همه چیز در مورد بیگ بلو باتن

پلتفرم بیگ بلو باتن یک پلتفرم اپن سورس جهت تشکیل کلاس های آنلاین می باشد. این پلتفرم چندین سال در حال توسعه می باشد و هر ساله ورژن جدید آن توسط سایت بیگ بلو باتن ارائه می شود.

سایت اصلی بیگ بلو باتن

بیگ بلو باتن یک برنامه اپن سورس می باشد که متعلق به کشور خاصی نمی باشد و ممکن است هر برنامه نویسی در هر کشوری یک بخش از آن را توسعه داده باشد. وب سایت اصلی آن به آدرس bigbluebutton.org می باشد که بسته های نصبی داخل این سایت هستند. در نتیجه در ایران سایت اصلی وجود ندارد و تمام وب سایت هایی که بیگ بلو ارائه می دهند این برنامه را در سرور های خود نصب کرده و پشتیبانی می کنند.

بیگ بلو باتن در مَدیار

یکی از وب سایت های معروفی که بیگ بلو باتن ارائه می دهد و البته پلتفرم های آموزش آنلاین دیگر مانند اسکای روم و ادوبی کانکت هم ارائه می دهد سایت مَدیار می باشد. این وب سایت یک سامانه مدیریت یادگیری بومی می باشد (lms) که دارای امکانات متنوعی است و یکی از این امکانات برگزاری کلاس های آنلاین می باشد. همچنین دارای امکانات دیگری می باشد مانند آزمون آنلاین ، کارنامه ، حضور غیاب آنلاین و …

مزایای بیگ بلو باتن

از مزایای نرم افزار بیگ بلو باتن قابلیت ورود از طریق مرورگر می باشد که در هر نو گوشی و لپتاپ و رایانه ای و حتی در تبلت ها قابل استفاده می باشد.

از دیگر محاسن بیگ بلو باتن اپن سورس بودن این نرم افزار می باشد. سایت بیگ بلو باتن سورس اصلی و قابل نصب برنامه بیگ بلو را جهت دانلود قرار داده است. شما به راحتی می توانید منابع آن را از سایت اصلی دانلود کنید ولی نصب آن در سرور بسیار پیچیده و سخت می باشد و حتما نیاز به متخصص شبکه می باشد.

معایب بیگ بلو باتن

اما از معایب آن می توان به این موضوع اشاره کرد که نصب بیگ بلو باتن روی گوشی موبایل

از دیگر معایب این پلتفرم می توان به مصرف بالای منابع سرور اشاره کرد. مصرف RAM و CPU مخصوصا CPU بالاست و هزینه ی سرور گران تمام می شود.

محیط تدریس بیگ بلو باتن
محیط تدریس بیگ بلو باتن

وسایل مورد نیاز جهت برگزاری کلاس در بیگ بلو باتن

برای شرکت در کلاس آنلاین ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که چگونه می توان در آموزش مجازی شرکت کرد و چه امکاناتی لازم می باشد که در زیر به آن اشاره شده است:

  • کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا گوشی موبایل
  • اینترنت با سرعت مطلوب و بدون قطعی
  • بروزرسانی مرورگر کروم یا فایرفاکس
  • هدست یا اسپیکر و میکروفون به منظور صحبت کردن در کلاس با تدریس کننده

امکانات کلاس آنلاین بیگ بلو باتن

همانطور که میدانید در حال حاضر پلتفرم های زیادی به منظور برگزاری کلاس آنلاین و برگزاری مجازی کلاس ها موجود می باشد. شاید برای شما این پرسش مطرح شود که چرا باید از کلاس آنلاین بیگ بلو باتن استفاده نمود و این نوع کلاس آنلاین چه امکاناتی را در اختیار مدرس و شرکت کننده قرار می دهد. تعدادی از مزایای کلاس مجازی بیگ بلو باتن عبارتند از:

  1. در بخش کاربران در کلاس آنلاین، معلم می تواند اسامی افرادی که در کلاس وارد می شوند را ملاحظه کند و به این ترتیب از حضور و غیبت دانش آموزان مطلع می گردد.
  2. در بخش پیام ها مدرس و شرکت کنندگان می توانند پیام متنی وارد نمایند.
  3. امکان آپلود کردن فایل در کلاس وجود دارد و مدرس می تواند بر اساس فایل تدریس خود را انجام دهد.
  4. توانایی فعال کردن دوربین و میکروفون برای شرکت کنندگان
  5. امکان فعال کردن ۸ دوربین به صورت همزمان (لازم به ذکر است سرعت اینترنت باید مطلوب باشد در غیر این صورت با مشکل قطع و وصل شدن در کلاس مواجه می شوید)
  6. برخورداری از تخته وایت برد در کلاس و تدریس بر روی آن
  7. امکان گروه بندی دانش آموز تا ۸ گروه و مشخص کردن مدت زمان موردنیاز برای گروه بندی و تعامل شرکت کنندگان در گروه های خودشان با یکدیگر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *