دوره آموزش آرایش و گریم کودک

دوره آموزش آرایش و گریم کودک + معرفی آموزشگاه آرایش و گریم کودک

دوره آموزش آرایش و گریم کودک از جمله دوره های آموزشی آرایشی است که از حساسیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. این دوره شامل مراحل تئوری و عملی آموزش است. کلاس آرایش و گریم کودک نیاز به هیچ گونه پیش‌نیازی ندارد و شما به راحتی و بدون اطلاع از روش‌های گریم و میکاپ می‌توانید به راحتی در این دوره‌ها شرکت کنید. این دوره‌ها در آموزشگاه آرایش و گریم کودک که تحت نظر سازمان فنی و حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستند برگزار می‌شوند. هدف اصلی از آموزش آرایش و گریم کودک، طراحی صورت کودک با استفاده از مواد رنگی مجاز است. در این محتوا قصد داریم به بیان روش های گریم صورت کودک و مراحل آن بپردازیم. شما در این صفحه از سایت ایران آموزشگاه می‌توانید اطلاعات مربوط به دوره آرایش و گریم کودک و بهترین آموزشگاه‌های آرایش و گریم کودک را بدست آورید.

بهترین آموزشگاه آرایش و گریم کودک در تهران کجاست؟

برای مشاهده آموزشگاه های آرایش و گریم کودک روی دکمه زیر کلیک کنید.

در انتهای صفحه به معرفی مراکز آموزش آرایشگری در کل کشور پرداخته ایم اما در مطلبی مجزا به معرفی چندتا از بهترین آموزشگاه های  آرایش و گریم کودک پرداخته ایم. برای مشاهده بر روی آن کلیک کنید.

معرفی آموزشگاه معتبر برای آرایش و گریم کودک تهران و ایران

سرفصل‌های آموزش آرایش و گریم کودک:

  • آشنایی با ابزار گریم
  • بیس اصلی گریم
  • مشاوره و پذیرش کودک
  • آموزش آماده سازی و بهداشت پوست
  • زیرسازی پوست کودک
  • طراحی بر روی صورت
  • گریم خشک و چرب
  • آموزش انواع گریم های دخترانه و پسرانه
  • آموزش شخصیت سازی کارتونی کودک
  • کار با رنگ و اکلیل روی صورت کودک
  • آموزش استفاده از نگین و سنگ برای گریم
  • فیکس گریم و ماندگاری
  • طرح های سه بعدی شناخت چهره
  •  نور درمانی پوست
_

هزینه دوره آرایش و گریم کودک

کلاس آموزش آرایش و گریم کودک در آموزشگاه های مجاز و تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود. این کلاس ها در سه گروه عمومی، نیمه خصوصی و خصوصی قابل برگزاری می باشند. در گروه های خصوصی معمولا ۱ تا ۳ نفر از افراد تحت آموزش قرار می گیرند. با توجه به تعداد کمتر کارآموز در این دوره ها، هزینه آنها نیز به مراتب بالاتر از دو دوره دیگر می باشد. کلاس های نیمه خصوصی با ۵ تا ۷ نفر کارآموز برگزار می شوند و کلاس های عمومی معمولا در گروه های بالاتر از ۱۰ نفر قابلیت تشکیل دارند. هزینه این دوره ها با توجه به تعداد نفرات حاضر در کلاس محاسبه می شود. هرچه تعداد نفرات بیشتر باشد شما می توانید هزینه کمتری بابت آموزش پرداخت نمایید. هزینه دوره آموزش آرایش و گریم کودک به ترتیب زیر می باشد:

نوع دوره  هزینه دوره
دوره خصوصی و نیمه خصوصی حرفه ای حدود ۹۰۰ هزار تومان
دوره خصوصی و نیمه خصوصی مبتدی حدود ۷۰۰ هزار تومان
_

آموزش دوره آرایش و گریم کودک

آموزش آرایش و گریم کودک، از دوره های میکاپ و گریم محسوب می شود که نتیجه نهایی آن باید طراحی و گریم صورت کودک باشد. این آموزش در دو مرحله تئوری و عملی انجام می شود. در مرحله تئوری شما با مواد و ابزار لازم برای گریم و آرایش چهره کودک آشنا می شوید. این لوازم و مواد معمولا محصولاتی ویژه هستند که کاملا مجاز می باشند و آسیبی به بافت پوست لطیف کودک وارد نخواهند کرد. سپس با انواع پوست کودک و بیماری هایی که ممکن است در اثر طراحی روی پوست کودک اتفاق بیفتد آشنا خواهید شد.

در مرحله بعد شما انواع طراحی را آموزش خواهید دید. این طراحی ها می تواند شامل طراحی حیوانات یا شخصیت های کارتونی باشد. در مرحله آخر نیز به اجرای این طراحی ها روی صورت کودکان خواهید پرداخت. مرحله عملی آرایش و گریم چهره کودک، تحت نظر مربی انجام می شود و مربی نقص های کار شما را برطرف خواهد کرد تا برای آزمون فنی و حرفه ای آماده شوید.

_

مراحل آموزش آرایش و گریم کودک

همانطور که می دانید، مراحل دوره آموزش آرایش و گریم کودک شامل دو مرحله تئوری و عملی می باشد. در ادامه به توضیح مختصری در مورد این مراحل می پردازیم:

  • آشنایی با بافت پوست کودک: یکی از مهمترین نکات در آرایش و گریم کودک توجه به پوست لطیف و ظریف کودک می باشد. همانطور که می دانید، پوست کودکان به دلایلی مانند استفاده نکردن از مواد آرایشی، سن کم و… بسیار شاداب است. بنابراین باید دقت کنید تا با استفاده از مواد غیرمجاز پوست لطیف کودک را با مشکل مواجه نکنید. برای این کار در مرحله اول به شناخت بافت پوست کودک نیاز دارید.
  • آشنایی با مواد و رنگ ها: یکی دیگر از اصول لازم در کلاس آرایش و گریم کودک آشنایی با مواد و رنگ های مناسب می باشد. برای طراحی چهره کودکان از رنگ های مجاز که برای پوست ضرری نداشته باشند استفاده می شود. اکلیل و سنگ های رنگی نیز از دیگر مواد مورد نیاز برای طراحی چهره کودک به شمار می روند. از طرفی ابزاری برای طراحی نیز نیاز است. این ابزار می توانند شامل قلم مو، فرچه، اپلیکاتور و… باشند. شما با تمامی این مواد و ابزارها آشنا خواهید شد و کار با آنها را یاد خواهید گرفت.
  • طراحی طرح های مختلف: علاوه بر میکاپ کودک، کودکان بیشتر از طراحی شخصیت های حیوانی و انیمیشنی روی صورت خود استقبال می کنند. شما باید این طراحی های مختلف را آموزش ببینید و به اجرای آن روی صورت کودک مشغول شوید تا بتوانید با رنگ هایی مجاز، صورت کودک را به بهترین شیوه ممکن طراحی کنید.

 

روی مطلب زیر کلیک کنید

روی مطلب زیر کلیک کنید

وارد مطلب زیر شوید

_

لوازم مورد نیاز دوره آرایش و گریم کودک

بدیهی است برای شروع و طی کردن دوره آموزش آرایش و گریم کودک به مواد و ابزار خاصی نیاز دارید. این مواد و ابزار می توانند هم در زمان آموزش و هم در زمان شروع فعالیت و ورود به بازار کار نیاز اولیه شما را تامین کنند. این مواد و ابزار مورد نیاز عبارتند از:

  • فون های خشک در رنگ های مختلف: رنگ هایی که در آرایش و گریم کودک مورد استفاده قرار می گیرند، رنگ هایی خاص هستند که به آنها فون خشک گفته می شود. شما نمی توانید برای طراحی چهره کودک از رنگ روغن، یا ماژیک های رنگی استفاده کنید چرا که مواد شیمیایی موجود در آنها می تواند به بافت چهره کودک آسیب وارد کند.
  • قلم مو، اسفنج، اپلیکاتور و دیگر ابزار طراحی: برای استفاده از رنگ های مختلف و طراحی چهره کودک نیاز به ابزارهایی دارید. این ابزارها شامل فرچه، اپلیکاتور، اسفنج، قلم مو و… می باشند.
  • اکلیل و سنگ های تزیینی: برای جلوه زیباتر بخشیدن به طراحی چهره کودک، می توان از مواد براق بدون ضرر مثل اکلیل یا سنگ های تزیینی استفاده نمود.

تمامی این مواد و ابزار در قالب پکیج هایی ویژه توسط آموزشگاه آرایش و گریم کودک در اختیار شما قرار می گیرند. اما شما باید هزینه مربوط به این پکیج ها را به صورت جداگانه به آموزشگاه پرداخت نمایید.

توانایی شما پس از دوره آموزش آرایش و گریم کودک

پس از اتمام دوره آرایش و گریم کودک، شما می توانید با استفاده از ابزار و مواد رنگی که در اختیار دارید، هرگونه طراحی را روی صورت کودک اجرا کنید. البته لازم است بافت صورت کودک را تجزیه و تحلیل کنید و تشخیص دهید که کدام یک از گریم های چرب و خشک برای پوست کودک مناسب هستند. سپس می توانید با توجه به روش هایی که در دوره آموزش آرایش و گریم کودک یاد گرفته اید، طراحی های مختلف را روی صورت کودک اجرا نمایید.

اعتبار مدرک دوره آموزش آرایش و گریم کودک

همانطور که قبلا بیان شد، مدرک آموزش آرایش و گریم کودک توسط سازمان فنی و حرفه ای صادر می شود. شما پس از دریافت مدرک خود از فنی و حرفه ای می توانید بلافاصله وارد بازار کار شوید و فعالیت خود را آغاز کنید. طراحی های صورت کودک در مراسم های مختلفی مانند جشن های مهد کودک و مدرسه یا جشن تولد مورد استفاده و کاربرد قرار می گیرند. بنابراین شما می توانید در مدت زمان کوتاهی هزینه های صرف شده برای آموزش این دوره را جبران نمایید.

مدت زمان دوره گریم صورت کودک

مدت زمان دوره گریم صورت متناسب با نوع دوره بین ۴ تا ۶ جلسه است. این دوره به دو صورت عادی و فشرده برگزار می‌شود که دوره فشرده نسبت به دوره عادی در مدت زمان کوتاه‌تری برگزار می‌شود. شما می‌توانید در هر یک از این دوره‌های آموزشی شرکت کرده و نحوه گریم کردن صورت کودکان را یاد بگیرید.

تعداد شرکت‌کنندگان در دوره آموزش گریم کودک در تهران

تعداد شرکت‌کنندگان دوره آموزش گریم کودک در تهران متناسب با نوع دوره متفاوت است. در واقع این دوره به‌صورت خصوصی، نیمه‌خصوصی و گروهی برگزار می‌شود که تعداد شرکت‌کنندگان در هر یک از این دوره‌ها باهم فرق می‌کنند. به طور کلی در این کلاس‌های آموزشی بین ۱ تا ۸ نفر حضور پیدا می‌کنند که در دوره خصوصی ۱ تا ۳ نفر، در دوره نیمه‌خصوصی ۴ تا ۶ نفر و در دوره گروهی ۷ تا ۸ نفر ثبت‌نام می‌شوند.

نحوه دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای طراحی صورت کودک

مدرک فنی و حرفه‌ای طراحی صورت کودک یک مدرک معتبر است که از طرف همین سازمان صادر می‌شود. شما با داشتن این مدرک می‌توانید به‌راحتی در سالن‌ها یا آموزشگاه‌های آرایشگری مشغول به کار شوید. دریافت این مدرک طی چند مرحله انجام می‌شود که در زیر به طور کامل توضیح داده شده است.

  • انتخاب یک آموزشگاه معتبر
  • ثبت‌نام در یکی از دوره‌های آموزشی طراحی صورت کودک
  • طی کردن آموزش‌های تئوری و عملی
  • شرکت در آزمون فنی و حرفه‌ای گریم صورت کودک
  • قبولی در آزمون و دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای گریم کودک

نحوه برگزاری کلاس‌ها در بهترین مرکز آموزش گریم صورت کودکان

کلاس‌ها در بهترین مرکز آموزش گریم صورت کودکان به‌صورت خصوصی، نیمه‌خصوصی و گروهی برگزار می‌شود. محتواهایی که در این دوره‌های آموزشی بیان می‌شود دقیقاً مشابه هم هستند اما از نظر تعداد هنرجویان و هزینه‌ها باهم تفاوت دارند. در واقع دوره خصوصی معمولاً در بیشتر آموزشگاه‌ها با تعداد هنرجویان کمتر و هزینه بیشتر نسبت به سایر دوره‌ها برگزار می‌شود. شما بسته به شرایطتان می‌توانید در هر یک از این دوره‌های آموزشی گریم صورت کودک ثبت‌نام کنید.

کلاس آنلاین اموزش گریم کودک

کلاس آنلاین اموزش گریم صورت برای هنرجویانی که نمی‌توانند در دوره حضوری شرکت کنند یک فرصت مناسب است. این دوره از نظر محتوای آموزشی دقیقاً مشابه دوره حضوری است و تنها تفاوت آنها در نحوه برگزاری کلاس‌هاست. کلاس آنلاین گریم صورت کودکان چند مزیت مهم دارد که از جمله آنها انعطاف‌پذیری در زمان برگزاری کلاس‌ها، عدم نیاز به رفت و آمد در آموزشگاه و حضور در کلاس‌ها و همچنین استفاده از کلیپ‌های ضبط شده آموزشی است.

هزینه دوره انلاین طراحی روی صورت کودک چقدر است؟

هزینه دوره انلاین طراحی روی صورت کودک در آموزشگاه‌های مختلف متفاوت است. در واقع نرخ این دوره بسته به تعداد جلسات، اعتبار آموزشگاه، تعداد آموزشگاه، سرفصل‌های آموزشی، نوع دوره و تخصص و تجربه اساتید بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۱.۲۰۰ میلیون تومان است.

دوره آموزش پیشرفته آرایش صورت کودک

دوره آموزش پیشرفته آرایش صورت کودک با ارائه سرفصل‌های تخصصی در یک محیط کاملاً مجهز برگزار می‌شود. شما با شرکت در این دوره می‌توانید به‌روزترین و حرفه‌ای‌ترین تکنیک‌های آرایش صورت را یاد گرفته و از این طریق مهارت‌های خود را ارتقا دهید.

اموزش گریم صورت برای مبتدی‌ها

دوره صفر تا صد اموزش گریم صورت برای مبتدی‌ها در آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود. در این دوره مباحث گریم صورت کودک از پایه تا پیشرفته آموزش داده می‌شود و بنابراین شما با شرکت در این دوره می‌توانید مرحله به مرحله نحوه طراحی روی صورت کودکان را یاد بگیرید.

دوره فنی و حرفه‌ای آرایش صورت کودک

دوره فنی و حرفه‌ای آرایش صورت کودک در آموزشگاه‌های معتبر ویژه هنرجویان مبتدی و حرفه‌ای برگزار می‌شود. سرفصل‌هایی که در این دوره آموزش داده می‌شود مطابق با استانداردهای روز دنیا بوده و از اعتبار بالایی برخوردار است. این دوره زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شده و شما می‌توانید پس از پایان کلاس‌ها و شرکت در آزمون مدرک گریم صورت کودک را بگیرید.

_

کلاس آرایش و گریم کودک در تهران

_

گالری تصاویر رشته

_

سوالات متداول دوره آرایش و گریم کودک

_
مدت و هزینه دوره آموزش آرایش و گریم کودک چقدر است؟

هزینه دوره اموزش آرایش و گریم کودک بنا به دوره خصوصی یا عمومی در مراکز مختلف از ۲۵۰ هزارتومان تا ۹۰۰ هزار تومان است.

برای شرکت در دوره آموزش آرایش و گریم کودک نیاز به چه وسایلی است؟

ابزار مورد نیاز برای شرکت در دوره های اموزش آرایش و گریم کودک می‌توان به مواردی همچون: فون های خشک در رنگ های مختلف، قلم مو، اسفنج، اپلیکاتور و دیگر ابزار طراحی، اکلیل و سنگ های تزیینی اشاره کرد.

در آموزشگاه آرایش و گریم کودک بدن، چه مهارت هایی آموزش داده می شود؟

در دوره آموزش آرایش و گریم کودک پس از اتمام دوره، شما می توانید با استفاده از ابزار و مواد رنگی که در اختیار دارید، هرگونه طراحی را روی صورت کودک اجرا کنید.

در دوره آرایش و گریم کودک، انجام آرایش و گریم کودک روی چه نقاطی از صورت آموزش داده می شود؟

در کلاس آرایش و گریم کودک، نحوه ایجاد آرایش و گریم کودک روی تمامی نقاط صورت  آموزش داده می شود.

آیا برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای دوره آموزش آرایش و گریم کودک پیش نیاز خاصی لازم است؟

شما برای ثبت نام در آموزشگاه آرایش و گریم کودک به پیش نیاز خاصی نیاز نخواهید داشت.

آیا در کلاس آرایش و گریم کودک، روش های بهداشتی مراقبت از آرایش و گریم کودک نیز آموزش داده می شود؟

در مباحث تئوری دوره آموزش آرایش و گریم کودک، روش های بهداشتی مراقبت از پوست بعد از آرایش و گریم کودک نیز آموزش داده می شود.

آیا برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای دوره آرایش و گریم کودک، باید سطح تحصیلی خاصی داشته باشیم؟

برای اخذ مدرک فنی و حرفه ای دوره آموزش آرایش و گریم کودک نیاز به داشتن سطح تحصیلی خاصی نیست. شما با هر سطح از تحصیل می توانید در این دوره شرکت کرده و مدرک خود را اخذ کنید.

تفاوت دوره خصوصی آرایش و گریم کودک، با دوره نیمه خصوصی در چیست؟

لازم است بدانید مربی در دوره های خصوصی آموزشگاه آرایش و گریم کودک به دلیل داشتن تعداد کمتر هنرجو، تمرکز و وقت بیشتری صرف آموزش می کند. پس کیفیت دوره خصوصی آرایش و گریم کودک  از دوره های نیمه خصوصی بالاتر است.

بازار کار دوره آموزش آرایش و گریم کودک چگونه است؟

بازار کار دوره آموزش آرایش و گریم کودک  از رونق خوبی برخوردار است. چرا که در سالهای اخیر و با توجه به مد روز، استفاده از آرایش و گریم کودک بسیار مرسوم شده است.

آیا آموزش آرایش و گریم کودک سینه و موارد ممنوعه هم آموزش داده میشود؟

طبق چارت آموزش سازمانی فقط آرایش و گریم کودک موارد مجاز انجام میشود اما ممکن است در برخی مراکز انتقال تجربیات آموزشی بصورت تجربی صورت گیرد.

مدت زمان آموزش گریم صورت کودک چقدر است؟

مدت زمان آموزش‌ها با توجه به عمومی یا خصوصی‌بودن دوره متفاوت است. معمولاً مدت زمان دوره‌های عمومی چهار هفته است. معمولاً آموزشگاه‌ها شرایطی را فراهم کرده‌اند که هنرجویان شاغل یا ساکن شهرستان بتوانند در دوره‌های فشرده‌تری شرکت کنند.

آیا آموزش گریم کودک عملی است؟

بله تمامی جلسات گریم و آرایش کودک به‌صورت عملی بوده و در ابتدا این آموزش‌ها توسط مربی صورت می‌گیرد و پس از آن هر هنرجو تحت نظر مربی فرایند گریم و آرایش را انجام می‌دهد تا هیچ آسیبی به پوست کودک وارد نشود.

آیا گریم صورت کودکان دختر با پسران متفاوت است؟

به طور کلی تفاوت زیادی بین گریم صورت کودکان دختر با پسران وجود نداشته و تنها در استفاده از برخی رنگ‌ها و نقش‌ها کمی باهم متفاوت هستند.

شغل میکاپ کودک مناسب چه افرادی است؟

آن دسته افرادی که علاقه زیادی به کودکان و همچنین میکاپ دارند این شغل می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای آن‌ها باشد. علاوه بر این شغل گریمور کودک درآمد بسیار خوبی دارد. توجه داشته باشید گریمور کودک باید علاقه کار کردن با کورک و روحیه بسیار خوبی داشته باشد.

چگونه کودکان را برای گریم آرام کنیم؟

علاقه و نوع ارتباطی که با کودکان خواهید گرفت در این امر به شما یاری می‌رساند. شاید در برخی از موارد با کودکانی مواجه شوید که آرام کردن آن‌ها بسیار دشوار است؛ اما یادتان باشد که هر کودک مشتاق دیدن نتیجه کار خواهد بود. می‌توانید آیینه‌ای روبه‌روی آن قرار دهید یا با اسباب‌بازی آن را سرگرم کنید.

محصولات آرایشی و گریم کودکان با بزرگسالان متفاوت است؟

بله در گریم و آرایش کودکان از رنگ‌های معمولی استفاده نمی‌شود و حتی باید بگوییم استفاده از رنگ‌های معمولی مجاز نیست! برای گریم و آرایش کودکان حتماً باید از رنگ‌های مخصوصی که برای این امر طراحی شده‌اند استفاده شود.

شغل گریمور کودک درآمد خوبی دارد؟

بله درآمد این شغل نیز بسیار بالا است. اگر بتوانید با مهد کودک و مدارس نیز همکاری کنید آن‌ها نیز در مراسم‌ها خود از شما کمک می‌گیرند. البته شهربازی‌ها نیز از دیگر مکان‌هایی هستند که می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

دوره های آموزش گریم و آرایش کودک برای کارمندان مناسب است؟

بله کارمندان نیز می‌توانند در این دوره ها شرکت کنند. مجموعه‌ها آموزشی کارمندان بسیاری را به یک آرایشگر ماهر و مجرب تبدیل کرده است که بیشتر آن‌ها اکنون در این رشته فعالیت می‌کنند.

تعداد شرکت‌کنندگان در دوره آموزش گریم صورت به چه صورت است؟

کلاس‌های آموزشی معمولاً به سه صورت خصوصی، عمومی و نیمه‌خصوصی برگزار می‌شود. با توجه به قوانین فنی حرفه‌ای کلاس‌های خصوصی ما یک تا سه‌نفره بوده و کلاس‌های نیمه‌خصوصی نیز شامل سه تا ۵ هنرجو است. کلاس‌های عمومی نیز شامل ۵ تا ۱۵ هنرجو است. پس از آنکه کلاس‌ها به حدنصاب برسد مربی با هنرجوها هماهنگی لازم را انجام می‌دهد و کلاس‌ها هفته‌ای سه جلسه تشکیل می‌شوند. برای هنرجوهای شاغل و افرادی که از شهرستان تشریف آورده‌اند کلاس‌ها در روزهای تعطیل، آخر هفته یا ساعات عصر برگزار می‌گردد.

سرفصل دوره های آموزشی شامل چه مباحثی است؟

سرفصل این دوره ها شامل آموزش زیر سازی پوست کودکان، آماده‌سازی و بهداشت پوست کودکان، مشاوره و پذیرش کودکان و شیوه رفتار کردن با آن‌ها، طراحی‌های گوناگون بر روی صورت کودکان، آموزش شخصیت‌سازی کارتون برای کودکان، آموزش کار با اکلیل بر روی پوست، آموزش کار با رنگ بر روی پوست کودک،  آموزش ماندگاری و فیکس گریم و آرایش، آموزش سنگ و نگین برای گریم کودک می‌شود.

دوره آموزشی گریم کودک دخترانه و گریم کودک پسرانه برای مبتدیان مناسب است؟

بله دوره‌های آموزشی گریم کودک دخترانه و گریم کودک پسرانه شامل سرفصل‌های کاملی از آموزش گریم و مباحث پایه تا پیشرفته بوده که افراد مبتدی می‌توانند در این دوره‌ها شرکت نمایند.

مشاهده مطلببستن مطلب

۱۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *