تزریق ژل و بوتاکس

دوره آموزشی تزریق ژل و بوتاکس

دوره‌های آموزشی تزریق ژل و بوتاکس در بسیاری از آموزشگاه‌ها معتبر کشور، برگزار می‌شود. پس از پایان این دوره‌ها، به شرکت‌کنندگان مدرک معتبر ۲۰۲۳ یا بین‌المللی که زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است، داده می‌شود.

تزریق ژل و بوتاکس با توجه به استقبال زیادی که امروزه از این روش زیبایی می‌شود، می‌تواند سبب افزایش درآمد شرکت‌کنندگان پس از ورود به بازار کار شود. در ادامه این مطلب جزئیات بیشتری از این دوره را بیان خواهیم کرد.

«برای مشاهده مراکز صبور باشید و تا انتهای مطالب مطالعه فرمایید»

علت اهمیت دوره آموزش تزریق ژل و بوتاکس چیست؟

زیبایی پوست یکی از شاخصه‌های زیبایی است، به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال برطرف کردن چین و چروک‌های صورت خود هستند. در واقع با گذشت زمان و افزایش سن، به دلایل مختلفی از جمله کاهش کلاژن‌سازی، پوست چروک شده و شادابی دوران جوانی را ندارد.

تزریق ژل و بوتاکس راه‌حل خوبی برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت است. دوره آموزش تزریق ژل و بوتاکس برای افراد واجد شرایط برگزار می‌شود. آنها در این دوره با این روش زیبایی آشنا شده و مجوز فعالیت را می‌گیرند.

چه کسانی می‌توانند در دوره آموزش تزریق ژل و بوتاکس شرکت کنند؟

دوره آموزش تزریق ژل و بوتاکس برخلاف برخی از دوره‌های زیبایی دارای محدودیت‌هایی برای شرکت‌کنندگان آن است. در واقع این دوره تنها برای پزشکان، دستیاران پزشک، دندانپزشکان، پرستاران و سایر کادر درمان که دارای پروانه فعالیت هستند، برگزار می‌شود.

با توجه به اهمیتی که این روش زیبایی دارد لازم است تا توسط افراد حرفه‌ای انجام شود. به دلیل تجربه و دانشی که این گروه از افراد دارند، می‌توانند شرایط شخص متقاضی برای بوتاکس و ژل را بررسی کنند. انجام این کار توسط افراد غیرحرفه‌ای که دانش لازم را ندارند، باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود.

از جمله مشکلات شایعی که پس از تزریق ژل و بوتاکس توسط افراد غیرمتخصص ایجاد می‌شود می‌توان به موادی چون عفونت، افتادگی صورت، مشکلات تنفسی و اختلال در بینایی اشاره کرد. این در حالی است که مسئولان سالن‌های زیبایی در این رابطه تخصص و دانش ندارند.

مراحل دریافت مدرک بین‌المللی تزریق ژل و بوتاکس

بیش از یک دهه از ورود روش تزریق ژل و بوتاکس به صورت برای از بین بردن چین و چروک‌ها می‌گذرد. این روش که تأثیر زیادی بر روی جوان‌سازی صورت دارد، سبب شده تا افراد زیادی به انجام آن روی آورند. مراحل دریافت مدرک بین‌المللی تزریق ژل و بوتاکس، مستلزم طی کردن مراحلی است که در این بخش به بررسی آن خواهیم پرداخت.

مرحله ۱: داشتن شرایط مورد نیاز

متقاضیان برای دریافت مدرک دوره تزریق ژل و بوتاکس، ابتدا باید شرایط لازم را داشته باشند. همان‌طور که گفته شد همه افراد نمی‌توانند مجوز این دوره را دریافت نمایند و تنها گروه خاصی مجاز هستند. در واقع تنها پزشکان، دستیاران آنها، پرستاران، دندانپزشکان و کادر درمانی که دارای پروانه فعالیت هستند، مجاز به شرکت در این دوره خواهند بود.

مرحله ۲: شرکت در دوره تزریق ژل و بوتاکس

درصورتی‌که افراد در یکی از گروه‌های ذکر شده باشند، می‌توانند در دوره‌های تزریق ژل و بوتاکس شرکت کنند. انتخاب یک آموزشگاه معتبر برای شرکت در این دوره بسیار مهم است. آموزشگاه‌ها باید بتوانند الزامات را فراهم کرده تا از این طریق شرکت‌کنندگان دوره آموزش‌های لازم را دریافت نمایند. دوره‌های ژل و بوتاکس در آموزشگاه‌های معتبر، توسط اساتید مجرب و متخصص برگزار می‌شود.

مرحله ۳: دریافت مدرک ژل و بوتاکس

متقاضیان پس از شرکت در دوره‌ها می‌توانند مدرک ژل و بوتاکس را دریافت کنند. برای دریافت این مدرک لازم است تا آموزشگاه معتبری که ارائه‌دهنده آن است، انتخاب شود. مدرک معتبر برای این دوره از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صادر می‌شود. شرکت‌کنندگان پس از دریافت این مدرک، می‌توانند به‌صورت مستقل یا در کنار پزشکان شروع به فعالیت کنند.

آموزشگاه‌های برگزارکننده دوره آموزش تزریق ژل و بوتاکس

مهم‌ترین ویژگی‌های آموزشگاه‌های برگزارکننده دوره آموزش تزریق ژل و بوتاکس

آموزشگاه‌های زیادی وجود دارند که در آنها دوره‌های ژل و بوتاکس برگزار می‌شود. اما نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد، اعتبار و ویژگی‌های آموزشگاه برگزارکننده دوره آموزش تزریق ژل و بوتاکس است. به همین دلیل در ادامه به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های یک آموزشگاه معتبر تزریق ژل و بوتاکس پرداخته شده است.

  • مجوز فعالیت؛ یک آموزشگاه معتبر باید دارای مجوز فعالیت از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور باشد. این نشان‌دهنده فعالیت قانونی آموزشگاه است. این آموزشگاه‌ها در پایان دوره به شرکت‌کنندگان مدرک ژل و بوتاکس اعطا می‌کنند.
  • داشتن اساتید متخصص و مجرب؛ ژل و بوتاکس دارای اهمیت بالایی است و به همین دلیل باید تدریس آن توسط اساتید مجرب و متخصص انجام شود. در این دوره‌ها مهم‌ترین نکات مربوط به این روش زیبایی توسط این اساتید آموزش داده می‌شود.
  • داشتن امکانات پیشرفته؛ بسیار مهم است که آموزشگاه تزریق ژل و بوتاکس دارای امکانات پیشرفته‌ای باشد. در این صورت آموزش‌ها با کیفیت بالایی انجام شده و شرکت‌کنندگان نیز احساس بهتری خواهند داشت.
  • برگزاری کلاس‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی؛ یک آموزشگاه خوب باید شرایط برگزاری کلاس‌های خصوصی و نیمه‌خصوصی را داشته باشد. در واقع متقاضیان دوره باید بتوانند متناسب با شرایط خود در این کلاس‌ها شرکت نمایند.
  • داشتن پشتیبانی؛ شرکت‌کنندگان در پایان دوره آموزش تزریق ژل و بوتاکس باید از پشتیبانی آموزشگاه برخوردار شوند. در این صورت می‌توانند هر گونه سؤال را از مدرسین و پشتیبان‌های دوره پرسیده و کیفیت کار خود را افزایش دهند.

دوره تزریق ژل و بوتاکس

 

سرفصل‌های دوره آموزش تزریق ژل و بوتاکس

سرفصل‌های دوره آموزش تزریق ژل و بوتاکس شامل موارد زیر است:

  • فیلر چیست؟
  • انواع فیلر کدام است؟
  • مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق ژل
  • نحوه تزریق ژل در قسمت‌های مختلف صورت
  • آموزش نحوه نگهداری از فیلر
  • آشنایی با انواع لوازم مورد نیاز برای بوتاکس و ژل
  • نحوه از بین بردن خط لبخند
  • نحوه از بین بردن خطوط اطراف چشم
  • نحوه از بین بردن خطوط پیشانی
  • نحوه تزریق برای لب عروسکی
  • نحوه تزریق برای لب طبیعی
  • نواحی ممنوعه برای تزریق ژل و بوتاکس
  • نحوه بی‌حس کردن نواحی مختلف صورت
  • عوارض تزریق ژل و بوتاکس
  • آموزش نحوه جوانسازی صورت
  • آموزش ترمیم بوتاکس و ژل

مزایای شرکت در دوره تزریق ژل و بوتاکس

دوره تزریق ژل و بوتاکس یکی از دوره‌های پرطرفدار است که یادگیری مهارت‌های آن می‌تواند به کسب درآمدهای بالا نیز کمک کند. بسیاری از افراد برای رفع برخی از نواقص صورت یا زیباسازی به مراکز ژل و بوتاکس مراجعه می‌کنند که باعث تقاضای بیشتر برای این لاین شده است. آموزشگاه‌های معتبر دوره ژل و بوتاکس را برای سطح مبتدی تا پیشرفته برگزار می‌کنند و هنرجویان با شرکت در آن انواع متدهای تزریق را یاد می‌گیرند. در زیر برخی از مهم‌ترین مزایای شرکت در دوره تزریق ژل و بوتاکس بیان شده است.

برگزاری دوره تخصصی تزریق ژل و بوتاکس

در آموزشگاه ژل و بوتاکس دوره تخصصی تزریق برگزار می‌شود. این دوره شامل آموزش‌های تئوری و عملی می‌شود که در مرحله اول شما با مراقبت‌ها، انواع ژل و بوتاکس، نحوه از بین بردن چین و چروک‌ها و جوانسازی پوست آشنا می‌شوید. در بخش عملی نیز می‌توانید آموزش‌ها را روی مدل زنده اجرا کنید.

آموزش توسط اساتید مجرب

در آموزشگاه‌های معتبر تزریق ژل و بوتاکس آموزش‌ها زیر نظر اساتید مجرب انجام می‌شود. این اساتید دارای تجربه و دانش بالایی در رشته تزریق بوتاکس و ژل هستند. شما با شرکت در این دوره علاوه بر اینکه مباحث آموزشی را به‌صورت کامل و تخصصی یاد گرفته و می‌توانید از تجربیات آنها نیز استفاده کنید.

دریافت مجوز قانونی تأسیس کلینیک

شما با شرکت در دوره‌های آموزشی تزریق ژل و بوتاکس می‌توانید مجوز قانونی برای تأسیس کلینیک خود را دریافت کنید. پس از اتمام دوره و با شرکت در آزمون فنی و حرفه‌ای مدرک ژل و بوتاکس برای شما صادر شده و از این طریق امکان راه‌اندازی کلینیک برای شما وجود دارد.

برخورداری از پشتیبانی دوره

در بسیاری از آموزشگاه‌های ژل و بوتاکس پشتیبان‌های دوره حضور دارند که شما می‌توانید از مشاوره‌های آنها در زمینه‌های مختلف استفاده کنید. پشتیبان‌ها به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های خود را ارتقا داده و در صورت بروز هر گونه مشکل آن را به‌صورت تخصصی حل کنید.

هزینه دوره آموزش تزریق ژل و بوتاکس

هزینه دوره آموزش تزریق ژل و بوتاکس در آموزشگاه‌های مختلف، متفاوت است و بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تعیین می‌شود. کلاس‌های تزریق ژل و بوتاکس به‌صورت خصوصی، نیمه‌خصوصی و گروهی برگزار می‌شود که هزینه کلاس خصوصی تزریق ژل و بوتاکس نسبت به سایر کلاس‌ها بیشتر است.

بعضی مراکز آرایشگری هم اقدام به آموزش مینمایند لطفا وارد صفحه زیر شوید.

لیست بهترین آموزشگاه آرایشگری

آموزشگاه ایران فیشیال

  • آدرس: تهران، یوسف آباد، خ اکبری ، خ۳۷ ، پلاک۱ ، واحد ۱
  • شماره تماس: ۰۹۳۹۴۶۷۶۲۲۵

آموزشگاه همدم

  • آدرس: تهران، پاسداران، خیابان پایدار فرد، بین گلستان سوم و چهارم، ساختمان ۵۳، واحد ۱۲
  • شماره تماس: ۰۲۱۹۱۰۰۹۰۵۳

مجموعه تخصصی زیبایی مهسا امانی

  • آدرس: تهران، سعادت آباد
  • شماره تماس: ۰۹۱۲۴۹۴۲۸۵۶

آموزشگاه تزریق بوتاکس خیام

  • آدرس: تهران، گیشا، ابتدای خیابان یازدهم، ساختمان میخک، طبقه دوم
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۲۳۱۷۹۸

مجتمع سلامت تهران

  • آدرس: خیابان قائم مقام کوچه میرزا حسنی پلاک ۸
  • تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۹۴۶۶۸۴

کلینیک مرکز زیبایی ندای سلامت

  • آدرس: خیابان سهروردی شمالی، بالاتر از خیابان بهشتی، ابتدای شهرتاش، پلاک ۷۵ طبقه ۲ واحد ۴
  • تلفن تماس: ۰۲۱۸۸۵۰۳۸۹۳

دوره های آموزشی تزریق ژل و بوتاکس جهاد دانشگاهی

جهاد دانشگاهی یکی از مراکز برگزاری دوره‌های آموزشی تزریق ژل و بوتاکس است. در این دوره نحوه تزریق ژل و بوتاکس و روش‌های مراقبتی قبل و بعد از آن آموزش داده می‌شود. این دوره‌های آموزشی در یک محیط مجهز و با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود و شما می‌توانید برای شرکت در آن بهترین مرکز آموزشی را انتخاب کنید.

چگونه مدرک بین المللی تزریق ژل و بوتاکس بگیرم؟

مدرک بین المللی تزریق ژل و بوتاکس در واقع همان مدرک فنی و حرفه‌ای است که به هنرجویان پس از اتمام دوره داده می‌شود. در واقع هنرجویان برای گرفتن این مدرک ابتدا لازم است تا در یکی از دوره‌های فنی و حرفه‌ای ژل و بوتاکس ثبت‌نام کنند. پس از آموزش در این دوره می‌توانند در آزمون فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و پس از نمره قبولی مدرک بین المللی تزریق ژل و بوتاکس را بگیرند. شما با داشتن این مدرک می‌توانید در بسیاری از کشورهای خارجی درخواست کار یا ادامه تحصیل دهید.

دوره های آموزشی تزریق ژل و بوتاکس جهاد دانشگاهی تهران خوب است؟

دوره های آموزشی تزریق ژل و بوتاکس جهاد دانشگاهی تهران جهت آموزش تخصص به هنرجویان واجد شرایط برگزار می‌شود. این دوره شامل آموزش سرفصل‌های اصولی و استاندارد تزریق ژل و بوتاکس است و در دو مرحله تئوری و عملی آموزش داده می‌شود. در مرحله اول اصول و مفاهیم تزریق بوتاکس و ژل به‌صورت تئوری بیان می‌شود پس از آن در مرحله عملی نحوه تزریق به طور کامل آموزش داده می‌شود.

مدت زمان دوره تزریق ژل و بوتاکس فنی حرفه ای

مدت زمان دوره تزریق ژل و بوتاکس فنی حرفه ای ۳ تا ۵ جلسه است. این دوره به دو صورت عادی و فشرده برگزار می‌شود که دوره فشرده در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به دوره عادی برگزار می‌شود. کارکنان و افراد غیربومی می‌توانند در دوره فشرده تزریق ژل و بوتاکس شرکت کنند.

دوره آموزش بوتاکس با مدرک بین المللی در چه مراکزی برگزار می‌شود؟

دوره آموزش بوتاکس با مدرک بین المللی در مراکز معتبر که زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، برگزار می‌شود. این دوره‌ها زیر نظر اساتید حرفه‌ای و در دو مرحله‌ تئوری و عملی است و هنرجویان در پایان می‌توانند مدرک بین المللی ژل و بوتاکس را بگیرند. شما پیش از ثبت‌نام در این دوره باید مطمئن شوید که مرکز برگزارکننده معتبر است.

کاربرد مدرک ژل و بوتاکس چیست؟

مدرک ژل و بوتاکس که از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صادر می‌شود از اعتبار بالایی برخوردار است. شما با دریافت این مدرکی می‌توانید در مراکز تزریق ژل و بوتاکس به‌عنوان تکنسین مشغول به کار شوید. علاوه بر این می‌توانید برای مهاجرت کاری یا تحصیلی از این مدرک استفاده کنید. پزشکان، پرستاران، کادر درمان و متخصصین پوست پس از گرفتن این مدرک و همچنین مجوزهای لازم می‌توانند مرکز تزریق ژل و بوتاکس خود را تأسیس کنند.

آیا با مدرک فنی حرفه ای تزریق ژل و بوتاکس می‌توان کلینیک زیبایی تأسیس کرد؟

مدرک فنی و حرفه ای تزریق ژل و بوتاکس به هنرجویانی که در دوره‌های آموزشی و آزمون آن شرکت کرده‌اند داده می‌شود. برای تأسیس کلینیک زیبایی هنرجو باید در یکی از رشته‌های پزشکی و پرستاری تحصیل کرده باشد. در این صورت با ارائه مجوز از سازمان نظام پزشکی و مدارک پزشکی معتبر می‌تواند برای تأسیس کلینیک زیبایی اقدام کند.

چه کسانی مجوز تزریق ژل و بوتاکس دارند؟

تزریق ژل و بوتاکس یک کار کاملاً تخصصی است و هر شخصی نمی‌تواند آن را انجام دهد. با این وجود در بسیاری از سالن‌ها و مراکز زیبایی ما شاهد این هستیم که افراد غیرمتخصص اقدام به تزریق ژل و بوتاکس می‌کنند که بیشتر نتایج غیرمطلوبی می‌گیرند. دوره ژل و بوتاکس تنها برای پزشکان، پرستاران، متخصصین پوست و کادر درمان برگزار می‌شود و آنها پس از آموزش‌های تئوری و گذراندن کارگاه‌های آموزشی مجاز به دریافت مدرک این دوره می‌شوند.

نحوه برگزاری کلاس‌ها در بهترین مرکز آموزش تزریق ژل و بوتاکس

کلاس‌ها در بهترین مرکز آموزش تزریق ژل و بوتاکس به‌صورت خصوصی، نیمه‌خصوصی و گروهی است. محتواهایی که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود دقیقاً مشابه هم هستند؛ اما از نظر تعداد هنرجو و هزینه‌ای که بابت آموزش گرفته می‌شود تفاوت دارند. دوره خصوصی تزریق ژل و بوتاکس با هزینه بیشتر و تعداد هنرجویان کمتری برگزار می‌شود؛ بنابراین شما بسته به علاقه و شرایط خود می‌توانید در یکی از این دوره‌های آموزشی شرکت کنید.

پرسش و پاسخ

شرایط شرکت در دوره تزریق بوتاکس چیست؟

همه افراد نمی‌توانند مجوز این دوره را دریافت نمایند و تنها گروه خاصی مجاز هستند که در متن معرفی کردیم.

کدام آموزشگاه ها دوره را برگزار میکنند؟

سعی کردیم در مقاله چندتا از بهترین مراکز را معرفی کنیم.

مدرک بین المللی تزریق ژل و بوتاکس را از کجا بگیرم؟

برای گرفتن مدرک بین المللی تزریق ژل و بوتاکس ابتدا باید دوره‌های آن را پشت سر گذاشته و سپس در آزمون‌های تئوری و عملی فنی و حرفه ای شرکت نمایید.

دوره تزریق ژل و بوتاکس برای افراد مبتدی مناسب است؟

آموزش‌ها در دوره تزریق ژل و بوتاکس از مباحث پایه تا پیشرفته بوده و افراد با سطوح مختلف اطلاعات و مهارت می‌توانند در این دوره‌ها شرکت نمایند.

تعداد جلسات دوره بوتاکس چقدر است؟

جلسات دوره بوتاکس ۱ تا ۳ جلسه و شامل حدود ۹ ساعت آموزش است.

با مدرک تزریق ژل و بوتاکس و می‌توان در کلینیک شروع به کار کرد؟

بله شما پس از دریافت مدرک تزریق ژل و بوتاکس می‌توانید در کلینیک‌های زیبایی شروع به کار کنید.

آیا آموزش تزریق بوتاکس در آرایشگاه‌ها معتبر است؟

با توجه به اینکه تزریق ژل و بوتاکس از اهمیت بالایی برخوردار بوده و حساسیت زیادی از نظر بهداشتی و سلامت دارد حتماً باید در آموزشگاه‌های آرایشگری معتبر برگزار شود؛ بنابراین آرایشگاه‌ها صلاحیت لازم برای برگزاری دوره‌های آموزش تزریق ژل و بوتاکس را ندارند.

آموزش بوتاکس با مدرک بین المللی ارائه می‌شود؟

بله پس از آموزش بوتاکس مدرک بین المللی آن به شرکت‌کنندگانی که در آزمون فنی و حرفه ای شرکت نمایند داده می‌شود.

آموزش تزریق ژل و بوتاکس با مدرک بهتر است یا بدون مدرک؟

قاعدتاً آموزش تزریق ژل و بوتاکس با مدرک بهتر بوده و شرایط بسیار مناسب‌تری برای کار در بازار دارد.

برای دوره بوتاکس با مدرک بین المللی باید هزینه بیشتر پرداخت کرد؟

خیر برای دوره بوتاکس با مدرک بین المللی نیاز به پرداخت هزینه بیشتر نبوده و هزینه آن در ابتدای کلاس‌ها دریافت می‌شود.

چه کسانی مجوز تزریق ژل و بوتاکس دارند؟

پزشکان و دستیاران آنها، دندانپزشکان، پرستاران و کادر درمانی که دارای پروانه فعالیت هستند می‌توانند مجوز تزریق ژل و بوتاکس را دریافت نمایند.

آیا دوره‌های تزریق ژل و بوتاکس دارای پشتیبانی پس از دوره است؟

بله دوره‌ های تزریق ژل و بوتاکس دارای پشتیبانی بوده و شرکت‌کنندگان پس از پایان دوره می‌توانند از پشتیبانی‌ها برای رفع اشکال و آپدیت اطلاعات استفاده نمایند.

یک آموزشگاه تزریق ژل و بوتاکس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

آموزشگاه تزریق ژل و بوتاکس باید مجوز فعالیت داشته، اساتید آن مجرب بوده و همچنین امکانات آموزشگاه باکیفیت باشد.

آیا در دوره ژل و بوتاکس یاد می‌گیریم که چه میزان ژل در قسمت‌های مختلف بدن تزریق کنیم؟

بله در دوره ژل و بوتاکس یاد خواهید گرفت که در هر قسمت از صورت و بدن چه مقدار ژل تزریق نمایید تا فرم آن حالت ایده‌آل داشته باشد.

دوره‌های آموزش تزریق بوتاکس در چه مراکزی برگزار می‌شود؟

دوره‌های آموزش تزریق بوتاکس در آموزشگاه‌های معتبری که زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی هستند برگزار می‌شود.

دریافت مدرک بوتاکس چقدر طول می‌کشد؟

دریافت مدرک بوتاکس حدود ۱ ماه طول می‌کشد.

آیا با مدرک ژل و بوتاکس می‌توانم ویزا بگیرم؟

درصورتی‌که مدرک ژل و بوتاکس شما از طرف سازمان فنی و حرفه ای کشور باشد می‌توانید برای بیش از ۱۷۰ کشور ویزای دریافت نمایید.

بهترین مرکز آموزش تزریق ژل و بوتاکس کجاست؟

در شهرها مراکز آموزشی مختلفی هستند که دوره تزریق ژل و بوتاکس را برگزار می‌کنند که در متن به چند مورد از آنها پرداخته شده است.

هزینه دوره تزریق ژل و بوتاکس چقدر است؟

هزینه دوره تزریق ژل و بوتاکس بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است.

چند واحد بوتاکس برای لب‌ها استفاده می‌شود؟

بسته به سایز مورد نظر برای اندازه‌های متوسط ۶ تا ۸ واحد بوتاکس استفاده می‌شود. این در حالی است که برای ایجاد لب‌های حجیم به ۸ تا ۱۰ واحد بوتاکس نیاز است.

آیا تزریق بوتاکس درد دارد؟

برای انجام بوتاکس در قسمت‌های مختلف صورت و بدن از بی‌حسی استفاده می‌شود؛ ولی کمی احساس سوزش وجود دارد.

در چه قسمت‌هایی از بدن می‌توان ژل تزریق کرد؟

قسمت‌هایی بالایی صورت مانند پیشانی، اطراف چشم‌ها، گونه، کنار بینی و لب، سینه‌ها، گردن و خط چانه از جمله قسمت‌هایی از بدن هستند که می‌توان در آنها ژل تزریق کرد.

چه کسانی نباید بوتاکس کنند؟

افرادی که از نظر ایمنی بدن ضعیفی دارند و همچنین افراد با زمینه آلرژیک نباید بوتاکس کنند.

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

به طور کلی دوام بوتاکس بین ۳ تا ۴ ماه است که این میزان در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. در برخی افراد ماندگاری بوتاکس به ۶ ماه نیز می‌رسد.

بهترین سن برای شروع بوتاکس چه سنی است؟

افراد با حداقل سن ۱۸ سال می‌توانند بوتاکس انجام دهند؛ اما از نظر متخصصان بهتر است که بوتاکس در اوایل دهه ۲۰ تا ۳۰ سالگی انجام شود که پوست در این مدت مستعد چین و چروک خواهد بود.

چه روش‌های جایگزینی برای بوتاکس وجود دارد؟

اگر می‌خواهید پوست شاداب و جوانی داشته باشید می‌توانید روش‌های طب سوزنی، رژیم غذایی استاندارد، ورزش‌های مناسب و ماسک‌ها را جایگزین بوتاکس کنید.

آیا بوتاکس ایمن است؟

اگر بوتاکس را در پیش پزشکان و متخصصان که دارای مجوز هستند انجام دهید هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. اما درصورتی‌که تزریق ژل توسط افراد غیرحرفه‌ای انجام شود می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

بوتاکس بهتر است یا فیلر؟

بوتاکس برای از بین بردن خطوط صورت که سطحی هستند مناسب است و کارایی زیادی روی خطوط عمیق صورت ندارند. اما فیلرها برای پر کردن خطوط عمیق صورت و حجیم کردن بخش‌های صورت بیشتر کاربرد دارد. بسته به هدف شما ممکن است فیلر یا بوتاکس مناسب باشد.

آیا در سن ۴۰ سالگی می‌توان بوتاکس انجام داد؟

انجام بوتاکس برای سنین ۲۰ تا ۵۰ سال معمولاً استفاده می‌شود و به طور کلی سن در تأثیر بوتاکس اهمیت چندانی نداشته و می‌توان در هر سنی این کار را انجام داد.

برای از بین بردن خطوط زیر چشم چه میزان بوتاکس لازم است؟

برای از بین بردن خطوط و چروک‌های زیر چشم ۱ تا ۲ واحد بوتاکس باید تزریق شود.

آیا تزریق زیاد بوتاکس خطر دارد؟

با توجه به اینکه در مواد بوتاکس مواد سمی نیز وجود دارد، تزریق زیاد آن باعث بروز مسمومیت و گاهی مرگ می‌شود به همین دلیل لازم است تا به مقدار لازم در بدن تزریق شود.

آیا تزریق ژل و بوتاکس در طولانی‌مدت خطر دارد؟

بله اگر به طور منظم، طولانی‌مدت و بدون وقفه استفاده شود، در نهایت عضله‌ها ضعیف می‌شوند.

مشاهده مطلببستن مطلب

۹ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *