آزمون DAF داف

آزمون تست DAF داف (TESTDAF) چیست؟ آمادگی برای آزمون بین المللی زبان آلمانی داف


آزمون بین المللی زبان آلمانی داف DaF

Test Deutsch als Fremdsprache

?What is the daf Test

ازمون داف یکی از معروف‌ترین و معتبرترین آزمون‌های بین المللی زبان آلمانی برای تعیین سطح تسط بر زبان آلمانی است.

  • درجه اهمیت آزمون: بسیار مهم برای مهاجرت تحصیلی و استخدامی
  • انواع سطح: در ۳ سطح (TDN 3) – (TDN 4) – (TDN 5)
  • برگزار کننده: انستیتو تست داف (TestDaF-institut)

آزمون آلمانی داف

آزمون داف DAF چیست؟

آزمون DAF یکی از آزمون‌های بین المللی زبان برای تست میزان تسلط بر زبان آلمانی است. آزمون تست داف مهارت های شما را در زبان آلمانی را ۴ سطح میسنجد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

پیشنهاد می کنیم اولین قدم را بردارید و در آزمون بین المللی تعیین سطح داف شرکت کنید. به این ترتیب به میزان تسلط و مهارت خود بر زبان آلمانی پی خواهید برد تا در صورت نیاز برای آمادگی آزمون به یک مراکز آموزش زبان های خارجی خوب مراجعه کنید.

همانطور که می دانیم آزمون DAF هم در کنار آزمون گوته جزو مهمترین آزمون زبان برای داوطلبانی است که قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را دارند. شاید بپرسید چرا؟ به دلیل این که در صورت ادامه تحصیل در خارج از کشور نیاز به ارائه مدرکی دال بر تسلط و مهارت کافی بر زبان آلمانی خواهید داشت.

حال این سوال پیش می آید که چگونه آماده سازی خود را به صورت اصولی انجام دهیم تا بهترین نتیجه را از آزمون DAF کسب کنیم؟ جای نگرانی نیست! ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم چگونه گام های استوارتری برای رسیدن به موفقیت در تست آلمانی داف بردارید.

علاوه برآن در متن مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی درباره آزمون زبان آلمانی تست داف از جمله نحوه ثبت نام، ساختار، نحوه نمره دهی و برخی اصول دیگر را در اختیار شما متقاضیان گرامی قرار دهیم.

معرفی ۱۰ آموزشگاه زبان آلمانی معتبر

آزمون آلمانی TELC

bazigari kodak iranamozeshgah

آزمون آلمانی AS

bazigari kodak iranamozeshgah

آزمون آلمانی گوته

bazigari kodak iranamozeshgah

آزمون آلمانی اس

bazigari kodak iranamozeshgah

آزمون آلمانی OSD

بررسی آزمون DAF

همانطور که در مقدمه بیان شد آزمون DAF آزمون استانداردسازی شده است. به عبارت ساده تر آزمون مذکور را برای تعیین سطح متقاضیان خارج از کشور آلمان که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های آلمان را دارند، برگزار می کنند.

بنابراین توسط آزمون آلمانی داف، میزان تسلط داوطلبان مورد ارزیابی قرار می گیرد. شاید بپرسید سوالات مربوط به ازمون داف بر چه اساسی طراحی شده اند؟ آزمون DAF زیر نظر انیستو تست داف آلمانی واقع در شهر هاگن آلمان برگزار می شود. بنابراین سوالات این امتحان در کشور آلمان طراحی و سپس نتیجه آزمون ارزیابی خواهد شد.

لازم به ذکر است که بگوییم در حدود ۸۰ کشور جهان به صورت همزمان در مراکز رسمی و مجاز آزمون زبان آلمانی تست داف را برگزار می‌کنند. علاوه برآن همه داوطلبان به سوالات یکسانی جواب می دهند و پاسخ ها توسط افراد دوره دیده تصحیح می‌شوند و مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

نظر شما را به این نکته جلب می‌کنیم که نتایج آزمون در قالب سطوح زیر که معادل سطح بندی اروپا است دسته بندی می شوند از جمله B2، C1 و C2.

  • سطح تست داف ۵ (TDN 5)
  • سطح تست داف ۴ (TDN 4)
  • سطح تست داف ۳ (TDN 3)

همانطور که ملاحظه کردید ۳ سطح مذکور از آزمون داف در حقیقت توانایی های زبانی شما را قبل از تحصیل در کشور آلمان توصیف می کند.

حال موضوع مهم این است که برای قبولی در برترین دانشگاه های آلمان چه سطحی از آزمون زبان آلمانی تست داف مورد نیاز است؟ با ما همراه شوید تا به این سوال جواب دهیم.

آزمون آلمانی DAF

با چه سطحی از آزمون DAF در مراکز عالی آلمان پذیرفته می شویم؟

طبق اطلاعات بدست آمده از مراکز آموزش عالی چنانچه موفق به کسب مهارت در سطح ۵ از آزمون داف شده اید، بنابراین ما به تسلط بالای شما به زبان آلمانی تبریک می گوییم. علاوه برآن در صورتی که داوطلب موفق به کسب سطح ۴ از آزمون DAF شده است، به راحتی در دانشگاه های عالی  در آلمان پذیرفته خواهد شد. در نتیجه انتظار می رود در اکثر رشته های دانشگاهی پذیرفته شود.

توجه کنید در صورتی که نمره داوطلب کمتر از سطح ۴ است امکان پذیرفته شدن جهت تحصیل را نیز خواهد داشت. به دلیل این که برخی از مراکز عالی در آلمان هستند که در تعدادی از رشته ها دانشجو می پذیرند.

پیشنهاد می کنیم که جهت آمادگی برای تست داف قبل از هر اقدامی همه شرایط پذیرش دانشجو را از مراکز عالی به طور دقیق جویا شوید و از سطح مورد نیاز جهت پذیرش، اطمینان حاصل کنید. علاوه بر موارد بیان شده توسط نتایج مطلوبی که در گواهینامه تست داف آلمانی درج شده است، فرصت‌های شغلی بهتری در کشور آلمان برایتان فراهم می شود.

ثبت نام آزمون داف

هزینه ثبت نام آزمون زبان آلمانی داف

برای ثبت نام در امتحان تست داف زبان آلمانی باید ابتدا در یک موسسه معتبر برای این آزمون ثبت نام کنید. این موسسات میتوانند موسسات تایید شده در ایران، ترکیه یا هر کشور دیگری باشند. هزینه ثبت نام آزمون داف در کشورهای مختلف متغیر است؛ از قیمت ۱۳۵، ۱۷۵ تا ۱۹۵ یورو برای پرداخت.

همینطور ابتدا میتوانید در سایت اصلی آزمون داف پروفایل و ثبت نام اولیه را انجام دهید:

https://www.testdaf.de/de

معرفی ۱۰ تا از معتبرترین آموزشگاه مکالمه زبان آلمانی

روش ثبت نام آزمون داف DAF

برای ثبت نام میتوانید به صفحه اشاره شده در بالا مراجعه نمایید و کشور مورد نظر خود را (ایران) انتخاب نموده و سپس شهر و مرکز آزمون را مشخص می نمایید. مهلت نام نویسی تقریبا هشت هفته قبل از برگزاری آزمون آغاز می شود و به طور معمول ۴ هفته به طول می انجامد.

هزینه ثبت نام در هر کشور متفاوت است. (۱۹۵ یورو) در موسسات نمایندگی ایران (مثل گوته) میتوانید هزینه را به تومان پرداخت کنید.

امکان انصراف از نام نویسی صرفا در مهلت ثبت نام آزمون وجود دارد. در این صورت تا ۱۵ % مبلغ شهریه آزمون به عنوان هزینه دفتری کسر خواهد شد. اگر پس از پایان پذیرفتن مهلت نام نویسی قصد انصراف داشته باشید، مبلغ پرداخت شده مسترد نخواهد شد.

بعد از ثبت نام به شما یک کد پرداخت هزینه و قیمت به نام TAN-Nummer داده میشود. سپس با این کد پرداخت هزینه یا قیمت شما باید در وبسایت اصلی TestDaf ثبت نام کنید. البته قبل از ثبت نام لازم است که شما تاریخ و زمان آزمون را از موسسه ای که در آن ثبت نام کرده اید بپرسید. تجربه نشان داده که رقابت برای ثبت نام در آزمون Testdaf در ایران بسیار بالاست.

ساختار و نحوه برگزاری آزمون داف DAF 

طبق اطلاعات بدست آمده به طور معمول آزمون داف حتی با شرایط خاص جسمی مانعی برای شرکت داوطلب در آزمون نیست. به این معنی که در صورت وجود ناتوانی جسمی یا معلولیت و بیماری های نظیر دیداری یا شنیداری فرصت شرکت در آزمون به متقاضی داده می شود.

چنانچه قصد شرکت در آزمون زبان آلمانی تست داف را دارید، لازم است بدانید که تسلط به چه مهارت هایی ضروری است. در ادامه مطلب مهارت های مورد نیاز برای آزمون زبان آلمانی تست داف را با هم بررسی می کنیم.

مهارت خواندن

در این بخش از آزمون داف میزان تسلط شما توسط خواندن متون دانشگاهی و علمی مربوط به امور روزمره، آگهی ها، مجلات علمی و خلاصه نویسی سنجیده می شود.  همچنین توانایی شما در درک متون بلند مورد ارزیابی قرار می گیرد. به طور معمول در آزمون TESTDAF 60 دقیقه زمان برای بخش خواندن در نظر گرفته می شود.

مهارت نوشتن

در بخش بعدی توانایی شما برای نوشتن در مدت زمان ۶۰ دقیقه در مورد موضوعی خاص و منسجم مورد ارزبابی قرار می گیرد.  به عبارت ساده تر داوطلب داده هایی که در نمودار یا جدولی که داده شده است توصیف می کند، قیاس هایی را بیان کرده و نظر خود را با ذکر علت می نویسد.

مهارت شنیدن

در این بخش از آزمون میزان تسلط داوطلب با درک متون گفتاری سنجیده می شود. به طور کلی متقاضی باید ظرف مدت ۴۰ دقیقه به سوالاتی که مربوط به متون گفتاری، مصاحبه و سخنرانی در مورد موضوعات علمی پاسخ دهد.

مهارت صحبت کردن

در بخش شفاهی داوطلب باید در مورد موضوعات علمی به راحتی گفتگو می کند. همچنین با هم دانشگاهی های خود به مکالمه می پردازد. علاوه بر موارد گفته شده داوطلب دیدگاه خود را بیان می کند و با ذکر علت آن را بسط می دهد.  بنابراین  فرد متقاضی با شرکت فعال و حضور داوطلبانه خود در بحث ها، میزان تسلط بر مهارت گفتاری خود را به اثبات می رساند. حال که با ساختار و فرمت آزمون TESTDAF آشنا شدیم، نوبت آن است که اطلاعات خود را در زمینه کسب آمادگی برای تست داف بالا ببریم.

چطور آمادگی برای تست داف فراهم می شود؟

چنانچه تصمیم به شرکت در آزمون داف گرفته اید، بهتر است آزمون آزمایشی تست داف (Test Daf Erprobung) را تجربه کنید. به دلیل این که با شرکت در این آزمون اطلاعات جامعی را در زمینه میزان تسلط خود بر زبان آلمانی کسب می کنید.

لازم به ذکر است که با آزمون آزمایشی داف، نقاط ضعف و قوت خود را متوجه می شوید و درصدد تقویت آن ها بر می آیید. به این ترتیب شاهد نتایج قابل قبول تری خواهید بود. همانطور که می دانیم شرکت در تست آزمایشی داف به صورت اینترنتی انجام می شود. البته لازم به ذکر است که با مراجعه به موسسات آموزش عالی زبان آلمانی امکان برخورداری از منابع مشابه آزمون را خواهید داشت.

 به طور کلی دسترسی به منابع و مطالعه کتب قبل از شرکت در آزمون آزمایشی داف، تاثیر مثبتی بر نتیجه خواهد گذاشت.

لازم است بدانید که برای شرکت در آزمون داف نیازی به سفر به کشور آلمان نیست. علاوه برآن امکان دریافت کارنامه و گواهی‌نامه برای داوطلبان نیز مهیا شده است. بنابراین متقاضی قبل از سفر مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دانشگاه آلمان را از کشور مبدا با صرف کمترین هزینه آماده و تکمیل می‌کند.

دیگر نگران چه هستید! در صورت عدم موفقیت در کسب نمره قبولی از تست داف آلمانی ، امکان شرکت در آزمون به دفعات خواهید داشت.

سوالات متداول آزمون DAF

مدت اعتبار مدرک آزمون DAF آلمانی چه میزان است؟

گواهینامه TESTDAF به مدت نامحدود معتبر است و توسط همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آلمان پذیرفته می شود. علاوه بر موارد گفته شده مدرک آزمون داف ارزیابی دقیقی را از مهارت های زبان آلمانی شما ارائه می هد.

چطور در آزمون داف ثبت نام کنیم؟

ثبت نام در آزمون TESTDAF به صورت آنلاین و یا نمایندگی های منتخب در هر کشور (ایران) انجام می شود که در متن توضیح داده شده است.

هزینه شرکت در آزمون DAF چقدر است؟

هزینه ثبت نام آزمون داف در هر کشور متغیر است، از ۱۳۵، ۱۷۵ و حتی ۱۹۵ یورو میباشد.

در صورت عدم موفقیت در کسب سطح مورد نیاز امکان شرکت مجدد در تست داف آلمانی را داریم؟

پاسخ به این سوال مثبت است. آزمون TESTDAF به طور معمول ۶ بار در سال برگزار می شود، بنابراین شرکت شما در آزمون داف به دفعات امکان پذیر خواهد بود.

آیا امکان شرکت در آزمون داف با سطح زبانی A1 وجود دارد؟

خیر، حداقل سطح زبانی مورد نیاز برای شرکت در آزمون داف T، B2 است.

چطور نتیجه آزمون را متوجه شویم؟

به طور معمول اعلام نتیجه آزمون داف ۴۰ روز زمان می برد. البته در برخی مراکز آموزش عالی زبان آلمانی ۶ تا ۸ هفته بعد از برگزاری آزمون نتیجه به داوطلب گزارش خواهد شد.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *