اعتماد بنفس در بازیگری

اعتماد بنفس در بازیگری؛ عامل مهم پیشرفت بازیگران

بازیگران بزرگی که جایگاه خوبی در این رشته دارند، اعتماد به‌نفس بالا را یکی از رازهای موفقیت خود می‌دانند. این افراد در کنار افزایش مهارت و یادگیری تکنیک‌های بازیگری، ذهن خود را برای موفقیت و عبور از تمام موانع آماده می‌کنند. اعتماد به‌نفس در بازیگری که از دلایل خودباوری در بازیگران است، از ویژگی‌هایی است که هر بازیگری باید آن را در خود تقویت کند و در آموزش بازیگری بسیار مهم است. به‌همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم درباره اعتماد بنفس در بازیگری و راهکارهای ارتقا این ویژگی در بازیگری صحبت کنیم.

اعتماد بنفس در بازیگری عامل مهم پیشرفت بازیگران

برای افزایش اعتماد به‌نفس در بازیگری باید راهکارهای آن را بلد باشید

بازیگران مبتدی و افرادی که در کلاس بازیگری شرکت می‌کنند، در اوایل کارشان با مشکل جدی اعتماد به نفس مواجه هستند. این افراد در صورتی که از راهکارهای افزایش اعتماد بنفس در بازیگری آگاهی نداشته باشند، در ابتدای راه با سرخوردگی مواجه می‌شوند و تمام مسیر حرفه‌ای بازیگری آن‌ها تحت تاثیر این سرخوردگی قرار می‌گیرد. بنابراین در ادامه راهکارهای ارتقا به اعتماد بنفس در بازیگری می‌پردازیم.

۱- همیشه آماده باشید

تبدیل شدن به یک بازیگر حرفه‌ای، به تلاش و صبر فراوان نیاز دارد. تلاش و ممارست و دانش به‌روز، اعتماد بنفس در بازیگری را افزایش می‌دهد. به‌عنوان یک بازیگر باید همیشه برای اتود زدن و بازی کردن آماده باشید. سطح شایستگی شما برای بازیگری ارتباط مستقیمی با اعتماد به نفس شما دارد. همچنین به‌عنوان یک بازیگر باید بدن، بیان و تخیل خود را در بهترین حالت نگه‌دارید. آمادگی همیشگی بخشی از پروسه آموزش بازیگری شما است.

۲- آموزش گویندگی؛ راهی مناسب برای افزایش اعتماد به‌نفس در ابتدای مسیر بازیگری

برای بازیگرانی که در ابتدای راه بازیگری خود قرار دارند، آموزش گویندگی راه خوبی برای افزایش اعتماد بنفس در بازیگری است. این کار علاوه بر تقویت قدرت صدا و فن بیان، به درک بهتر آن‌ها از شخصیت‌های نمایشی منجر می‌شود و آن‌ها را برای ورود به بازیگری آماده می‌کند. البته این مساله به معنای الزام حضور در این کلاس‌ها نیست ولی راهکار خوبی برای افزایش اعتماد بنفس در بازیگری در شروع کار بازیگران مبتدی است.

مطالب مفید:

 

نحوه افزایش اعتماد به نفس

۳- تمرکزتان روی کار باشد نه روی خودتان

بازیگرانی که اعتماد به نفس بالایی دارند، بیشتر از این که به خود توجه کنند، متمرکز بر کارشان هستند. این که شما چه ویژگی‌هایی دارید و مخاطب درباره شما چه فکری می‌کند، ذره‌ای اهمیت ندارد. زمانی که کار می‌کنید، عملکرد شما بهترین معرف شما است.

۴- برای افزایش اعتماد به‌نفس در بازیگری انتقادپذیر باشید

زمانی که کارگردان یا مربی بازیگری از شما انتقاد می‌کند، آن را بپذیرید. جبهه‌گرفتن در مقابل نقدهای دیگران تنها تمرکز شما را بر روی کارتان از بین می‌برد و اعتماد بنفس شما را در بازیگری کاهش می‌دهد. تا زمانی که در این حرفه فعالیت می‌کنید، باید آماده پذیرش هر نوع نقدی باشید. گوش دادن شما به نقدها و پذیرش آن‌ها به افزایش مهارت ادا کردن دیالوگ بازیگری نیز کمک می‌کند. فراموش نکنید که برای دیالوگ گفتن صحیح ابتدا باید خوب بشنوید.

۵- افزایش اعتماد به‌نفس رابطه مستقیمی با بیان عقاید شما دارد

بازیگران با اعتماد به‌نفس، از بیان دیدگاه‌های مخالف ترسی ندارند. اگر شما بازیگری مبتدی هستید و یا در اول دوره حرفه‌ای خود قرار دارید، سعی دارید بیشتر عقاید خود را سانسور کنید. اما شما باید هرچه را که به شناخت شما از خودتان کمک می‌کند بیان کنید. از قضاوت شدن، مسخره‌ شدن و خندیدن بقیه نترسید. برای این که اعتماد بنفس بالایی داشته باشید، باید با این شرایط روبه‌رو شوید. یکی از راهکارهای تمرین برای بیان عقاید خود، کلاس نویسندگی است که به شما برای باراز نظرات خود کمک می‌کند.

افزایش عزت نفس برای بازیگری

۶- شکست بخشی از فرآیند افزایش اعتماد به‌نفس شما است

بازیگران با اعتماد به نفس در هنگام شکست خوردن، خود را قضاوت نمی‌کنند. اشتباه و شکست بخشی از مسیر بازیگری است. دلایل هر شکست را به‌خوبی بررسی کنید و آن‌ها را برای پیشبرد اهداف خود به کار بگیرید. بسیاری از بازیگران بزرگ در انواع مختلفی از تست بازیگری رد شدند، اما در سینمای امروز از بزرگ‌ترین بازیگرهای دنیا به‌شمار می‌روند.

۷- اعتماد به‌نفس خود را با اعتماد به کودک درونتان بالا ببرید

بازیگری یعنی گذشتن از تمام مرزها و قضاوت‌ها. شما به عنوان یک بازیگر زمانی اعتماد به‌نفس بالایی دارید، که از دیوانگی نترسید و قدرت ریسک خود را بالا ببرید. اگر سری به آموزشگاه بازیگری کودک بزنید، رهایی و راحتی کودکان، الگوی خوبی برای رهایی و اعتماد بنفس شما در بازیگری است.

۸- ارتباط با کودکان؛ از دلایل افزایش اعتماد به‌نفس در بازیگری

ارتباط گرفتن از ویژگی‌های بازیگر موفق است. بازیگرانی که این توانایی را ندارند، غالبا ضعف اعتماد به‌نفس دارند. از آن‌جایی که ارتباط گرفتن با کودکان بسیار سخت‌تر از بزرگسالان است، اگر بتوانید با کودکان ارتباط بگیرید، گام بزرگی را برای افزایش اعتماد بنفس خود برداشته‌اید. اگر بازیگری حرفه‌ای هستید و توانایی تدریس در این حوزه را دارید، تدریس در کلاس بازیگری کودک پیشنهاد خوبی برای افزایش اعتماد بنفس در بازیگری شما است.

مطالب مفید: معرفی ۱۰ کلاس بازیگری کودک و نوجوان

دلایل افزایش اعتماد به‌نفس

۹- ارتقا مهارت‌های ارتباطی؛ راهکاری مهم برای افزایش اعتماد به‌نفس در بازیگری

بازیگران موفق برای افزایش اعتماد به‌نفس خود روی حرفه خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. آن‌ها در تمام شکست‌هایشان در این حرفه، فعالانه به دنبال روابط جدید و افزایش ارتباطات خود هستند. برای افزایش اعتماد به‌نفس خود می‌توانید از کلاس‌های مهارت‌های ارتباطی استفاده کنید. شرکت در کلاس گویندگی نیز گزینه خوبی در این مواقع است.

۱۰- برای افزایش اعتماد به‌نفس در بازیگری، تنش را از خود دور کنید

اصلی‌ترین عامل عدم اعتماد بنفس در بازیگری، ترس‌ها، تردیدها و مشکلاتی است که شما با آن‌ها مواجه هستید. شما به‌عنوان یک بازیگر باید تنش‌ها را از خود دور کنید. یکی از بهترین راهکارها برای کاهش تنش خواندن شعر، گوش دادن به موسیقی و شرکت در کلاس‌های مختلف مانند آموزش نویسندگی است که به افزایش تمرکز شما کمک می‌کند.

۱۱- آگاهی از توانایی‌های فردی؛ عامل افزایش اعتماد به‌نفس در بازیگری

شما به‌عنوان یک بازیگر باید از تمام توانایی‌ها و مهارت‌های فردی خود آگاه باشید. اگر در ابتدای راه بازیگری هستید و شناخت کافی از توانایی‌های خود ندارید، از اتودهای خود فیلم بگیرید. انواع مختلفی از تست صدا، بیان و میمیک در ویدیوها رفته رفته باعث افزایش اعتماد به‌نفس در بازیگری شما می‌شود.

اعتماد به نفس عامل موفقیت

۱۲- با افزایش مهارت‌های تخصصی بازیگری اعتماد به‌نفس خود را بالا ببرید

شما به‌عنوان یک بازیگر، هرچه مهارت‌های تخصصی خود را در بازیگری افزایش دهید، اعتماد بنفس در بازیگری شما افزایش می‌یابد. اگر مهارت‌های شما کافی نیست، می‌توانید در کلاس‌های بیان، بدن، تخیل، کلاس گویندگی، رقص و حتی تحلیل شخصیت شرکت کنید. افزایش مهارت‌های تخصصی شما ارتباط مستقیمی با بالارفتن اعتماد به‌نفس شما دارد.

۱۳- تکنیک‌های بازیگری خود را ارتقا دهید

اگر شما بازیگری حرفه‌ای هستید و هنوز هم اعتماد به‌نفس پائینی دارید، یکی از بهترین راهکارها ارتقای تکنیک‌های بازیگری شما است. سایت‌های خارجی معتبری در زمینه آموزش آنلاین بازیگری وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها برای افزایش اعتماد به‌نفس خود در بازیگری استفاده کنید.

با افزایش اعتماد به‌نفس گامی برای بازیگری حرفه‌ای بردارید

بازیگرانی که اعتماد بنفس کافی برای بازیگری ندارند، مسیر سختی را برای موفقیت پیش روی خود می‌بینند. این بازیگران باید برای افزایش شانس موفقیتشان، اعتماد به‌نفس خود را افزایش دهند. مطالعه منابع معتبر در این زمینه کمک بسیار زیادی به آن‌ها می‌کند. ایران آموزشگاه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراجع معرفی آموزشگاه‌های تئاتر و سینما، لیستی طولانی از معتبرترین آموزشگاه‌های بازیگری در سراسر کشور را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به آموزشگاه‌های مختلفی که در این سایت فهرست شده‌اند، در کلاس‌های آموزشی گوناگون شرکت کنید و اعتماد بنفس خود را نیز افزایش دهید.

افزایش عزت نفس در بازیگری

سوالات متداول

بازیگران حرفه‌ای با چه روش‌هایی می‌توانند اعتماد به‌نفس خود را افزایش دهند؟

یکی از مهم‌ترین روش‌های افزایش اعتماد به‌نفس بازیگران حرفه‌ای، افزایش مهارت بیان دیالوگ در بازیگری است.

کار با کودکان چه تاثیری در افزایش اعتماد به‌نفس بازیگری دارد؟

ایجاد ارتباط با کودکان دشوارتر از بزرگسالان است و به‌همین دلیل می‌تواند راهکاری مناسب برای افزایش اعتماد بازیگران باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *