آموزش آرایشگری در سالن زیبایی یا آموزشگاه آرایشگری

آموزش آرایشگری در سالن زیبایی یا آرایشگاه بهتر است یا آموزشگاه آرایشگری؟

آموزش آرایشگری در سالن بهتر است یا آموزشگاه آرایشگری؟ یکی از سوالاتی که شاید تابحال به ذهنتان نرسیده است!!

آموزش آرایشگری می‌تواند به‌صورت ۱- خودآموز، ۲- آموزش در سالن آرایشگری و ۳- آموزش از طریق آموزشگاه آرایشگری انجام شود.

هنرجویان با آموزش آرایشگری و شرکت در آزمون فنی و حرفه‌ای، مدرک آرایشگری را اخذ می‌کنند. این مدرک معتبر بوده و قابلیت استفاده در سطح بین‌المللی را دارد.

حال باید پرسید که کدام یک از روش‌های آموزشی مناسب‌تر است؟ در پاسخ باید گفت که هر یک از این روش‌ها ویژگی‌هایی دارند که لازم است هنرجویان از آن اطلاع داشته باشند. در ادامه به بررسی هر یک از ویژگی این آموزش‌ها خواهیم پرداخت.

آموزش آرایشگری در سالن یا آرایشگاه!؟؟

یادگیری آرایش در آموزشگاه آرایشگری بهتره یا سالن زیبایی؟

هنرجویان پیش از آزمون لازم است تا با اصول و نکات آرایشی آشنا شوند. در واقع با توجه به اینکه تکنیک‌های آرایشی مختلفی وجود دارد، یادگیری باید به‌صورت گام به گام و همراه با ذکر جزئیات مهم باشد. این آموزش‌ها شامل رنگ مو، آرایش عروس، کراتینه مو، کاشت مژه، شینیون مو، کاشت ناخن، اصلاح ابرو، کوتاهی مو و مواردی از این قبیل می‌شود. برای آموزش می‌توان از سه روش استفاده کرد که این روش‌ها به‌صورت کلی شامل موارد زیر است:

  • آموزش آرایشگری به‌صورت خودآموز
  • آموزش آرایشگری در سالن زیبایی یا آرایشگاه
  • آموزش آرایشگری در آموزشگاه آرایشگری

آموزش آرایشگری به‌صورت خودآموز

همان‌طور که از نام آن هم مشخص است، در این نوع آموزش، هنرجویان بدون شرکت در دوره‌ها و بدون حضور اساتید، اقدام به یادگیری آرایش می‌کنند. آنها می‌توانند از کلیپ‌های رایگانی که در اینترنت موجود است، استفاده نمایند. البته یادگیری آرایشگری به‌صورت خودآموز، بهتر است که در کنار شرکت در آموزشگاه‌ها یا سالن‌های آرایشی انجام شود. این روش خودآموز معمولاً برای افرادی مناسب است که پیش‌زمینه‌ای از تکنیک‌های آرایشی داشته باشند.

مطالب مفید: دوره آموزش خودآرایی

 

آموزش آرایشگری در سالن زیبایی یا آرایشگاه

سالن‌های زیبایی یکی دیگر از گزینه‌ها برای یادگیری آرایشگری است. در سالن‌های زیبایی، خدمات آرایشی مختلف از جمله کاشت ناخن، کوتاهی مو، میکاپ، شینیون انجام می‌شود. برای آموزش در این سالن‌ها باید دقت کرد که مدرک‌های لازم از جمله مجوزهای آرایشگری از اتحادیه و پروانه کسب، اخذ کرده باشند. در صورت عدم وجود مجوزها، با بروز مشکل، امکان شکایت وجود ندارد.

مطالب مفید:

لیست ۱۰ بهترین سالن زیبایی تهران

لیست ۱۰ بهترین مرکز خدمات ناخن تهران

 

آموزش آرایشگری در آموزشگاه آرایشگری

حوزه فعالیت آموزشگاه‌های آرایشگری، مشابه با سالن‌های آرایشی است. در آموزشگاه‌های آرایشگری اصول و تکنیک‌های آرایشی در لاین‌های مختلف، آموزش داده می‌شود. این آموزش‌ها زیر نظر اساتید مجربی صورت می‌گیرد که دارای مدارک معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور هستند. مزیت مهمی که آموزشگاه‌های آرایشی دارند، ارائه نکات آرایشی از پایه است که این می‌تواند به یادگیری سریع‌تر هنرجویان کمک کند.

مطالب مفید: لیست بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه

مطالب مفید: لیست بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه

 

هزینه و قیمت آموزش آرایشگری چقدر است؟

هزینه و قیمت آموزش آرایشگری در هر یک از این موارد چقدر است؟

هزینه یادگیری آرایشگری یکی از دغدغه‌های هنرجویان است. هزینه کلاس‌ها هر ساله با توجه به عواملی از جمله، نوع دوره، تعداد شرکت‌کنندگان، مدت‌زمان آموزش، شهر و منطقه تغییر می‌کنند. به عنوان مثال، هزینه دوره‌های آموزشی در آموزشگاه‌های شهر تهران معمولاً بیشتر از سایر شهرها است. در زیر به‌صورت کلی هزینه هر یک از روش‌های آموزشی بیان شده است.

نوع دوره آموزشی هزینه دوره
آموزش آرایشگری به‌صورت خودآموز هزینه‌ای ندارد مگر در صورت خرید پکیج آموزشی
آموزش آرایشگری در سالن زیبایی یا آرایشگاه ۱ تا ۲ میلیون
آموزش آرایشگری در آموزشگاه آرایشگری ۲ تا ۸ میلیون

مدرک کدام روش آموزش معتبرتر است؟

هنرجویان پس از آموزش‌ها می‌توانند در آزمون‌های آرایشگری شرکت کنند. مدرک آرایشگری، صرف نظر از اینکه آموزش با کدام یک از روش‌ها، یعنی آموزش آرایشگری به‌صورت خودآموز، آموزش آرایشگری در سالن زیبایی یا آرایشگاه و آموزش آرایشگری در آموزشگاه آرایشگری باشد، از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ارائه می‌شود. برای کسب این مدرک لازم است تا ابتدا در آزمون‌های عملی و تئوری شرکت و نمره قابل قبول را اخذ کرد.

زمان یادگیری و دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری در کدام روش سریع‌تر است؟

زمان یادگیری و دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری در کدام روش سریع‌تر است؟

زمان یادگیری و قبولی در آزمون آرایشگری بسته به توانایی‌های هنرجویان متفاوت است. به‌صورت کلی، زمان یادگیری در دوره‌های آموزشی در آموزشگاه‌های آرایشگری سریع‌تر از روش‌های دیگر است. در این دوره‌ها صفر تا صد نکات آرایشگری، توسط اساتید حرفه‌ای، آموزش داده می‌شود. به همین دلیل هنرجویان می‌توانند تسلط بیشتری بر آموزش‌ها داشته و در آزمون نمره بالایی را اخذ کنند.

پرسش و پاسخ

آموزش آرایش در چند روش انجام میشود؟

در ۳ روش ۱- خودآموز ۲- آموزش در سالن آرایشگری ۳- آموزش از طریق آموزشگاه آرایشگری انجام میشود.

آموزش آرایش در کدام روش بهتر است؟

آموزش آرایش در هر ۳ روش ویژگی های خود را دارد که بهتر است مطلب را مطالعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *