتقای شغلی و توسعه کسب‌وکار
  • ساخت یک برند تجاری معتبر
  • امکان فعالیت به‌صورت VIP
  • امکان مهاجرت به کشورهای پیشرفته با مهارت آرایشگری
  • کسب تجربه و درآمد بیشتر در گذشت زمان

بهترین دوره‌های آموزش آرایشگری را از ایران آموزشگاه بخواهید

آرایشگری یکی از مشاغلی است که در صورت تلاش و مستعد بودن، می‌تواند شما را به درآمدی عالی برساند و آینده شغلی شما را به‌بهترین شکل رقم بزند. ورود به این شغل علاوه بر استعداد و تلاش، نیازمند شرکت در بهترین دوره‌های فنی و حرفه ای آموزش آرایشگری است. همین‌حالا می‌توانید بهترین دوره‌های آموزش آرایشگری مردانه را از ایران آموزشگاه پیدا کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن، در آن‌ها ثبت نام کنید. تمام کلاس‌های معرفی‌شده در ایران آموزشگاه اعتبار بالایی دارند و قطعا از برترین دوره‌های آرایشگری در سراسر کشور هستند.

 

سوالات متداول

مدرک فنی و حرفه ای چیست؟

مدارک فنی و حرفه‌ای هیچ ارتباطی با سیستم هنرستان‌ها ندارد و توسط یک سازمان مستقل دیگر، به نام سازمان فنی و حرفه‌ای کل کشور صادر می‌شوند.

آیا شرکت در دوره‌های آرایشگری مردانه انتخاب خوبی است؟

شرکت کردن در یک دوره باکیفیت و ورود به صنف آرایشگری مردانه، قطعا یک پیشنهاد عالی برای علاقه‌مندان و افراد مستعد است.

۱ دیدگاه

  • قیمتهاشون به نسبت مواد عالی ای که استفاده میکنه خوبه و هم اینکه کارشون عالیه و چون خیلی به این لاین علاقمند هستن خیلی با انگیزه کار میکنن . من موهام رو جای دیگه خراب کرده بودن ایشون رو به من معرفی کردین واقعا زحمت کشیدن و تمام تلاششون رو کردن و از اون وضع فجیع درآوردن موهامو .اقعا زحمت کشیدن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *