سلف استادی آیلتس در موفقیت آزمون

سلف استادی آیلتس در موفقیت آزمون تأثیرگذار است؟

سلف استادی آیلتس، یکی از روش‌های یادگیری زبان است. در این روش فرد به‌صورت خود خوان و بدون شرکت در کلاس به یادگیری زبان می‌پردازد.

در واقع آموزش زبان در هر جایی به جز کلاس‌های آموزشی، جزو سلف استادی محسوب می‌شود. اما خودآموزی آیلتس تا چه اندازه بر موفقیت داوطلبان تأثیر می‌گذارد؟

نکته حائز اهمیت این است که برای کسب نتیجه بهتر در یادگیری آیلتس لازم است تا سلف استادی را در کنار کلاس‌های آموزشی گذراند؛ این باعث می‌شود تا سرعت پیشرفت در آیلتس بیشتر شود.

افرادی می‌توانند صرفاً به خودآموز آیلتس روی بیاورند که در این زمینه تخصص بالایی داشته باشند و با این کار تنها روی مباحث مرور ‌کنند؛ در غیر این صورت لازم است تا یادگیری ابتدا از طریق کلاس‌ها و در کنار آن به‌صورت سلف استادی باشد.

جدول منابع سلف استادی

منابع بصری منابع صوتی
کلیپ‌های آموزشی فایل‌های صوتی
کتاب‌ها پادکست

برای آیلتس خودآموز می‌توان از منابع قدرتمندی که در این راستا وجود دارد، استفاده نمود. فایل‌های صوتی، کلیپ‌های آموزشی، کتاب‌ها، پادکست و … از جمله این منابع هستند. English File،Top Notch، Headway و Solutions برخی از کتاب‌های مفید برای آیلتس سلف استادی هستند.

بعدا مطالعه کن

مزایا و معایب سلف استادی آیلتس

مزایا و معایب سلف استادی آیلتس

داشتن یک برنامه عالی برای رسیدن به نتیجه مورد نظر در آیلتس بسیار اهمیت دارد. به عبارت بهتر، متقاضیان برای اینکه در آزمون آیلتس موفق شوند، باید یک برنامه سازماندهی شده داشته باشند.

سلف استادی آیلتس یکی از گزینه‌ها برای یادگیری زبان است. برای پاسخ به این سؤال لازم است تا به بررسی مزایا و معایب خودآموز آیلتس بپردازیم.

مزایای سلف استادی آیلتس

مزایای سلف استادی آیلتس

 یکی از مزیت‌های این روش راحتی آن است. به عبارت بهتر در این روش نیاز نیست که سر ساعت خاصی برای آموزش در کلاس حاضر شد و می‌توان در هر جا و ساعتی به مطالعه زبان پرداخت. این باعث صرفه‌جویی در زمان داوطلبان خواهد شد.

مزیت دومی که می‌توان برای سلف استادی آیلتس بیان کرد، صرفه‌جویی در هزینه‌هایی است که بابت کلاس صرف می‌شود. در واقع خرید کتاب‌های آموزشی و تستی می‌تواند نسبت به کلاس‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.

معایب سلف استادی آیلتس

معایب سلف استادی آیلتس

در کنار همه مزایایی که شرح داده شد، معایبی نیز برای آیلتس سلف استادی وجود دارد که داوطلبان لازم است از آن اطلاع داشته باشند.

یکی از این معایب، عدم بازخورد است. به عبارت بهتر زبان‌آموزان در این روش نمی‌توانند متوجه شوند که کدام مهارت را بهتر آموخته و در کدام مهارت دچار اشکال هستند.

بخش Writing برای بسیاری از زبان‌آموزان، مشکل است. اکثر داوطلبان آزمون آیلتس از این بخش نمره بالایی کسب نمی‌کنند.

برای آموزش بیشتر و تسلط بر این بخش، لازم است تا بین زبان‌آموز و مدرس آیلتس تعامل صورت گیرد و این چالش سبب بهبود بخش نوشتاری خواهد شد.

یکی دیگر از مشکلاتی که در سلف استادی آیلتس وجود دارد، حل نشدن برخی از مشکلات آموزشی است.

در واقع طی مطالعه خودآموزی ممکن است مسائل و مشکلاتی به وجود بیاید که زبان‌آموز نتواند پاسخ مناسبی برای آن بیابد. در این مواقع، وجود یک مدرس آیلتس می‌تواند راهگشا باشد.

چرا خودآموز آیلتس برای دانشجویان دشوار است؟

چرا خودآموز آیلتس برای دانشجویان دشوار است؟

یکی از راه‌های موفقیت در آزمون آیلتس، خودآموزی است. با خودآموز آیلتس می‌توان به تقویت سطح زبان پرداخته و دستیابی به نمرات بالا را تضمین کرد. اما در این مسیر همواره چالش‌هایی وجود دارد.

شرکت در کلاس‌ها آیلتس سبب آشنایی با فرمت کلی آزمون، بخش‌ها و سؤالات آن شده و یک نقشه کلی در اختیار زبان‌آموزان قرار دهد. همچنین استراتژی‌های لازم برای پاسخ به سؤالات و شناسایی ضعف و قوت‌ها از دیگر مواردی است که در کلاس‌ها مشخص می‌شود.

 اکثر آموزشگاه‌های معتبر، آزمون‌های آزمایشی آیلتس را برگزار کرده و زبان‌آموزان با شرکت در آنها می‌توانند خود را آماده‌تر کنند.

یکی از مشکلات اساسی که برای بسیاری از داوطلبان آیلتس وجود دارد، عدم انگیزه کافی برای یادگیری است. برخی دیگر از این موانع خودآموزی آیلتس شامل موارد زیر است:

  • غرق‌شدن در طیف وسیعی از منابع و سردرگمی برای شروع مطالعه
  • عدم شناسایی نقاط ضعف و قوت و بهبود آنها برای دستیابی به نتایج بهتر
  • انجام تست‌های تمرینی زیاد به‌جای تمرکز بر توسعه مهارت‌ها

دشواری گرفتن آیلتس ۹ در ایران

نمره آیلتس مشخص می‌کند که داوطلب در زبان انگلیسی چقدر مهارت دارد. شرایط اخذ ویزای بسیاری از کشورها، دستیابی به حد نصاب نمره آیلتس است و هر چه این نمره بیشتر باشد، شانس اخذ ویزا نیز افزایش خواهد یافت.

بیشتر دانشگاه‌های مطرح دنیا مانند هاروارد، کمبریج نمره آیلتس ۷ را شرط پذیرش دانشجویان خارجی قرار داده‌اند.

دستیابی به آیلتس ۹ در ایران کار سختی است که بسیاری از افراد ممکن است از پس آن بر نیایند اما کار محالی هم نیست.

زبان‌آموزانی که مطالعات مستمر داشته و زیر نظر اساتید مجرب آموزش می‌بینند می‌توانند به نمرات بالایی در آیلتس دست یابند و مسیر موفقیت خود را هموار کنند.

آیا سلف استادی به‌تنهایی برای موفقیت در آزمون آیلتس کافی است؟

سلف استادی تنها یکی از روش‌های یادگیری آیلتس است و روش‌های زیاد دیگری هم وجود دارد؛ اما اینکه شما می‌خواهید برای موفقیت در این آزمون از چه روشی استفاده کنید به عوامل زیادی بستگی دارد که ما در زیر به دو مورد از مهم‌ترین‌ها اشاره می‌کنیم.

تعیین سطح دانش زبان

 اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که چقدر در زبان انگلیسی مهارت دارید؟ برای جواب به این سؤال باید در یک آزمون تعیین سطح شرکت کنید تا دقیق بدانید در چه سطحی هستید. حالا چرا تعیین مهارت و سطح برای سلف استادی مهم است؟ شما تا زمانی که دانش قابل قبولی در یک موضوع نداشته باشید نمی‌توانید آن را به کسی منتقل کنید. حالا فرض کنید می‌خواهید به خودتان آموزش دهید، پس باید مهارت و دانش لازم را داشته باشید.

انتخاب یک منبع قوی

بعد از تعیین سطح باید ببینید که آیا منابع شما می‌تواند پاسخگوی خوبی برای سلف استادی باشد. برای این کار خوب بگردید، از اینترنت، دوستان، اساتید و… سؤال بپرسید و از تجربه آنها استفاده کنید. جامع‌ترین و جدیدترین و بهترین منبع برای مطالعه‌تان انتخاب کنید. بعد از اینکه به یک نتیجه کلی رسیدید دو الی سه منبع خوب تهیه کنید. ما از همین‌جا به شما توصیه می‌کنیم که سرتان را از منابع جورواجور شلوغ نکنید.

برای سلف استادی آیلتس چگونه برنامه‌ریزی کنم؟

داشتن یک برنامه راه مسیر را برای شما هموارتر می‌کند. برای این آزمون سرنوشت‌ساز شما نیاز به یک برنامه جامع و دقیق دارید که به شما کمک کند تا در مدت زمان کوتاه یک نتیجه عالی بگیرید. اگر می‌خواهید برنامه‌ریزی کنید باید به چند نکته زیر توجه داشته باشید.

  • اهداف واقعیتان را در نظر بگیرید.
  • رؤیایی فکر نکنید.
  • شرایط زمانی و مکانی‌تان را در نظر بگیرید.
  • برای کارهایی که می‌خواهید انجام دهید اولویت‌بندی کنید.
  • برای انجام دادن برنامه‌ها به آنها پایبند باشید.
  • وقت‌های استراحت را در برنامه خود قرار دهید.
  • در نظر بگیرید که ممکن است اتلاف وقت در حین مطالعه داشته باشید.

پرسش و پاسخ

سلف استادی آیلتس چیست؟

روش خود خوان آیلتس و بدون شرکت در کلاس است.

چرا خودآموز آیلتس برای دانشجویان دشوار است؟

میزان زیاد منابع – عدم شناسایی نقاط ضعف و قوت – انجام تست زیاد بجای تمرکز روی مهارت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *