روشهای یادگیری سریع تر جاوا اسکریپت

روشهای یادگیری سریع تر جاوا اسکریپت

کاربرد گسترده این زبان برنامه نویسی در سایت‌ها و صفحات اینترنتی بوده و به کمک این زبان می‌توان به اشیاء داخل صفحات HTML دسترسی پیدا کرد و آن‌ها را تغییر داد. به همین علت برای پویانمایی در سمت کاربر، از این زبان استفاده می‌شود.

حتما شما هم بارها سعی کردهاید تا موضوعات و چارچوبهای مربوط به یادگیری جاوا اسکریپت را شروع کنید اما چیز زیادی دستگیرتان نشده است.

یک دلیل ساده برای این مشکل وجود دارد. شما ترتیب یادگیری را رعایت نمی‌کنید! این یعنی شما می‌خواهید یک مطلب پیشرفته یاد بگیرید، بدون اینکه اصول و مراحل اولیه آن را پشت سر گذاشته باشید.

تلاش برای درک یک مطلب پیشرفته قبل از یادگیری نکات مقدماتی آن، درست مثل رانندگی کردن بدون داشتن گواهینامه است. قطعا می‌توانید تصور کنید چه تصادف بدی رخ خواهد داد؟

پس چرا بدون یادگیری موضوعات ابتدایی و اصلی، خودتان را مجبور به یادگیری نکات و چارچوب‌های پیشرفته جاوا اسکریپت می‌کنید؟

برای شروع یادگیری جاوا اسکریپت چکار کنیم؟

برای یادگیری جاوا اسکریپت باید سه نکته مهم را بدانید:

۱در چه مرحله‌ای از یادگیری جاوا اسکریپت هستید؟

آیا در جاوا اسکریپت کاملا مبتدی هستید؟ آیا فقط می‌توانید کدها را کپی- پیست کنید؟ یا از همان ابتدا به نوشتن اجزای جاوا اسکریپت مسلط هستید؟

جایگاهی که در آن قرار دارید، در تعیین سطح یادگیری شما بسیار موثر است. اگر بدون توجه به سطح خود سراغ چیزهای ساده بروید، برایتان کسل کننده می‌شود. اگر چیزهای خیلی پیشرفته‌ای یاد بگیرید، باعث می‌شود اعتماد به نفستان را از دست بدهید.

اما فقط دانستن جایگاهتان مهم نیست. شما معمولا نقشه دقیقی برای یادگیری ندارید. به همین دلیل در همان مرحله اول متوقف می‌شوید.

این مشکل باعث می‌شود تا به سراغ موضوع دوم برویم:

۲هدفتان از یادگیری جاوا اسکریپت چیست؟

افراد مختلف برای یادگیری جاوا اسکریپت اهداف متفاوتی دارند. آیا می‌خواهید وبسایتتان را تعاملی‌تر کنید؟ اگر چنین است، چیزی که می‌خواهید یاد بگیرید بسیار متفاوت از چیزیست که یک توسعه دهنده وب یاد می‌گیرد.

در پایان مسیر یادگیری جاوا اسکریپت، برای خودتان یک هدف متصور شوید. این هدف می‌تواند بسیار ساده (مثل کلیک کردن روی یک دکمه یا انجام یک انیمیشن خاص) یا چیزی پیچیده (مثل ساخت یک برنامه چت) باشد.

برای یادگیری جاوا اسکریپت اهداف انتزاعی نداشته باشید. به خودتان نگویید: “باید به اندازه‌ای یاد بگیرم که بتوانم در شرکتی استخدام شوم”. با داشتن چنین هدفی و با توجه به این که هر فرد به شکل متفاوتی استخدام می‌شود، نمی‌توانید در این راه پیشرفت کنید. یادگیری‌تان را منوط به اهداف تعیین شده توسط دیگران نکنید. به علاوه، اگر صرفا می‌خواهید استخدام شوید، با داشتن مهارت‌های کمتر از چیزی که تصور می‌کنید هم این اتفاق خواهد افتاد.

وقتی هدف پایانی خود را تعیین کردید، می‌توانید به عقب برگردید و لیستی از موارد مورد نیاز برای یادگیری را مشخص کنید. این لیست،‌ نقشه یادگیری شماست. با استفاده از این نقشه می‌توانید هر چیزی را یک بار چک کنید تا هدف اصلی‌تان ساخته شود. این فرایند را تکرار کنید تا چیزهای جدیدی یاد بگیرید.

۳کوتاهترین مسیر بین دو نقطه چیست؟

نقشه یادگیری شما دارای مسیرهای پیچیده‌ای است. شما درباره این مسیرهای پیچیده چیزی نمی‌دانید. بدتر از همه، مسیرهای مستقیم پنهانی که سریع‎تر می‌توانند شما را از جایی که هستید،‌ به جایی که می‎خواهید باشید برسانند را نمی‌شناسید.

این مسئله‎ عجیب نیست. نقشه راه شما یک قلمرو ناشناخته است. در واقع شما نمی‌دانید کدام مسیر مستقیم و کدامیک پیچیده است، زیرا نسبت به چیزهایی که نمی‌دانید آگاه نیستید. ممکن است بین دو نقطه مسیر کوتاه‌تری باشد؛ اما شما نمی‌توانید آن را ببینید.

 اینجا درست جایی است که یک مربی می‌تواند به شما کمک کند. این مربی، قبلا مسیری را طی کرده که شما در حال تلاش برای گذراندن آن هستید. او چشم‌انداز این مسیر را بهتر از شما می‌داند. اگر یک مربی دارید، حتما با او مشورت کنید. از او بپرسید چطور می‌توانید به هدفتان برسید.

اگر به مربی دسترسی ندارید، نگران نباشید. گاهی وقت‌ها لازم است که مسیرهای پیچیده را یاد بگیرید. برای یادگیری جاوا اسکریپت کلیک کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *