تاسیس و راه‌ اندازی سالن زیبایی و آرایشگاه

تاسیس سالن زیبایی و آرایشگاه

داشتن سالنی مجهز برای کسانی که کار آرایشگری انجام می‌دهند، درآمد آن‌ها را افزایش می‌دهد. راه‌ اندازی سالن آرایشگری تابع مقررات و شرایطی است که اگر فرد متقاضی از آن‌ها آگاهی داشته باشد، می‌تواند آرایشگاه خود را تاسیس کند. با این حال هزینه تاسیس یک سالن زیبایی هزینه قابل توجهی دارد و ممکن است برخی از آرایشگران از راه ‌اندازی سالن به‌خاطر این هزینه‌ها صرفنظر کنند. با این حال ما در این مطلب راهکارهایی را برای راه ‌اندازی یک سالن آرایشگری ارزان با شما در میان می‌گذاریم.

برای اطلاع از شرایط تاسیس سالن زیبایی به مطلب ” تاسیس آرایشگاه ” مراجعه کنید.

تاسیس سالن زیبایی و آرایشگاه

برای راه‌ اندازی سالن آرایشگری چه کارهایی باید انجام دهیم؟

وقتی تصمیم به شروع کاری می‌گیرید، در ابتدای کار باید به تمام جوانب آن دقت کنید. راه ‌اندازی سالن آرایشگری علاوه بر این که نیازمند صرف هزینه‌های متعددی است، پیش‌شرط‌هایی دارد که آگاهی از آن‌ها نقشه ‌راه کاملی را پیش روی شما قرار می‌دهد. این پیش‌شر‌ط‌ها جدا از مباحث مالی تاسیس آرایشگاه هستند و باید برای راه‌ اندازی سالن آرایشگری از این شرایط برخوردار بود.

کسب مجوزهای لازم برای راه‌ اندازی سالن آرایشگری

شما به عنوان فردی که متقاضی راه ‌اندازی سالن آرایشگری است، باید در اولین اقدام خود مجوز دریافت کنید. این مجوز از اتحادیه آرایشگران دریافت می‌شود. اخذ مجوز از این اتحادیه بسیار مهم است؛ زیرا به دلیل استفاده از لوازم آرایشی و خطر تهدید سلامت مشتریانی که به شما مراجعه می‌کنند، باید با مجوز رسمی اتحادیه اقدام به تاسیس آرایشگاه کرد.

راه اندازی سالن آرایشگری

داشتن مدارک تخصصی مورد نیاز

اتحادیه صنف آرایشگران برای این که مجوز تاسیس آرایشگاه را صادر کند، به مدرک تخصصی نیاز دارد. شما برای راه ‌اندازی سالن آرایشگری خود باید مدرک معتبر آرایشگری داشته باشید و تاییدیه‌های لازم را اخذ کرده باشد. مدارک دانشگاهی و مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به شما در این راه کمک می‌کند. نوع مدرک تخصصی شما هم مهم است. به عنوان مثال اگر می‌خواهید یک سالن برای طراحی ناخن بزنید، باید مدرک شما در همین زمینه باشد.

اخذ کارت بهداشت از وزارت بهداشت

بهترین سالن زیبایی، سالنی است که تاییدیه‌های متفاوت را اخذ کرده باشد. علاوه بر مجوزی که از اتحادیه آرایشگران باید اخذ کرد، برای راه ‌اندازی سالن آرایشگری از وزارت بهداشت هم باید مجوز گرفت. این پروسه شامل موارد خاصی است که اگر این شرایط محقق نشوند، وزارت بهداشت کارت بهداشت را صادر نمی‌کند.

علاقمندان برای مشاوره تاسیس آموزشگاه مراقبت زیبایی (آرایش و پیرایش) با کارشناسان موسسه مشاورین اندیشه آسیا و با شماره ۰۲۱۸۸۹۰۶۵۳۲ تماس حاصل فرمایند و یا از طریق ورود به سایت موسسه به نشانی اینترنتی زیر اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

 

هزینه راه اندازی سالن زیبایی

محاسبه هزینه راه‌ اندازی سالن آرایشگری برای کاهش هزینه‌ها

مهم‌ترین کار برای راه ‌اندازی سالن آرایشگری، محسابه هزینه‌ها و کاهش آن‌ها به کم‌ترین میزان ممکن است. شما به عنوان کسی که قصد دارید بهترین آرایشگاه زنانه خود را تاسیس کنید، باید تمام هزینه‌های این کار را برآورد کرده و با برنامه‌ریزی مناسب از افزایش هزینه‌ها جلوگیری کنید. کاهش هزینه‌ها، به این معنا است که شما باید امکانات حداقلی را در نظر بگیرید و همچنین این هزینه‌ها را با مقداری خلاقیت و کنار گذاشتن موارد غیر ضروری کاهش دهید.

با چه راهکارهایی می‌توان یک سالن آرایشگری با هزینه کم راه ‌اندازی کرد؟

۱۰ ترفند برای راه اندازی سالن زیبایی با هزینه پایین

برای راه ‌اندزی یک سالن آرایشگری باید هزینه‌های زیادی را صرف کرد. شاید تاسیس بهترین سالن کاشت ناخن شهر برای شما هزینه‌ای میلیاردی داشته باشد و شما را از راه ‌‌اندزی سالن آرایشگری خود پشیمان کند. اما با بررسی همه موارد و با استفاده از راهکارهایی می‌توان از افزایش هزینه‌ها تا حد مطلوبی پیشگیری کرد و به رویای تاسیس سالن آرایشگری جامه عمل پوشاند.

راه اندازی سالن آرایشگری

سالن آرایشگاه خود را مشارکتی تاسیس کنید

آرایشگران بسیاری به دلیل هزینه‌های بالای تاسیس سالن، یا بیکار شده‌اند، یا برای امرار معاش خود به استخدام آرایشگاه‌های دیگر درآمده‌اند. یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های راه‌ اندازی سالن آرایشگری، تاسیس آن به صورت مشارکتی است. وقتی با مشارکت مالی فرد دیگری اقدام به تاسیس یک آرایشگاه می‌کنید، هم هزینه‌های راه ‌اندازی سالن بین شما تقسیم می‌شود و هم مجوزهای بیشتری خواهید داشت.

راه‌ اندازی سالن آرایشگری با هزینه دیگران؛ روشی مناسب برای تاسیس سالن آرایشگری

یکی از راه‌های متداول تاسیس سالن آرایشگری، استفاده از مجوزهای شما برای تاسیس سالن و سرمایه‌های فرد دیگر برای راه ‌اندازی سالن است. در چنین شرایطی بعد از تاسیس سالن می‌توانید بخشی از درآمد خود را به‌عنوان سود سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذار پرداخت کنید. این راهکار بهترین روش برای شروع کار کسانی است که سرمایه کافی برای راه ‌اندازی سالن خود را ندارند؛ اما با مهارت و تخصصی که دارند می‌توانند در آینده‌ای نزدیک سالن خود را راه‌اندازی کنند.

فضایی کوچک برای شروع کار آرایشگری شما کافی است

شما برای این که بتوانید سالن آرایشگری خود را تاسیس کنید، در ابتدای کار نیازی به سالن بزرگ و بسیار مجهز ندارید. یک فضای کوچک که بتواند حداکثر ۵ نفر را در خود جا بدهد، فضایی مناسب برای شروع کار شما است. شما می‌توانید رفته رفته و با تجربه بیشتر مکان خود را تغییر دهید و به سالن بزرگ‌تر و مجهزتری منتقل شوید. بنابراین در ابتدای کار می‌توانید فضایی کوچک را اجاره کنید. اگر فضای سالن شما به‌گونه‌ای است که امکان آموزش را فراهم می‌کند، شما با تدریس می‌توانید بخشی از هزینه‌های راه ‌اندازی سالن آرایشگری را نیز تامین کنید.

کاهش هزینه با فعالیت در شبکه های اجتماعی و اشتراک گذاری

برای کاهش هزینه های تبلیغات از بهترین راه فعالیت در شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام است. البته در صورت بسته شدن اینستاگرام سایت های اشتراک گذاری ویدیویی مثل آپارات و نماشا هم بسیار تاثیر گذار هستند. شما میتوانید با تهیه ویدیوهای با کیفیت از محیط سالن و نمونه کارها و قرار دادن در آنها هزینه تبلیغات خود را پایین بیاورید اگرنه میتوانید با مراجعه به سایتهای پر بازدید در گوگل اقدام به تبلیغات نمایید. بعنوان مثال ۲ لیست زیر برای معرفی بهترین مراکز زیبایی تهران هستند.

 

برای کاهش هزینه‌ها تخصصی کار کنید

یکی از روش‌هایی که به کاهش هزینه‌های شما در جهت تاسیس سالن آرایشگاه کمک می‌کند، تخصصی کار کردن است. اگر شما ناخن‌کار باشید و به دنبال تاسیس بهترین مرکز ناخن در شهر خود باشید، شانس بیشتری برای موفقیت در این راه دارید. تخصصی کار کردن روی یک موضوع باعث کاهش هزینه‌های خرید وسایل مختلف می‌شود و شما را معطوف به یک هدف می‌کند.

راه اندازی سالن آرایشگری

خودتان حتما به عنوان آرایشگر کار کنید

یکی از اقدامات دیگری که هزینه تاسیس سالن آرایشگری را افزایش می‌دهد، استفاده از تجربه و مهارت آرایشگرهای دیگر است که اغلب حقوق زیادی را هم درخواست می‌دهند. اگر تصمیم به راه‌ اندازی سالن آرایشگری دارید و تجربه و مهارت بالایی ندارید؛ بهتر است ابتدا در آموزشگاه‌های آرایشگری در دوره‌های مختلف شرکت کنید و مهارت بیاموزید و از پرداخت دستمزدهای نجومی به دیگران جلوگیری کنید.

متناسب با بودجه‌ای که دارید محل سالن زیبایی خود را انتخاب کنید

از مهم‌ترین روش‌های کاهش هزینه تاسیس آرایشگاه زنانه، انتخاب مکان جغرافیایی سالن زیبایی است. شما باید متناسب با بودجه‌ای که دارید، اقدام به اجاره یا خرید سالن زیبایی کنید. شما نمی‌توانید برای تاسیس سالن آرایشگری خود با بودجه‌ای محدود، هزینه زیادی برای اجاره‌ فضای آن بپردازید. اگر به دنبال راه ‌اندازی سالن آرایشگری خود هستید و موقعیت‌های مکانی مختلفی را بازدید کرده‌اید؛ سالن خود را در جایی تاسیس کنید که هزینه اجاره یا خرید این مکان نجومی نباشد.

راه اندازی آرایشگاه

استفاده از هنرجوهای مبتدی یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ راه‌ اندازی سالن آرایشگری است

برای این که هزینه‌های راه ‌اندازی سالن آرایشگری خود را کاهش دهید، از هنرجوهای مبتدی استفاده کنید. این هنرجوها با توجه به این که به دنبال یک فضای آموزشی برای کار خود هستند، بهترین گزینه برای کار شما هستند. شما می‌توانید با عقد قرارداد با مرکز فنی و حرفه‌ای، دوره‌های کارآموزی افرادی را که در این مرکز آموزش می‌بینند، به آرایشگاه خود منتقل کنید.

راه اندازی سالن آرایشگری

برای کاهش هزینه‌های تاسیس سالن، وسایل مورد نیاز خود را به صورت عمده تهیه کنید

یکی از روش‌های کاهش هزینه‌های راه ‌اندازی سالن برای آرایشگران، خرید وسایل مورد نیاز به صورت عمده یا دست دوم است. اگر سرمایه کافی برای تاسیس آموزشگاه مجهز را در اختیار ندارید، این روش در کاهش هزینه‌های شما بسیار راهگشا است. اگر آگهی‌های مختلف را جست‌وجو کنید وسایلی دست‌دوم و با کیفیت را که مناسب کار شما باشند، پیدا می‌کنید.

از پرسنل زیاد در شروع کار خود استفاده نکنید

یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها برای تاسیس سالن آرایشگری، استفاده از حداقل پرسنل در شروع کار است. در ابتدای کار که هنوز تضمین قطعی برای به سود رسیدن سالن وجود ندارد، استفاده از پرسنل‌ زیاد برای انجام امور روزمره سالن، کاری غیرمنطقی است. در ابتدای کار سعی کنید کارهایی را که خودتان قادر به انجام آن هستید انجام دهید و یا اگر از پرسنل استفاده می‌کنید، به تعدادی باشند که توانایی پرداخت حقوق آن‌ها را داشته باشید. در این راه می‌توانید از دانشجویانی که به دنبال کار هستند، استفاده کنید.

توصیه طلایی؛ از عوامل کاهش هزینه راه ‌اندازی سالن آرایشگری

آرایشگری بر خلاف شغل‌های دیگر روش‌های درآمدزایی متفاوتی دارد. تمام هنرجویانی که در شاخه‌های مختلف زیبایی در حال آموزش دیدن هستند، از همان روزهای اول که وارد این حرفه می‌شوند می‌توانند همزمان با آموزش کسب درآمد کنند. برای ارزیابی سطح کیفی کارآموزانی که دوره‌های آرایشگری را می‌گذرانند، کلاس‌های کارورزی در نظر گرفته شده است. افرادی که برای کارورزی به مراکز مختلف زیبایی معرفی می‌شوند، در کنار آموزش خود مبلغی به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند.

شما همچنین می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها در راه‌ اندازی سالن آرایشگری خود، از سایت‌های معتبری کمک بگیرید که به معرفی آموزشگاه‌ها و کلاس‌های آرایشگری می‌پردازند. برخی از این سایت‌ها در گروه بانک‌های اطلاعاتی مراکز آموزشی و آموزشگاهی کشور هستند و مراکزی را که در زمینه آموزش آرایشگری فعالیت دارند، به شما معرفی می‌کنند تا با استفاده از این اطلاعات، آموزشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید و اولین قدم برای تاسیس سالن آرایشگری را محکم بردارید.

راه اندازی سالن آرایشگری

تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی سالن زیبایی

تجهیزات یکی از فاکتورهای مهم برای راه‌اندازی سالن زیبایی است. شما برای انجام خدمات مختلف در آرایشگاهتان نیاز به امکانات دارید. انتخاب تجهیزات و وسایل باکیفیت می‌تواند در بازاریابی و جذب مشتریان نیز تأثیر زیادی داشته باشد؛ بنابراین هنگام انتخاب تجهیزات به طراحی سالن و دکوراسیون آن نیز توجه ویژه داشته باشید. از جمله تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی سالن زیبایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صندلی اصلاح ابرو
  • صندلی کوتاهی مو
  • صندلی انجام خدمات مانیکور و پدیکور
  • صندلی برای پرسنل
  • مبلمان یا صندلی برای مشتریان و همراهان آنها
  • آینه
  • میز کنسول
  • تخت اپیلاسیون
  • میز ناخن
  • میز میکاپ
  • کمد و قفسه

راه اندازی سالن آرایشگری

چگونه مشتریان سالن زیبایی را افزایش دهیم؟

یکی از دغدغه‌های مهم افرادی که سالن زیبایی خود را تأسیس می‌کنند این است که چگونه در مدت‌زمان کم یا شروع کار بتوانند درآمد بالا کسب کنند؟ برای افزایش تعداد مشتریان در سالن زیبایی لازم است تا به چند نکته توجه شود که در زیر توضیح داده شده است.

استخدام پرسنل با اخلاق حرفه‌ای

وجود پرسنل با اخلاق حرفه‌ای که از مشتریان به‌خوبی استقبال کرده و به پرسش‌های آنها پاسخ دهد در جذب مشتریان بیشتر تأثیر زیادی خواهد گذاشت. همچنین بسیار مهم است که پرسنل سالن افراد مورد اعتماد بوده و بتوان امور سالن را به آنها واگذار کرد؛ بنابراین به هنگام راه‌اندازی سالن خود سعی کنید نیروهای حرفه‌ای و بااخلاق را در سالن زیبایی خود استخدام کنید.

استخدام آرایشگران حرفه‌ای

آرایشگرانی که قرار است برای سالن زیبایی خود استخدام کنید باید تخصص لازم برای انجام کار را داشته باشند. گاهی برخی افراد به گمان اینکه آرایشگران با سابقه کار بیشتر در جذب مشتری تأثیرگذار هستند، هزینه زیادی صرف کرده و این آرایشگران را در سالن استخدام می‌کنند. اما همیشه افراد باسابقه تخصص و مهارت بالا در ارائه خدمات ندارند و لازم است تا تخصص آرایشگران اولویت خود قرار دهید.

انتخاب اسم مناسب برای سالن آرایشی

شاید برای شما کمی عجیب به نظر برسد که انتخاب یک اسم مناسب برای سالن آرایشی می‌تواند چه تأثیری در جذب مشتریان داشته باشد. اما انتخاب یک اسم مناسب می‌تواند نظر مشتریان را جلب کرده و همچنین طی مدت زمان زیادی در ذهن آنها ماندگار شود؛ بنابراین برای انتخاب سالن زیبایی خود دقت کنید تا از اسامی زیبا و مرتبط با کسب‌وکار خود استفاده کنید.

راه اندازی سالن آرایشگری

کاهش هزینه انجام خدمات

یکی از مهم‌ترین عوامل جذب مشتریان بیشتر به سالن زیبایی کاهش هزینه خدمات مختلف است. البته این به معنی ضرردهی شما نیست؛ بلکه کاهش سود کار است. کاهش قیمت خدمات مخصوصاً در شروع کار سالن می‌تواند باعث توجه بیشتر مشتریان شده و بتوانید از این طریق درآمد بالایی نیز به دست آورید. برای اینکه بتوانید با قیمت کم سود خوبی نیز کسب کنید لازم است تا هزینه‌های راه‌اندازی را تا حد امکان کاهش دهید.

تبلیغات و بازاریابی اصولی

تبلیغات و بازاریابی اصولی یکی از راه‌های جادویی برای جذب مشتریان بیشتر به سالن آرایشگری شما است. با توجه به اینکه امروزه فضای مجازی و اینترنت به یکی از بسترهای مهم برای انجام فعالیت‌های مهم شده است، انجام تبلیغات در آن می‌تواند توجه مخاطبان را جلب کند. شما برای این کار می‌توانید یک سایت یا پیج اینستاگرامی داشته و خدماتتان را در آن تبلیغ کنید.

ایجاد فضا با دکوراسیون ایده‌آل

یک سالن با دکوراسیون منحصربه‌فرد و چشم‌نواز می‌تواند در ذهن مشتریان ثبت شود. شما می‌توانید از ترکیب رنگ‌های مناسب و همچنین تجهیزات شیک برای سالن خود استفاده کنید. البته نیاز نیست تا در ابتدا هزینه‌های نجومی بابت دکوراسیون خود خرج کنید. بلکه با انتخاب‌های هوشمندانه و مشاهده چندین نمونه کار می‌توانید فضای تمیز و زیبا در سالن خود خلق کنید.

واگذاری مجوز آرایشگاه

واگذاری مجوز آرایشگاه و سالن زیبایی

چه قوانینی برای واگذاری مجوز آرایشگاه و سالن زیبایی وجود دارد؟ به طور کلی به منظور شروع و یا ادامه کسب و کار حرفه، چه به صورت موقتی یا دائم به فرد یا افراد صنفی اخذ جواز کسب یا پروانه کسب الزامی‌است. مدت اعتبار پروانه کسب موقت یک‌ سال و پروانه کسب دائم پنج‌ سال است.

در صورتی که دارنده پروانه کسب بخواهد محل کسب خود را به دیگری ‌واگذار کند، باید درخواست کتبی خود را به اتحادیه تسلیم کند. اتحادیه در صورتی که فرد معرفی‌شده را واجد ‌شرایط قانونی بداند با رعایت سایر مقررات، پس از ابطال پروانه کسب قبلی، پروانه جدیدی به نام فرد معرفی شده صادر می‌کند.

مطابق تبصره ماده ۱۸ قاون نظام صنفی، در شرایط درخواست صاحب پروانه مبنی بر تغییر پروانه کسب به حرفه‌ای دیگر، علاوه بر سپری کردن مراحل قانونی، دریافت استعلام و تسویه حساب از اتحادیه قبلی بسیار مهم است. بر اساس ماده ۱۹ قانون نظام صنفی برای صاحبان پروانه‌ای که خود صلاحیت تصمیم‌گیری ندارند، قیم می‌تواند با رعایت غبطه محجور و مطابق مقررات این قانون نسبت به اداره یا انتقال واحد صنفی اقدامات لازم را انجام دهد. خوب است بدانید که سپری کردن کلاس آموزشی برای آن دسته از افرادی که تاکنون در کلاس‌های مجمع شرکت نکرده‌اند برای انتقال مجوز آرایشگاه سالن زیبایی الزامی‌است.

خرید و فروش مجوز آرایشگاه

خرید و فروش مجوز آرایشگاه و سالن زیبایی

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که برای افرادی که قصد راه‌اندازی کسب و کار خود در زمینه تاسیس آرایشگاه و سالن زیبایی دارند این است که تعرفه خرید و فروش مجوز آرایشگاه و سالن زیبایی چقدر است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت شبیه به مواردی که شما باید برای اخذ مجوزهای مربوط به کسب و کار خود هزینه‌ای را پرداخت کنید، دریافت جواز کسب و خرید و فروش آن هم از این قاعده مستنثی نیست. به طور کلی هزینه صدور مجوز آرایشگاه و سالن زیبایی بین دو تا ۴ میلیون تومان، هزینه آموزش بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، هزینه صدور کارت اصناف بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان، حق عضویت سالیانه اتحادیه بین ۱ تا ۳ میلیون تومان و حق ورودی سال اول نیز بین ۸ تا ۱۱ میلیون تومان است.

اجاره مجوز آرایشگاه

اجاره مجوز آرایشگاه و سالن زیبایی

قوانین اجاره مجوز آرایشگاه و سالن زیبایی چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟ نمونه قرارداد اجاره پروانه کسب به قراردادی گفته می‌شود که میان شخص صنفی و شخص متقاضی اجاره پروانه معمولا تنظیم می‌شود. در این قرارداد فرد صنفی می‌تواند شخصی حقیقی یا حقوقی باشد. چنین شخصی در فعالیت‌هایی مثل تولید کالا یا محصولات، خرید و فروش، توزیع و انواع خدمات فنی فعالیت دارد.

اصولا فرد صنفی می‌تواند صاحب حرفه‌ای خاص باشد و یا در مشاغل آزاد فعالیت کند. تحت هر شرایطی فرد صنفی یک مکان برای کسب و کار و تولید محصول دارد و خدمات تخصصی خود را به شکل سیار و یا در مکانی ثابت عرضه می‌کند. عرضه کالا و خدمات او نیز می‌تواند به شکل مستقیم، غیرمستقیم، کلی و یا جزئی باشد که ماده ۲ قانون نظام صنفی کشور به طور کامل برای فرد صنفی تعریف کرده است.

در طرف مقابل متقاضی اجاره مجوز آرایشگاه و سالن زیبایی شخصی است که سرمایه و دانش کافی را به منظور شروع کار داشته اما جواز یا پروانه کسب مخصوص را ندارد. در نمونه قرارداد اجاره پروانه اشتغال، در ابتدا اطلاعات و مشخصات طرفین نوشته می‌شود. پس از معرفی طرفین، قسمت‌های دیگر قرارداد مانند سایر قراردادهای اجاره تنظیم می‌شود. محتوای نمونه قرارداد اجاره جواز کسب نیز حاوی اطلاعات مهمی‌مثل موضوع قرارداد، مبلغ قرارداد، مدت زمان اجاره پروانه کسب، شروط و تعهدات، شرایط خاص آن واحد صنفی، شروط داوری، شروط فسخ و دیگر موارد مهم است.

متن اجاره جواز سالن زیبایی باید چگونه باشد؟

به طور کلی متن اجاره نامه پروانه کسب باید مطابق قانون اجاره و با ذکر تمامی‌تعهدات و مسئولیت‌ها تنظیم بشود. به طور کلی عقد اجاره به قراردادی گفته می‌شود که به واسطه آن مال موجر برای مدت زمانی مشخص و در ازای پرداخت مبلغی تعیین شده تحت اختیار مستاجر قرار می‌گیرد. اصولا عقد اجاره قراردادی معین است که در قانون مدنی به تفصیل در ارتباط با آن صحبت شده است.

در این قرارداد مال اجاره، مجوز کسب و کار است که طرفین می‌توانند توافق کنند به مدت یک یا چند سال به مستاجر اجاره داده شوند. در صورتی که شما قصد اجاره مجوز آرایشگاه و سالن زیبایی را دارید باید بدانید که با در نظر گرفتن طولانی بودن مدت زمان قرارداد، می‌توانید شرایطی را تعیین کنید که مبلغ اجاره هر سال به میزان مشخصی افزایش پیدا کند.

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، عقد اجاره لازم و معین می‌باشد. معین بودن به این معنا است که در قوانین مدنی اصول و احکامی‌برای آن در نظر گرفته شده است که باید به آن توجه داشت و این لازم بودن قرارداد اجاره پروانه طرفین قرارداد را ملزم می‌کند که تا پایان مدت قرارداد به آن متعهد باشند.

راه اندازی آرایشگاه سالن زیبایی

بهترین راه راه اندازی آرایشگاه و سالن زیبایی

در این قسمت می‌خواهیم بهترین روش‌ها برای راه‌اندازی یک آرایشگاه و سالن زیبایی موفق را به شما آموزش بدهیم. اولین قدم به این منظور تحقیق و برنامه‌ریزی است. شما باید مکان، مخاطبان هدف و همینطور خدماتی که ارائه خواهید داد را تعیین کنید. بهتر است که به دنبال رقبا در منطقه باشید و روش‌هایی مثل متمایز کردن سالن خود را پیدا کنید و به هزینه‌های مربوطه توجه داشته باشید. یک طرح تجاری دقیق می‌تواند چشم‌انداز، ماوریت، اهداف و استراتژی‌های شما را به خوبی مشخص کند.

۱. ضرورت تضمین تامین مالی برای راه‌اندازی آرایشگاه و سالن زیبایی

زمانی که یک طرح کسب و کار محکم دارید، باید تامین مالی را تضمین کرده باشید. این مساله می‌تواند شامل گرفتن وام، یافتن سرمایه‌گذار یا استفاده از پس انداز شخصی باشد. به این منظور باید اطمینان حاصل کنید که درک روشنی از تعهدات مالی مربوط به راه‌اندازی یک سالن زیبایی، از جمله هزینه‌های سربار و هزینه‌های جاری دارید.

۲. رعایت الزامات قانونی

پیش از افتتاح یک سالن زیبایی، رعایت تمام الزامات قانونی اهمیت بسیاری دارد. این مورد ممکن است شامل اخذ مجوز‌ها، ثبت کسب و کار شما و رعایت مقررات ایمنی و بهداشتی باشد. در مورد الزامات قانونی در منطقه خود تحقیق کنید و قبل از باز کردن درب از رعایت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

راحتی و دکوراسیون جنبه‌های مهم ایجاد فضایی دلپذیر و جذاب در سالن زیبایی شما هستند. چیدمان، رنگ‌ها، نور و مبلمان را در نظر بگیرید تا محیطی راحت و جذاب برای مراجعان فراهم کنید. به این منظور باید به خوبی اطمینان حاصل کنید که طراحی و دکوراسیون با برند شما هماهنگ است و برای مخاطبان هدف شما جذاب خواهد بود.

۳. تجهیزات و لوازم مورد نیاز آرایشگاه و سالن زیبایی

سرمایه گذاری بر روی تجهیزات و لوازم با کیفیت بالا برای موفقیت سالن زیبایی شما اهمیت بسیاری دارد. به این منظور باید فهرستی از ابزارها و محصولات ضروری مورد نیاز برای خدمات خود تهیه کرده و آن‌ها را از تامین‌کنندگانی معتبر خریداری کنید. به این منظور باید اطمینان حاصل کنید که تجهیزات شما به خوبی نگهداری شده و به طور منظم سرویس می‌شوند تا از عملکرد روان اطمینان حاصل شود.

۴. وضعیت پرسنل آرایشگاه و سالن زیبایی

استخدام و آموزش کارکنان ماهر و آگاه برای ارائه خدمات با کیفیت بالا و حفظ رضایت مشتری ضروری است. تجربه و صلاحیت کارمندان بالقوه را در نظر بگیرید و آموزش و پشتیبانی مداوم را برای کمک به رشد و توسعه در نقش‌هایشان ارائه بدهید.

۵. استفاده از ترفندهای بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی و تبلیغات کلیدی برای جذب و حفظ مشتریان هستند. در همین راستا یک هویت برند قوی ایجاد کنید و یک وب سایت، صفحات رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌های آنلاین برای نمایش خدمات و پیشنهادات خود ایجاد کنید. برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی نیز باید تبلیغات و تخفیف‌هایی ارائه دهید.

پرسش و پاسخ

کارهای اولیه برای تاسیس سالن زیبایی چست؟

دریافت مجوزهای لازم از اتحادیه – دریافت مدارک تخصصی از آموزشگاه های آرایشگری – اخذ کارت بهداشت

ترفندهای کاهش هزینه برای راه اندازی آرایشگاه چیست؟

در این مطلب ۱۰ ترفند کاربردی را بصورت مفصل برای تاسیس آرایشگاه معرفی کردیم.

برای یک سالن زیبایی به چند متر فضا نیاز داریم؟

شما برای داشتن یک سالن زیبایی که در آن خدمات مختلف انجام شود حداقل به یک فضا با ۳۰ مترمربع نیاز دارید.

هزینه راه اندازی آرایشگاه زنانه چقدر است؟

هزینه راه اندازی آرایشگاه زنانه بسته شهر یا منطقه مورد نظر متفاوت بوده و بین ۵۰۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد است.

شرایط راه اندازی سالن زیبایی چیست؟

راه‌اندازی سالن زیبایی دارای شرایط مختلف بوده که در مطلب به آن پرداخته شده است.

برای تأسیس سالن زیبایی باید چه مدرک آرایشگری داشته باشم؟

برای تأسیس سالن زیبایی لازم است تا مدرک آرایش و پیرایش داشته باشید.

آیا آقایان می‌توانند سالن زیبایی زنانه راه‌اندازی کنند؟

خیر برای راه‌اندازی سالن زیبایی زنانه لازم است تا خانم‌ها مجوز آن را داشته باشند.

۵ دیدگاه

  • سلام خسته نباشین . من دیپلم فنی حرفه ای دارم میخواهم سالن بزنم البته خودم نمیخوام کار کنم تمامه مراحلی که توضیح دادین باید انجام بدم ، فقط نمیدونم برای استخدام پرسنل قراردادهای که مینویسم به چه صورت باشه ۱ ساله ؟ درصدی؟ سوال دیگه که دارم صندلی اجاره بدم یا پرسنل بهتره ؟ اگر صندلی اجاره بدم باید همه وسایل آرایشگاه خودم تهیه کنم ؟ من چند سالیه از کار کردن در آرایشگاه دور بودم روش کار جدید نمیدونم به دوره آموزش و کار کردن من متدد کار فرق می‌کرد. لطفا راهنماییم کنید ممنونم

  • سلام خسته نباشید
    من میخواهیم یک سالن زیبایی بزنم
    همه ی کار های لازم را انجام دادم
    فقط در زمینه استخدام پرسنل ممنون میشم راهنماییم کنین.

  • سلام و درود به شما و مقالات ارزشمند و توضیحات و راهنمایی های خوبتون.
    من خیلی دوست دارم که یک سالن زیبایی برای خودم داشته باشم. برای این کار از الی مارت لوازم آرایشی رو تهیه کردم و می خوام کلاس آرایشگری شرکت کنم. فقط نمی دونم بهترین دوره آرایشگری کدومه و باید از کجا شروع کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *