روش کاشت ناخن

انواع روش های کاشت ناخن؛ بهترین روش برای زیباسازی ناخن‌ها چیست؟

در این مطلب از سایت ایران آموزشگاه سعی داریم تا انواع روش های کاشت ناخن را به شما معرفی کنیم و بهترین روش کاشت ناخن را نیز معرفی نماییم. برای اطلاع از دوره آموزش کاشت ناخن و بهترین آموزشگاه های کاشت ناخن میتوانید وارد مطلب زیر شوید.

روش کاشت ناخن پرکاربرد

ناخن‌هایی همیشه زیبا با کاشت ناخن

زیبایی ناخن‌ها به اندازه سایر قسمت‌های بدن برای خانم‌ها اهمیت دارد، در گذشته تنها روش برای زیباسازی ناخن‌ لاک‌ها بودند، لاک زدن تنها رنگ ناخن را عوض می‌کرد و تاثیری در ظاهر ناخن‌های بدفرم نداشت. این‌روزها اما روش‌های جدید و کاربردی‌تری برای زیباسازی ناخن‌ها استفاده می‌شود که کاشت ناخن یکی از آن‌هاست. با استفاده از انواع روش‌های کاشت ناخن می‌توان بدون مشکلات و دردسرهای لاک زدن رنگ و فرم ظاهری ناخن‌ها را تغییر داد.

انواع روش‌های کاشت ناخن طول عمر بالاتری نسبت به سایر روش‌های زیباسازی ناخن‌ها دارند و آسیبی که به ناخن وارد می‌کنند، کمتر از سایر روش‌ها است. همچنین این روش‌ها تنوع طرح‌ها و مدل‌های زیادی دارند که هر فرد بسته به سلیقه خود می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

دلایل انجام کاشت ناخن را می‌دانید؟

کاشت ناخن این‌روزها به عنوان بهترین روش برای زیباسازی ناخن‌ها استفاده می‌شود و متقاضیان زیادی دارد. دلایل زیادی برای انتخاب این روش توسط افراد وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها موارد زیر هستند:

  • ماندگاری انواع روش‌های کاشت ناخن بیشتر از سایر روش‌های زیباسازی ناخن‌ها مثل لاک و… است.
  • تنواع کاشت ناخن بسیار زیاد است و برای هر سلیقه‌ای مدل مناسب وجود دارد
  • کاشت ناخن حتی برای افرادی که ناخن‌های بدفرم دارند هم مناسب است و شکل ظاهری ناخن‌های آن‌ها را تغییر می‌دهد
  • با انجام کاشت ناخن یک لایه محافظ روی سطح ناخن ایجاد می‌شود که از آسیب به ناخن اصلی جلوگیری می‌کند
  • برای زیباسازی ناخن پا، کاشت ناخن از تمام روش‌ها نتیجه بخش‌تر است

انواع روش های کاشت ناخن

انواع روش های کاشت ناخن

کاشت ناخن در واقع اضافه کردن یک لایه از مواد یا ناخن‌های مصنوعی روی ناخن طبیعی دست است که تمام تغییرات زیباسازی ناخن مانند استفاده از لاک، سوهان کشیدن ناخن، استفاده از نگین ناخن و… روی این مواد انجام می‌شود. کاشت ناخن به روش‌های مختلفی انجام می‌شود.

انتخاب یک روش از میان انواع روش‌های کاشت ناخن به وضعیت اولیه ناخن‌ها و سلیقه افراد بستگی دارد، روش‌های زیر رایج‌ترین روش‌ها برای انجام کاشت ناخن هستند:

  1. کاشت ناخن قالبی
  2. کاشت ناخن پودری
  3. کاشت ناخن با ژل
  4. کاشت ناخن ژله‌ای
  5. کاشت ناخن میکس
  6. کاشت ناخن هایلایت یا بیبی بومر
  7. کاشت ناخن کاور

در هر کدام از انواع روش‌های کاشت ناخن ابزار و موادی که برای کاشت استفاده می‌شوند و همچنین ظاهر نهایی ناخن، متفاوت است.

 کاشت ناخن قالبی یا دوئال

۱- روش کاشت ناخن قالبی یا کاشت دوئال

یکی از انواع روش‌های کاشت ناخن، کاشت ناخن قالبی است. همان‌طور که از اسم این روش مشخص است، برای انجام آن از یک قالب استفاده می‌شود. ابتدا مواد کاشت ناخن روی یک قالب ناخن مصنوعی مناسب با سایز ناخن قرار می‌گیرد، سپس قالب روی ناخن گذاشته می‌شود. بعد از خشک شدن مواد، قالب مصنوعی جدا شده و طراحی ناخن انجام می‌شود. مواد کاشته شده، قبل از قرار گرفتن روی ناخن فرم می‌گیرند، بنابراین نیازی به سوهان و… برای فرم‌دهی آن‌ها نیست. با این‌حال ناخن‌ها قالبی طول عمر پایین‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارند.

این افراد نباید از روش قالبی استفاده کنند

روش قالبی فرم زیبایی به ناخن‌ها می‌دهد اما به شرطی که شکل اولیه ناخن‌ها هم مناسب باشد. افرادی که هر ناخن آن‌ها یک شکل و اندازه دارند، از این روش نتیجه نمی‌گیرند و حتی در صورت قالب زدن هم هر ناخن آن‌ها شکل متفاوتی خواهند داشت.

این روش همچنین از انواع روش‌های کاشت ناخن است که مناسب افراد با انگشتان ظریف نیست. در این روش لایه مواد کاشته شده ضخامت زیادی دارند و مواد بیشتری در آن‌ استفاده می‌شود، به همین دلیل به مرور باعث تغییر شکل استخوان‌های ظریف می‌شوند.

کاشت ناخن پودری

۲- روش کاشت ناخن پودری / Acrylic Nail Extension

از دیگر انواع روش‌های کاشت ناخن، می‌توان به روش پودری اشاره کرد که به عنوان یکی از بهترین روش‌های امروزی این کار هم شناخته می‌شود. در این روش زیبایی ناخن‌ها بیشتر از سایر روش‌هاست، همچنین مقاومت و ماندگاری کاشت ناخن پودری از دیگر انواع روش‌های کاشت ناخن بیشتر است.

البته روش کاشت ناخن پودری نیاز به دقت زیادی هم دارد، مراحل این روش نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است بنابراین تنها باید توسط افرادی انجام شود که صبر و حوصله کافی برای تمرکز طولانی مدت را داشته باشند.

ابزار لازم برای کاشت ناخن پودری

کاشت ناخن پودری از انواع روش کاشت ناخن است که ابزار زیادی برای اجرای آن استفاده می‌شود. به غیر از ناخن مصنوعی که تقریبا در همه روش‌ها برای پایه اصلی استفاده می‌شود، در کاشت ناخن پودری این ابزارها مورد نیاز هستند:

  • پودر مخصوص کاشت ناخن و جاپودری
  • لیکوئید یا مایع کاشت ناخن، به همراه پمپ آن
  • پرایمر
  • لاک
  • ضد قارچ
  • قلم کاشت ناخن به صورت پودری
  • چسب
  • تیپ
  • ناخن‌گیر، سوهان، نیپر و سایر ابزار تغییر فرم ناخن

گزینه‌های مناسب برای انجام این روش

این روش از انواع روش‌های کاشت ناخن است که تقریبا برای تمام افراد مناسب می‌باشد، باتوجه به شیوه انجام کاشت ناخن پودری حتی افرادی که ناخن‌های یک شکل و اندازه ندارند هم با استفاده از این روش در آخر ناخن‌هایی زیبا خواهند داشت. باتوجه به اینکه حتی ترمیم این روش هم طولانی‌تر از سایر روش‌هاست بهتر است توسط افرادی که صبر و دقت کافی برای انجام این روش را دارند، انجام شود. این روش همچنین مناسب افرادی است که قصد طراحی شبیه به هم ناخن‌های دست و پا را دارند.

مراحل کاشت ناخن با ژل

۳- کاشت ناخن با ژل / Gel Nail Extension

کاشت ناخن با ژل، یکی از پر طرفدار ترین و زیباترین روش های انواع کاشت ناخن است.

در این روش از یک مدل ژل استفاده میشود. ماده ژل کامپوزیت بعنوان پوشش ژلی ناخن یا ژلیش ناخن روی ناخن را میگیرد و زیبایی و دوام عالی دارد.

از مقدمات و لوازم و موارد کاشت ناخن ژلیش باید به ژل ناخن، لیکوئید ناخن، قلموی مخصوص، دستگاه UV اشاره کرد که برای سفت شدن ژل استفاده میشود.

مطلب مرتبط: آموزش صفر تا صد کاشت ناخن با ژل

 

کاشت ناخن ژله‌ای

۴- روش کاشت ناخن ژله‌ای

کاشت ناخن ژله‌ای از انواع روش‌های کاشت ناخن است که حتی در منزل هم قابل انجام است. در این روش ابتدا یک لایه ضدقارچ روی ناخن‌ها زده می‌شود، سپس لایه ژل را روی آن‌ها قرار داده و دست در دستگاهی مخصوص به نام یووی قرار می‌گیرد. اشعه uv به خشک شدن مواد ژله‌ای و سخت شدن آن مثل ناخن‌ها کمک می‌کند.

مزایا و معایب این روش کاشت ناخن

کاشت ناخن ژله‌ای همچنین از انواع روش‌های کاشت ناخن است که در آن کمترین آسیب به ناخن‌ها وارد می‌شود. رشد ناخن در زیر لایه ژله‌ای به شکل طبیعی انجام می‌شود و به راحتی می‌توان به بهداشت ناخن‌ها رسیدگی کرد. به علاوه مواد کاشت ژله‌ای مزه بدی دارد که این ویژگی به افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند، برای ترک این کار کمک می‌کند. احتمال حساسیت با استفاده از مواد این روش کمتر است و به دلیل سادگی این روش، زیباسازی ناخن با آن سریع‌تر انجام می‌شود.

روش کاشت ناخن میکس

۵- روش کاشت ناخن میکس

همان‌طور که از اسم این نوع کاشت ناخن مشخص است برای انجام آن دو نوع از انواع روش‌های کاشت ناخن ترکیب می‌شوند. کاشت ناخن میکس از انواع روش کاشت ناخن محکم و زیبا است که هزینه آن کمی بیشتر از روش‌های دیگر است اما مقاومت و ماندگاری بالاتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

برای کاشت ناخن میکس از کاشت پودری و ژله‌ای استفاده می‌شود. در مرحله اول کاشت با یک لایه پودری انجام می‌شود و بعد از خشک شدن آن، یک لایه از مواد ژل روی ناخن قرار می‌گیرد. مزیت مهم کاشت ناخن میکس، ضخیم نشدن آن است.

نکات مهم در انجام این روش

  • یک شکل و اندازه بودن ناخن‌ها در نتیجه این روش تاثیر زیادی دارد.
  • بهتر است ناخن‌ها برای روش میکس بیش از حد کوتاه نباشند، ارتفاع ۲ میلی‌متر برای این روش مناسب است.
  • قالبی که برای این روش استفاده می‌شود باید اندازه ناخن طبیعی فرد و در حد یک میلی‌متر بلندتر باشد.
  • مواد باید با فاصله خیلی خیلی کم روی ناخن کشیده شوند.
  • سوهان کشی این روش باید به دقت انجام شود تا لایه ژل یکنواخت روی ناخن کشیده شود.
  • کاشت میکس از انواع روش‌های کاشت ناخن است که نیاز به دقت و حوصله دارد.

روش کاشت ناخن بیبی بومر

۶- روش کاشت ناخن بیبی بومر یا میکس / Baby Boomer nail extension

از دیگر انواع روش‌های کاشت ناخن، می‌توان به کاشت بیبی بومر اشاره کرد. این روش که با نام هایلایت هم شناخته می‌شود یکی از محبوب‌ترین انواع روش‌های کاشت ناخن هم هست. ظاهر ناخن‌ها در این روش نسبت به سایر مدل‌ها طبیعی‌تر است و به خصوص برای افراد شاغل، انتخاب مناسب‌تری می‌باشد.

شکل ظاهری این روش تا حدودی شبیه لاک زدن به شیوه فرنچ است. البته برخلاف روش فرنچ که سر ناخن سفید می‌شود، در این نوع کاشت از رنگ گلبهی یا صورتی کمرنگ استفاده می‌شود.

روش انجام این مدل کاشت

روش انجام کاشت بیبی بومر تا حد زیادی شبیه به روش پودری است با این تفاوت که در آن از دو رنگ سفید و صورتی یا گلبهی استفاده می‌شود. رنگ سفید از ریشه ناخن شروع می‌شود و به مرور در سر آن به صورتی یا گلبهی می‌رسد. در نهایت یک هایلایت طبیعی روی ناخن ایجاد می‌شود.

برای افرادی که فقط به دنبال ظاهری زیبا هستند یا ناخن‌هایی ضعیف و شکننده داشته و قصد جلب توجه با ناخن‌ها را ندارند، کاشت هایلاتی بهترین انتخاب است.

۷- کاشت ناخن با فایبرگلاس (Fiberglass nail extension)

کاشت ناخن فایبرگلاس با اسامی کاشت ناخن فیبر، ابریشمی یا سیلکی هم معروف است. کاشت ناخن با فایبرگلاس نسبت به کاشت ناخن پودری و کاشت ناخن با ژل استقبال کمتری دارد.

در روش کاشت ناخن فایبرگلاس، رشته‌های پلاستیکی بر روی نوک ناخن چسبیده میشود و بعد از تعیین اندازه مناسب برای ناخن و خشک شدن این فایبرگلاسها، یک اسپری مخصوص بر روی ناخن زده میشود تا استحکام ناخن افزایش پیدا کند.

 

آموزشگاه کاشت ناخنبرای مشاهده دوره کلیک کنید: دوره آموزش کاشت ناخن

کاشت ناخن بهترین جایگزین لاک و ناخن‌های پلاستیکی

انواع روش کاشت ناخن را این‌روزها به جای لاک و ناخن‌های مصنوعی پلاستیکی استفاده می‌کنند. روش‌هایی مانند لاک زدن به طور موقت باعث زیبایی ناخن‌ها می‌شدند اما در اثر شستشوی دست، برخورد ناخن با اجسام و… آسیب دیده و لاک به مرور از روی ناخن پاک می‌شد. همچنین هربار پاک کردن لاک نیاز به استون و پاک کننده داشت که این مواد هم به ناخن آسیب وارد می‌کردند. ناخن‌های پلاستیکی هم با چسب‌های شیمیایی و به سختی به ناخن متصل می‌شدند و روشی کاربردی نبودند. کاشت بهترین جایگزین این روش‌ها از نظر زیبایی، طول عمر و آسیب نرسیدن به ناخن‌هاست.

چند نوع کاشت ناخن داریم؟

یکی از سؤالاتی که بیشتر مشتریان می‌پرسند این است که ما چند نوع کاشت ناخن داریم؟ اگر بخواهیم خیلی دقیق به این سؤال جواب بدیم باید بگوییم که در حالت کلی ما دو نوع روش اصلی کاشت ناخن داریم که باقی روش‌ها از این دو روش مشتق شده‌اند. این دو روش اصلی شامل کاشت ناخن با ژل و کاشت ناخن با پودر می‌شود. حالا انواع کاشت‌های ناخن را ما در زیر معرفی کردیم.

  • کاشت ناخن پودری
  • کاشت ناخن ژله‌ای
  • کاشت ناخن اکواریوم
  • کاشت ناخن به روش فیبر یا گیاهی
  • کاشت ناخن اکلیلی
  • کاشت ناخن فرنچ یا فرنچ دائمی
  • بیبی بومر یا کاشت هایلایت
  • کاشت ناخن دیپینگ
  • لمینت ناخن یا لاک ژلیش
  • کاشت ناخن سیلک
  • کاشت ناخن میکس
  • کاشت ناخن قالبی یا دوآل
  • کاشت ناخن با فرمر
  • کاشت ناخن مرمریت
  • کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری

کاشت ناخن طبیعی کوتاه بدون لاک کدام نوع کاشت است؟

بسیاری از خانم‌ها می‌خواهند یک ناخن زیبا، با استحکام و در عین حال کاملاً طبیعی داشته باشند. همانطور که دیدید روش‌های مختلفی برای کاشت ناخن‌ها وجود دارد که هر کدام از آنها شکل و ظاهر ناخن‌های شما را به نحوی تغییر می‌دهند. اما اگر می‌خواهید این تغییر کاملاً طبیعی باشد این چند نوع روش کاشت می‌تواند شما را به خواسته‌تان برساند.

  • کاشت ناخن هلویی
  • کاشت ناخن طبیعی کوتاه بیبی بومر
  • فرنچ ناخن
  • کاشت با ژلیش
  • کاشت ناخن با سافت ژل
  • کاشت ناخن با فیبر
  • کاشت ناخن سیلک

چند نوع کاشت ناخن داریم؟

یکی از سؤالاتی که بیشتر مشتریان می‌پرسند این است که ما چند نوع کاشت ناخن داریم؟ اگر بخواهیم خیلی دقیق به این سؤال جواب بدیم باید بگوییم که در حالت کلی ما دو نوع روش اصلی کاشت ناخن داریم که باقی روش‌ها از این دو روش مشتق شده‌اند. این دو روش اصلی شامل کاشت ناخن با ژل و کاشت ناخن با پودر می‌شود. حالا انواع کاشت‌های ناخن را ما در زیر معرفی کردیم.

  • کاشت ناخن پودری
  • کاشت ناخن ژله‌ای
  • کاشت ناخن اکواریوم
  • کاشت ناخن به روش فیبر یا گیاهی
  • کاشت ناخن اکلیلی
  • کاشت ناخن فرنچ یا فرنچ دائمی
  • بیبی بومر یا کاشت هایلایت
  • کاشت ناخن دیپینگ
  • لمینت ناخن یا لاک ژلیش
  • کاشت ناخن سیلک
  • کاشت ناخن میکس
  • کاشت ناخن قالبی یا دوآل
  • کاشت ناخن با فرمر
  • کاشت ناخن مرمریت
  • کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری

کاشت ناخن طبیعی کوتاه بدون لاک کدام نوع کاشت است؟

بسیاری از خانم‌ها می‌خواهند یک ناخن زیبا، با استحکام و در عین حال کاملاً طبیعی داشته باشند. همانطور که دیدید روش‌های مختلفی برای کاشت ناخن‌ها وجود دارد که هر کدام از آنها شکل و ظاهر ناخن‌های شما را به نحوی تغییر می‌دهند. اما اگر می‌خواهید این تغییر کاملاً طبیعی باشد این چند نوع روش کاشت می‌تواند شما را به خواسته‌تان برساند.

  • کاشت ناخن هلویی
  • کاشت ناخن طبیعی کوتاه بیبی بومر
  • فرنچ ناخن
  • کاشت با ژلیش
  • کاشت ناخن با سافت ژل
  • کاشت ناخن با فیبر
  • کاشت ناخن سیلک

انواع کاشت ناخن جدید کدام است؟

بانوانی که کاشت ناخن انجام می‌دهند به دنبال جدیدترین و زیباترین کاشت ناخن هستند تا هم دستان آنها را زیبا کند و هم خاص و چشم‌نواز باشد. هفت کاشت ناخن جدید که اخیراً بیشتر مورد توجه قرار گرفته ما در زیر به شما معرفی کردهایم.

  • کاشت ناخن قالبی یا دوآل
  • کاشت ناخن به روش فیبر یا گیاهی
  • کاشت ناخن اکلیلی
  • کاشت ناخن دیپینگ
  • کاشت ناخن سیلک
  • کاشت ناخن فرنچ یا فرنچ دائمی
  • کاشت ناخن بیبی بومر یا کاشت ناخن هایلایت

انواع کاشت ناخن با ژل

کاشت ناخن با ژل دارای انواع مختلفی است که شما بر اساس علاقه می‌توانید از هر یک برای دستانتان استفاده کنید. کاشت ناخن قالبی، کاشت ناخن با تیپ، کاشت ناخن با فیبر، کاشت ناخن با فرمر، کاشت ژورنالی، کاشت گریم و کاشت فانتزی از انواع کاشت ناخن با ژل هستند.

اسم مدل های ناخن برای کاشت

حتماً تا حالا با نگاه کردن به دستان خود و دوستان یا آشنایانتان متوجه شدید که ناخن‌های هر یک از شما به یک شکل خاصی است. این تفاوت‌ها به دلیل فرم ناخن است که به چند مورد دسته‌بندی می‌شود. انواع مدل های ناخن برای کاشت شامل ناخن بادامی، ناخن گرد، ناخن مربعی، ناخن بیضی و ناخن بیضی – مربع است.

پرسش و پاسخ

چند روش برای کاشت ناخن وجود دارد؟

روش های مختلفی برای کاشت ناخن وجود دارد که ما ۷ مدل از جدیدترین روش ها را معرفی کردیم.

نام روش های کاشت ناخن چیست؟

روش کاشت ناخن قالبی، کاشت ناخن پودری، کاشت ناخن ژله‌ای، کاشت ناخن میکس، کاشت ناخن هایلایت یا بیبی بومر، کاشت ناخن کاور

قیمت کلاس کاشت ناخن

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *