تست بازیگری

تست بازیگری – آمادگی برای تست بازیگری و صفر تا ۱۰۰ نکات جلسه تست بازیگری

«لطفا این مطلب را با دقت بخوانید»

تست بازیگری یکی از مهمترین بخش های ورود به عرصه بازیگری است. شما در هر سنی که باشید باید چند تست بازیگری مهم را تمرین کرده و به آن مسلط شوید. ما دراین مطلب بصورت کامل به بررسی تست بازیگری برای سنین مختلف میپردازیم و با مفهوم تست بازیگری و مراکز تست بازیگری آشنا خواهیم شد و در ادامه چندتا از آموزشگاه های معتبر سینمایی و بازیگری  را برای تست بازیگری معرفی میکنیم.

قبل از هر چیز اگر اطلاعاتی درباره ورود به دنیای بازیگری ندارید، لطفا مطلب زیر را بصورت کامل و بدقت مطالعه کنید.

مطالب مرتبط: چطور بازیگری شویم

تست بازیگری چگونه است؟ دروازه ورود به دنیای سینما، تئاتر و تلویزیون

بازیگری دنیاییه که از کودکان و نوجوانان تا افرادی از سنین بالاتر عاشق اونن. عشق و علاقه به بازیگری اونقدر فراگیره که تقریبا بیشتر افراد دوست دارن بدونن آیا می‌تونن وارد این عرصه بشن یا نه. راه‌های ورود به دنیای بازیگریه خیلی زیاده؛ مثلا شرکت در دوره‌های بازیگری سینما یا شروع کردن از دنیای تئاتر؛ ولی یه شیوه دیگه هم هست که لزوما نیاز به داشتن مدرک بازیگری نداره و اون تست بازیگریه. هرکسی می‌تونه با استفاده از تست بازیگری، استعدادهای بازیگری خودش رو بسنجه و شانسش رو در این زمینه امتحان کنه. در این مطلب با نکات مهم درباره تست بازیگری، آمادگی برای این تست و مراکزی که می‌تونن از شما تست بازیگری بگیرن، آشنا می‌شیم.

تست بازیگری چیست؟ انواع آن چیست؟

تست بازیگری چیه و چه انواعی داره؟ کجا تست بازیگری بدم؟

تست بازیگری انواع مختلفی و در شرایط گوناگون توسط مراکز و گروه‌های مختلف برگزار می‌شه. تست بازیگری از هرنوعی که باشه، کودک، نوجوان یا جوان عاشق بازیگری و همین‌طور خانواده‌های اون‌ها باید خوب حواس‌شون رو جمع تا هرجا حرف از این تست شد، از این فرصت برای امکان ورود به دنیای بازیگری استفاده کنن. در ادامه چند نوع معروف از تست بازیگری رو با هم مرور می‌کنیم.

  • تست بازیگری کودکان
  • تست بازیگری نوجوانان

فراخوان تست بازیگری از طرف پروژه‌های سینما و تلویزیون

یکی از معروف‌ترین انواع تست بازیگری شکل فراخوان عمومی داره. در این حالت، گروه‌های تولید فیلم‌های سینمایی یا سریال‌های تلویزیونی برای جذب بازیگر و عوامل دیگه یه فراخوان منتشر می‌کنن. این فراخوان ممکنه از طریق روزنامه، مجله، سایت یا شبکه‌های اجتماعی منتشر بشه. البته قبل از شرکت در این تست‌ها حتما درباره عوامل اون پروژه و خود پروژه اطلاعات کسب کنین تا مطمئن بشین با افراد حرفه‌ای قراره کار کنین و همین‌طور خدای نکرده با موارد کلاهبرداری روبه‌رو نشین.

تست بازیگری از طرف آموزشگاه‌های معتبر بازیگری

خیلی از افرادی که علاقمند به بازیگری هستن علاقه دارن که قبل از شرکت در دوره‌های بازیگری بدونن که آیا اصلا در این زمینه‌ها استعداد دارن یا نه؟ به‌همین خاطر آموزشگاه‌های بازیگری امکان برگزاری تست‌های بازیگری رو برای کودکان و نوجوانان و افرادی از سنین مختلف دیگه فراهم کردن. این تست‌ها به‌شکل‌های مختلفی و برای دوره‌های مختلفی مثل بازیگری تئاتر، سینما یا تلویزیون و به دو صورت حضوری آنلاین و حتی رایگان و غیر رایگان برگزار می‌شه.

تست بازیگری برای حضور در تبلیغات تلویزیونی

تست‌های بازیگری از کودکان و نوجوانان برای شرکت در تبلیغات و تیزرهای ویدئویی تلویزیونی و اینترنتی هم یکی دیگه از انواع تست‌های بازیگریه. در این حالت عوامل سازنده پروژه‌های تبلیغات ویدئویی به‌سراغ خانواده‌ها می‌رن و یا با فراخوان اون‌ها رو دعوت می‌کنن تا کودکان‌شون در این تست‌ها شرکت کنن.

تست گریم

تست گریم یه تست پیشرفته بازیگریه که معمولا برای بررسی شرایط فیزیکی و چهره بازیگر در زیر گریم‌های سینمایی، تلویزیونی و تئاتری انجام می‌شه. در این حالت، بازیگر در استودیو و بخش گریم حاضر می‌شه، گریمور گریم لازم رو بر روی او انجام می‌ده و لباس‌هایی برای تست پوشیده می‌شه و عکس‌هایی هم گرفته می‌شه. در نتیجه این تست، کارگردان متوجه می‌شه که آیا این گریم با این بازیگر همخوانی داره یا نه.

تست آدیشن

آدیشن هم یه نوع تست گسترده برای زمینه‌های مختلفی مثل بازیگری، خوانندگی، گویندگی و حتی تئاتر و زمینه‌های دیگه اس. آدیشن یه آزمون استعدادیابیه و ممکنه در مدارس یا در آموزشگاه‌های بازیگری و حتی در بین دانشجویان رشته بازیگری و رشته‌های هنری دیگه مثل موسیقی (خوانندگی) برگزار بشه. آدیشن همچنین می‌تونه حضوری باشه و یا ممکنه شما مهارت‌های خودتون رو در یک فیلم ضبط کنین و برای گروه یا یک کارگردان ارسال کنین.

 

آیا تست بازیگری آنلاین هم داریم؟

تست بازیگری آنلاین در برخی از مراکز انجام میشه اما بهترین روش برای گرفتن تست بازیگری مراجعه به آموزشگاه های بازیگری یا دفاتر سینمایی است.

برای مشاهده مراکز تست بازیگری آنلاین وارد صفحه ” تست بازیگری آنلاین ” شوید.

به این ویدیو ها توجه کنید

ویدیوهای بیشتر انتهای صفحه

سوالات تست بازیگری چیست؟

سوالات تست بازیگری چیه و باید چیکار کرد؟

هیچ کس نمی‌تونه از قبل مطمئن باشه که در جسه بازیگری چه سئوالاتی ممکنه پرسیده بشه. مربیان آموزشی آموزشگاه‌های بازیگری و همین‌طور کارگردان و مسئول انتخاب بازیگران در یک پروژه افرادی هستن که تصمیم می‌گیرن، تست بازیگری رو با چه سوالاتی برگزار کنن. با این‌حال براساس تجربه‌ها می‌تونیم نمونه‌هایی از سوالات پرکاربرد در تست‌های بازیگری رو برای شما مثال بزنیم. انواع مختلف این سوال‌ها رو با هم مرور می‌کنیم.

چرا می‌خوای بازیگر بشی؟

در جواب به این سوال، حرف‌های کلیشه‌ای رو کنار بذارین و خیلی صادقانه در مورد علاقه‌تون به دنیای بازیگری صحبت کنین. پس این‌که هر شب با رویای گفتن سیمرغ بلورین بازیگری از خواب می‌پرین به شما کمک نمی‌کنه و فقط باعث می‌شه حرفاتون غیرقابل باور بشه. خیلی ساده در مورد جزئیات و این‌که چی شد به دنیای بازیگری علاقه پیدا کردین صحبت کنین.

از کدوم بازیگرا خوشت میاد و چرا؟

این سئوالیه که فکر کنم برای پاسخ بهش باید کمی حرفه‌ای عمل کنین چون هر اسمی رو که ببرین، اولا سطح سلیقه شما رو در بازیگری نشون می‌ده و هم باید دلیل انتخاب اون بازیگر رو توضیح بدین. یعنی هم باید با چن تا فیلم معروفش آشنا باشین و هم نقاط قوتش رو در بازیگری بدونین.

این متن رو بخونید یا یه مونولوگ برای من اجرا کنید

چه بخشی از یه سناریو به شما داده بشه و چه از شما بخوان که یه مونولوگ رو به انتخاب خودتون اجرا کنین؛ شما باید بتونین موضوع اون متن یا مونولوگ رو در یه جمله خلاصه کنین. باید بدونین اون کاراکتر در زمان گفتن اون جملات چه احساساتی داره و بتونین اون احساسات رو از طریق زبان بدن و حالات چهره به کارگردان یا مربی آموزشی نشون بدین.

نقاط قوت و ضعف‌تون رو در بازیگری می‌دونید؟

این مهم نیست که شما چند تا نقطه قوت داشته باشین یا حتی تعداد نقاط ضعف‌تون در بازیگری، بیشتر از تعداد نقاط قوت‌تون باشه. چیزی که بسیار اهمیت داره اینه که به مربی آموزشی، کارگردان یا مسئول انتخاب بازیگران نشون بدین که هم نقاط ضعف‌تون رو می‌شناسین و هم نقاط قوت‌تون رو؛ بنابراین همه تلاش‌تون رو خواهید کرد که نقاط ضعف‌تون رو برطرف کنین و از نقاط قوت‌تون هم استفاده کنین.

به چه پروژه‌هایی علاقه دارین؟

جواب به این سوال کمی بستگی داره به این که چه نوع تستی از شما گرفته می‌شه و هدف از اون تست چیه؟ مثلا وقتی عوامل یه فیلم سینمایی از شما تست می‌گیرن نمی‌تونید بگید که دوست دارین در یک موزیک ویدئو کار بازیگری انجام بدید. اما اگه توی یه آموزشگاه بازیگری تست می‌دید می‌تونید از تنوع علائق‌تون و استعدادهای مختلف‌تون بدون نگرانی صحبت کنید. خصوصا به این خاطر که اون‌ها می‌تونن به شما در زمینه رسیدن به علائق‌تون راهکارهایی رو ارائه بدن.

اگه ما شما رو انتخاب نکنیم چه کاری انجام می‌دید؟

جواب شما به این سوال می‌تونه میزان علاقه شما رو به بازیگری نشون بده. اگه بگید خب، می‌رم درسم رو می‌خونم تا استعدادهامو تو یه زمینه دیگه بسنجم، یعنی این‌که به همین راحتی و با شکست خوردن در یک تست بازیگری، حاضرید با دنیای بازیگری خداحافظی کنید. پس بهتره درباره ادامه تلاش‌تون برای ورود به دنیای بازیگری با مطالعه، شرکت در دوره‌ها، تحصیلات دانشگاهی و شرکت در تست‌های دیگه بگید.

چطور برای تست بازیگری آماده شویم؟

چطور خودم رو برای تست بازیگری آماده کنم؟

بسته به این‌که چقدر برای یه تست بازیگری فرصت دارید، راه‌های مختلفی وجود داره تا خودتون رو برای این تست آماده کنین. همچنین نکاتی هم در این زمینه وجود داره که باید رعایت کنین. آمادگی برای تست بازیگری به نوع تست هم بستگی داره. برای مثال اگه قراره در تست بازیگری تئاتر شرکت کنین باید حتما با نمایشنامه آشنا باشید و اون رو بارها مرور و تمرین کرده باشین. اگه تست بازیگری برای سینما و سریال‌های تلویزیونیه بد نیست حتما چن تا مونولوگ مختلف از فیلم‌های مختلف رو حفظ کنین تا در صورت نیاز اون‌ها رو اجرا کنین. برخی از نکات دیگر برای آمادگی برای تست بازیگری رو با هم مرور می‌کنیم:

  • بسته به سن و سال‌تون بد نیست درباره سبک‌های بازیگری مطالعه کنید یا از بزرگ‌ترهای آگاه بخواید براتون در این باره نکاتی رو توضیح بدن
  • بازیگری فقط خوندن یه مونولوگ و حفظ کردنش نیست. بخش خیلی مهم‌تر بازیگری، بیان احساسات نهفته در اون جملات از طریق زبان بدن و حرکات چهره اس
  • در فرصت باقی‌مونده برای تست بازیگری چن تا فیلم خوب ببینین و حتما به شیوه بازیگری بازیگران هم سن و سال خودتون دقت کنین
  • تا می‌تونید مطالعه کنید؛ هم کتاب و مقاله و هم تحقیق اینترنتی
  • درباره بازیگرهای مختلف تحقیق کنید. ببینید چه چیزهایی باعث موفقیت اون‌ها شده
  • تا می‌تونید تمرین کنید. روبه‌روی آینه بایستید و جملاتی رو که حفظ کردید به‌همراه زبان بدن و حرکات چهره اجرا کنید و خودتون رو محک بزنید
  • برای اعضای خانواده مونولوگ‌تون رو اجرا کنید و البته از شوخی‌های اون‌ها یا جدی نگرفتن‌ها ناراحت نشید چون هیچ‌ بازخورد منفی نمی‌تونه عشق و علاقه یه عاشق بازیگری رو کم کنه
  • با دوربین از لحظات تمرین‌های بازیگری خودتون فیلم بگیرید و فیلم رو چند بار مرور کنید. نقاط ضعف‌تون رو اصلاح کنید و این کار رو بارها انجام بدین
  • نرمش کنید. حتی برای یه بازیگر فیلم و سریال هم نرم بودن بدن و قابلیت‌های بدنی بسیار اهمیت داره، هرچند نیاز این توانایی‌ها در هنر تئاتر بیشتر هم می‌شه
  • لباس مناسب بپوشید. لباس پلوخوری برای تست بازیگری مناسب نیستو یه لباس راحت و در عین حال شیک بپوشین

چگونه در تست بازیگری قبول شویم؟

مسلما برای قبولی در تست بازیگری نیاز داریم تا اطلاعات خود را بالا ببریم و از سوالات و منابع آن اطلاعاتی بدست بیاریم که سعی شده برای اطلاعات بیشتر در مورد بازیگری و تقویت و بالا بردن سطح دانشتون اطلاعاتی نوشته بشه که پیشنهاد میکنم مطلبی که از قبل در مورد منابع بازیگری منتشر کردیم رو مطالعه کنید:

 

منابع تست بازیگری

نمونه سوالات تست بازیگری

تست بازیگری آنلاین هم هست؟

با پیشرفت‌های علمی در زمینه ارتباطات و خصوصا طی دو سال اخیر و به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، روش آنلاین برای بیشتر امور زندگی ما ارائه شده. آموزش آنلاین، خرید و فروش آنلاین و چت آنلاین. تست بازیگری آنلاین هم یکی از این امور و شیوه‌هاس. اگرچه این روش کمی جدید و عجیب به‌نظر میاد اما به‌سرعت در حال افزایشه و بسیاری از آموزشگاه‌ها و حتی پروژه‌های سینما و تلویزیون دارن از این روش برای برگزاری تست بازیگری استفاده می‌کنن. در کل این روش تفاوت چندانی با روش حضوری نداره و همون‌طور که برای تست حضوری بازیگری باید آماده باشید، برای تست بازیگری آنلاین باید آماده باشید.

تست بازیگری به‌صورت رایگان هم انجام می‌شه؟

تست بازیگری رایگان یکی از روش‌های استعدادیابی در زمینه بازیگریه که معمولا توسط آموزشگاه‌های بازیگری، مراکز فرهنگی و هنری و همین‌طور پروژه‌های سینما، تلویزیون و تئاتر برگزار می‌شه. در کل پیشنهاد ما اینه که از تست بازیگری غیر رایگان به‌هیچ‌وجه استفاده نکنید، مگر در حالتی که شما دوره‌های بازیگری زیادی رو پشت سر گذاشتید و فقط می‌خواید میزان مهارت‌هاتون رو به یک استاد بزرگ بازیگری نشون بدید و با این روش خودتون رو محک بزنید.

هدف از تست‌های بازیگری رایگان، ممکنه متفاوت باشه. برخی از موسسات آموزش بازیگری، این تست‌ها رو برگزار می‌کنن تا به علاقمندان بازیگری نشون بدن مهارت‌شون در چه حد و در چه زمینه‌هایی از بازیگریه و در صورت علاقه، بهتره در چه دوره‌هایی از بازیگری در این موسسات شرکت کنن.

هدف دیگه ممکنه استخدام به عنوان بازیگر در یه پروژه سینمایی یا تلویزیونی یا تئاتری باشه. هدف سوم تعیین سطح علاقمندان بازیگری توسط موسسات سینمایی و فرهنگی و هنری برای معرفی اون‌ها به پروژه‌های فیلم و سریال و تئاتر و حتی پروژه‌های ویدئویی تبلیغاتیه.

کجا تست بازیگری بدهیم؟

کجا تست بازیگری بدیم؟

همون‌طور که گفتیم مراکز و گروه‌های مختلفی هستن که تست‌های بازیگری رو با اهداف مختلف و در زمینه‌های مختلف برگزار می‌کنن. این تست‌ها ممکنه توسط عوامل تولید پروژه‌های فیلم و سریال و تئاتر برگزار بشه، یا توسط مراکز فرهنگی و هنری و موسسات سینمایی و یا توسط آموزشگاه‌های معتبر بازیگری. رایج‌ترین این تست‌ها همون تست‌های آموزشگاهیه، چون برای انجام این تست‌ها دیگه نیازی نیست تا شروع یه پروژه سینمایی و فراخوان عمومی برای اون صبر کنین. بلکه می‌تونین به یک آموزشگاه معتبر بازیگری مراجعه کنین، اون‌جا به راحتی تست بدین و از استعدادتون در زمینه‌های مختلف بازیگری باخبر بشین.

بعد از تست بازیگری چی می‌شه؟

اگر احساس می‌کنید که استعداد بازیگری دارید اولین پیشنهاد ما به شما اینه که در یکی از تست‌های بازیگری ارائه شده در یکی از آموزشگاه‌های معتبر بازیگری در کشور شرکت کنید. شما با شرکت در این تست‌ها می‌فهمین که به قول معروف “چند مرده حلاجین”. یعنی چه مهارت‌هایی رو دارین و چه مهارت‌هایی رو باید یاد بگیرین. بعد از انجام یه تست بازیگری در این آمورشگاه‌ها می‌تونین در زمینه‌هایی که استعداد دارین در یکی از کلاس‌های آموزش بازیگری ثبت نام کنین و علائق‌تون رو دنبال کنید تا به‌زودی در گوشه‌ای از دنیای وسیع سینما، تئاتر و تلویزیون مشغول به کار بشید.

بهترین آموزشگاه برای تست و دوره‌های بازیگری، کدوم آموزشگاهه؟

آموزشگاه‌های بازیگری بسیار زیادی در سراسر ایران وجود داره که خدمات تست بازیگری و دوره‌های بازیگری و دوره‌های مختلف مرتبط با سینما، تئاتر و تلویزیون رو به شما ارائه می‌دن. این آموزشگاه‌ها علاوه‌بر برگزاری انواع تست بازیگری حضوری، آنلاین و رایگان، می‌تونن مهارت‌های بازیگری، سبک‌های بازیگری و دانش لازم برای حضور در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون رو به شما آموزش بدن و در پایان دوره‌ها شما مدرک‌های ویژه و معتبر اون دوره‌ها دریافت می‌کنید. بهترین راه برای انتخاب یک آموزشگاه معتبر سینمایی و بازیگری در کشور، مقاله ایه که قبلا منتشر کردیم و در اون یسری از بهترین مراکز برگزاری کلاس های سینمایی و بازیگری رو معرفی کردیم. برای مشاهده این مراکز لطفا مطلب زیر رو مطالعه کنید:

 

بهترین آموزشگاه بازیگری در کشور

ما (سایت ایران آموزشگاه)، اطلاعات تمام مراکز برتر و معتبر آموزش بازیگری رو برای شما گردآوری کرده تا با مطالعه دوره‌ها و ویژگی‌های اون‌ها بتونید آموزشگاه ایده‌آل خودتون رو انتخاب کنید. همینطور در ادامه میتونید از اینجا، تمام آموزشگاه های بازیگری کل کشور رو ببینید و نزدیک ترین آموزشگاه به خودتون رو انتخاب کنید.

سوالات تست بازیگری چیه؟

معمولا در تست بازیگری سوالاتی عمومی برای اطلاع از میزان بروز بودن فرد گرفته میشود اما بیشترین و مهمترین بخش سوالات تست بازیگری نیست بلکه تست عملی بازیگری است.

براتون آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم با تلاش و تمرین به آرزوهاتون برسید.

تست بازیگری آنلاین رایگان هم داریم؟

تابحال تست بازیگری آنلاین رایگان دیده نشده اما تست بازیگری رایگان بصورت حضوری برای تست انلاین استعداد بازیگری انجام میشه.

محمد ابراهیمی

۶۵ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *