تست آنلاین بازیگری

با تست آنلاین بازیگران بسادگی مهارتتان را تست کنید

در این صفحه از سایت ایران آموزشگاه درباره تست آنلاین بازیگری و مراکز برگزاری تست بازیگری و مزایا و معایب آن توضیح میدهیم. پس مطلب را با حوصله و با دقت مطالعه کنید.

تست بازیگری آنلاین؛ شیوه‌ای جدید برای ورود به این حرفه محبوب

برای بسیاری از افرادی که قصد ورود به پروژه‌های سینمایی و تئاتری را دارند، تست بازیگری بهترین شیوه برای رسیدن به آرزوهایشان است. با گسترده‌شدن راه‌های ارتباطات دیجیتال و استفاده از فضای مجازی، تست بازیگری آنلاین جای خود را در میان علاقه‌مندان این رشته باز کرده است و طیف وسیعی از بازیگران و علاقه‌مندان به این رشته هنری، با استفاده از پلتفرم‌های ارتباط ویدئویی آنلاین، به‌صورت غیرحضوری در تست‌های بازیگری شرکت می‌کنند.

تست بازیگری چیست؟

تست بازیگری چیست؟

زمانی که شما به‌عنوان یک بازیگر فراخوان‌های مختلفی را بررسی می‌کنید و برای حضور در یکی از آن‌ها، به لوکیشن فیلمبرداری، دفاتر سینمایی و پلاتوی تمرینی می‌روید، در واقع خود را برای حضور در تست بازیگری آماده می‌کنید. تست بازیگری امتحانی برای ارزیابی توانایی‌های بازیگران است که کارگردانان و تهیه‌کنندگان برای پیدا کردن مناسب‌ترین گزینه برای نقش‌های سناریوی خود، آن را ترتیب می‌دهند. انجام تست بازیگری عموما برای بازیگران مبتدی و تازه‌کار نیست، بلکه بسیاری از بازیگران بزرگ هم برای حضور در پروژه‌های مختلف تست نقش می‌دهند تا توانایی آن‌ها برای ایفای نقش موردنظر، بررسی شود.

با گسترش فضاهای مجازی و ایجاد پلتفرم‌های آنلاین، برای صرفه‌جویی در زمان و دسترسی بیشتر بازیگران به انواع مختلفی از تست‌های بازیگری، تست بازیگری آنلاین توانسته در کنار تست حضوری بازیگری، جایگاه مهمی پیدا کند. برای انجام تست‌های آنلاین بازیگری توصیه می‌شود که از مراکز معتبر سینمایی کمک بگیرید و یا نسخه‌ای ویدیویی از تست خود را در این موسسات قرار دهید.

برای توضیحات کامل صفر تا ۱۰۰ تست بازیگری وارد مطلب زیر شوید:

تست بازیگری

برای چه باید تست بازیگری بدهیم؟

همانطور که رشته‌های مهندسی برای استخدام در شرکت‌های مختلف مصاحبه‌های کاری متعددی را انجام می‌دهند، بازیگران هم برای ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر مدام باید از فراخوان‌های بازیگری مطلع شوند و متناسب با شرایط خود و شرایط ذکرشده در فراخوان، در آن‌ها شرکت کنند. بازیگران فعال در تست‌های بازیگری، احتمال موفقیت بیشتری نسبت به دیگر بازیگران که به این تست‌ها بی‌اعتنا هستند، کسب می‌کنند. حضور در تست بازیگری علاوه بر این که شما را با روند هدایت بازیگران توسط کارگردان آشنا می‌کند، ارتباطات زیادی را در این حرفه برای شما به‌وجود می‌آورد.

شما به‌عنوان بازیگر باید از فرصت‌های شغلی مناسب با خود دائما مطلع باشید و در آن‌ها شرکت کنید. حضور در مراکز تست بازیگری و آگاهی از فراخوان‌های این مراکز به شما در این زمینه کمک فراوانی می‌کند.

تست بازیگری آنلاین چطور است؟

تست بازیگری آنلاین چطور است؟

پس از شیوع پاندمی کرونا نوعی از تست بازیگری رواج پیدا کرد که پس از فروکش‌کردن این پاندمی نیز، همچنان مورد استقبال قرار می‌گیرد. از آن‌جایی که تست بازیگری آنلاین هزینه‌ها را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و امکان تست‌های بیشتری را برای بازیگران فراهم می‌کند، از روش‌های محبوب انتخاب بازیگر به‌شمار می‌رود. کارگردانان نیز از این روش برای انتخاب نقش‌های موردنظرشان استفاده می‌کنند. چرا که با استفاده از تست بازیگری آنلاین تعداد متقضایان بیشتری امکان تست دارند و حق انتخاب بیشتری برای کارگردانان به‌وجود می‌آید.

برای انجام تست بازیگری کافی است یک ویدیوی مناسب با مدت زمان نهایتا ۲ دقیقه از خودتان آماده کنید و در بسترهای مختلف مجازی و یا پلتفرم‌های معرفی‌شده از سوی پروژه‌ها، برای آن‌ها ارسال کنید. این ویدیوها شرایط مختلفی دارند که پیش از ضبط کردن آن‌ها باید شرایط داخل فراخوان را به دقت مطالعه کنید. از مهم‌ترین مزایای این نوع تست بازیگری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تست بدون حضور فیزیکی
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه
  • استرس کم‌تر برای تست
  • امکان حضور در تست‌های بیشتر
  • ایجاد حق انتخاب بیشتر برای کارگردانان
  • امکان کنترل بیشتر بر فرآیند تست توسط بازیگر

عوامل موثر در تست بازیگری آنلاین

عوامل موثر در تست بازیگری آنلاین

در تست‌های بازیگری آنلاین عواملی نقش دارند که در صورت رعایت این نکات، امکان موفقیت بازیگران در تست‌ها افزایش می‌یابد. عدم دقت به هرکدام از این نکات ممکن است باعث رد شدن شما در تست بازیگری شود. بسیاری از کارگردانان نگاهی جزئی‌نگر و دقیق دارند و به ظرافت کار شما توجه زیادی می‌کنند. در ادامه به مهم‌ترین عوامل موثر در تست بازیگری آنلاین اشاره می‌کنیم.

کیفیت فیلم ارسالی

مهم‌ترین نکته در شروع تست‌های بازیگری آنلاین کیفیت فیلم ارسالی شما برای پروژه‌ها است. فیلم شما باید کیفیت مناسبی داشته باشد تا کارگردانی که فیلم شما را می‌بیند، فقط معطوف به بازی شما باشد نه کیفیت بد فیلم. انتخاب کیفیت مناسب، زاویه مناسب، استفاده از نماهای ثابت و حرکتی در کیفیت فیلم ارسالی شما موثر هستند.

حجم ویدیوی شما نباید بیش از حد انتظار باشد

شما به‌عنوان فردی که متقاضی تست بازیگری آنلاین هستید، باید توجه داشته باشید که زمان زیاد ویدیو و حجم بالای آن، شما را از لیست انتخاب‌شوندگان احتمالی خارج می‌کند. تعداد ویدیوهایی که برای تست‌های آنلاین بازیگری به پروژه‌ها ارسال می‌شوند، بسیار زیاد هستند. اغلب اوقات این فیلم‌ها در مدت زمان مشخص ۲ تا ۳ دقیقه باید ارسال شوند.

خود را به‌طور کامل معرفی کنید

بهتر است شما در ابتدای تست، به‌طور کامل نام و نام خانوادگی، استان محل زندگی و شماره تماس خود را اعلام کنید. سپس اگر برای تست نقش‌های متعددی پیشنهاد شده است، نام نقشی را که قصد تست دادن دارید، بیان کنید. این کار علاوه بر این که استرس اولیه مواجهه با دوربین را از شما می‌گیرد، انرژی برخورد اول شما را به کارگردان منتقل می‌کند. دقت داشته باشید که معرفی خود را در ابتدای ویدیو انجام دهید. با توجه به حجم بالای ویدیوهای ارسالی بسیاری از ویدیوها تا انتها و به‌صورت کامل دیده نمی‌شوند.

انتخاب پس زمینه؛ عامل مهم موفقیت در تست‌های آنلاین بازیگری

پس زمینه مناسب برای تست، پس زمینه‌ای است که به اندازه کافی خالی باشد و تمرکز مخاطب را از بین نبرد. اگر پس زمینه تست شما شلوغ باشد از زیبایی فیلم ارسالی شما کاسته شده و اقبال کمتری برای پذیرش در تست بازیگری آنلاین دارید.

انتخاب لباس متناسب با اتود نمایشی

وقتی شما نقش یک معلم ریاضی را تست می‌دهید، نمی‌توانید لباس پرستاران را بپوشید؛ مگر آن که در متن توجیهی برای آن وجود داشته باشد. شما باید از لباسی مرتب، تمیز و متناسب با موقعیت نمایشی خود در تست بازیگری آنلاین استفاده کنید. در انتخاب لباس تا آن جا که می‌توانید به تناسب بین نقش و موقعیت نمایشی وفادار باشید و از خلاقیت‌های خارج از متن که ممکن است تست شما را تحت تاثیر قرار دهد، دوری کنید. سعی کنید لباس‌هایی با رنگ‌های روشن بپوشید. از آن جایی که بیشتر افراد لباس‌هایی با طیف رنگ‌های تیره دارند، تمایز شما با لباس‌های رنگ روشن، باعث ماندگاری شما ذهن کارگردان می‌شود.

نور مناسب بر کیفیت فیلم برای تست بازیگری تاثیر زیادی دارد

در بسیاری از فیلم‌های ارسالی برای تست بازیگری آنلاین کمبود یا زیاد بودن نور فیلم، تست را خراب می‌کند. شما باید به‌گونه‌ای از نور استفاده کنید که تصویر شما نه خیلی تاریک باشد و نه در روشنایی محض قرار بگیرد. از ایجاد سایه دادن، فیلمبرداری در شب و یا در معرض تابش نور مستقیم خورشید پرهیز کنید.

پایان‌بندی مناسب در نتیجه تست بازیگری آنلاین موثر است

شما به‌عنوان یک بازیگر باید سیکل کامل بازی خود را در فیلم نشان دهید. پایان‌بندی نامناسب و بدون نتیجه‌گیری بدترین کاری است که بتوانید در تست‌های آنلاین بازیگری انجام دهید. هیچ‌گاه با بار اول فیلمبرداری فیلم خود را ارسال نکنید. برداشت‌های متعددی داشته باشید تا بدانید مناسب‌ترین زمان برای پایان فیلم چه زمانی است.

خانم‌ها برای تست‌های بازیگری آنلاین آرایش نکنند

بسیاری از خانم‌ها برای تست‌های بازیگری آرایش‌های زیادی انجام می‌دهند. به گمان آن‌ها آرایش کردن باعث جذابیت چهره آن‌ها شده و زیبایی فیلم آن‌ها را افزایش می‌دهد. در حالی که بسیاری از کارگردانان به دنبال چهره‌های طبیعی و بدون آرایش بازیگران هستند تا امکان گریم‌پذیری آن‌ها را بسنجند. شما باید پیش از تست بازیگری آنلاین مقدار آرایش معقول چهره خود را بررسی کرده و با سیمای خوب و معمولی که چهره شما تغییر زیادی نکرده باشد، در تست شرکت کنید.

به دستورالعمل‌های ارسال فیلم دقت کنید

پس از این که فیلم شما آماده ارسال شد، باید در همان فرمت و قالب خواسته‌شده ارسال شوند. از ارائه توضیحات اضافه، ایجاد صمیمیت بیش از حد، پیگری مداوم برای نتیجه تست، سوال درباره دیگر بازیگران و پروژه به‌شدت دوری کنید. پس از ارسال فیلم خود فقط باید منتظر بمانید تا در صورت قبولی با شما تماس گرفته شود. برای آگاهی از دستورالعمل‌های مهم تست‌های بازیگری آنلاین، به سایت‌های مراکز تست بازیگری مراجعه کرده و دستورالعمل‌های موجود در آن‌ها را مطالعه کنید.

معرفی مراکز تست آنلاین بازیگری در ایران

همانطور که گفتیم قرار است مراکزی را که در ایران تست بازیگری میگیرند را معرفی کنیم. بعضی از این مراکز تست بازیگری آنلاین میگیرند و بعضی هم بصورت حضوری تست میگیرند. برای مشاهده لیست مراکز روی مطلب زیر کلیک کنید.

 

کلاس بازیگری

 

بهترین روش برای آشنایی با مراکز ارائه تست بازیگری

آشنایی با مراکز مختلف تست‌های بازیگری، در موفقیت بازیگران نقش به‌سزایی دارد. بازیگران باید با شناخت این مراکز و آگاهی از شیوه تست‌گیری آن‌ها، شانس خود را برای حضور در پروژه‌های مختلف سینمایی امتحان کنند. برای انجام تست‌های آنلاین بازیگری باید به مراکز معتبر آموزش بازیگری مراجعه کرد. ایران آموزشگاه بهترین روش برای آشنایی شما با مراکز انجام تست‌های آنلاین بازیگری است.

نکات آمادگی برای تست آنلاین بازیگری

تست آنلاین بازیگری نیز مانند تست‌های حضوری نیاز به آمادگی بالایی دارند؛ بنابراین نباید از این موضوع غافل شوید که برای شرکت در تست مجازی بازیگری تمرکز بالایی داشته باشید و به نکات آمادگی توجه کنید. در زیر مهم‌ترین نکات برای تست راه دور بازیگری بیان شده که به شما برای موفقیت بیشتر کمک می‌کند.

اعتماد به نفس بالایی داشته باشید

در بازیگری باید هر گونه خجالت، استرس و اضطراب را کنار گذاشته و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. شما باید به افراد برگزارکننده ثابت کنید که توانایی بالایی در این کار دارید.

به دوربین نگاه کنید

در قسمت‌هایی از تست که لازم است مستقیماً به دوربین نگاه کنید. سرتان را پایین نیندازید یا به نقاط پرت نگاه نکنید. نگاه کردن به دوربین نشان می‌دهد که شما هیچگونه ترس و واهمه‌ای نداشته و می‌توانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید.

شخصیت داستان را بشناسید

هر نقشی که قرار است بازی کنید را به‌خوبی بشناسید. فیلمنامه یا داستان را به طور کامل بخوانید و سرنخ‌های اصلی را کشف کنید. هیچ‌وقت بدون آمادگی و شناخت از نقش جلو دوربین حاضر نشوید زیرا باعث سردرگمی شده و نمی‌توانید به‌خوبی نقش را بازی کنید.

متن داستان را حفظ کنید

قبل از قرار گرفتن در جلو دوربین و ضبط فیلم تست بازیگری ابتدا متن را حفظ کنید. بسیاری از افراد با چند دور خواندن متن فکر می‌کنند آن را حفظ هستند در حالی که با رفتن جلو دوربین آن را فراموش می‌کنند. پس بهتر است چند بار تمرین داشته باشید.

سؤالات احتمالی تست مجازی بازیگری

سؤالات تست بازیگری تنوع زیادی دارد و برای پروژه‌های مختلف، سؤالات متفاوتی پرسیده می‌شود. اما برخی سؤالات در تست مجازی بازیگری پرکاربردتر بوده و ممکن است از شما پرسیده شود که در زیر چند مورد بیان شده است.

  1. چرا میخوای بازیگر بشی؟
  2. کدام بازیگری خارجی یا ایرانی را دوست داری؟
  3. مونولوگ خودت رو به طور مختصر بگو.
  4. چه نقاط ضعف و قوتی در بازیگری داری؟
  5. اگر شما را رد کنیم چیکار می‌کنید؟
  6. آخرین نمایش یا فیلمنامه‌ای که اجرا کردی چه بود؟
  7. دوست دارید روی چه پروژه‌هایی کار کنید؟
  8. سبک بازی خودت رو توصیف کن.
  9. چه نمایشنامه‌هایی تا حالا خوندی؟

چطوری در تست راه دور بازیگری قبول بشم؟

قبولی در تست راه دور بازیگری یکی از آرزوهای علاقمندان به این هنر است. اگر قرار است در تست بازیگری آنلاین شرکت کنید باید بدانید که لازمه موفقیت در آن چیست. یک بازیگر علاوه بر داشتن فن بیان بالا و همچنین زبان بدن قوی لازم است تا اعتماد به نفس خوبی داشته باشد و او باید بتواند نقش‌های مختلف را بازی کنید.

در تست بازیگری مجازی سعی کنید خودتان باشید و احساسات خود را به‌راحتی بروز دهید. کنترل احساس خود را بیشتر کنید و روی نقش خود تسلط داشته باشید. برای این کار فیلمنامه یا نمایشنامه‌ای را انتخاب کنید که به‌خوبی نقاط قوت شما در بازیگری را نشان می‌دهد و نکته آخر و مهم این است که در کلاس‌های بازیگری معتبر شرکت کنید.

ایران آموزشگاه؛ معتبرترین مرجع معرفی آموزشگاه‌های بازیگری

برترین مرجع برای معرفی مراکز آموزش بازیگری و مراکز تست بازیگری آنلاین ایران آموزشگاه است. ما مراکزی را به شما معرفی می‌کند تا با شرکت در تست بازیگری، شانس بیشتری برای موفقیت در این حرفه داشته باشید. ما بعنوان بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور در بخش ” مراکز سینمایی کشور ” مجموعه ای از بهترین مراکز بازیگری کشور را دور هم آورده ایم.

پرسش و پاسخ

تست بازیگری آنلاین در تمام مراکز گرفته میشود؟

خیر، همانطور که گفتیم مجموعه هایی که در مقاله معرفی کردیم تست بازیگری میگیرند.

تست بازیگری آنلاین با تست حضوری تفاوت دارد؟

بله، این دو نوع تست از نظر شکلی با هم تفاوت دارند.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *