تست صدا

تست صدا | کجا تست صدا برای خوانندگی و گویندگی و مجریگری بگیریم؟

مراکز معتبر تست صدا

داشتن صدای خوب، یک مقوله ژنتیکی و ذاتی است که برخی از افراد از این نعمت بهره‌مند هستند. اکثر این افراد با شناختن صدای دلنشین خود، به‌مرور زمان به کارهای هنری مربوط‌به صدا مانند دوبلوری، گویندگی و خوانندگی علاقه‌مند می‌شوند. اما متاسفانه خیلی از آن‌ها با راه‌های پیشرفت و دستیابی‌به این عرصه‌ها به‌خوبی آشنایی ندارند. این درحالی است که مراکز معتبر تست صدا، عرصه را برای کشف استعداد این عزیزان فراهم کرده و سالانه افراد مستعد زیادی را برای رسیدن‌به حرفه موردعلاقه خود در زمینه صدا، مشاوره و هدایت می‌کنند. درصورتی‌که صدای خوبی دارید، تمرین و مراقبت‌های موردنیاز برای حفظ زیبایی، قدرت و دلنشینی صدای خود را فراموش نکنید و برای تست صدا با مراکز معتبر در این زمینه مشورت کنید.

تست صدا برای گویندگی

تست گویندگی

در صورتی که جزو آن دسته از افرادی هستید که به‌طور ذاتی صدای خوبی دارید و یا به گویندگی علاقه‌مند هستید، می‌توانید برای تست صدا و گویندگی در مراکز معتبر تست صدا اقدام کنید. اکثر فراخوان‌ها به‌گونه‌ای است که ابتدا باید نمونه‌ای از صدای خود را با خواندن متن مشخص‌شده ارسال کرده و پس از بررسی و تائید برای تست گویندگی حضوری، آماده شوید. توجه داشته باشید که فایل نمونه ارسالی فاقد هرگونه افکت و ویرایش باشد.

توصیه می‌شود برای تقویت صدا و پیشرفت در کار گویندگی برخی نکات تمرینی را به‌طور مستمر انجام دهید. برخی از مهم‌ترین این نکات عبارت است از:

  • تمرین تقویت حنجره: با تمرین صحیح برای تقویت حنجره، قدرت و توانایی آن را بالا می‌برید. به این شکل بعد از اجرای هر برنامه با گرفتگی و خستگی صدا مواجه نخواهید شد.
  • تمرین تنفس صحیح: افزایش کیفیت صدا با نحوه صحیح تنفس رابطه مستقیم دارد. این کار همچنین بر دلنشینی و زیبایی صدای شما نیز می‌افزاید.
  • تمرین تقویت صدا: برخی از تمرین‌های موثر برای قوی‌کردن صدا وجود دارد که بر موفقیت شما در گویندگی تاثیر می‌گذارد. توصیه می‌شود با این تمرین‌ها آشنا شده و آن‌ها را به‌خوبی رعایت کنید.
  • تمرین حجم‌سازی صدا: صدای حجم‌دار، درواقع صدایی است که بر فضای خود به‌طور کامل احاطه دارد. این نوع صدا از هرطرف به‌گونه‌ای یکنواخت، پرقدرت و مستقیم شنیده می‌شود. این صدا فاقد هرگونه گرفتگی است. تمرینات زیادی برای پرحجم کردن صدا وجود دارد که برای حرفه گویندگی و موفقیت در تست صدا بهتر است آن‌ها را به‌طور دقیق دنبال کنید.
تست صدا برای خوانندگی

تست صدا برای خوانندگی

اگر صدای خوب و پراحساسی دارید و ریتم را به‌خوبی می‌شناسید، درواقع فاکتورهای مهم برای تست خوانندگی را دارید. البته این بدان معنی نیست که شما به تقویت و تربیت صدای خود نیازی ندارید. بلکه برای موفقیت در خوانندگی باید برخی تمرینات و مراقبت‌ها را به‌طور مداوم و مستمر انجام دهید، ازجمله:

  • تمرین برای تسلط ‌برروی آکوردهای صوتی
  • عدم اجبار به خواندن نت‌های بالا
  • مصرف نوشیدنی‌های ولرم
  • تمرین تنفس عمیق و صحیح
  • تمرین برای شناخت زمان مناسب نفس‌گیری هنگام خواندن
  • تسلط کامل برروی گام‌های مختلف صدای خود
  • داشتن تمرین و خواندن زیاد

تمام این موارد به آمادگی شما برای تست صدا و تست خوانندگی کمک می‌کند. درصورت تائید صدای شما برای خوانندگی، مراحل و تمرینات حرفه‌ای‌تری چون صداسازی، سلفژ و آواز را پیش‌رو خواهید داشت. مراکز معتبر تست صدا در این مسیر به موفقیت شما کمک خواهند کرد.

تست صدا برای دوبلوری و صداپیشگی

تست دوبلوری و صداپیشگی

دوبله درواقع حرفه‌ای هنری است که در آن صدا و مکالمات به تصاویر از قبل ضبط‌شده، اضافه می‌شود. دلایل زیادی برای این‌کار وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • کیفیت پایین صدای فیلم
  • عدم ضبط صدا در پروسه فیلم‌برداری
  • برگرداندن زبان فیلم
  • صداگذاری روی فیلم‌های کارتونی، انیمیشن و…

درصورتی‌که به کار دوبله علاقه دارید می‌توانید با تست صدا برای دوبلوری و صداپیشگی، وارد این حرفه جذاب و شگفت‌انگیز شوید. البته باید توجه داشته باشید که برای دوبلور شدن، در اولین قدم باید صدای خوبی داشته باشید. در حرفه دوبله صدای خوب را از دو دیدگاه بررسی می‌کنند.

  • دیدگاه فیزیکی: که فاکتورهایی چون بسامد، سرعت، دامنه و طول موج صدا تعیین‌کننده هستند.
  • دیدگاه هنری: که حجم و رسایی صدا، رنگ و حس صدا، وسعت و گستردگی صدا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

ممکن است بسیاری از این ویژگی‌ها به‌طور ذاتی در شما وجود داشته باشد که با تمرین صحیح و تقویت آن، می‌توانید به یکی از دوبلورهای موفق تبدیل شوید. به همین خاطر با اقدام برای تست صدا، توانمندی‌ها و خصوصیات ذاتی صدای شما ارزیابی شده و اقدامات بعدی برای آموزش و حرفه‌ای شدن در این حوزه به شما ارائه می‌شود.

تست صدا برای مجریگری و رادیو

تست مجری‌گری یا رادیو

اجرا در رادیو و تلویزیون جزو آن دسته از شغل‌هایی است که اکثر افراد علاقه نسبی به آن دارند. اما در این میان، بسیاری از افراد علاقه شدیدی به مجری‌گری و گویندگی در رادیو و تلویزیون دارند. درصورتی‌که جزو علاقه‌مندان به این حرفه هستید می‌توانید برای تست مجری‌گری یا رادیو اقدام کنید. اما قبل از اقدام برای تست صدا و تست اجرا بهتر است به ارزیابی ویژگی‌ها و شرایط مهم در جذب افراد در این حرفه بپردازید. درصورتی‌که واجد همه یا چند مورد از این موارد هستید حتما برای تست اجرا در تلویزیون و رادیو اقدام کنید.

  • توانایی بالا در بیان صحیح کلمات و جملات به‌صورت پشت‌سرهم
  • اطمینان از سلامت و صحت عملکرد اندام‌های مختلف صدا و گفتار
  • چهره مناسب، نگاه نافذ و زبان بدن موثر
  • هوش حسی و عمومی بالا
  • توانایی بالا در بداهه‌گویی و مدیریت محتوا به شکل موثر
  • دایره وسیع واژگان و توانایی در سرعت انتقال مطالب

اطلاعات عمومی بالا

تست صدای کودکان

تست صدا کودکان

برای تست صدا کودکان و آمادگی آن‌ها برای گویندگی و خواندن، فاکتورهای مختلفی وجود دارد. درصورتی‌که کودکان از درک کافی برای جهت‌دادن به صدا و انجام برنامه‌های تمرینی صدا برخوردار باشند، می‌توان برای سرمایه‌گذاری روی صدای آن‌ها اقدام کرد. البته باید توجه داشت که داشتن استعداد و صدای خوب نیز در این مسیر، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا اگر کودک صرفا به‌دلیل اصرار خانواده برای تست صدا اقدام کند، و خودش آمادگی و علاقه کافی برای این کار را نداشته باشد، به‌زودی باعث دلسردی و دلزدگی او خواهد شد.

برای درک و ارزیابی میزان آمادگی کودک فاکتورهایی وجود دارد که بهتر است قبل از اقدام برای تست صدا کودکان، آن‌ها را موردتوجه قرار دهید:

  • کودک علاقه‌ای به خواندن و گویندگی دارد؟ درصورتی‌که کودک شما از شنیدن موسیقی لذت می‌برد و یا همراه با برنامه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی می‌خواند و دیالوگ‌ها را تکرار می‌کند، نشانه خوبی برای علاقه و آمادگی او محسوب می‌شود.
  • کودک توانایی تمرکز برروی یک کار را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه دارد؟ درصورتی‌که پاسخ شما مثبت است، کودک آمادگی تست صدا و تمرکز برروی برنامه‌های تمرینی پیش‌رو را خواهد داشت. بنابراین میزان و کیفیت تمرکز او برروی کارها را به‌خوبی بررسی کنید.
  • کودک توانایی مقابله و مدیریت موانع گفتاری را دارد؟ درصورتی‌که کودک شما دارای برخی اختلالات گفتاری است، ممکن است برای تست صدا کودکان و یا خوانندگی دچار استرس شده و ناامید شود. این درحالی است که با مدیریت این موضوع، می‌توان به روند گفتاری کودک کمک کرد.
  • کودک شما برای انجام فعالیت اجتماعی و جمعی آمادگی دارد؟ بسیار مهم است که کودک از نوعی بلوغ جمعی و اجتماعی برخوردار باشد، چراکه ممکن است نیاز باشد با برخی افراد دیگر برای گویندگی و خوانندگی سروکار داشته باشد.

تمام این موارد می‌تواند در موفقیت تست صدا کودکان موثر باشد. بنابراین توصیه می‌شود که به این نکات در شناخت روحیات و میزان آمادگی کودک خود توجه داشته باشید. از کودک خود بخواهید روزانه به تمرین و تکرار دیالوگ‌های کارتون‌های موردعلاقه‌اش و یا خواندن متن‌های تمرینی بپردازد تا برای تست صدا به‌طور کامل آمادگی داشته و با این فضا آشنا شود.

تست صدای رایگان

تست گویندگی رایگان

بسیاری از مراکز معتبر تست صدا برای افرادی که به گویندگی و صداپیشگی علاقه دارند، تست گویندگی رایگان درنظر می‌گیرند. دراین نوع تست گویندگی، ابتدا فراخوانی ارائه می‌شود و افراد علاقه‌مند در آن شرکت می‌کنند. به این‌صورت بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید از شرایط پیش‌آمده برای ارزیابی و بررسی صدای خود استفاده کنید. در این تست صدا، توانایی‌های شما، ویژگی‌های آوایی و بیانی صدای شما ارزیابی و بررسی شده و درصورت تائید می‌توانید به کار گویندگی ادامه دهید. دوبله کتاب‌های صوتی، گویندگی تیزر نریشن، اجرای صحنه و… ازجمله کارهایی است که بعد از قبولی در تست گویندگی رایگان، می‌توانید انجام دهید. درصورت پرورش توانایی‌های خود در زمینه صدا، می‌توانید از این فرصت‌های بی‌نظیر در استعدادیابی استفاده کنید.

متن تست گویندگی

متن تست گویندگی

خواندن حرفه‌ای و تاثیرگذار یک متن، به فردی نیاز دارد که علاوه‌بر داشتن صدای خوب، گیرا و دلنشین، برروی زبان متن و تکنیک‌های مختلف گویندگی تسلط کامل داشته باشد. به خاطر داشته باشید که برای خواندن متن تست گویندگی باید این موارد را به‌خوبی رعایت کنید:

  • توجه‌به کنترل مناسب تنفس خود در حین خواندن متن
  • توجه‌به رعایت اصول و تکیه‌های متن
  • ایجاد و حفظ لحن مناسب نسبت‌به موضوع و محتوای متن
  • داشتن دانش کافی در ادای صحیح کلمات

باید توجه داشته باشید که متن تست گویندگی برای کدام جامعه و مخاطب تهیه شده است. به‌عنوان مثال نوع گفتار و لحن شما برای گروه سنی کودک متفاوت‌از صدا و لحن شما برای مخاطب بزرگسال است. همچنین لحن جدی، شوخی، رسمی و عامیانه و… نسبت‌به نوع متن متفاوت خواهد بود.

تست خوانندگی رایگان

تست خوانندگی رایگان فرصت خوبی برای افرادی است که استعدادی در خوانندگی دارند؛ اما به دلیل عدم داشتن هزینه‌ها از این رشته دوری می‌کنند. در بسیاری از مراکز معتبر تست خوانندگی رایگان انجام می‌شود و افرادی که مستعد و دارای استعداد هستند برای ادامه کار انتخاب می‌شوند.

نکات مهم برای تست صدا

تست صدا برای کشف استعدادهای جدید در بین متقاضیان زیادی است که برای گویندگی، خوانندگی، مجریگری و… شرکت می‌کنند؛ بنابراین رقابت بین آنها زیاد است و برای موفقیت باید نسبت به آنها امتیازات بیشتری داشته باشید. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا اشتباهات خود را به حداقل رسانده و در این راه موفق شوید.

کنترل استرس و اضطراب

استرس و اضطراب می‌تواند تأثیر زیادی بر صدای شما داشته باشد؛ بنابراین تا حد امکان وقت گذاشته و استرس خود را کنترل کنید. شما می‌توانید قبل از تست صدا کمی راه رفته از هر فکری یا افرادی که شما را مضطرب می‌کند دور شوید.

نفس‌گیری و کنترل صدا

یک گوینده یا خواننده باید نفس خوبی برای پیوسته حرف زدن یا خواندن داشته باشد. برای نفس‌گیری ابتدا یک نفس عمیق بکشید و سپس طی سه تا چهار مرحله آن را خارج کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا حدوداً ۴۰ ثانیه صدای خود را کامل کنترل کنید.

تقویت حنجره

شما برای یک صدای خوب باید حنجره خوبی داشته باشید. داشتن حنجره خوب علاوه بر اینکه یک استعداد ذاتی است، تا حد زیادی به تمرین نیز نیاز دارد؛ بنابراین لازم است تا قبل از تست صدا، تمرین لازم برای تقویت حنجره نیز داشته باشید.

توجه به متن

برای تست صدا لازم است تا به متن توجه داشته و احساسات خود را بر این اساس کنترل کنید. حس گرفتن در گویندگی و خوانندگی باعث می‌شود تا مخاطبان نیز بتوانند با شما همراه شده و لذت بیشتری ببرند.

رژیم غذایی سالم

شما پیش از تست صدا باید رژیم غذایی سالمی داشته باشید. خوردن غذاهای چرب، سرد، ترشیجات و ادویه‌جات باعث ضعیف شدن تارهای حنجره می‌شود. بهتر است پیش از تست صدا ژله، غذاهای آب‌پز، فرنی و تخم شربتی بخورید.

معرفی مراکز تست صدا

معرفی مراکز معتبر تست صدا

_

به‌طورکلی هدف از برگزاری تست صدا، کشف استعدادهای نهفته و درخشان و کمک‌به رشد و پیشرفت آن‌ها است. بسیاری از افراد خوش‌صدا که به کار گویندگی، دوبله، اجرا و خوانندگی علاقه دارند، برای رسیدن‌به آرزو و خواسته‌های خود نیازبه راهنمایی درست و هدفمند دارند. این درحالی است که بسیاری از مراکز معتبر تست صدا مانند ایران آموزشگاه با داشتن تجربه زیاد در تست صدا، به مشاوره، حمایت و جهت‌دهی افراد مستعد در این زمینه‌ها می‌پردازد. درصورتی‌که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه صدا هستید، باید بدانید که این آشنایی، شروع یک مسیر هیجان‎انگیز است که به تلاش، تمرین و صبر زیادی از طرف شما نیاز دارد.

برای تست صدا در هر زمینه میتوانید وارد یکی از مطالب زیر شده و از مراکز معرفی شده یکی را انتخاب نمایید. مشخصات و واتساپ + تلفن و سایت مراکز گذاشته شده که میتوانید به هر کدام از مراکز بصورت مستقیم پیام ارسال نمایید.

برترین مراکز آموزش موسیقی

برترین مراکز آموزش سینمایی

برترین مراکز آموزش گویندگی و فن بیان

پرسش و پاسخ

تست صدا برای چه کاری است؟

تست صدا برای تعیین سطح و قابلیت های صدای شما است.

بعد از تست صدا مشغول به کار میشویم؟

خیر، تست صدا فقط یک تعیین سطح و یک آزمون برای آگاهی از قابلیت های صدایی شما است.

من صدای خوبی دارم باید چکار کنم؟

همانطور که در مطلب گقته شد میتوانید برای گرفتن تست صدای خود به یکی از مراکز معرفی شده مراجعه کنید.

هزینه تست صدا چقدر است؟

در اکثر مواقع رایگان است.

rahnamaye bazigari iranamozeshgah

از کجا بازیگری رو شروع کنم؟

rahnamaye bazigari iranamozeshgah

چطور تست بازیگری بدم؟

rahnamaye bazigari iranamozeshgah

کلاس بازیگری کودک کجا برم؟

rahnamaye bazigari iranamozeshgah

کلاس نویسندگی کجا برم؟

۹ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *