7 اصل مهم انتخاب یک سالن زیبایی خوب

۷ اصل مهم انتخاب یک سالن زیبایی خوب

در میان انبوهی از سالن زیبایی و آرایشگاه‌هایی که در سراسر شهر وجود دارد، پیدا کردن یک سالن زیبایی خوب و عالی که خدمات باکیفیتی ارائه دهد، یک مهارت است. مهارتی که قصد داریم در این آموزش به شما یاد بدهیم تا از این به بعد به‌راحتی هر کجا که بودید، بتوانید یک آرایشگاه خوب و باکیفیت پیدا کنید و از خدمات عالی آن لذت ببرید. با ایران آموزشگاه همراه باشید.

برای انتخاب یک سالن زیبایی خوب معیارهای بسیاری وجود دارد. رعایت مسائل بهداشتی، برخورد حرفه‌ای کارکنان، مهارت آرایشگرها، کیفیت مواد و متریال مصرفی، محیط خوب و… . وقتی همۀ این معیارها را در سالن‌ها و آرایشگاه‌های درجه‌یک بررسی می‌کنیم، به ویژگی‌های یکسانی می‌رسیم که در اغلب آن‌ها مشاهده می‌شود.

بر همین اساس تلاش کردیم تا اساسی‌ترین و مهم‌ترین اصولی را بیان کنیم که یک سالن زیبایی عالی باید آن‌ها را رعایت کند.

چطور یک سالن آرایشی خوب پیدا کنیم؟

بزرگ و کوچک، زن و مرد، پیر و جوان، همه دوست دارند به آرایشگاهی بروند که از کیفیت کار آنجا مطمئن باشند. به همین دلیل اغلب آرایشگاه‌های خوب مشتریان ثابتی دارند. بسیاری از مشتری‌ها زمانی که از کیفیت کارهای یک سالن زیبایی راضی باشند، ترجیح می‌دهند به‌جای کشف سالن‌های جدید که ریسک خراب شدن کار را دارد به همان سالن آرایشی خوب همیشگی خود بروند و با خیال راحت خود را به دست آرایشگرشان بسپارند.

در یک شهر بزرگ مانند تهران هزاران هزار سالن زیبایی تأسیس شده است. پیدا کردن یک “سالن زیبایی در تهران” که از آنجا آسوده‌خاطر باشیم کار دشواری به نظر می‌رسد. در صفحه زیر تعدادی از بهترین آرایشگاه های خوب تهران را معرفی نمودیم.

مطلب مفید: سالن زیبایی در تهران

سالن خدمات کاشت ناخن در تهران

اما در ادامه می‌خواهیم از هفت اصل اساسی بگوییم که به کمک آن می‌توان فهمید چطور باید یک سالن آرایشی خوب پیدا کنیم تا بتوانیم مشتری دائمی آن شویم.

اصل یک: کیفیت و مهارت در آرایش با آرایشگر ماهر

اولین و مهم‌ترین اصل در انتخاب یک آرایشگاه خوب، خود آرایشگر است. یک آرایشگر ماهر می‌تواند با کم‌ترین امکانات بهترین کار را برای شما انجام بدهد. این حرف به این معنی نیست که آرایشگر باید بدون هیچ مواد و ابزاری معجزه کند. حتماً شما هم به‌خوبی از تأثیر مواد و ابزار باکیفیت و نتیجۀ استفاده از آن‌ها به‌خوبی باخبر هستید.

اما فرض کنید یک آرایشگاه با بهترین ابزار، مواد، کارمندان و… وجود دارد اما آرایشگر توانمندی و مهارت لازم را ندارد. نتیجه چیز خوبی خواهد بود؟ درست فکر می‌کنید؛ نه. بدون مهارت، بهترین ابزار هم کارایی نخواهند داشت.

به همین دلیل اگرچه ابزار و متریال باکیفیت بسیار مهم هستند اما این مهارت آرایشگر در استفاده از این ابزار است که بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می‌آورد.

به همین خاطر در انتخاب سالن زیبایی خوب، اولین اصل اساسی، انتخاب آرایشگر ماهر است.

اصل دو: رعایت نظافت و بهداشت محیط در سالن زیبایی

آرایشگاه‌ها مکان‌هایی هستند که ارتباط مستقیمی با پوست و موی ما دارند. پوست و مو از حساس‌ترین اندام‌های بدن هستند و حفاظت از آن‌ها بسیار مهم است. به همین دلیل رعایت بهداشت و نظافت محیط آرایشگاه‌ها اهمیت دوچندانی دارد.

بهتر است خود شما یک کیف مخصوص آرایشگاه داشته باشید که در آن چند وسیلۀ کاربردی مخصوص خودتان را همراهتان به آرایشگاه ببرید. برس، شانه، تعدادی گیره و امثال این ابزارها را می‌توانید به‌مرور تهیه کنید و هنگام مراجعه به آرایشگاه با خود ببرید.

اما اگر به هر دلیلی نتوانستید یا نخواستید هنگام مراجعه به آرایشگاه چیزی همراه خود ببرید، حتماً نحوۀ ضدعفونی کردن ابزار توسط آرایشگر توجه داشته کنید. شستشوی مداوم و ضدعفونی ابزارها و سطوح توسط کارکنان آرایشگاه، به حفظ سلامت مراجعه‌کننده‌ها کمک می‌کند.

تهویۀ مناسب هنگام استفاده از مواد شیمیایی و پاکیزگی محیط آرایشگاه هم از دیگر نکات مهمی هستند که لازم است به آن‌ها توجه شود.

اصل سه: مدیریت زمان و خوش قولی به مشتریان در سالن آرایشگری

گاهی پیش می‌آید که به دلایل گوناگون فرایند کار یک مشتری از زمان معمول بیشتر طول بکشد. گاهی این مسئله اجتناب‌ناپذیر و درک‌شدنی است؛ اما اگر این مسئله تبدیل به یک رویۀ شود باید در رفتن به آن آرایشگاه تجدیدنظر کرد.

خوش‌قول بودن و سروقت انجام دادن کارها از نکات مهمی است که در هر کاری اهمیت بسیاری دارد. معلم باشید یا آرایشگر، یک دانشجو باشید یا یک فروشندۀ لباس فرقی نمی‌کند؛ خوش‌قول بودن شما باعث می‌شود مردم، همکاران، مشتری‌ها و… به شما اعتماد کنند.

پیش‌تر گفتیم که یک آرایشگر ماهر به‌خوبی می‌تواند از حداقل امکانات هم نتایج قابل قبولی به دست آورد. همچنین آرایشگر ماهر به‌حسب تجربه‌ای که پیدا کرده است، به‌خوبی می‌تواند زمان خود و مشتری‌اش را مدیریت کند و سر وقت کار را تحویل دهد.

خوش‌قولی و مدیریت زمان درست آرایشگر، باعث می‌شود زمان شما بیهوده هدر نرود و به‌راحتی بتوانید برنامه‌ریزی کنید و پس از آرایشگاه به دیگر برنامه‌های خودتان برسید.

اصل چهار: استفاده از تجهیزات زیبایی مناسب و مدرن در سالن زیبایی

پیشرفت تکنولوژی به راحت‌تر شدن زندگی و بهبود کیفیت فعالیت‌ها منجر می‌شود. یک سالن زیبایی خوب هم از این ویژگی پیشرفت تکنولوژی برای بالاتر بردن کیفیت فعالیت‌های خود بهره می‌برد.

استفاده از تجهیزات زیبایی مناسب و مدرن باعث می‌شود تا کم‌ترین احتمال آسیب به مشتری و آرایشگر وارد شود. تجهیزات پیشرفته از به‌روزترین علوم و نتایج استفاده می‌کنند تا بیشترین بازده را در حفظ سلامت افراد داشته باشند.

به همین دلیل استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها در آرایشگاه خوب می‌تواند به بهبود خدمات و رضایت مشتری‌ها منجر شود. استفاده از تجهیزات مدرن برای تحت تأثیر قرار دادن مشتری‌ها یا کلاس کاری بالاتر نیست. تجهیزات متناسب با نیاز هر سالن زیبایی نشان از ارزشمند دانستن مشتری است.

پس هنگام مراجعه به سالن زیبایی بهتر است به این نکته هم توجه کنید که در کنار خدمات خوب، از چه ابزار و تجهیزاتی استفاده می‌کنند و چه میزان به فکر ارائۀ کم‌ضررترین خدمات به شما هستند.

اصل پنج: ارائه خدمات متنوع مراقبت و زیبایی در آرایشگاه

ممکن است با شنیدن اسم سالن زیبایی یا آرایشگاه، اغلب خدمات پیرایش مو و آرایش صورت به ذهن بیاید؛ اما این تصویر دیگر متناسب فضای سالن‌های زیبایی امروزی نیست. امروزه در اغلب آرایشگاه‌ها خدمات متنوعی ارائه می‌شود.

خدمات اصلاح و کوتاهی از پایه‌ای‌ترین خدمات آرایشگاهی هستند. این در حالی است که یک سالن زیبایی خوب تنها به ارائۀ خدمات ابتدایی نمی‌پردازد. نمونه‌های زیر ازجمله فعالیت‌هایی هستند که بهترین و موفق‌ترین آرایشگاه‌ها ارائه می‌کنند.

  • خدمات مربوط به ناخن؛ ازجمله کاشت و ترمیم، مانیکور، پدیکور و…
  • خدمات مربوط به مو؛ ازجمله براشینگ، شینیون، اکستنشن، کوتاهی و…
  • انواع خدمات رنگ مو
  • خدمات ترمیم و احیای مو
  • خدمات گریم و میکاپ
  • خدمات پوست و زیبایی؛ ازجمله ماساژ، انواع ماسک‌ها و…
  • خدمات تخصصی ابرو و مژه؛ ازجمله اصلاح، میکروبیلدینگ، کاشت مژه، لیفت و لمینت مژه و…
  • خدمات اصلاح و اپیلاسیون بدن و…
  • خدمات تتو
  • و…

هر سالن زیبایی متناسب نیاز و خواستۀ خود همه یا چند مورد از انواع خدمات نامبرده را ارائه می‌کند. به خاطر داشته باشید هر کدام از خدمات بالا یک تخصص جداگانه است. یک سالن زیبایی درجه‌یک می‌کوشد تا از بهترین متخصصان هر رشته کمک بگیرد تا بتواند بهترین و تخصصی‌ترین خدمات زیبایی و آرایشی را به شما ارائه کند.

اصل شش: داشتن فضای آرام، با دکوراسیون لوکس در سالن زیبایی

تاثیر دکوراسیون در درآمد سالن زیبایی مسئله‌ای نیست که بر کسی پوشیده باشد. همۀ ما مکانی زیبا و دل‌باز با دکوراسیونی آرامش‌بخش را دوست داریم. هر کدام از خدمات یک سالن زیبایی خوب بیش از یک ساعت طول می‌کشد. چه کسی دوست دارد زمانی در حدود یک ساعت یا حتی بیشتر را در یک محیط بسته و کم‌نور بدون هیچ طراوت و شادابی منتظر بماند؟

هرچه محیط یک آرایشگاه خوب محیطی شاداب، زیبا و آرامش‌بخش باشد، تأثیر بهتری بر مشتریان می‌گذارد. همین تأثیر مثبت بر مشتری‌ها باعث می‌شود تا مشتری یک سالن زیبایی را به دیگر سالن‌ها ترجیح بدهد. این مسئله بالطبع بر میزان درآمد سالن‌های زیبایی هم تأثیرگذار است.

اصل هفت: داشتن کادر منظم و خوش برخورد در یک آرایشگاه خوب

اولین اصل از هفت اصل مهم انتخاب یک آرایشگاه خوب را وجود آرایشگر ماهر و حرفه‌ای بیان کردیم. آخرین اصل هم وجود کادر مجرب و حرفه‌ای است. مشتری‌های یک سالن زیبایی تنها با آرایشگر، ابزار و مواد و محیط پیرامونی سروکار ندارد؛ بلکه به‌طور مستقیم با کارمندان یک سالن زیبایی هم در تعامل است.

به همین دلیل وجود کادر منظم و مجرب نقش مهمی در رضایت خاطر مشتری‌ها ایفا می‌کند. کارمندان حرفه‌ای و خوش‌برخورد به‌خوبی می‌توانند زمان انتظار مشتری‌ها را به بهترین نحو به زمانی خوش و دلپذیر تبدیل کنند به‌گونه‌ای که مشتری با حسی خوب منتشر ارائۀ خدمات بماند و در ایان کار با آرامش خاطر و خوشحالی از سالن خارج شود.

نتیجۀ این برخورد حرفه‌ای و زیبای کارکنان آرایشگاه، افزایش مشتری‌های یک آرایشگاه خوب، محبوبیت آن در میان مردم و درنهایت درآمدی مناسب و عالی برای کادر سالن زیبایی خواهد بود.

۷ اصل مهم انتخاب یک سالن زیبایی خوب

در این مطلب تلاش کردیم تا ۷ اصل مهم انتخاب یک سالن زیبایی خوب را برای شما بیان کنیم. اگرچه معیارهای انتخاب یک آرایشگاه می‌تواند بسیار بیشتر از این هفت اصل باشد؛ اما تلاش کردیم در خلاصه‌ترین و مفید شکل ممکن چکیده‌ای از تمام ویژگی‌های مؤثر در انتخاب یک سالن زیبایی خوب را برای شما گردآوری کنیم. امیدواریم خواندن این مطلب به شما کمک کند تا آرایشگاه مدنظرتان را به‌آسانی انتخاب کنید.

هرگونه نظر و پیشنهادی برای بهبود مطالب را می‌توانید در بخش نظرها برای ما بنویسید. مشتاقانه منتظر خواندن نظرات ارزشمند شما هستیم.

۳ دیدگاه

  • سلام وقتتون بخیر من واقعا ارزومه دیپلم ارایشگری و مدرکای لازم برای مجوز گرفتن و بیام اموزشگاه ***** خیلی دلم میخاد بتونم یه زن شاغل و موفق بشم ایشالله بتونم بااین وضعیت گرونی بتونم پس انداز کنم تا حداقل دیپلم ارایشگریمو بتونم بگیرم بعدها ایشالله مدرکای دیگمم بگیرم تا بتونم سر پای خودم وایستم خیلی عالیه ک همچین جایی هست ک باخیال راحت بیام پیشتون برای اموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *