آزمون بین المللی زبان فرانسوی TEF

Test d’évaluation de français

 

آزمون TEF از آزمون‌های مهم برای تعیین سطح زبان فرانسوی است. آزمون تف شامل ۳ نوع آزمون مجزا به نام های آزمون‌های TEF،TEFaQ و TEF CANADA است.

آزمون TEF چیست؟ نکات مهم شرکت در آزمون تف فرانسه

آزمون TEF معتبرترین آزمون بین‌المللی زبان فرانسوی در تمام دنیا

آزمون TEF یک آزمون زبان معتبر در سطح دنیا است که برای اثبات توانایی شخص در به کارگیری زبان فرانسه در موارد مختلف کارایی دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید زبان فرانسه جزو چند زبان پرکاربرد دنیا است و تعداد کشور‌هایی که به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند، کم نیست. در حقیقت احتیاج به یادگیری زبان فرانسوی روزبه‌روز بیشتر می‌شود و خیلی از افراد با اهداف گوناگون به دنبال آموختن زبان فرانسه هستند.

به‌همین منظور آزمون زبان بین‌المللی TEF به وجود آمده است تا افراد مختلف هم بتوانند میزان تسلط خود به زبان فرانسوی را بسنجند و هم در صورت نیاز با ارائه مدرک قبولی در این آزمون به مراجع مختلف، بتوانند توانایی خود را اثبات کنند. در این مقاله قصد داریم به‌طور کامل مسائل مربوط به زبان فرانسوی و آزمون TEF را بررسی کنیم.

همچنین در مطالب از قبل منتشر شده به معرفی دیگر آزمون های بین المللی زبان فرانسه نیز پرداختیم که برای اطلاعات بیشتر میتوانید وارد آنها شوید.

انواع آزمون TEF

آزمون بین‌المللی TEF برای اینکه کاربرد‌های مختلفی دارد، در سه نوع مختلف نیز طراحی شده است.

آزمون‌های TEF،TEFaQ و TEF CANADA همگی به آزمون تی ای اف یا تف معروف هستن اما در حقیقت سه آزمون مختلف هستند که هر کدام در نحوه برگزاری و مفاد امتحان با یکدیگر تفاوت دارند.

در این مقاله برای اینکه بتوانید تفاوت این سه آزمون و کارایی هر کدام را به درستی متوجه شوید، به‌صورت جداگانه هر کدام را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

بررسی آزمون TEF و نحوه برگزاری آن

افرادی که می‌خواهند در کشور فرانسه زندگی کنند و یا برای تحصیلات دانشگاهی و پیدا کردن کار به آنجا سفر کنند، لازم است که در آزمون زبان TEF شرکت کرده و مدرک آن را دریافت نمایند.

آزمون زبان فرانسوی تی ای اف از دو بخش اجباری و اختیاری تشکیل شده است که هر کدام از این بخش‌ها مهارت‌های خاصی را در شما می‌سنجد.

در بخش اجباری آزمون تمرکز روی درک زبان فرانسوی است و توانایی‌های شما در استفاده از زبان فرانسوی در بخش اختیاری این آزمون مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

قسمت اجباری

در این بخش از آزمون TEF شما باید به سوالات مختلفی که در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند پاسخ دهید.

در ضمن سوالات این قسمت همگی به‌صورت چهار گزینه‌ای هستند و نمره کل سوالات این قسمت برابر است با نمره کل سوالات قسمت اختیاری (هر کدام ۹۰۰ نمره). برای پاسخدهی به سوالات این بخش فقط یک ساعت و ده دقیقه زمان دارید که باید به صورت جداجدا در سه قسمت مختلف از آن استفاده کنید.

  • سوالات مربوط به درک جملات و تشخیص املای لغات فرانسوی
  • سوالات مربوط به توانایی خواندن متون فرانسوی و فهم آنها
  • سوالات مربوط به مهارت شما در شنیدن زبان فرانسوی و درک آن

برای درک بهتر اهمیت هر کدام از این موارد خوب است بدانید که به ترتیب: بخش‌های شنیداری، خواندن و املای لغات بیشترین امتیازات این قسمت را به خود اختصاص می‌دهند.

قسمت اختیاری

این بخش از آزمون زبان TEF شامل دو دسته سوال است که هر کدام ۴۵۰ نمره دارند و در مجموع با کل نمره بخش اجباری برابر است.

بخش اختیاری آزمون TEF بیشتر بر روی سنجش توانایی شخص در استفاده از زبان فرانسوی تمرکز دارد و سوالات آن به موارد زیر تقسیم‌بندی می‌شود.

  • سوالات مربوط به نحوه صحبت کردن فرد به زبان فرانسه
  • سوالات مربوط به توانایی فرد در نوشتن جملات به زبان فرانسوی

همانطور که از اسم این بخش مشخص است، پاسخ دادن به سوالات آن به عهده خود شخص شرکت‌کننده است اما بدیهی است که پاسخ به این سوالات و گرفتن نمره مناسب از آن می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در رزومه زبان فرانسوی شما داشته باشد.

bazigari kodak iranamozeshgah

آزمون فرانسوی

bazigari kodak iranamozeshgah

آزمون IELTS چیست؟

bazigari kodak iranamozeshgah

آزمون TOEFL

bazigari kodak iranamozeshgah

آزمون انگلیسی duolingo

بررسی آزمون TEFaQ و TEFcanada

کشور کانادا کشوری دو زبانه است که در برخی مناطق آن بیشتر زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بعضی ایالات نیز زبان فرانسه.

امتحان TEFcanada مخصوص کسانی است که می‌خواهند برای کار یا تحصیل به استان‌های مختلف کانادا به جز کبک، بروند.

آزمون TEFaQ به‌طور مخصوص برای ساکنین ایالت کبک در کانادا طراحی شده است و علت آن قوانین و مقررات خاص استان کبک است که افراد مختلف را مجبور به شرکت در آزمون زبان خاص خودش می‌کند.

افرادی که قصد کار کردن در بازار یا درس خواندن در دانشگاه‌های استان کبک را دارند، باید در این آزمون شرکت کرده و به مسئولین این ایالت ثابت کنند که در این آزمون نمره کافی را به دست آورده‌اند.

نحوه برگزاری آزمون TEFaQ و TEFcanada

این دو آزمون تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و شرکت در امتحان TEFaQ بیشتر جنبه قانونی برای گرفتن مجوز ورود به ایالت کبک را دارد.

ساختاربندی این دو آزمون به این صورت است که از ۴ قسمت مختلف شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندنی تشکیل شده است. در این دو آزمون بر خلاف آزمون TEF بخش اختیاری وجود ندارند و شخص شرکت‌کننده باید به همه سوالات پاسخ دهد.

تمرکز امتحان TEFaQ و TEFcanada بیشتر بر روی سنجش توانایی فرد در صحبت کردن و درک شنیداری او از زبان فرانسه است. در ضمن فرصت پاسخگویی به سوالات هر کدام از این دو آزمون حدود ۳ ساعت قرار داده شده است.

مکان برگزاری آزمون‌های زبان فرانسوی TEF

این آزمون معتبر هم‌اکنون در بیشتر از ۶۰ کشور دنیا در حال برگزاری است و بر خلاف بعضی از آزمون‌های بین‌المللی دیگر که در ایران برگزار نمی‌شوند، آزمون معتبر TEF از اوایل دهه هشتاد به‌صورت منظم در ایران در حال برگزاری است.

این آزمون به‌طور رسمی در ۴ مرکز مختلف: سفارت فرانسه، دانشگاه تهران، کانون زبان ایران، مرکز زبان فرانسوی تهران، موسسه قطب راوندی و موسسه فرهنگی سینا برگزار می‌شود و برای ثبت نام در هر کدام از آنها باید به سایت مربوط به آن مرکز مراجعه کنید. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به صفحه آزمون‌ها در وب‌سایت ایران آموزشگاه، از همه آزمون‌های بین‌المللی اطلاعات کسب کنید و با آنها آشنا شوید.

زمان برگزاری آزمون زبان تی ای اف

هر ساله وب‌سایت رسمی این آزمون بین‌المللی، تاریخ‌های برگزاری آزمون را در طول سال اعلام می‌کند و به صورت هماهنگ در دنیا برگزار می‌شود. طبق دستورالعمل این وب‌سایت، آزمون زبان TEFaQ ماهیانه دوبار و آزمون TEFcanada و TEF نیز هر کدام یک مرتبه در ماه برگزار می‌شوند. در ضمن متقاضیان باید تا ۱۰ روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون برای شرکت در آن ثبت‌نام کنند.

هزینه ثبت نام آزمون TEF فرانسه

آزمون زبان TEF یا TEFaQ شرکت کنید در حال حاضر باید مبلغی حدود ۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان پرداخت کنید.

اگر بخواهید در آزمون TEFcanada شرکت کنید، باید مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

هزینه آزمون زبان فرانسه و اعتبار مدرک آن

اگر بخواهید در آزمون زبان TEF یا TEFaQ شرکت کنید باید مبلغی حدود دو میلیون تومان پرداخت کنید و اگر بخواهید در آزمون TEFcanada شرکت کنید، باید مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت کنید.

اعتبار مدرک آزمون TEF در سطح جهان قابل قبول است اما اینکه مدرکی که شما دریافت می‌کنید تا چه اندازه باعث کسب اعتبار برای شما می‌شود، به نمره‌ای که در آزمون کسب می‌کنید بستگی دارد. در حقیقت همه کسانی که در این آزمون شرکت می‌کنند، مدرک حضور در آزمون را دریافت می‌کنند.

اما نمره هرکس متفاوت است و نسبت به تعداد پاسخ‌های درست و غلط ارزیابی می‌شود. ضمن اینکه در نظر بگیرید، پاسخ درست به سوالات ۳ نمره به شما اضافه می‌کند و پاسخ غلط به هر سوال ۱ نمره از شما کم خواهد کرد.

منابع مطالعه برای آزمون زبان فرانسه TEF

به‌منظور ایجاد آمادگی علمی برای شرکت در این آزمون، توصیه می‌کنیم از منابع معتبری که وب‌سایت رسمی خود این آزمون نیز ذکر کرده است استفاده کنید.

به‌طور کلی مطالعه و تسلط بر کتاب‌هایی مانند TEF Objectif réussite و ABC TEFAQ که با روش آموزش و تمرین به یادگیری زبان فرانسه و ایجاد آمادگی برای شرکت در آزمون TEF کمک می‌کنند، توصیه می‌شود.

آزمون بین المللی زبان فرانسوی تف

حرف آخر درباره آزمون تف

سخن پایانی

در این مطلب هرآنچه لازم بود در مورد آزمون TEF بدانید برای شما ذکر کردیم و امیدواریم توانسته باشیم مسیر این آزمون را به درستی تشریح کرده باشیم. ضمنا اگر به یادگیری زبان‌های مختلف دنیا علاقه دارید، می‌توانید بهترین آموزشگاه‌های زبان در سرتاسر ایران را در وب‌سایت ایران آموزشگاه پیدا کنید. در واقع ما لیست آموزشگاه‌های زبان های خارجی کشور را برای شما گرداوری نمودیم و برای راحتی حال شما نیز در یک صفحه مجزا ۱۰ تا از معتبرترین و بهترین آموزشگاه های زبان فرانسه را مقایسه نمودیم برای شما گردآوری کرده‌ایم و شما نیازی به جستجوی زیاد در سطح وب ندارید.

 

سوالات متداول آزمون TEF

آزمون TEF چیست؟

آزمون TEF از آزمون‌های مهم برای تعیین سطح زبان فرانسوی است. آزمون تف شامل ۳ نوع آزمون مجزا به نام های آزمون‌های TEF،TEFaQ و TEF CANADA است.

هزینه شرکت در آزمون تف فرانسه چقدر است؟

اگر بخواهید در آزمون زبان TEF یا TEFaQ شرکت کنید باید مبلغی حدود دو میلیون تومان پرداخت کنید و اگر بخواهید در آزمون TEFcanada شرکت کنید، باید مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان پرداخت کنید.

برای آمادگی آزمون DELE چکار کنیم؟

آمادگی برای آزمون های بین المللی نیاز به برنامه ریزی و شرکت در دوره های آموزشی دارد. ما لیستی از بهترین آموزشگاه های مکالمه زبان کشور را به شما معرفی مینماییم.

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *