روش های جذب مشتری برای سالن زیبایی و آرایشگاه

روش های جذب مشتری برای سالن زیبایی و آرایشگاه

آرایشگری یک کار مشتری‌محور است به همین دلیل جذب مشتری برای سالن زیبایی و آرایشگاه یک فعالیت همیشگی است. اگرچه بعد از سال‌ها شما مشتریان خاص و همیشگی خودتان را خواهید داشت اما داشتن مشتری‌های جدید، همیشه جذاب و چالش برانگیز است.

به همین دلیل تلاش کردیم در این مطلب، چکیدۀ بهترین و مؤثرترین روش‌های جذب مشتری را برای شما آماده کنیم تا با خواندن و دانستن آن‌‌ها به‌راحتی بتوانید مشتری پیدا کنید و آن‌ها را به مشتری‌های همیشگی خودتان تبدیل کنید.

مطالب مفید:

چطور برای سالن زیبایی خود مشتری پیدا کنیم؟

پیدا کردن مشتری، ارتباط گرفتن با آن‌ها و درنهایت تبدیل گروهی از مشتریان به مشتری دائمی کاری سخت و تخصصی است.

اما این سختی به معنای نشدنی بودن این کار نیست. قلق‌ها و تکنیک‌های جذب مشتری زیادی وجود دارد که می‌توانید با دانستنشان آن‌ها را به کار بگیرید تا مشتری‌های بسیاری را به سالن زیبایی خود جذب کنید.

بخشی از فرایند جذب مشتری به فعالیت خود سالن زیبایی بر می‌گردد. اینکه یک سالن از استانداردهای به‌روز آرایشی و سالن‌داری استفاده کند؛ از آرایشگرها و کارمندان ماهر و حرفه‌ای استفاده کند، کیفیت مواد و لوازم استفاده شده درجه‌یک باشد و مواردی از این دست، کارهایی هستند که برعهدۀ خود سالن زیبایی و مدیریت آن است.

اما بخش دیگری از روش‌های جذب مشتری سالن زیبایی، به شیوه‌های گوناگون تبلیغاتی بر می‌گردد. استفاده از شیوه‌های مختلف تبلیغات یک کار تخصصی است. اگرچه شیوه‌های تبلیغاتی را می‌توان فرا گرفت و در روند جذب مشتری برای سالن زیبایی استفاده کرد.

در ادامه به بررسی دقیق‌تر این دو روش جذب مشتری برای سالن زیبایی می‌پردازیم تا بهتر با آن‌ها آشنا شوید.

روش جذب مشتری توضیحات

جذب مشتری سالن زیبایی از طریق خود آرایشگاه

  • اصل یک: کیفیت و مهارت
  • اصل دو: رعایت نظافت و بهداشت محیط سالن
  • اصل سه: مدیریت زمان و خوش قولی در سالن
  • اصل چهار: استفاده از تجهیزات زیبایی مدرن در سالن
  • اصل پنج: ارائه خدمات متنوع در سالن
  • اصل شش: داشتن فضای شیک در سالن
  • اصل هفت: داشتن کادر منظم در سالن

جذب مشتری برای سالن زیبایی از طریق تبلیغات سالن زیبایی

روش اول: جذب مشتری برای سالن زیبایی از طریق خود آرایشگاه

اولین روش برای جذب مشتری از مسیر کاری خودتان گذر می‌کند. وقتی اولین مشتری وارد سالن زیبایی شما می‌شود چه چیزهایی می‌بیند؟ بله، کارکنان و محیط سالن زیبایی. این نخستین برداشت مشتری از آرایشگاه شما خواهد بود.

رفتار حرفه‌ای و دوستانۀ کارمندان و مدیر آرایشگاه، پوشش آراسته و زیبای آن‌ها، دکوراسیون و محیط پیرامونی زیبا، پذیرایی و فراهم کردنمحیطی انتظاری آرامش‌بخش و مسائلی از این دست باعث می‌شود مشتری در برخورد اول نظر خوبی نسبت به سالن زیبایی شما پیدا کند.

پس از این، آرایشگر نقش مهمی در جلب رضایت مشتری و جذب مشتری به سالن شما ایفا خواهد کرد. سعی کنید تا به‌خوبی مشتری خود را بشناسید و نیازهایش را برآورده کنید. هرچه بیشتر با مشتری همدلی کنید و به او احساس یک مشتری ارزشمند بدهید نتایج شگفت‌انگیزتری را مشاهده می‌کنید. هرچه شما برای مشتری ارزش و احترام بیشتریقائل شوید، میزان وفاداری مشتری به خودتان را افزایش داده‌اید.

در ادامه به اصول اساسی افزایش کیفیت آموزشگاه و جذب مشتری سالن زیبایی می‌پردازیم تا به‌راحتی بتوانید برای سالن زیبایی خود مشتری‌هایی عالی جذب کنید.

روش اول: ۷ اصل برای افزایش کیفیت آموزشگاه و جذب مشتری سالن زیبایی

فرقی ندارد شما در آغاز راه جذب مشتری خود هستید یا دیگر یک سالن زیبایی شناخته شده‌اید. این ” ۷ اصل برای افزایش درآمد سالن” را در هر حالتی می‌توانید به کار بگیرید و از نتایج آن بهترین استفاده را ببرید.

اصل یک: کیفیت و مهارت

شاید شما درآغاز تأسیس آرایشگاه خود نتوانید هزینۀ مشاورۀ طراح دکوراسیون و یک دکوراسیون خیره‌کننده را بپردازید. به همین دلیل بسیار مهم است که با کار باکیفیت و برخورد عالی با مشتری یک خاطرۀ لذت‌بخش و خوب از مراجعۀ آن‌ها برایشان بسازید.

کیفیت و مهارت شما و کارمندانتان همچنین باعث می‌شود تا مشتری‌ها از شما برای دیگران تعریف کنند. این مسئله یک بازاریابی ارگانیک برای شما خواهد بود که نتیجۀ مهارت و کیفیت بالای کاری شما است.

ادامۀ کیفیت و مهارت شما در زمانی که بین افراد زیادی شناخته شده‌اید هم به شما کمک می‌کند تا به‌عنوان یک برند معتبر و قوی سال‌های سال به فعالیت خودتان ادامه دهید.

اصل دو: رعایت نظافت و بهداشت محیط سالن

بر هیچ کس پوشیده نیست که تمیزی و رعایت بهداشت در سالن زیبایی اهمیت بالایی دارد. رعایت نکردن بهداشت و نظافت سالن یزبایی علاوه بر اینکه ممکن است یک گزارش نامطلوب برای شما به وجود بیاورد و وجهۀ شما را در میان مشتریانتان خراب کند، برای خود کارمندان و آرایشگرها نیز می‌تواند بیماری‌زا باشد.

تمیزی و بهداشت سالن زیبایی یعنی جایی که با پوست و موی حساس انسان سروکار دارد، شما را تبدیل به یک برند حرفه‌ای و معتبر می‌کند. این خوش‌نامی هم باعث جذب مشتری و افزایش درآمد آرایشگاه شما خواهد بود.

اصل سه: مدیریت زمان و خوش قولی در سالن

مدیریت زمان یکی از فاکتورهایی است که هم در صرفه‌جویی زمان خود آرایشگر مؤثر است و هم برای مشتری‌ها آرامش خاطر فراهم می‌کند.

زمانی که مشتری بداند شما برای وقت او ارزش قائل هستید و برای به‌موقع انجام دادن کار  او تمام تلاشتان را می‌کنید، نسبت به شما احترام ویژه‌ای قائل خواهد شد و احتمالاً برای کار بعدی‌اش هم نوبتی رزرو می‌کند.

همچنین خوش‌قولی شما می‌تواند نظر مخاطبان را هم به شما جمع جلب کند و آن‌ها را به مشتریان بالفعل و دائمی شما تبدیل کند.

اصل چهار: استفاده از تجهیزات زیبایی مدرن در سالن

استفاده از تجهیزات زیبایی مدرن در سالن زیبایی دو نکتۀ مهم در بر خواهد داشت. یکی اینکه به مشتری‌های خود نشان می‌دهید برای رفاه حال و انجام بهترین خدمات برای آن‌ها تلاش می‌کنید و از بهترین و به‌روزترین تجهیزات استفاده می‌کنید.

دومین مسئله در رابطه با خود شماست؛ استفاده از تجهیزات مدرن به شما کمک می‌کند با کم‌ترین آسیب و مشکل بتوانید بهترین کیفیت و مهارت خود را نشان دهید.

اصل پنج: ارائه خدمات متنوع در سالن

امروزه خدمات ارائه شده در سالن‌های زیبایی منحصر به رنگ و کوتاهی و شینیون نیستند؛ بلکه شامل طیف بزرگی از خدمات می‌شوند.

خدمات ناخن، ترمیم و احیای مو، پوست و زیبایی، خدمات تخصصی رنگ و مش، تتو، خدمات ابرو و… ازجمله فعالیت‌های تخصصی هستنند که هر کدام از آن‌ها مشتریان مخصوص خودشان را دارند. به همین خاطر با ارائۀ خدمات متنوع در سالن زیبایی خود می‌توانید مشتریان متنوعی را برای خودتان جذب کنید.

اصل شش: داشتن فضای شیک در سالن

فضای پیرامونی شما جایی است که مشتری در نگاه اول می‌بیند. به همین دلیل داشتن فضای شیک در سالن زیبایی، تأثیر مثبتی بر دیدگاه مشتری خواهد گذاشت. البته منشور ما از شیک بودن داشتن یک فضای شلوغ و پرطمطراق نیست؛ بلکه مهم‌ترین اصل در اینجا، داشتن فضایی است که به‌خوبی حس آرامش و زیبایی را به مشتری منتقل کند و او را به دوباره آمدن به سالن زیبایی شما ترغیب کند.

ممکن است شما سبک‌های مینیمال را به ماکسیمال ترجیح بدهید یا برعکس. برای اینکه بدانید از چه سبکی در سالن زیبایی خود استفاده کنید بهترین کار مشورت با یک طراح دکوراسیون است. اگر می‌توانید کار دکور سالن را هم به افراد متخصص بسپارید تا بهترین نتیجه را داشته باشید.

اصل هفت: داشتن کادر منظم در سالن

همۀ مشتری‌ها دوست دارند با آن‌ها با احترام برخورد شود و بهترین کیفیت کار را از شما ببینند. زیبایی شالن، تجهیزات مدرن و هرچیز دیگری زمانی تأثیرگذار است که شما بتوانید با کادری منظم و حرفه‌ای، به نیازهای مشتری خود پاسخ دهید.

شناخت نیازهای مشتری و برآورده کردن آن‌ها باعث می‌شود مشتری بخواهد دوباره به سالن زیبایی شما بیاید و حتی شما را به دیگران معرفی کند. پس بهتر است از داشتن کادر منظم در سالن غافل نشوید.

روش دوم: جذب مشتری برای سالن زیبایی از طریق تبلیغات سالن زیبایی

شبکه‌های اجتماعی و اینرتنت بستر مناسبی برای تبلیغات است. اگر در گذشته پخش تراکت یکی از راهکارهای تبلیغاتی بود که اثرگذاری زیادی هم نداشت، با گسترش تعاملات در فضای دیجیتال بهترین بشتر برای تبلیغات سوشال مدیا و سایت تخصصی شما خواهد بود.

در فضای اینترنت سایت شما مانند خانۀ شما است. در این سایت شما می‌توانید پذیرای طیف بزرگی از افراد باشید و با ارائۀ مطالب جذاب و نمونه کارهای خود، بسیاری از مخاطب‌ها را به مشتری‌های خود تبدیل کنید. برای مثال سایت “ایران آموزشگاه” یک سایت تخصصی در حوزۀ زیبایی است که به تولید محتوای تخصصی دراین حوزه مشغول است.

“بهترین سالن آرایشگری” هم نیاز به تبلیغات پیوسته و مرتب دارد. بهترین راه برای تبلیغات استفاده از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطبی مانند اینستاگرام است. می‌توانید با راه‌اندازی پیج تخصصی خود، مخاطبان بسیاری را جذب کنید و با معرفی خدمات و ارائۀ اطلاعات مناسب مشتری‌های بسیاری برای سالن زیبایی خود پیدا کنید.

شعار برای سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه

استفاده ا زیک شعار که مختص سالن زیبایی شماست، به‌خوبی شما را در ذهن مخاطب و مشتری‌هایتان ماندگار می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم از همین امروز به فکر یک شعار زیبا و ساده باشید که به‌خوبی شما و اهدافتان را به مخاطب معرفی کند.

استفاده از تخفیف خدمات سالن زیبایی

تخفیف یک راه عالی برای ترغیب مشتری‌ها به استفادۀ دوباره از خدمات سالن زیبایی شما است. تخفیف‌ها را می‌توانید برای مناسبت‌های مختلف، هنگام استفاده از پکیج‌های زیبایی، برای مشتری‌های دائمی و هر حالت دیگه‌ای قرار دهید.

استفاده از سیستم های جدید نوبت دهی آرایشگاه

سیستم‌های جدید نوبت‌دهی باعث می‌شود شما به‌خوبی بتوانید زمان مراجعه و فعالیت‌های مشتری‌هایتان را مدیریت کنید. استفاده از این سیستم‌ها همچنین مانع از به‌هم خوردن نوبت مشتری‌ها و سردرگمی و نارضایتی آن‌ها می‌شود.

استفاده از سیستم‌های منوبت‌دهی جدید و ایجاد نظم همچنین می‌تواند مشتری را به استفادۀ دوباره از خدمات سالن زیبایی شما ترغیب کند.

پرسش و پاسخ

چطور برای سالن زیبایی خود مشتری پیدا کنیم؟

بخشی از فرایند جذب مشتری به فعالیت خود سالن زیبایی بر می‌گردد. اینکه یک سالن از استانداردهای به‌روز آرایشی و سالن‌داری استفاده کندکه در مقاله توضیح دادیم.

 از آرایشگرها و کارمندان ماهر و حرفه‌ای استفاده کند، کیفیت مواد و لوازم استفاده شده درجه‌یک باشد و مواردی از این دست، کارهایی هستند که برعهدۀ خود سالن زیبایی و مدیریت آن است.

شبکه‌های اجتماعی و اینرتنت بستر مناسبی برای تبلیغات است. اگر در گذشته پخش تراکت یکی از راهکارهای تبلیغاتی بود که اثرگذاری زیادی هم نداشت، با گسترش تعاملات در فضای دیجیتال بهترین بشتر برای تبلیغات سوشال مدیا و سایت تخصصی شما خواهد بود.

۷ اصل برای افزایش کیفیت آموزشگاه و جذب مشتری سالن زیبایی چیست؟

کیفیت و مهارت، رعایت نظافت و بهداشت محیط سالن، مدیریت زمان و خوش قولی در سالن، استفاده از تجهیزات زیبایی مدرن در سالن، ارائه خدمات متنوع در سالن، داشتن فضای شیک در سالن، داشتن کادر منظم در سالن

بهترین روش برای تبلیغات سالن زیبایی چیست؟

ثبت موقعیت مکانی سالن در گوگل، داشتن یک سایت یا صفحه در فضای مجازی، مشارکت با سایر مشاغل محلی و ارائه تخفیفات در مناسبت‌های مختلف می‌تواند بهترین روش برای تبلیغات سالن شما باشد.

چه کارهایی به جذب مشتری پاکسازی پوست کمک می‌کند؟

انجام خدمات با کیفیت عالی، همکاری با سالن‌های بزرگ و پرمشتری، تبلیغات خلاقانه و تخفیفات در برخی خدمات می‌تواند به جذب مشتریان بیشتر کمک کند.

چگونه جذب مشتری برای میکروبیلدینگ داشته باشیم؟

انجام روش‌هایی چون عکس‌گرفتن از مشتریان و قرار دادن در صفحات مجازی و کاتالوگ سالن، هزینه برای تبلیغات در سایت‌ها و پیج‌های معتبر و معرفی از طریق دوستان، می‌تواند به جذب مشتری برای میکروبیلدینگ   کمک کند.

چگونه برای آرایشگاه خود مشتری جذب کنیم؟

در مطلب به طور کامل به این موضوع پرداخته شده است.

برای جذب مشتری تاتو چیکار کنیم؟

راه‌های مانند ارتقا برند، تمرکز روی سبک امضا، روزروهای آنلاین و صفحات مجازی به جذب مشتری برای تاتو کمک می‌کند.

مشتریان از آرایشگاه چه می‌خواهند؟

اولین و شاید مهم‌ترین چیزی که مشتریان می‌خواهند به سالن زیبایی برسند کیفیت است. وقتی مشتری پولی را که به‌سختی به دست آورده است را برای کارهای زیبایی خرج می‌کند، انتظار دارد این کار با نهایت دقت انجام شود.

چگونه همیشه مشتریان سالن زیبایی را راضی نگه داریم؟

برای انجام خدمات بهتر وقت بگذارید و به مشتریان خود مشاوره دهید؛ این کارها باعث احساس ارزشمندی در مشتریان شده و رضایت آنها را جلب می‌کند.

چگونه یک سالن زیبایی موفق داشته باشم؟

برای موفقیت در این کار افراد خبره و متعهد را استخدام کنید، ارتباط خوبی با مشتریان داشته باشید و در خدمات تخفیف در نظر بگیرید.

 

سخن آخر

امیدواریم از نکاتی که برای شما گردآوری کرده‌ایم نهایت استفاده را ببرید. هدف ما این است که به شما کمک کنیم برای گسترش و بهبود کار سالن زیبایی خودتان بهترین تصمیم‌ها را بگیرید و به درآمد دلخواهتان برسید.

برای آگاه کردن ما از نظرها و پیشنهادهایتان لطفاً در قسمت نظرات برای ما پیام بگذارید.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *