صفر تا ۱۰۰ مراحل کاشت ناخن فیبر یا گیاهی

صفر تا ۱۰۰ مراحل کاشت ناخن فیبر یا گیاهی + معرفی مراکز آموزش کاشت فیبر

کاشت ناخن فیبر یا گیاهی یکی از انواع کاشت است که در آموزش‌های کاشت ناخن نیز به آن پرداخته می‌شود. کاشت ناخن از جمله کارهای زیبایی برای ناخن‌ها است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.تنوع و زیبایی کاشت ناخن‌ها باعث شده تا محبوبیت بیشتری بین بانوان داشته باشد. کاشت ناخن‌ها علاوه بر زیبایی در دست‌ها، عیوبی مانند لک روی ناخن، شکستگی، شکل نامناسب و مواردی از این دست را می‌پوشاند.

کاشت ناخن‌ها دارای انواع مختلفی است که هر یک از آنها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. همان‌طور که بیان شد کاشت ناخن با فیبر یکی از آنها است و شکل طبیعی به ناخن‌ها می‌بخشد. در ادامه به بررسی مراحل، مزایا و معایب و آموزش این نوع کاشت خواهیم پرداخت. در ادامه با ایران آموزشگاه همراه باشید.

کاشت ناخن گیاهی یا فیبر به چه مدل کاشت ناخنی گفته می‌شود؟

کاشت ناخن فیبر یا گیاهی، با استفاده از فایبرگلاس انجام می‌شود. به طور کلی در کاشت‌ پودری یا ژله‌ای از پودر و ژل مخصوص برای کاشت استفاده می‌شود. در کاشت فیبری همان‌طور که از نام آن مشخص است، فیبرها روی صدف ناخن قرار می‌گیرند.

این نوع کاشت حساسیتی در ناخن و دست‌ها ایجاد نکرده و برای فرم دهی به ناخن‌های محکم‌، مناسب است. فیبرها یا فایبرگلاس‌ها روی ناخن‌ها قرار گرفته و در برخی موارد می‌توان کمی به طول آن اضافه کرد.

 ویژگی مهم این نوع کاشت، شکل طبیعی است که در دست‌ها ایجاد می‌کند. در دوره کاشت ناخن، این نوع کاشت با بهترین مواد و به‌صورت کامل آموزش داده می‌شود.

آموزش کاشت ناخن فیبر یا گیاهی در مراکز کاشت ناخن

آموزش کاشت ناخن امروزه توسط بسیاری از مراکز آموزش آرایشگری، ارائه می‌شود. این کلاس‌ها معمولاً به‌صورت فشرده و نیمه فشرده برگزار شده و متقاضیان زیادی در آن شرکت می‌کنند.

بازار کار خوب این رشته باعث شده تا بسیاری از بانوان برای درآمدزایی، آموزش‌های مربوط به آن را دیده و با دریافت مدرک در سالن‌های زیبایی مشغول به کار شوند.

شما نیز می‌توانید برای آموزش جامع کاشت ناخن به مراکز آموزشی مراجعه کنید. در مراکز ناخن تهران، انواع کاشت ناخن‌ها، نحوه کاشت، ابزارهای مختلف و سایر خدمات مربوط به ناخن آموزش داده می‌شود.

آموزشگاه‌های آرایشگری تهران، یکی از مراکز یادگیری کاشت ناخن است که هنرآموزان پس از اتمام دوره و شرکت در آزمون‌های تئوری و عملی می‌توانند مدرک آن را دریافت کنند. در مقاله مراکز ناخن تهران، لیست بهترین مراکزی که آموزش‌ها و خدمات کاشت ناخن با فیبر و انواع دیگر را آموزش و انجام می‌دهند، بیان شده است.

شما برای آموزش کاشت ناخن علاوه بر آموزشگاه‌های آرایشگری می‌توانید به سالن‌های زیبایی نیز مراجعه کنید. در مطلب آموزش در سالن زیبایی یا آموزشگاه آرایشگری ویژگی و تفاوت‌های این آموزش‌ها بیان شده است.

مزایا و معایب کاشت ناخن فیبر نسبت به باقی روش‌ها

هر یک از انواع روش‌های کاشت ناخن، ویژگی‌هایی دارد که سبب تمایز آن با دیگر روش‌ها شده است. کاشت ناخن گیاهی به‌عنوان یکی از روش‌ها کاشت ناخن، مزایا و معایبی دارد که شما چه برای کاشت یا آموزش باید درمورد آن بدانید.

در واقع اگر قرار است به‌عنوان یک ناخن کار حرفه‌ای کار کنید، بسیار مهم است که درمورد کاشت‌های ناخن اطلاع داشته باشید تا بتوانید از آنها برای مشتریان خود استفاده کنید. به همین دلیل در ادامه این بخش مزایا و معایب کاشت ناخن فیبر نسبت به باقی روش‌ها بیان شده است.

مزایای کاشت ناخن با فیبر نسبت به باقی روش‌ها

  • برخلاف کاشت پودری و ژله‌ای، کاشت فیبری ظاهر طبیعی در دست‌ها ایجاد می‌کند.
  • این نوع کاشت مانند سایر کاشت‌ها با چسبندگی بالا به صدف ناخن وصل نمی‌شود و همین باعث ریموو آسان آن شده است.
  • در این نوع کاشت از فایبرگلاس استفاده شده و روی کراتین ناخن سوهان کشیده نمی‌شود که آسیبی به ناخن‌ها وارد نمی‌کند.
  • کاشت فایبرگلاس بسیار نازک و ظریف است و برای افرادی که قصد دارند، کاشت سبکی داشته باشند مناسب است.
  • به هنگام کاشت فایبرگلاس گرد و غباری ایجاد نشده که این ویژگی برای افرادی که حساسیت دارند، مناسب است.

معایب کاشت ناخن با فیبر نسبت به باقی روش‌ها

  • کاشت گیاهی نسبت به سایر کاشت‌ها دوام و استحکام بالایی ندارد و طی مدت کوتاهی از ناخن جدا می‌شود.
  • درصورتی‌که کاشت فایبرگلاس به‌صورت مداوم در معرض آب و رطوبت قرار بگیرد، ممکن است فایبرگلاس‌ها رطوبت را به خود جذب کرده و باعث آسیب به ناخن‌ها شود.
  • این نوع برای افرادی که ناخن‌های شکننده و ضعیفی دارند مناسب نیست.
  • کاشت با فیبر زمان زیادی صرف می‌کند و برای مشتریان حوصله سر بر است.
  • کاشت فیبر نسبت به سایر روش‌ها گران‌تر است.
  • نمی‌توان در خانه این نوع کاشت را انجام داد و لازم است تا حتماً توسط ناخن کاران انجام شود.

ابزار مورد استفاده برای کاشت ناخن فیبر یا گیاهی

استفاده از ابزار مناسب برای کاشت ناخن با فیبر سبب بهترشدن نتیجه می‌شود. در واقع کاشت ناخن نیاز مهارت بالایی داشته و ابزارهای آن کمک می‌کنند تا کاشت به بهترین صورت انجام شود. ابزار مورد استفاده برای کاشت ناخن فیبر یا گیاهی شامل موارد زیر است:

  • رشته‌های فیبری
  • کلیپس یا پینچر ناخن
  • سیلک ناخن
  • عقب زن ناخن
  • قلم کاشت ناخن
  • بیس کات
  • تاپ ژل
  • تاپ کات
  • پرایمر مخصوص کاشت پودر یا ژل
  • چسب کاشت ناخن

مراحل آموزش کاشت ناخن فیبر یا گیاهی

کاشت ناخن با فیبر یا گیاهی مانند سایر کاشت‌های ناخن چندین مرحله دارد. انجام اصولی کاشت باعث می‌شود تا کاشت دوام بیشتری داشته و به ناخن‌ها آسیبی نزند. مراحل آموزش کاشت ناخن فیبر یا گیاهی در این قسمت به‌صورت کامل بیان شده است.

مرحله اول: زیرسازی

پیش از قرارگیری فیبرها روی ناخن باید زیرسازی و مانیکور انجام شود. ابتدا کوتیکول‌های مرده پوست توسط عقب زن به کنار رفته و سپس صدف ناخن سوهان کشی می‌شود. کوتیکول‌ها پوست مرده اطراف ناخن هستند که برای کاشت باید از بین روند تا مواد کاشت به صدف بچسبد.

مرحله دوم: مواد گذاری

در این مرحله باید ضدقارچ و پرایمر روی سطح ناخن قرار بگیرند. ضدقارچ‌ها از بروز عفونت ناخن پس از کاشت جلوگیری می‌کنند؛ بنابراین لازم است تا سطح ناخن کاملاً به ضدقارچ آغشته شود. سپس پرایمر پودری یا ژله‌ای روی ناخن قرار می‌گیرد.

مرحله سوم: قرار دادن فیبر

در این مرحله ابتدا لازم است تا تاپ شاین پس از پرایمر روی ناخن کشیده شود. فیبرها نیز باید متناسب با اندازه ناخن چیده شده و پس از کشیدن تاپ شاین روی سطح ناخن قرار گیرد. با استفاده از عقب زن چوبی یا سیلیکونی می‌توان فیبرها را فیکس کرد.

 درصورتی‌که بین فیبرها فاصله باشد می‌توان دوباره از پرایمر استفاده کرده و در آن قسمت فیبر قرار داد. سپس دست در دستگاه یووی گذاشته می‌شود تا مواد خشک شوند.

مرحله چهارم: مواد گذاری مجدد و فرم دهی

پس از خشک‌شدن مواد با استفاده از قلم مواد کاشت روی فیبرها کشیده می‌شود. در این مرحله باید دقت داشت که با کشیدن قلم روی فیبرها به آنها فشاری وارد نشود.

 مواد گذاری از ریشه به بالا انجام شده و پس از خشک‌شدن با استفاده از کلیپس حالت قوس در آن ایجاد کرد. پس از خشک‌شدن مواد، با استفاده از سوهان برقی دورگیری و فرم دهی انجام می‌شود.

تفاوت کاشت ناخن فیبر و سیلک

فیبر و سیلک دو ماده برای کاشت ناخن هستند و  از ابریشم ساخته شده‌اند. یکی از تفاوت‌های این دو نوع کاشت در شکل ظاهری آنها است. در واقع فیبرها به‌صورت رشته‌ای هستند اما سیلک حالت پارچه‌ای دارد.

از نظر استحکام نیز، فیبرها مقاوم‌تر هستند. نکته مثبتی که برای هر دو نوع کاشت وجود دارد، آسیب کم آنها به سطح ناخن است. در این نوع کاشت‌ها، سوهان برای هموار کردن صدف ناخن مورد استفاده نشده و به صدف آسیب نمی‌زند.

آموزش ریموو کردن کاشت با فایبرگلاس

ریموو ناخن‌ها یکی از خدماتی است که سالن‌های کاشت ارائه می‌دهند. به دلایل متعددی ممکن است افراد قصد ریموو کردن کاشت ناخن خود را داشته باشند. برای ریموو کردن کاشت ناخن با فایبرگلاس به استون، نیپر، سوهان برقی و بافل نیاز است. مراحل ریموو کردن کاشت ناخن با فیبر باید به‌صورت زیر عمل کرد:

  1. در صورت وجود دیزاین روی ناخن، با استفاده از سوهان برقی یا نیپر، برداشته شود.
  2. روی ناخن به‌منظور از بین بردن مواد کاشت سوهان برقی کشیده شود.
  3. روی ناخن تکه‌های پنبه قرار گرفته و سپس استون روی آن ریخته شود.
  4. ناخن‌ها در فویل پیچیده و حدود ۱۰ دقیقه در این حالت بماند.
  5. با استفاده از بافل چوبی پنبه را برداشته شود

هزینه کاشت ناخن فیبر یا گیاهی چقدر است؟

هزینه کاشت ناخن فیبر یا گیاهی به بسته به فیبری که مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت است. علاوه بر این، مهارت ناخن کارها، کیفیت مواد مورد استفاده، محل سالن و خدماتی که برای کاشت انجام می‌شود، بر قیمت کاشت فیبر یا گیاهی اثرگذار است. در جدول زیر جزئیات هزینه کاشت با فایبرگلاس آمده است.

خدمات کاشت ناخن با فیبر هزینه خدمات کاشت ناخن با فیبر
کاشت فیبر ۴۰۰ هزار تومان
مانیکور ۱۵۰ هزار تومان
ترمیم کاشت با فیبر ۲۰۰ هزار تومان
لاک ژل روی کاشت ۹۰ هزار تومان
ریموو کاشت ۱۰۰ هزار تومان

پرسش و پاسخ

کاشت ناخن با فیبر برای چه افرادی مناسب است؟

این نوع کاشت برای کسانی که می‌خواهند ظاهر طبیعی‌تری در ناخن‌های داشته باشند مناسب است. همچنین افرادی که رشد ناخن‌های آنها درون گوشت است، این روش می‌تواند انتخاب بهتری برای آنها باشد.

فیبر کاشت ناخن چند نوع است؟

فیبرها به دو صورت رشته رشته و بهم پیوسته در بازار موجود است که برای انواع ناخن از دو نوع آن می‌توان استفاده کرد.

تفاوت سیلک ناخن با فیبر ناخن چیست؟

سیلک به‌صورت پارچه‌ای بوده؛ اما فیبرها حالت رشته‌ای دارند. از نظر استحکام نیز معمولاً فیبرها مستحکم‌تر هستند.

دوام کاشت فیبر ناخن چقدر است؟

این نوع کاشت نسبت به کاشت‌های دیگر دوام کمتری داشته و پس از دو هفته جدا می‌شود.

کاشت ناخن با فیبر برای ناخن‌هایی آسیب‌دیده مناسب است؟

این نوع کاشت را می‌توان برای ناخن‌های آسیب‌دیده استفاده کرد؛ زیرا حالت طبیعی‌تری به آنها بخشیده و عوارض کمتری برای آنها دارد.

کاشت فیبر یا کاشت ناخن اکریلیک بهتر است؟

کاشت فیبر حالت طبیعی داشته و برای رشد ناخن‌ها مناسب‌تر است. این در حالی است که استحکام کاشت اکریلیک بیشتر است.

آیا می‌توان با کاشت ناخن فیبر در استخر شنا کنم؟

از آنجایی که استخرها حاوی سطوح بالایی از کلر هستند، مواد شیمیایی موجود در آب ممکن است باعث ایجاد اختلال در چسبندگی چسب ناخن شما شده و دوام آنها را کاهش می‌دهد. این باعث می‌شود که کاشت ناخن سریع‌تر کنده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *