مجوز آموزشگاه علمی و کنکور

تاسیس آموزشگاه علمی و کنکور؛ شرایط دریافت مجوز آموزشگاه کنکوری و علمی

تاسیس آموزشگاه یک روش درآمدزایی و کارآفرینی بسیار عالی با مزایای مالی خوب در کشور است. در این بین تاسیس آموزشگاه کنکور یا آموزشگاه علمی یکی از بهترین گزینه ها برای شروع است.

شرایط و مراحل تاسیس آموزشگاه علمی آزاد چگونه است؟

این روزها کنکور به عنوان یک غول بزرگ در مقابل دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها قرار گرفته است. ثبت نام در آموزشگاه‌های کنکور یکی از اولین اقدامات برای شکست این غول و کسب موفقیت است. با توجه به نیازی که در جامعه احساس می‌شود، تاسیس آموزشگاه کنکور که یکی از خدمات آموزشگاه علمی آزاد محسوب میشود برای افرادی که به این کار علاقه دارند و سرمایه‌ی لازم را در اختیار دارند می‌تواند شروع یک کسب و کار موفق با درآمد زایی بالا باشد.

اخذ جواز آموزشگاه کنکور

قانون تاسیس آموزشگاه علمی آزاد:

ششصدوشصت ونهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در مورخ ۲۹/۹/۱۳۸۰ و اصلاحیه مصوب هفتصد و بیست وپنجمین جلسه شورا در سال ۸۴ تعریف آموزشگاه علمی آزاد را مشخص کرده:

تاسیس آموزشگاه علمی نیز مانند تاسیس هر موسسه و یا آموزشگاهی دارای قواعد و قوانینی است. اولین گام گرفتن مجوز است. اولین شرط برای گرفتن مجوز آموزشگاه علمی داشتن حداقل سه سال سابقه کاری و مدرک مرتبط است. بعضی از مواقع موسسین به دلیل وجود این شرط مجبور شراکت هستند. داشتن سن حداقل ۳۰ سال، دارا بودن سلامت جسم و روح، داشتن پایان خدمت برای مردان و… از شرایط گرفتن مجوز است. یکی از روش‌های کسب اطلاعات گرفتن مشاوره از فعالان در این راه است. نکته قابل ذکر این است که فرد موسس حتما باید ۶ ماه بعد از اخذ مجوز آموزشگاه علمی خود را تاسیس کند و در غیر این صورت مجوز از طرف ارگان داده شده باطل می‌شود. طبق این تعرفه موسس ۶ ماه فرصت دارد تا مکان و تجهیزات مورد نیاز آموزشگاه را فراهم کند.

اما تاسیس آموزشگاه علمی آزاد یک مزیت دیگر نیز دارد، این‌که می‌توانید چند کاربری مختلف از آموزشگاه کنکور داشته باشید. به طور مثال علاوه بر آموزش، مشاوره‌های تحصیلی، برنامه ریزی درسی، کلاس های تقویتی و … نیز ارائه کنید. یا آموزش‌ها را به صورت‌های مختلف حضوری، نیمه حضوری و مجازی در اختیار دانش آموزان قرار دهید. این مورد به‌خصوص این روزها که درگیری پاندمی کرونا هستیم و مراجعات غیر حضوری بخشی از زندگی ما شده است، اهمیت ویژه‌ای دارد.

پس مرکزی‌ که‌ به‌ منظور آموزش‌ و نشر و گسترش‌ علوم‌ و معارف‌ تاسیس میشود (آموزشگاه علمی آزاد) امکان برگزاری دوره های زیر را خواهد داشت:

۱- ابتدایی ‌۲- راهنمائی‌ تحصیلی‌ ۳- متوسطه‌ و پیش‌ دانشگاهی‌ و آمادگی‌ کنکور ۴- زبان های‌ خارجی‌ ارعایت‌ ضوابط این‌ آیین‌ نامه‌ بدون‌ صدور هر گونه‌ مدرک‌ تحصیلی‌ رسمی‌، توسط افراد حقیقی‌ یا حقوقی‌ تأسیس‌ می‌گردد، آموزشگاه‌ علمی‌ آزاد نام‌ دارد که‌ در این‌ آئین‌ نامه‌ به‌اختصار آموزشگاه‌ نامیده‌ می‌شود.

bazigari kodak iranamozeshgah

تاسیس آموزشگاه آرایشگری

bazigari kodak iranamozeshgah

تاسیس آموزشگاه زبان

rahnamaye bazigari iranamozeshgah

تاسیس آموزشگاه آزاد هنری

علاقمندان میتوانید جهت مشاوره برای تاسیس موسسات آموزشی، انواع آموزشگاه و تاسیس موسسات فرهنگی، هنری و همچنین اطلاعات در مورد اخذ نمایندگی از برندهای آموزشی با کارشناسان موسسه مشاورین اندیشه آسیا با شماره ۰۲۱۸۸۹۰۶۵۳۲ تماس حاصل فرمایید و یا با ورود به آدرس سایت مجموعه به نشانی اینترنتی زیر اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

 انجام فعالیت های آموزشی زیر توسط آموزشگاه مجاز است:

  • برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی حضوری، غیرحضوری و نیمه حضوری (از قبیل مکاتبه ای، ادواری و مجازی) متناسب با نوع مجوز
  • برگزاری آزمون های حضوری و غیرحضوری
  • مطالعه، تهیه و تدوین و ارائه جزوات، کتب، نرم افزارهای آموزشی مرتبط با فعالیت های مربوط با رعایت ضوابط و مقررات موضوعه.
  • ارائه خدمات مشاوره تحصیلی
  • برگزاری اردوهای آموزشی با رعایت ضوابط مربوط

ضرورت دریافت مجوز برای تاسیس آموزشگاه کنکور

اخذ مجوز برای تمام شرکت‌های آموزشی از جمله تاسیس آموزشگاه کنکور ضروری است. مدیران و موسسان موظف هستند بر اساس سرفصل‌های اداره‌ی آموزش و پرورش مجوز آموزشگاه کنکور را از این اداره دریافت کنند و برای ثبت آموزشگاه آن را ارائه کنند.

چند نکته مهم:

  • ثبت شرکت آموزشی و یا ثبت موسسه آموزشی به منزله اخذ مجوز آموزشگاه نمی باشد و بنابر این فقط با ثبت موسسه آموزشی در اداره ثبت شرکتها مجاز به شروع یک فعالیت آموزشی نخواهید بود و می بایست مجوزهای مربوطه را الزاما اخذ نمایید.
  • فرآیند صدور مجوز در بعضی از ارگانها به صورت حقیقی و در بعضی دیگر نیز به صورت حقوقی می باشد.
  • بسیاری از مجوزهای تاسیس آموزشگاه در ایران به دلیل اشباع بودن و یا دلایل دیگر یا کلا صادر نمی شود و یا با شرایط خاص و امتیاز بندی به متقاضیان اعطا می گردد.
bazigari kodak iranamozeshgah

تاسیس آموزشگاه کوچینگ

bazigari kodak iranamozeshgah

تاسیس آموزشگاه آنلاین

bazigari kodak iranamozeshgah

تاسیس آموزشگاه موسیقی

شرایط تاسیس آموزشگاه کنکور چیست؟

قبل از هر اقدامی برای تاسیس آموزشگاه علمی آزاد باید با شرایط آن آشنا باشید، در این‌صورت آمادگی لازم برای ارائه‌ی مدارک را خواهید داشت و با مشکل روبرو نمی‌شوید.

شرایط لازم برای موسس آموزشگاه کنکور

موسس آموزشگاه کنکور یعنی همان فرد حقیقی یا حقوقی مجوز آموزشگاه کنکور را از وزرات آموزش و پرورش اخذ می‌کند باید دارای شرایطی باشد که از سوی سازمان تعیین شده است. این شرایطی به شرح زیر است:

  • موسس آموزشگاه کنکور باید دارای تابعیت جمهوری اسلامی باشد.
  • موسس باید معتقد به اسلام، ولایت فقیه باشد.
  • موسس برای تاسیس آموزشگاه علمی آزاد باید صلاحیت اخلاقی سیاسی و فرهنگی داشته باشد و به رژیم گذشته وابسته نباشد.
  • همچنین موسس باید دارای سلامت کامل عقلی و جسمی باشد.
  • سوءپیشینه‌ی کیفری و استفاده نکردن از مواد مخدر یکی دیگر از ویژگی‌های موسس آموزشگاه کنکور است.
  • از دیگر شرایط موسس شرایط سنی است. موسس باید بالای ۲۵ سال سن داشته باشد.
  • حداقل سه سال سابقه‌ی فعالیت در موسسات آموزش یا فرهنگی را داشته باشد.
  • برای گرفتن مجوز آموزشگاه کنکور موسس باید حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن را کسب کرده باشد.
  • در مورد مردان شرایط پایان خدمت هم ملاک تایید است و فرد موسس باید برگه‌ی پایان خدمت یا معافیت داشته باشد.

تعیین و تایید مدیر آموزشگاه علمی و کادر اداری و آموزشی

در مرحله‌ی بعدی مدیر واجد شرایط باید به شورای نظارت استان یا شهرستان معرفی و تایید شود.  مدیر آموزشگاه باید مراحل گزینش را طی کند و به تایید شورای نظارت و اداره‌ی آموزش و پرورش برسد. شرایطی که مدیر باید داشته باشد شامل موارد زیر است:

  • مدیر مانند موسس آموزشگاه کنکور باید معتقد به اسلام و ولایت فقیه باشد.
  • دارای صلاحیت اخلاقی، سیاسی و فرهنگی باشد.
  • به رژیم گذشته وابسته نباشد.
  • متاهل باشد.
  • بر حسب نوع آموزشگاه مدارک لازم را داشته باشد. برای تاسیس آموزشگاه کنکور مدیر باید حداقل مدرک لیسانس داشته باشد.
  • سابه‌ی پنج سال فعالیت در موسسات آموزشی که اساسنامه‌ی آن‌ها به تایید شورای عالی آموزش و پرورش رسیده یا آموزش و پرورش یا سابقه‌ی تدریس در دانشگاه را داشته باشد.
  • مدیر آموزشگاه علمی آزاد پسرانه حتما باید مرد باشد و مدیر آموزشگاه علمی آزاد پسرانه حتما باید خانم باشد.
  • همچنین موسس باید لیستی از افرادی که قرار است در آموزشگاه شاغل شوند یعنی کادر اداری و آموزشی را تهیه کند و آن لیست را به تایید اداره‌ی آموزش و پرورش برساند. کلیه کارکنان آموزشگاه‌های دخترانه باید خانم باشند و در آموزشگاه‌های پسرانه باید آقا باشند. همچنین نگهبانی باید متاهل باشد.

اگر در مدت فعالیت به دلایلی مدیر استعفا دهد یا عزل شود یا حتی فوت کند، یک ماه فرصت وجود دارد که جانشین وی به آموزشو پرورش معرفی شود.

بعد از اعلام موافقت شورای نظارت استان موسس ۶ ماه مهلت دارد که مکان و ساختمان مورد نظر در محدوده‌ی جغرافیای را تعیین و معرفی کند.

شرایط مکان آموزشگاه علمی آزاد

مسئولیت تعیین مکان آموزشگاه برای گرفتن مجوز آموزشگاه کنکور به عهده‌ی موسس است. او باید یک مکان ایمن، با بهداشت مناسب را در نظر بگیرید و وسایل و تجهیزات لازم برای آموزش را مهیا کند. در این قسمت فرد موظف می‌شود از اداره‌ی اماکن نیروی انتظامی گواهی بگیرید و طی این گواهی تایید شود این مکان  شامل ممنوعیت تاسیس آموزشگاه کنکور نمی‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های محل آموزشگاه این است که باید ساختمان مستقل یا در طبقات مجزا قرار گرفته باشد، اگر مکان آموزشگاه در جایی قرار دارد که بخشی از ساختمان مورد استفاده‌ی مسکونی است، باید ورودی مستقلی برای آموزشگاه در نظر گرفت.

موسس موظف است با ارائه‌ی مدارک لازم به شورای تایید استان نسبت به دریافت مجوز اقدام کند. مدارکی که باید ارائه شود شامل موارد زیر است:

  1. نامه‌ی تایید اداره‌ی اماکن نیروی انتظامی
  2. ارائه‌ی کپی یا اصل اجاره نامه یا سند مالکیت مکان آموزشگاه آزاد علمی
  3. همچنین اگر مکان استیجاری باشد موسس موظف می‌شود ۴ ماه قبل از اتمام مدت اجاره نسبت به تمدید آن اقدام کند.

فرد موسس موظف است حداقل سه نام برای آموزشگاه آزاد علمی را به شورای نظارت استان ارائه کند و شورا موظف می‌شود یکی از آن‌ها را تایید و به فرد اعلام کند. نام آموزشگاه باید با توجه به ضوابط نام‌گذاری موسسات آموزشی انتخاب شود؛ این ضوابط شامل موارد زیر است:

  • مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی نباشد.
  • در تمام طول مدت فعالیت آموزشگاه آزاد علمی نام آن نباید تغییر کند.
  • نامی که انتخاب می‌شود در استان تکراری نباشد.

در صورتی‌که قصد دارید در کلاس کنکوری ثبت نام کنید می‌توانید از  لیست مراکز آموزش کنکور کشور یا لیست ۱۰ تا از معتبرترین کلاس‌های کنکور استفاده کنید و انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید.

مشاوره تبلیغات آموزشگاه

مشاوره تبلیغات آموزشگاه کنکور

مسلما یکی از راه های رشد یک مجموعه تبلیغات است. با گذر زمان و تغییر ذائقه مخاطبین تبلیغات نسل قدیم بازدهی زیادی ندارند. شما برای تبلیغ موثر آموزشگاه خود باید از روش های نوین و کاملا هدفمند استفاده کنید تا مدیریت در سرمایه و زمان را داشته باشید. ما بعنوان بانک اطلاعات مراکز آموزش کشور، تجربه بالایی در شناسایی تبلیغات هدفمند را داریم. همینطور بعنوان یک سایت تخصصی فعال در زمینه مراکز آموزشی و آموزشگاه ها بهترین و هدفمند ترین جایگاه های تبلیغاتی را در اختیار داریم. برای مشاوره در امر تبلیغات از طریق واتساپ یا تلفن در ارتباط باشید.

تلفن تماس برای مشاوره تبلیغات: ۰۹۱۲۳۶۴۹۲۹۶

ارسال پیام در واتساپ برای تبلیغات: ۰۹۱۲۳۶۴۹۲۹۶

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *