آزمون بین المللی زبان انگلیسی CAE

Certified in Advanced English

?What is the CAE Test

ازمون CAE آزمون چهارم از آزمون های پنجگانه دانشگاه کمبریج برای تست تسلط بر زبان انگلیسی است.

  • اعتبار مدرک: معادل سطح C1
  • سن شرکت کننده: ویژه بزرگسالان – آنلاین  و حضوری
  • برگزار کننده: دانشگاه کمبریج در نمایندگی های معتبر سراسر دنیا

آزمون CAE چیست؟ همه چیز درباره آزمون چهارم دانشگاه کمبریج

آزمون CAE (Certified in Advanced English) یکی از آزمون‌های بین المللی زبان مشهور دانشگاه کمبریج برای تست مهارت‌های زبان انگلیسی شما در سطح جهانی می‌باشد. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج برای ارزیابی میزان تسلط شما به زبان انگلیسی طراحی شده است. در بین سطوح پنج‌گانه آزمون های اصلی دانشگاه کمبریج، CAE در جایگاه چهارم قرار دارد. از نظر سطح سنجش، آزمون CAE در حد پیشرفته بوده و هدف از آن ارزیابی میزان توانایی و تبحر داوطلبان از نظر کلامی و نوشتاری در سطوح تخصصی و تحصیلی می‌باشد. آزمون CAE معادل سطح C1 در چارچوب اروپایی سطوح زبان قرار دارد. شاید بتوان گفت این سطح معادل دریافت مدرک آزمون آیلتس با نمره ۷ می‌باشد، که نمره ۱۸۰ تا ۱۹۹ را شامل می‌شود پس مطمئنا قبل از شرکت در آزمون نیاز به شرکت در دوره های آمادگی این آزمون در یک آموزشگاه زبان را دارید.

در ادامه این مطلب ایران آموزشگاه با ما همراه باشید تا به بررسی این آزمون، شرایط و محل‌های برگزاری آن بپردازیم.

bazigari kodak iranamozeshgah

آزمون اول کمبریج

bazigari kodak iranamozeshgah

آزمون دوم کمبریج

bazigari kodak iranamozeshgah

سومین آزمون کمبریج

bazigari kodak iranamozeshgah

پنجمین آزمون کمبریج

بررسی آزمون بین المللی زبان دانشگاه کمبریج CAE

در آغاز، دانشگاه کمبریج فقط دارای دو آزمون FCE (First Certificate in English) و آزمون CPE (Cambridge Certificate in English) بود. این دو آزمون به دلیل اختلاف سطح بسیاری که داشتند، اعتراض مراکز آموزش زبان انگلیسی را به همراه داشت تا با درخواست‌های فراوان از سوی دانش آموزان و این مراکز، آزمون دیگری به نام آزمون CAE را نیز در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

به مانند دو آزمون دیگر، آزمون سی ای ای، بر اساس قابلیت و توانایی شما در در روابط اجتماعی و میزان تسلط شما نسبت به این موضوع برگزار می‌شود. سطح این آزمون طبق مرجع مشترک اروپا برای یادگیری زبان‌های مختلف (Common European Framework of Refrence for Languages) یا همان CEFR در سطح C1 ارزیابی می‌شود. آزمون‌های معتبر دیگری نیز در سطح جهانی وجود دارند. داوطلبان عزیز می‌توانند لیست کاملی از آزمون‌های معتبر بین المللی زبان را در این صفحه از سایت ایران آموزشگاه مشاهده کنند.

بخش‌های مختلف آزمون سی ای ای

آزمون CAE هم مانند سایر آزمون های بین المللی دارای ۴ قسمت می‌باشد که چهار مهارت تسلط بر زبان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

  • بخش مهارت خواندن یا Reading
  • بخش مهارت شنیداری یا Listening
  • بخش مهارت نوشتاری یا Writing
  • بخش مهارت مکالمه یا Speaking

این آزمون به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود. در ادامه به بررسی بیشتر بخش‌های مختلف این آزمون می‌پردازیم:

بخش مهارت خواندن Reading زبان انگلیسی

زمان بخش خواندن یا همان Reading در این آزمون ۹۰ دقیقه می‌باشد که دارای ۸ بخش و ۵۶ سوال است. به صورت کلی میانگین ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ کلمه در این آزمون برای داوطلب جهت ارزیابی مهارت خواندن ایشان قرار دارد. این متون دارای منابع خاصی نمی‌باشند و می‌توانند از منابع مختلفی برگرفته شوند. شما برای درک این متون باید از توانایی Reading بالایی برخوردار باشید.

مهارت نوشتاری Writing زبان انگلیسی

زمان اختصاص داده شده به مهارت نوشتاری یا همان Writing نیز مانند Reading ،۹۰ دقیقه می‌باشد. این بخش شامل دو پارت مجزا می‌باشد. اولین قسمت برای ارزیابی این مهارت به صورت اجباری می‌باشد و داوطلبان می‌بایست، یک متن در مورد موضوع‌های خواسته شده بنویسند و یا به آن سوالات پاسخ دهند.

در قسمت دوم از بخش نوشتاری متقاضیان می‌بایست یکی از سه موضوع ارائه شده را که معمولا شامل نوشتن پروپوزال (Proposal)، یک نامه و یا یک بازخورد (Review) می‌باشد، را انتخاب کنند و درباره آن بنویسند.

از فاکتورهای ارزیابی این بخش که باید در نظر بگیرید، می‌توان به کیفیت محتوا، سازماندهی خوب و انسجام متن و توانایی برقراری ارتباط با خواننده اشاره کرد.

مهارت شنیداری یا Listening زبان انگلیسی

بخش شنیداری آزمون CAE یا همان Listening دارای ۳۰ سوال می‌باشد و در ۴۰ دقیقه برگزار می‌شود. این آزمون شامل بخش از یک سخنرانی کوتاه، یک مصاحبه یا یک مکالمه می‌باشد. فاکتورهای ارزیابی این بخش شامل درک خوب مطالب، نظر و احساس گوینده می‌باشد.

مهارت گفتاری یا مکالمه یا Speaking زبان انگلیسی

بخش مهارت گفتاری آزمون CAE یا همان Speaking در ۱۵ دقیقه و به صورت رودررو (Face to face) برگزار می‌شود. فرم استاندارد این بخش شامل دو داوطلب و دو برگزار کننده امتحان می‌باشد. یکی از مسئولین برگزاری امتحان به سنجش و مدیریت مکالمه با داوطلب می‌پردازد و دیگر برگزارکننده تنها به ارزیابی میزان تسلط شرکت کننده به زبان انگلیسی رسیدگی می‌کند.

نمره دهی این آزمون به چه شکل است؟

نمره آزمون CAE از میانگین چهار مهارت خواندن، گفتار، نوشتار و شنیدار تشکیل می‌شود. همانطور که پیش از این نیز گفته شد این آزمون برای سنجش زبان انگلیسی شما در سطح C1 می‌باشد. برای مجاز شدن به دریافت این مدرک شما به نمره بین ۱۸۰ تا ۱۹۹ نیاز دارید. نمره دهی و سطوح دیگر این آزمون به شکل زیر می‌باشد:

  • سطح C2 : نمره بین ۲۰۰ تا ۲۳۰
  • سطح C1 : نمره بین ۱۸۰ تا ۱۹۹
  • سطح B2 : نمره بین ۱۶۰ تا ۱۷۹
  • سطح B1 : نمره بین ۱۴۰ تا ۱۵۹
  • سطح A2 : نمره بین ۱۲۰ تا ۱۳۹
  • سطح A1 : نمره بین ۱۰۰ تا ۱۱۹
  • سطح Pre A1 : نمره بین ۸۰ تا ۹۹

هزینه ثبت نام آزمون CAE

برای شرکت در آزمون CAE می‌بایست ابتدا در موسسه ای تایید شده از سوی دانشگاه کمبریج در یکی از کشورهای آذربایجان، ارمنستان، عراق و بحرین و یا هر کشور دیگری ثبت نام نمود. هزینه ثبت نام آزمون CAE در کشورهای مختلف متغیر است؛ از قیمت ۱۵۰ تا ۱۶۰ یورو برای پرداخت.

www.cambridgeenglish.org

هزینه آزمون CAE با توجه به محل برگزاری آن متفاوت است. مراکز برگزاری این آزمون با توجه به شرایط برگزاری قیمت این آزمون را تعیین می‌کنند. با این حال میانگین قیمت این آزمون بین ۱۵۵ تا ۱۷۵ یورو می‌باشد. معمولا می‌توانید این پول را به صورت حضوری یا با به صورت آنلاین با کارت اعتباری خارجی خود (Visa / Master Card) بپردازید.

مراکز برگزاری آزمون دانشگاه کمبریج

امروزه بالغ بر ۱۴۰۰ مرکز آزمون CAE در ۱۱۷ کشور جهان وجود دارد. متاسفانه در حال حاضر و در سال ۲۰۲۱ مرکز معتبری برای این آزمون در کشورمان ایران وجود ندارد. داوطلبان به شرکت در این آزمون می‌توانند در یکی از مراکز آزمون CAE در کشور‌های همسایه اقدام کنند. این آزمون در مراکز معتبر کشورهایی مانند گرجستان، ترکیه، امارت، عمان، ارمنستان و قطر برگزار می‌شود.

زمان برگزاری آزمون CAE

داوطلبان و دانشجویان متقاضی برای پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور می‌توانند در تاریخ‌های مشخص شده به شرکت در آزمون CAE بپردازند. زمان برگزاری این آزمون در تابستان ۲۰۲۱ به صورت زیر می‌باشد:

  • این آزمون‌های حضور در تاریخ ۳۰/۰۷/۲۰۲۱
  • ۲۷/۰۸/۲۰۲۱
  • ۱۱/۰۹/۲۰۲۱

جهت اطلاعات تکمیلی از زمان برگزاری این آزمون می‌توانید به سایت دانشگاه کمبریج مراجعه کنید.

آزمون کمبریج CAE

اعتبار مدرک آزمون CAE

اعتبار مدرک آزمون سی ای ای

از آنجایی که آزمون CAE توسط دانشگاه کمبریج طراحی و برگزار می‌شود، یکی از بهترین مدارک زبان انگلیسی برای پذیرش در دانشگاه‌های خارجی به حساب می‌آید. با داشتن این مدرک در سطح C1 می‌توانید تقریبا به هر دانشگاهی اپلای کنید.

منابع مهم آزمون CAE

برای آماده سازی جهت شرکت در آزمون CAE روش‌های مختلفی را در اختیار دارید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های مختلف انگلیسی با این آزمون، شرایط برگزاری و سوالات آن بیشتر آشنا شوید. لیستی از سایت‌های منبع برای آموزش آزمون CAE به شرح زیر است:

همچنین شما می‌توانید با شرکت در مراکز معتبر واقع در ایران برای این آزمون مهارت کامل را کسب کنید. این کلاس‌ها با اطلاعات روز دنیا به بررسی و شبیه سازی این آزمون می‌پردازند تا شرایط را برای داوطلبان کمی آسان‌تر کنند. برای اطلاع از آدرس بهترین مراکز آموزش دوره های زبان عمومی می‌توانید به این صفحه از سایت ایران آموزشگاه مراجعه کنید و با مراکز آموزش برای این آزمون آشنا شوید.

جمع بندی

آزمون CAE از معتبرترین آزمون‌های جهان برای ارزیابی مهارت‌های انگلیسی شما است. این آزمون که توسط دانشگاه کمبریج طراحی شده است دارای بخش‌های مختلفی است که مهارت‌های شما از لحاظ نوشتاری، گفتاری، شنیداری و خواندن و درک مطلب را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و دارای سطوح مختلفی می‌باشد. دانشجویان و داوطلبان مشتاق به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور می‌توانند با کسب نمره مناسب و دریافت سطح C1 این آزمون به راحتی به بسیاری از دانشگاه‌های برتر دنیا اپلای کنند. شما می‌توانید مطالب مرتبط به آزمون‌های بین المللی و مراکز آموزشگاهی معتبر زبان‌های خارجه را به صورت کامل از بخش مجله ایران آموزش مطالعه کنید.

سوالات متداول آزمون بین المللی CAE

آزمون CAE چیست؟

ازمون CAE آزمون چهارم از آزمون های بین المللی پنجگانه دانشگاه کمبریج برای تست تسلط بر زبان انگلیسی است.

هزینه شرکت در آزمون CAE چقدر است؟

برای شرکت در آزمون CAE می‌بایست ابتدا در موسسه ای تایید شده از سوی دانشگاه کمبریج در یکی از کشورهای آذربایجان، ارمنستان، عراق و بحرین و یا هر کشور دیگری ثبت نام نمود. هزینه ثبت نام آزمون CAE در کشورهای مختلف متغیر است؛ از قیمت ۱۵۰ تا ۱۶۰ یورو برای پرداخت.

برای آمادگی آزمون CAE چکار کنیم؟

آمادگی برای آزمون های بین المللی نیاز به برنامه ریزی و شرکت در دوره های آموزشی دارد. ما لیستی از بهترین آموزشگاه های مکالمه زبان کشور را به شما معرفی مینماییم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *