آزمون بین المللی زبان انگلیسی KET

Key English Test

?What is the KET Test

آزمون کِت KET اولین آزمون تعیین سطح متوسط A1 دانشگاه کمبریج برای تعیین سطح تسلط بر زبان انگلیسی است.

  • اعتبار مدرک: معادل مدرک A1 – A2
  • سطح سنی شرکت کننده: بزرگسالان
  • برگزار کننده آزمون: تحت نظارت دانشگاه کمبریج

آزمون KET کت چیست؟ همه چیز درباره آزمون اول دانشگاه کمبریج

آزمون KET یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان برای سنجش میزان توانایی فرد در زبان انگلیسی است. این آزمون اولین و بالاترین سطح از آزمون های زبان پنجگانه کمبریج محسوب میشود. آزمون کت در اولین سطح از سطوح پنج‌‌گانه آزمون‌های اصلی دانشگاه کمبریج (ویژه بزرگسالان) است. در این مقطع کاربران زبان انگلیسی قادر خواهند بود چه در کشور خودشان و چه در کشورهای خارجی به کمک برقراری ارتباط با انگلیسی زبان‌ها بومی و غیربومی به جمع‌آوری اطلاعات و انجام امورشان بپردازند. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج و به‌طور منظم در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برگزار می‌شود. گرفتن مدرک قبولی در این آزمون به این معناست که فرد مورد نظر قادر است نیاز‌های متداول خود را در یک کشور انگلیسی زبان برآورده کند.

کلمه KET مخفف سه کلمه انگلیسی Key English Test است و یک آزمون سطح بالا در حوزه زبان انگلیسی نیست و همانطور که از مفهوم اسمش پیداست، گام نخست در تسلط به زبان انگلیسی محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم به‌طور کامل درباره نکاتی مانند چگونگی برگزاری این آزمون، محل برگزاری، منابع آزمون و… صحبت کنیم؛ با ما همراه باشید.

bazigari kodak iranamozeshgah

دومین آزمون کمبریج

bazigari kodak iranamozeshgah

سومین آزمون کمبریج

bazigari kodak iranamozeshgah

آزمون چهارم کمبریج

bazigari kodak iranamozeshgah

پنجمین آزمون کمبریج

آزمون کت چیستمراکز برگزاری آزمون KET

اکثر افرادی که تصمیم گرفته‌اند در این آزمون شرکت کنند، با یک سوال خیلی مهم مواجه می‌شوند. محل برگزاری آزمون کجاست؟

در حقیقت این آزمون معتبر در بسیاری از کشور‌های دنیا به‌صورت هماهنگ و قانونی برگزار می‌شود ولی در کشور ما ایران به دلیل مسائل تحریمی، این آزمون برگزار نمی‌شود. اما نگران نباشید، این آزمون فقط در داخل ایران برگزار نمی‌شود ولی افراد ایرانی می‌توانند در آن شرکت کنند و منعی قانونی درباره آن وجود ندارد.

مراکز در دسترس برای شرکت در آزمون KET

اگر شما قصد دارید حتما در این آزمون شرکت کنید، می‌توانید به سایت دانشگاه کمبریج انگلستان رفته و در یکی از شعب برگزاری آزمون (ترجیحا در کشور‌های همسایه که رفت و آمد به آنها آسانتر است) به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام کنید و سپس به آن کشور سفر کرده و در آزمون KET شرکت کنید.

به‌طور مثال در کشور روسیه می‌توانید در اکثر شهر‌های آن مانند سنپترزبورگ، مسکو و کازان در این آزمون شرکت کنید. همچنین در کشور همسایه دیگرمان ترکیه نیز می‌توانید در مراکز برگزاری آزمون در شهر‌های ازمیر و آنکارا شرکت کنید.

اگر به دنبال آموزشگاه مناسب برای آمادگی آزمون مورد نظر خود می‌گردید، می‌توانید اطلاعات تمام آموزشگاه‌های زبان‌های خارجی را در سایت ایران آموزشگاه پیدا کنید. اینجا لیست کامل آموزشگاه‌های زبان را برای شما آماده کرده‌ایم.

هزینه ثبت نام در آزمون KET

قیمت ثبت نام در آزمون KET در کشورهای مختف متفاوت است، اما میتوان هزینه تقریبی ۱۲۰ یورو را در سال جدید در نظر گرفت. همانطورکه گفته شد بهترین راه ثبت نام در ایران از طریق ثبت نام اینترنتی بوسیله سایت اصلی دانشگاه کمبریج و پرداخت مبلغ آن از طریق سایت های واسط پرداخت می‌باشد.

اعتبار مدرک آزمون KET

آزمون KET یکی از معتبرترین مدارک زبان در جهان است که دلیل اصلی آن، برگزاری آن تحت نظر دانشگاه کمبریج انگلستان است. شما با قبولی در این آزمون ثابت می‌کنید که می‌توانید در مکالمات عادی روزمره به زبان انگلیسی موفق عمل کنید.

این آزمون سطح خیلی بالایی ندارد و در حقیقت نمی‌توانید در موقعیت‌های مختلف، مدرک این آزمون را به جای مدارکی مثل آیتلس و تافل ارائه دهید. اما برای اینکه ثابت کند شما در سطح مقدماتی به زبان انگلیسی تسلط دارید، کافی است.

نحوه برگزاری و ساختار آزمون KET

آزمون KET شامل ۳ بخش مختلف است که شما باید در پارت‌های مختلف آزمون به آنها پاسخ دهید. نام این بخش‌ها به شرح زیر است:

  • بخش اول ریدینگ و رایتینگ Reading and Writing: که برای سنجش مهارت خواندن و نوشتن شما در زبان انگلیسی است.
  • بخش دوم لیستنینگ Listening: که برای ارزیابی مهارت شنیداری شما از زبان انگلیسی است.
  • بخش سوم اسپیکینگ Speaking: نیز برای محک زدن شما در زمینه صحبت کردن به زبان انگلیسی است و در آن از سطح توانایی شما برای برطرف کردن نیازتان به زبان انگلیسی آگاه می‌شوند.

در این بخش می‌خواهیم به‌طور کامل نوع سوالات این سه قسمت را با هم بررسی کنیم تا بیشتر با آن آشنا شویم.

بخش اول – نوشتاری و خواندن Reading and Writing

این قسمت احتمالا مهمترین بخش آزمون KET است. دلیل اهمیت بخش Reading and Writing این است که نصف نمره کل آزمون را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین شما نیمه اول زمان برگزاری آزمون را مشغول به پاسخگویی به سوالات این قسمت هستید.

یک دسته از سوالات این قسمت به این صورت است که متن‌های نسبتا کوتاهی به شما می‌دهند و شما باید جا‌های خالی را با کلمات مناسب از نظر خودتان پر کنید.

در شکل دیگری از سوالات به شما مکالمات کوتاه دو طرفه‌ای می‌دهند و شما وظیفه دارید و عنوان یکی از دو طرف، در مکالمه شرکت کنید و پاسخ خود را بنویسید.

بخش مهمی از سوالات نیز مربوط به خوانش تابلو‌های شهرداری است که شما باید بتوانید مفهوم آنها را درک کرده و بنویسید.

بخش دوم – شنیداری Listening

در این بخش شما باید به صوت‌های مختلفی که هر کدام ۲ بار برایتان پخش می‌شود، گوش داده و به سوالات پرسیده شده پاسخ دهید. مبحث گوش دادن در زبان انگلیسی چالشی‌ترین بخش آن است و حتی افرادی که به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند نیز تا مدت‌ها در این زمینه مشکل دارند.

در بخش Listening آزمون برای شما مکالمه دو نفر و مکالمه یک نفر با خودش پخش می‌شود و شما باید در انتها به مسائل مهمی درباره آن صحبت شده پاسخ دهید. مثلا ممکن است از شما تاریخ وقوع یک اتفاق که در صوت پخش شده، به آن اشاره شد را بگویید. به‌منظور افزایش سطح تواناییتان در شنیدن زبان انگلیسی، توصیه می‌کنیم فیلم‌های خارجی را با زبان اصلی خود به همراه زیرنویس انگلیسی ببینید.

بخش سوم – شنیداری Speaking

آخرین قسمت آزمون KET مربوط به بخش مکالمه به زبان انگلیسی می‌شود. این بخش معمولا برای همه افراد متقاضی جذابتر از سایر بخش‌ها است. در این قسمت شما به همراه یک شرکت‌کننده دیگر نزد دو نفر از برگزارکنندگان آزمون می‌روید. در آنجا شروع به صحبت کردن با فرد مراقب می‌کنید و اطلاعاتی عادی مانند اتفاقات روزمره و سبک زندگی خودتان را به زبان انگلیسی برای او شرح می‌دهید.

سپس با دستور مراقب امتحان شروع به مکالمه با متقاضی دیگر می‌کنید و سوالاتی را از یکدیگر می‌پرسید که مراقب‌ها از شما خواسته‌اند. مهارت شما در این مرحله نسبت به میزان تواناییتان در پاسخ به سوالات شرکت‌کننده دیگر سنجیده می‌شود. توجه کنید که این قسمت از آزمون حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌برد اما ۲۵ درصد از نمره آزمون را به خود اختصاص می‌دهد.

هزینه ثبت نام آزمون kET

برای شرکت در آزمون می بایست ابتدا در موسسه ای تایید شده از سوی دانشگاه کمبریج در یکی از کشورهای آذربایجان، امارت، ترکیه و عمان و یا هر کشور دیگری ثبت نام نمود. هزینه ثبت نام آزمون KET در کشورهای مختلف متغیر است؛ حدود قیمت ۱۲۰ یورو برای پرداخت.

www.cambridgeenglish.org

منابع و زمانبندی آزمون KET

منابع آزمون زبان انگلیسی KET

برای آمادگی در این آزمون با توجه به سطح نه‌چندان بالایش، می‌توانید از کتاب‌هایی نظیر Objective Key یا ambridge English Key for Schools Exam Trainer استفاده کنید. استفاده از هر یک از این منابع بستگی به میزان تسلط شما به زبان انگلیسی دارد، اما معتبرترین مرجع برای آگاهی از منابع آزمون KET ، خود سایت دانشگاه کمبریج است.

زمان برگزاری آزمون زبان KET

این آزمون بین‌المللی تحت نظارت دانشگاه کمبریج انگلستان ۶ مرتبه در سال برگزار می‌شود. و کسانی که می‌خواهند در آن شرکت کنند، تا چند روز قبل از تاریخ آزمون فرصت دارند که در آن ثبت‌نام کنند.

البته در نظر داشته باشید که برای ما که در ایران حضور داریم و برای شرکت در آزمون KET باید به کشور‌های دیگر سفر کنیم، گرفتن ویزا الزامی است و امکان دارد پروسه گرفتن آن طولانی باشد. پس سعی کنید از چند هفته قبل از آزمون برای شرکت در آزمون ثبت نام کنید و مدارک لازم برای آن را جمع‌آوری کنید. در ضمن زمان قانونی پاسخگویی به سوالات این آزمون یک ساعت و پنجاه دقیقه تعیین شده است و بعد از پایان آزمون نیز پاسخ آن حدود ۵ تا ۱۱ هفته بعد به شما ابلاغ می‌شود.

آزمون KET برای چه افرادی مناسب است؟

آزمون KET برای افرادی که قصد دارند مهارت‌های زبان خود را ارتقا دهند مناسب است. این آزمون برای داوطلبانی که سطح زبان آنها متوسطه رو به پایین است برگزار می‌شود. آزمون کت به داوطلبان کمک می‌کنند تا بتوانند از این طریق مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن خود را تقویت کنند.

آزمون KET یک آزمون یک مرحله‌ای و در حد مبتدی است و از جمله سلسله آزمون‌های دانشگاه‌های کمبریج محسوب می‌شود. این آزمون قبل از آزمون متوسطه PET و FCE قرار دارد. به طور کلی مخاطبان اصلی این آزمون افراد زیر هستند.

  • دانشجویانی که قصد دارند در دوره‌های آموزشی یا دانشگاه‌های خارجی ثبت‌نام کنند و برای این کار نیاز به گواهینامه زبان انگلیسی دارند.
  • افرادی که در کشورهای انگلیسی‌زبان کار یا تحصیل می‌کنند و قصد دارند تا مهارت‌ها زبانی خود را ارتقا دهند. همچنین افرادی که قصد مسافرت‌های به کشورهای انگلیسی‌زبان را دارند می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و گواهی آن را بگیرند.
  • افرادی که در حوزه بین‌الملل فعالیت می‌کنند و برای کار با مشتریان خارجی خود نیاز دارند تا به مهارت‌های زبانی در حد متوسط تسلط داشته باشند.

نحوه ثبت‌نام در آزمون KET

برای ثبت‌نام در آزمون KET باید مراحل مربوط به آن را در سایت دانشگاه کمبریج انجام دهید. البته به این نکته دقت داشته باشید که قبل از ثبت‌نام حتماً دستورالعمل‌های ویژه آزمون را مطالعه کنید. مراحل این آزمون به‌صورت زیر است:

  1. ابتدا به وب‌سایت دانشگاه کمبریج به آدرس www.cambridgeenglish.org مراجعه کنید.
  2. آزمون KET و تاریخ‌های برگزاری آن را بررسی کنید.
  3. به بخش Exams and tests بروید.
  4. سپس در کشو باز شده گزینه آزمون KET را انتخاب کنید.
  5. در مرحله بعد هزینه آزمون را پرداخت کرده و کارت آن را بگیرید.
  6. در انتهای صفحه گزینه Find a center را بزنید.
  7. در قسمت All exams می‌توانید مکان موردنظرتان را برای شرکت در این آزمون انتخاب کنید.

سخن پایانی

سایت ایران آموزشگاه بهترین مرجع آشنایی با آزمون‌های زبان مختلف و یادگیری روش آماده شدن برای آنها است. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات راجع به انواع آزمون‌های زبان بین‌المللی و کلاس‌های آمادگی برای آنها از این سایت کمک بگیرید. در این مطلب هرآنچه لازم بود درباره آزمون KET بدانید را برای شما بازگو کردیم. امیدواریم مطالب مهمی مانند نحوه برگزاری آزمون، زمان و محل برگزاری آزمون و… به شما در آماده‌سازی بهتر شما برای شرکت در این آزمون کمک کرده باشد.

سوالات متداول آزمون KET

آزمون KET چیست؟

آزمون KET یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه کمبریج در کشورهای مختلف برگزار میشود.

چطور در آزمون KET ثبت نام کنیم؟

متاسفانه ثبت نام در آزمون کت به دلیل تحریم ها در ایران امکان پذیر نیست و باید در یکی از کشورهای مورد تایید دانشگاه کمبریج که در بالا به آن اشاره شده مراحل ثبت نام را انجام داد.

هزینه شرکت در آزمون KET چقدر است؟

هزینه شرکت در آزمون کت در هر کشور متغیر است، هزینه ثبت نام در سال جدید ۱۲۰ یورو می‌باشد.

نتیجه آزمون KET چه زمانی اعلام میشود؟

نتیجه آزمون بعد از گذشت ۵ الی ۱۱ هفته از زمان آزمون ابلاغ خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *