بهترین سن برای بازیگری

سن؛ یک فاکتور تاثیرگذار در بازیگری

بازیگری یکی از رشته‌های مهم هنری است که راندمان یادگیری آن ارتباط مستقیمی با سن افراد دارد. مطالعات کارشناسان بازیگری ثابت کرده است افرادی که آموزش بازیگری را در سنین کودکی و یا نوجوانی آغاز کرده‌اند، روند موفقیت‌آمیزتری داشته‌اند. این افراد در بزرگسالی نیز توانایی درک بالاتری از سایر بازیگران در آموزش‌های جدید دارند. در این مطلب داریم به اهمیت سن در یادگیری مهارت‌های بازیگری و بهترین سن برای بازیگری می‌پردازیم.

بهترین سن برای بازیگری

بازیگری از جمله رشته‌هایی است که هیچ محدودیتی سنی برای آن وجود ندارد. تاریخ سینما پر از افراد مسنی است که حتی دیالوگ بازیگری را به درستی ادا نمی‌کردند، اما بعدها به بازیگرانی مشهور تبدیل شده‌اند. افراد در سنین مختلف می‌توانند به بازیگری بپردازند و حتی در آن به موفقیت برسند، اما فرآیند آموزش‌پذیری افراد در سنین مختلف با یکدیگر متفاوت است. افرادی که بازیگری را در سنین بالا شروع می‌کنند، غالبا انعطاف کمتری در مقابل آموزش‌های بازیگری دارند و قالب شکل‌گرفته آن‌ها را نمی‌توان به‌سادگی از بین برد. البته این به‌معنای عدم ورود این افراد به این رشته برای انجام فعالیت بازیگری نیست.

بیشتر مردم اعتقاد دارند که بهترین سن برای بازیگری در اوایل دهه ۳۰ زندگی است. در این سن بسیاری از افراد زمان آزاد و انعطاف بیشتری برای تست بازیگری برای نقش‌ها و شرکت در رویدادهای سینمایی و تئاتری دارند. اما نمی‌توان به‌طور قطعی گفت که بهترین سن برای بازیگری چه زمانی است. هر فردی متناسب با شرایط و موقعیت‌هایی که دارد می‌تواند در رشته بازیگری فعالیت کند.

از چه سنی می‌توان به یادگیری مهارت بازیگری پرداخت؟

امکان آموزش بازیگری در هر سنی وجود دارد. برای افرادی نیز که قصد دارند بازیگری را آموزش ببینند و امکان تحصیل در دانشگاه برای آن‌ها وجود ندارد، کلاس بازیگری فضای مناسبی برای آن‌ها است. تعدد کلاس‌های بازیگری باعث شده که افرادی که می‌خواهند وارد این رشته بشوند، برای انتخاب کلاس موردنظر خود کار راحتی داشته باشند.

تاثیر سن در بازیگری تا چه میزان است؟

همانطور که گفتیم سن در حرفه بازیگری مساله‌ای اساسی نیست. نکته مهم تمرین، ممارست و کسب مهارت‌ است که بیشترین اهمیت را در بازیگری دارند. بسیاری از بازیگران در ۱۸ سالگی بزرگ‌ترین نقش‌های خود را بازی می‌کنند، در حالی که برخی دیگر تا ۳۰ سالگی حتی در تست صدا در رادیو هم رد می‌شوند. بنابراین سن برای بازیگری فقط یک عدد است که افراد با استعداد را از پیگیری علایق خود بازمی‌دارد. تا زمانی که میل به یادگیری و پیشرفت داشته باشید، سن شما مانعی در مسیر بازیگری شما نیست. بهترین سن برای بازیگری شما زمانی است که احساس یادگیری، مطالعه و تمرین در شما وجود داشته باشد.

سن شروع بازیگری

بهترین سن برای اوج گرفتن بازیگران

مطالعات سینمایی نشان می‌دهد که افرادی که آموزش صحیح دیده باشند، معمولا در دهه چهارم زندگی خود به اوج پیشرفت کاری خود می‌رسند. بررسی فیلم‌های بازیگران برجسته دنیا نشان می‌دهد، تنها ۲۵ درصد از بازیگران زن بهترین نقش‌های خود را بین بازه ۲۰ تا ۳۰ سالگی خود بازی کرده‌اند و سایر بازیگران در سنین بالای ۳۰ سال موفق به انجام این کار شده‌اند. این درحالی است که این عدد در بازیگران مرد حدود ۱۲ درصد است. همچنین در این سنین بازیگرانی که دوره‌های آموزش نویسندگی را پشت سر گذاشته‌اند، از قدرت تحلیل بیشتری برای نقش‌های خود برخوردار بوده‌اند.

تاثیر سن در روند آموزشی کودکان

کودکانی که در آموزشگاه بازیگری کودک دوره‌های بازیگری را پشت سرمی‌گذراند، در بزرگسالی قدرت تحلیل و انعطاف بسیار بیشتری از سایر افراد دارند. این کودکان به‌دلیل این که ساختارهای مهارتی آن‌ها در بازیگری، از ابتدا و با دقت فراوانی پایه‌ریزی می‌شود، اقبال بیشتری برای موفقیت در بازیگری دارند. افرادی که از سنین کودکی مهارت‌های بازیگری را آغاز می‌کنند، مسیر سریع‌تری را برای موفقیت طی می‌کنند.

بهترین سن برای شروع بازیگری

بهترین سن برای شروع بازیگری کودکان چه زمانی است؟

کودکانی که کلاس بازیگری کودک ثبت‌نام می‌کنند، باید بالای ۶ سال داشته باشند. در این سن فرآیند یادگیری ذهن کودک با سرعت بیشتری انجام می‌شود. اما این به این معنا نیست که شروع بازیگری در دوران کودکی بهتر از انجام آن در سنین دیگر است. صرفا در این سن روند آموزش‌پذیری با سرعت بیشتری انجام می‌شود. بنابراین بهترین سن برای بازیگری کودکان بین بازه ۶ تا ۱۰ سالگی است.

همچنین از آن جایی که کودکان نسل جدید، با تکنولوژی آشنایی بالایی دارند، برای آموزش بازیگری آن‌ها می‌توان از آموزش آنلاین بازیگری و فیلم‌هایی که مخصوص آموزش بازیگری کودکان است، استفاده کرد.

آگاهی از شرایط سنین نوجوانی در فرآیند بازیگر شدن

نوجوانی بازه‌ای مهم برای بازیگر شدن است. در این بازه که تغییرات هورمونی بدن زیاد می‌شود، با ضعف‌های خود برای بازیگر شدن بیشتر آشنا می‌شوید. عموما خلاقیت‌ها نیز در این بازه سنی بروز می‌کنند و استعدادها در این سنین شکوفا می‌شوند. نوجوانانی که قصد دارند بازیگر شوند، علاوه بر کلاس‌های بازیگری می‌توانند با حضور در کلاس‌ گویندگی و کسب مهارت‌های آن گام مهمی برای پرورش صدای خود بردارند. صدای نوجوان در این سن پخته می‌شود و با آموزشی صحیح می‌توان این ابزار بازیگری را در این سن پرورش داد.

علاوه بر حضور در کلاس‌های آموزش گویندگی که در افزایش مهارت‌های بازیگری نوجوانان تاثیر دارد، نوجوانی بازه‌ای است که می‌توان در آن آزمون و خطاهای زیادی انجام داد. تست‌های بازیگری متعدد، یکی از بهترین روش‌ها برای بازیگران نوجوانی است که به دنبال کسب تجربه هستند. در این تست‌ها تجارب فوق‌العاده‌ای وجود دارند که آینده بازیگری نوجوان را می‌سازند. به همین دلیل نوجوانی بهترین سن برای بازیگری برای کسب تجربه بیشتر است.

شروع بازیگری در میان سالی

سنین میانسالی؛ بهترین فرصت برای پیشرفت در بازیگری

هیچ محدودیتی برای ورود شما به بازیگری وجود ندارد، اما سن می‌تواند در موفقیت شما تاثیر بگذارد. بسیاری از بازیگرانی که در سنین بالای ۳۵ سال بازیگری را شروع کرده‌اند، از مزایایی برخوردار بودند که سایر بازیگران آن مزایا را نداشتند. یکی از مهم‌ترین این مزایا ثبات مالی است. عموما افرادی که در میانسالی وارد بازیگری می‌شوند، وضعیت مالی تثبیت‌شده‌ای دارند و برای کار در این حرفه به پول آن نیازی ندارند. خیلی از این بازیگران با شرکت در کلاس‌هایی مانند کلاس نویسندگی، پیش از حضور در کلاس‌ها مهارت‌های مرتبط با بازیگری را نیز افزایش می‌دهند.

بهترین سن برای بازیگری را شما تعیین می‌کنید

هیچ سن قطعی برای ورود و موفقیت در بازیگری وجود ندارد. افرادی که قصد حضور در حرفه بازیگری را دارند، شرایط متفاوتی دارند. شما با پذیرش شرایط خود، می‌توانید در هر سنی که هستید به بازیگری بپردازید. آن‌چه موفقیت در مسیر بازیگری شما را تعیین می‌کند، پشتکار، تلاش، دانش و تجربه شما است و نه سن.

ایران آموزشگاه به‌عنوان یک دایرکتوری مرجع آموزشگاه‌های ایران، کمک فراوانی به شما برای حضور در حرفه بازیگری می‌کند. آموزشگاه‌های معتبری که در سایت ایران آموزشگاه فهرست شده‌اند، به شما برای کسب آموزش‌های بازیگری در سنین مختلف کمک می‌کنند که با ورود به اینجا میتوانید لیستی از معتبرترین کلاس های بازیگری را ببینید. بنابراین شما در هر سنی که هستید می‌توانید برای فرآیند بازیگری خود از آموزش‌های این آموزشگاه‌ها استفاده کنید.

سوالات متداول

بهترین سن برای بازیگری چه سنی است؟

بازیگری در هر سنی دارای شرایط مختلفی است؛ با این حال دریافت آموزش‌های بازیگری در سنین پایین، شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهد.

اگر بازیگری را در سنین بالا آغاز کنیم، چه قدر احتمال موفقیت وجود دارد؟

سن یکی از عناصر مهم در پیشرفت بازیگری است، اما مانع بازیگر شدن شما نمی‌شود. بسیاری از بازیگران در سنین کم بازیگری را شروع کرده‌اند و به موفقیت نرسیده‌اند و در مقابل برخی از افراد در سنین بالا آغاز کرده‌اند و به بازیگرانی مشهور تبدیل شده‌اند.

۱ دیدگاه

  • سلام و ممنون از مطالب ارزشمندتان.
    من در کودکی احساس حقارت و طرد شده گی رو تجربه کردم و در بزرگسالی سعی کردم استانداردهای لازم برای بالا بردن اعتماد به نفس رو بدست بیارم اما در حال حاضر به خاطر همسرم و شخصیتش دوباره احساس خودکم بینی و اضطراب ناشی از اون در جمع ها و جامعه هستم . میشه بگید باید چیکار کنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *