نمونه سوالات تست بازیگری

سوالات تست بازیگری | چطور به سوال‌ها در جلسات تست و استعدادیابی جواب بدهیم؟

سوالات تست بازیگری؛ دریچه ورود به سینما و تئاتر

ورود به دنیای بازیگری چه از طریق تئاتر و چه از طریق سینما و تلویزیون آرزوی بسیاری از کودکان، نوجوانان و خانواده‌های اون‌هاست. بازیگران همون افرادی هستن که نقش کاراکترهای محبوب مارو در اجراهای تئاتر و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی بازی می‌کنن. اما گروه‌های تئاتر، کارگردان‌ها و حتی استادان آموزشگاه‌های بازیگری چطور بازیگران با استعداد کودک و نوجوان رو پیدا و انتخاب می‌کنن و از اون‌ها چه سوالاتی می‌پرسن؟ در این مطلب از سایت ایران آموزشگاه، این موضوع رو با هم بررسی می‌کنیم و نمونه برخی سوالات تست بازیگری و روش جواب دادن به اون‌ها رو با هم مرور می‌کنیم.

ما قبلا در مطلبی بصورت کامل درباره صفر تا ۱۰۰ تست بازیگری صحبت کردیم و در این مطلب فقط به نمونه سوال و جواب هایی درباره تست بازیگری میپردازیم. پس اگر میخاهید درباره تست بازیگری اطلاعات کاملی بدست بیارید روی مطلب زیر کلیک کنید.

برای مشاهده راهنمای تست بازیگری روی مطلب زیر کلیک کنید

تست بازیگری چیست؟

برای مشاهده منابع بازیگری روی مطلب زیر کلیک کنید

منابع آموزش بازیگری

 

در انتهای صفحه هم چندتا از کلاس های خوب بازیگری رو بهتون معرفی میکنیم

 

سوالات تست بازیگری؛ دریچه ورود به سینما و تئاتر

هدف از سوالات تست بازیگری چیست؟

قبل از این‌که بدونیم چطور به سوالات تست بازیگری جواب بدیم، باید بدونیم اصلا چرا از ما برای بازیگری سوال می‌پرسن؟ درواقع هدف از سوالات تست بازیگری، فقط دونستن اطلاعات ما از دنیای سینما، تلویزیون و تئاتر نیست؛ اگرنه می‌شد یه امتحان کتبی بدیم.

هدف مهم دیگه، سنجش میزان علاقه افراد به بازیگری و آشنایی با انگیزه‌های این افراد برای ورود به این حرفه‌اس. باور کنید یا نه، بازیگری شغل و هنر سختیه. بازیگرها برای رسیدن به اهداف‌شون و همین‌طور موفقیت در ایفای نقش‌ها باید خیلی تلاش کنن و موفقیت در این کار نیاز به انگیزه و شور و اشتیاق زیادی داره. برخی از اهداف دیگه سوالات تست بازیگری رو با هم مرور می‌کنیم:

  • آشنایی کلی با علاقمندان بازیگری
  • آشنایی با سوابق بازیگری
  • سنجش سواد فرد در زمینه هنر بازیگری در تئاتر یا فیلم و سینما
  • بررسی زبان بدن فرد در طول جلسه
  • دقت در فن بیان فرد در طول جلسه

تست بازیگری سینما و تلویزیون

تست بازیگری سینما و تلویزیون

آزمون بازیگری سینما و تلویزیون یعنی شانس ورود به این دنیای زیبا و پرهیجان. البته شما باید بدونید که برای بازیگر شدن، راه سختی در پیش دارین و این فقط می‌تونه یه نقطه ورود موفق باشه. افرادی که از شما تست می‌گیرن معمولا کارگردان فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی یا فیلم‌های سینمایی هستن. استادان آوزشگاه‌های برتر سینمایی هم ممکنه از شما برای ثبت نام آزمون بگیرن. البته قرار نیست شما در جلسه آزمون درست مثل شخصیت‌هایی که تو فیلم‌ها بازی می‌کنن حرف بزنین یا رفتار کنین. این می‌شه یه برخورد تصنعی و اصلا مورد علاقه کارگردان‌ها نیست. شما باید خودتون باشین اما ارتقا یافته! یعنی چی؟ یعنی حواس‌تون هم به سوال‌ها و بهترین جواب‌‌های ممکن باشه، هم به فن بیان و زبان بدن‌تون.

سوالات تست بازیگری سینما با جواب

در جلسه تست بازیگری باید این‌طور تصور کنید که بلیط موفقیت شما دست فردیه که داره از شما سوال می‌پرسه. پس برای چنین جلسه مهمی شما باید حسابی آماده باشید. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها هم اینه که یعنی چه سوالاتی قراره از من پرسیده بشه و چه جوابی باید به این سوالات بدم. در ادامه با بعضی از سوالات تست بازیگری و نحوه پاسخ‌دهی به اون‌ها آشنا می‌شیم.

چرا می‌خوای بازیگر بشی؛ پرتکرارترین سوال تست بازیگری

معمولا همه تست‌های بازیگری خصوصا در زمینه نوجوانان با این سوال شروع می‌شه. مصاحبه‌کننده با این سوال با پیشینه شما و انگیزه‌های شما برای بازیگری آشنا می‌شه. این سوال نقطه ورود به مکالمه‌اس. برای جواب دادن، یه روایت مختصر از وقایع زندگی‌تون که باعث شده به بازیگری علاقمند بشید و یا چند تا تجربه بازیگری داشته باشین، مناسبه.

مثلا این‌که «وقتی سن کمتری داشتم، یکی از معلمانم من رو به‌عنوان بازیگر در یک گروه تئاتر کودکان انتخاب کرد و از من خواست تا در جلسات تمرین حاضر بشم. این یه تجربه شگفت‌انگیز بود که باعث شد احساس کنم می‌تونم نقش‌هایی رو با تمرکز کافی مقابل دیگران بازی کنم.»

به چه نوع نقش‌هایی علاقه دارین؟

این سوال مثل یه جور دسته‌بندی می‌مونه. مثلا علاقه به بازیگری در فیلم‌های کمدی، علاقه به بازی در نقش‌های مثبت یا منفی، علاقه به بازی در فیلم‌های درام یا عاشقانه. مصاحبه کننده با پرسیدن این سوال به‌دنبال ایه که بفهمه شما چه نوع نقش‌ها و چه ژانرهایی از فیلم‌ها رو دوست دارین و چه فرصت‌های بازیگری رو ترجیح می‌دین. البته بهترین راه پاسخ دادن به این سوال اینه که همون نوع از نقش‌هایی رو مثال بزنید که می‌دونید، تست بازیگری برای اون برگزار شده.

برای بازیگری استعداد مهم‌تره یا آموزش؟

این سوال درست مشابه سوال معروفیه که همه باهاش آشنا هستیم. «علم بهتر است یا ثروت؟» در هر دو مورد، هر دو مورد اهمیت دارن! با این حال مصاحبه کننده با این سوال دوست داره بدونه شما چه نظری در مورد آموزش دارین و این‌که از نگاه خودتون فرد با استعدادی هستین یا نه.

برای پاسخ به این سوال می‌تونید بگید: «استعداد خیلی مهمه ولی بدون تمرین و سختکوشی و مطالعه و یادگیری نمی‌شه به یه بازیگر حرفه‌ای بدل بشیم. بنابراین چیزی به اسم موفقیت یک‌شبه وجود نداره و برای بازیگری حساب باید تلاش و مطالعه کنیم و در دوره‌های مختلف آموزشی هم شرکت کنیم.»

اگه نقد منفی دریافت کنید، چه واکنشی نشون می‌دید؟

بازیگری یکی از معدود حرفه‌هاییه که شرکت کنندگان در اون بازخورد فوری دریافت می‌کنن. ممکنه نظر منفی رو از خود کارگردان، بازیگران یا عوامل صحنه، جلوی دوربین دریافت کنید. حالت دوم زمانیه که فیلمی که در اون بازی کردین منتشر می‌شه و نظر مردم یا منتقدان مثبت نیست. بهترین راه جواب دادن به این سوال اینه که جنبه منفی رو به مثبت تبدیل کنید. مثلا توضیح بدید چطور از نقدهای منفی برای بهبود مهارت‌های بازیگری‌تون استفاده می‌کنید.

برای مثال ممکنه بگید: «وقتی یک نقد منفی درباره کارم دریافت می‌کنم، اولین کاری که انجام می‌دم اینه که خیلی دقیق به نظر منتقد گوش بدم یا نظرش رو بخونم. اگه فرصتی به من داده بشه، حتی از منتقد سوال‌های بیشتری می‌پرسم تا دقیقا بدونم چطور باید کارم رو بهبود بدم.»

الگوی بازیگری شما کیه و چرا؛ از سوالات مهم تست بازیگری

پاسخ به این سوال نشون می‌ده شما در عمل چه سبکی از بازیگری رو ترجیح می‌دید و بینش شما درباره بازیگری چیه. به‌عنوان یه نوجوان هم می‌تونید از بازیگران نوجوان  مثال بزنید و هم از بازیگران جوان و بزرگسال. نکته مهم اینه که جواب شما باید با نقشی که برای اون مصاحبه می‌کنید مطابقت داشته باشه. اما اگه قراره برای یه دوره آموزشی تست بدید، بیشتر به سبک بازیگری بازیگر مورد علاقه‌تون فکر کنید.

اگه بخواید نقش‌تون باورپذیر باشه چکار می‌کنید؟

این سوال نشون می‌ده که شما چقدر با تکنیک‌های عملی بازیگری آشنایی دارید. همچنین نشون می‌ده سبک فردی شما برای ارائه نقش خوب و باورپذیر چیه؟ مثلا ممکنه بگید: «برای این‌که یه نقش باورپذیر داشته باشم٬ اول وقت می‌ذارم تا اون نقش و شخصیت رو بشناسم و با شرایطش و افراد مشابه اون در دنیای واقعی آشنا بشم. در مرحله بعد حسابی زمان می‌ذارم تا بتونم مشابه چنین شخصیتی عمل کنم یا حرف بزنم. وقتی هم سر صحنه نباشم، خودم رو در قالب اون شخصیت تصور می‌کنم تا حسابی به نقشم نزدیک بشم.»

سوال جواب تست بازیگری

سوالات اضافی تست بازیگری

هیچ‌کس نمی‌تونه از قبل مطمئن باشه که سوالات تست بازیگری چه سوالاتی هستن. یه مصاحبه کننده ممکنه با دریافت جواب اولین سوالات و شناخت شخصیت شما، یکباره سمت‌وسوی سوالات رو به سمت دیگری ببره. گاهی ممکنه یه سوال رو به دو شکل متفاوت بپرسه تا از اطلاعاتی که می‌دید مطمئن بشه‌. گاهی ممکنه سوالات بی‌سابقه بپرسه تا ببینه شما چطور می‌تونین به‌طور بداهه جواب بدید. در ادامه با برخی از سوالات رایج دیگه در جلسات تست بازیگری آشنا می‌شیم:

  • آخرین تجربه خودتون رو سر صحنه توصیف کنید؟
  • طولانی‌ترین نقش‌تون جلوی دوربین چه نقشی بوده؟
  • تجربه بازی در تلویزیون یا سینما رو دارید؟
  • از چه فیلم‌های سینمایی یا تلویزیونی خوش‌تون میاد و چرا؟
  • می‌تونید نقشی بازی کنید که لهجه خاصی داره؟
  • چطور با بازیگرهای دیگه در یه پروژه همکاری می‌کنید؟
  • چطور می‌خواید هم درس بخونید و هم بازی کنید؟
  • آیا خانواده با بازیگر شدن شما موافقت دارن؟
  • سخت‌ترین نقشی که بازی کردین چه نقشی بوده؟

چطور مونولوگ تست بازیگری را انتخاب کنیم؟

چطور مونولوگ تست بازیگری را انتخاب کنیم؟

مونولوگ یعنی تک‌گویی و شما برای تست بازیگری معمولا باید یک یا چند مونولوگ رو خودتون از قبل آماده کنین و اون‌هارو تمرین کرده باشین. یادتون باشه به‌عنوان یه نوجوان قرار نیست مونولوگی سنگین انتخاب کنید که یه بازیگر مسن اون رو در یک فیلم به زبون آورده. پس مونولوگ باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه؟ این ویژگی‌هارو با هم مرور می‌کنیم:

  • باید تقریبا متناسب با سن و سال شما باشه
  • سرگرم‌کننده باشه؛ طولانی و بدون نقاط اوج و فرود نباشه
  • باید تغییر احساسات رو نشون بده
  • بهتره از یه فیلم معروف انتخاب بشه اما می‌تونه از فیلم‌های کمتر معروف هم انتخاب بشه
  • نباید خیلی کوتاه یا خیلی طولانی باشه
  • خاصیت نمایشی داشته باشه

تست استعداد بازیگری چیست؟

استعداد یه نعمت خدادادیه که با آموزش منتقل نمی‌شه. درست به‌همین دلیله که برخی از استادان بزرگ سینما و تئاتر حتی قبل از ثبت نام در دوره بازیگری از علاقمندان، آزمون استعداد می‌گیرن. یه نوع دیگه از تست استعدادیابی بازیگری هم هست که بیشتر مختص بازیگران کودک و نوجوانه. در این روش وقتی یه کارگردان فیلم به بازیگر کودک یا نوجوان نیاز داره، به مدارس رجوع می‌کنه. اون‌جا جلسات تست استعداد بازیگری برگزار می‌شه و یک یا چند کودک یا نوجوان که استعداد بازیگری دارن برای آموزش و ایفای نقش انتخاب می‌شن. برخی از مواردی که نشون‌دهنده استعداد در بازیگری هست رو با هم مرور می‌کنیم:

  • توانایی در بروز احساسات
  • علاقه به حرف زدن در بین جمع
  • لذت بردن از مطالعه شعر، داستان و رمان
  • داشتن حافظه قوی
  • کمال‌گرایی و علاقه به شهرت
  • داشتن تخیل قوی
  • حس شوخ‌طبعی
  • انتقاد پذیری و اعتماد به نفس
  • موفقیت در نمایش‌های کلاسی در مدرسه
  • داشتن مهارت‌های ارتباطی

تست بازیگری تئاتر

تست بازیگری تئاتر

در زمان تست بازیگری تئاتر شما باید برای همه‌چیز و برای جواب دادن به هر سوالی آماده باشید! همچنین شاید از شما درخواست بشه بعد از جواب دادن به سوالات، یه مونولوگ تئاتری کوتاه رو از حفظ بخونید، البته به انتخاب خودتون. شاید بخوان که یک مونولوگ انتخابی اون‌ها رو اجرا کنید یا حتی در مورد آمادگی‌های جسمانی از شما سوال بپرسن. به‌هرحال بین بازیگری تئاتر و بازیگری سینما تفاوت‌های زیادی وجود داره. اون‌ها خصوصا در یک بازیگر نوجوان تئاتر به‌دنبال شور و اشتیاقی هستن که می‌تونه عامل اصلی موفقیت‌شون باشه.

سوالات تست بازیگری تئاتر

بعضی از سوالات بازیگری تئاتر کمی به سوالات بازیگری سینما و تلویزیون شباهت دارن، مثل این سوال که از کی شروع کردین یا چه فیلم‌ها/نمایش‌هایی رو دوست دارین. اما بعضی سوالات هم کمی تخصصی‌تر و مرتبط با خود تئاتر هستن. در ادامه چند سوال رایج در تست بازیگری تئاتر رو با هم مرور می‌کنیم.

چرا دوره، برنامه یا گروه تئاتر ما رو انتخاب کردید؟

شما ممکنه برای بازی در یک نمایش خاص تست بدید. ممکنه بخواید در یک دوره آموزشی شرکت کنید یا بخواید عضو یه گروه تئاتر بشید. پس جواب شما به این سوال بستگی به این موارد داره. برای جواب به این سوال باید از قبل به‌طور کامل درباره اون گروه، اون نمایش، عوامل صحنه، کارگردان و بازیگران تحقیق کرده باشین یا درباره کلاس بازیگری مورد نظر اطلاعاتی داشته باشین.

سابقه شما در تئاتر چیه؛ از سوالات مهم تست بازیگری

این سوال به این خاطر پرسیده می‌شه تا درک بهتری از تجربه تئاتری شما به‌دست بیارن. یادتون باشه این سوال به این معنا نیست که لزوما به همه نکات رزومه یا سابقه تئاتری‌تون اشاره کنید. پس فقط روی نکات مهم و اصلی تجربه‌تون تا امروز تمرکز کنید.

چرا می‌خواید تئاتر رو دنبال کنید؟

این سوال هم ساده است و هم تعیین کننده. شما باید بتونید توضیح بدید چرا از بین این همه هنر، تئاتر رو انتخاب کردید. این ممکنه مربوط به اولین تجربه‌های شما مثل دیدن اولین نمایش یا فعالیت‌های تئاتری در مدرسه یا حتی علاقه به تئاتر با خوندن اولین نمایشنامه باشه. شما همچنین می‌تونین بگین: «بعد از اولین تجربه‌ها احساس کردم، استعداد این کار رو دارم و دوست دارم تئاتر رو به‌طور حرفه‌ای و حتی به‌عنوان یه شغل ادامه بدم.»

نقش رویایی شما در تئاتر چیه؟

شکل دیگه این سوال اینه که «دوست دارید چه نقشی رو بازی کنید؟». برای جواب دادن به این سوال، به ندای قلب‌تون گوش کنید. وقت جواب دادن به این سوال از احساستون هم مایه بذارید. مثلا اگه دوست دارید نقش “کوزت” در تئاتر بی‌نوایان رو بازی کنید باید توضیح بدید چرا این نقش‌. اگه به هملت علاقه دارید یا اگه دوست دارید آلیس در سرزمین عجایب باشید باید احساس‌تون رو نسبت به شخصیت و احوال اون نقش توضیح بدید و حتی بگید چرا فکر می‌کنید از پس ایفای اون نقش برمیاید.

نمایشنامه مورد علاقه‌تون چیه؟

شما نمی‌تونید به یه تست بازیگری تئاتر برید درحالی‌که هیچ شناختی از دنیای تئاتر ندارید. قبل از جلسه تست از فرصت‌تون استفاده کنید و تا می‌تونید تئاتر ببینید و در کنار اون نمایشنامه بخونید. در حال حاضر برای نوجوانان نمایشنامه‌های زیادی ترجمه و نوشته شده و بعضی از نمایشنامه‌های معروف هم متناسب با سن و سال مخاطبان نوجوان بازنویسی شدن‌. پس این کتاب‌هارو بخرید، اون‌هارو مطالعه کنید و از بین‌شون بعضی رو که بیشتر دوست دارید، انتخاب کنید.

تست آنلاین بازیگری برای نوجوانان

تست آنلاین بازیگری برای نوجوانان

یکی از بهترین شیوه‌ها برای تست بازیگری نوجوانان، تست بازیگری آنلاینه. چرا؟ به‌خاطر این‌که شما با این روش، می‌تونین بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل پروژه سینمایی یا حضور در مراکز آموزش بازیگری، برای نقش‌ها و پروژه‌های فیلم و سریال مختلف یا دوره‌های بازیگری تست بدید. این آزمون‌ها شباهت زیادی به جلسات تست حضوری دارن اما نکات مهمی هم هست باید در جلسات تست بازیگری آنلاین به اون‌ها دقت کنید. این نکات رو با هم بررسی می‌کنیم:

  • قبل از جلسه تست آنلاین، از شرایط اتصال به اینترنت با سرعت بالا مطمئن بشید
  • سعی کنید از دستگاهی استفاده کنید که بهترین دوربین رو برای ایجاد تماس ویدئویی داشته باشه
  • از اجرای نرم‌افزار یا پلتفرم کنفرانس ویدئویی در دستگاه مطمئن بشید
  • وقت‌شناس باشید و از دقایقی قبل از قرارتون جلوی دستگاه‌تون بشینید و به موارد آزمون فکر کنید
  • سوالات تست بازیگری احتمالی رو مرور کنید
  • چند مونولوگ برای تست بازیگری آنلاین آماده کنید
  • اگر از شما یک فایل تست ضبط شده درخواست شده، اون رو با بهترین کیفیت ضبط و ارسال کنید

مونولوگ و سوالات تست بازیگری کودکان

اینجا دیگه مخاطب مطلب ما بیشتر، والدین هستن تا کودکان. نکته اول این‌که تست بازیگری آنلاین برای کودکان می‌تونه یه راه موثر برای تعیین سطح و استعداد کودکان در بازیگری باشه. پس بهتره با انتخاب آموزشگاه‌هایی که این تست‌هارو ارائه می‌دن از طریق سایت ایران آموزشگاه، استعداد فرزندان‌تون رو بسنجید. دوم این‌که نقش والدین در آمادگی کودکان برای شرکت در جلسه تست بازیگری کودک بسیار پررنگه.

ما نمی‌تونیم از کودک انتظار داشته باشیم، خودش یه مونولوگ مناسب برای خودش انتخاب کنه. هرچند برخی کودکان باهوش ممکنه از این توانایی هم برخوردار باشن. برای آمادگی با سوالات تست بازیگری کودک هم یادتون باشه قرار نیست از اون‌ها سوالات سختی پرسیده بشه و این سوال‌ها بیشتر برای بررسی هوش و استعداد کودک و فن بیان و زبان بدن اون‌هاست.

برای انتخاب مونولوگ مناسب برای جلسه تست هم می‌تونید از فیلم‌های سینمایی ایرانی که بازیگران کودک در اون‌ها نقش‌های زیادی داشتن استفاده کنید. راه دیگه اینه که یه مونولوگ زیبا از یه نمایشنامه کودک انتخاب کنید. گاهی از بعضی فیلم‌های سینمایی معروف و خارجی دوبله شده هم می‌تونید استفاده کنید. فقط مونولوگی رو انتخاب کنید که هم سخت نباشه، هم کودک شما اون رو به‌خوبی حفظ و اجرا کنه و هم توانایی‌های فرزندتون رو به نمایش بذاره.

تست بازیگری آنلاین رایگان

آزمون آنلاین و رایگان بازیگری یکی از خدمات موسسات آموزش بازیگریه. این موسسات با هدف کشف استعدادهای بازیگری کودک و نوجوان و ارائه خدمات آموزشی به این افراد، این آزمون‌ها رو برگزار می‌کنن. تست بازیگری آنلاین رایگان امکان و خدمتی مفید برای والدین هم هست. چون وقتی والدین با درخواست فرزندشون برای شرکت در کلاس بازیگری مواجه می‌شن، دوست دارن بدونن آیا فرزندشون برای این کار استعداد لازم رو داره یا نه.

معرفی بهترین آموزشگاه های بازیگری ایران

بازیگری دنیایی پرزرق و برق و وسوسه‌انگیزه که بسیاری از ما از دوران کودکی و نوجوانی به اون علاقه پیدا می‌کنیم. شرکت در دوره‌های بازیگری تحت راهنمایی و آموزش اساتید بزرگ بازیگری یکی از بهترین روش‌ها برای یه ورود موفق به این حرفه است. البته بسیاری از این آموزشگاه‌ها خدمات تست بازیگری حضوری و آنلاین رایگان رو هم ارائه می‌دن. در هر صورت بسیار اهمیت داره که شما یه آموزشگاه معتبر رو با بهترین امکانات برای دریافت خدمات آموزشی انتخاب کنید. در مطلب زیر چندتا از بهترین آموزشگاه های بازیگری رو بهتون معرفی میکنیم. با کلیک روی اون میتونید وارد مطلب بشید و با همشون آشنا بشید.

برای مشاهده بهترین آموزشگاه های بازیگری روی مطلب روبرو کلیک کنید ⇐ معتبرترین کلاس های بازیگری کشور

برای مشاهده بهترین آموزشگاه های بازیگری کودک روی مطلب روبرو کلیک کنید ⇐ معتبرترین کلاس های بازیگری کودک و نوجوان کشور

ایران آموزشگاه به‌عنوان برترین وب‌سایت آموزشی و بانک اطلاعات مراکز آموزش کشور، بهترین و معتبرترین آموزشگاه‌های سینما و تئاتر رو برای شما کودکان و نوجوانان و برای والدین فهرست و گردآوری کرده. شما از طریق سایت ما به‌راحتی می‌تونید با خدمات آموزشی مثل جلسات تست و استعدادیابی بازیگری و دوره‌های بازیگری و همین‌طور امکانات اون‌ها در آموزشگاه آشنا بشید و بهترین اون‌ها رو انتخاب کنید.

۱۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *