آزمون زبان انگلیسی تافل TOEFL

Test Of English as a Foreign Language

آزمون تافل یکی از معتبرترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است.

  • درجه اهمیت آزمون: بسیار مهم برای مهاجرت تحصیلی، شغلی
  • انواع آزمون:  تافل برگه ای (TOEFL Pbt)، تافل اینترنتی (TOEFL ibt)
  • برگزار کننده: موسسات مورد تایید سازمان سنجش و آموزش
  • زمان برگزاری: هر دو هفته یک بار
  • اعلام نتایج ظرف ۵ تا ۱۳ روز پس از آزمون
  • هزینه: ۲۴۵ دلار آمریکا

آزمون زبان تافل TOEFL چیست؟

آزمون TOEFL در واقع مخفف عبارت Test Of English as a Foreign Language است و جزو مهترین آزمون های بین المللی زبان است. آزمون تافل TOEFL توسط سرویس سنجش تحصیلی (ETS) دانشگاه پرینستون برگزار می شود و مهارت افراد را در زمینه های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک مطلب زبان انگلیسی می سنجد و آمادگی آن بر عهده مراکز آموزش  تافل TOEFL در هر کشور است. بهترین راه برای آمادگی آزمون در ایران، مراجعه به یک مرکز آموزش زبان های خارجی معتبر است.

نمره آزمون تافل تقریبا در بیش از ۱۳۰ کشور و بیش از ۹۰۰۰ دانشگاه در سطح جهان اعتبار داشته و همین ویژگی تافل را به یکی از معتبرترین آزمون‌ها بدل کرده است. بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی و یا کار کردن در شرکت های بین المللی را داشته باشید، ممکن است بخواهید در این چالش بین المللی شرکت کنید.

آزمون تافل و آزمون آیلتس شباهت های بسیاری را با هم دارند. اما تفاوت های اساسی در ساختار دارند که در مطلب از پیش منتشر شده ای به آن پرداخته ایم.

تفاوت آزمون آیلتس و تافل

کاربردهای مدرک تافل TOEFL

آزمون تافل برای افرادی مناسب است که:

  • متقاضی تحصیل در یکی از دانشگاه های خارج از کشور هستند.
  • بدنبال اخذ اقامت یا تشکیل پرونده مهاجرت در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و در مواردی خاص بریتانیا هستند.
  • برای یافتن شغلی عالی رتبه یا کرسی دانشگاهی در داخل کشور می خواهند رزومه شغلی قوی داشته باشند.

انواع آزمون تافل TOEFL 

به طور کلی، آزمون تافل ۲ نوع می باشد :

  1. آزمون تافل برگه ای (TOEFL Pbt)
  2. آزمون تافل اینترنتی (TOEFL ibt)

آزمون های تافل نه تنها در نوع برگزاری آزمون متفاوتند، در ساختار و مهارت ها نیز متفاوت هستند. از انجایی که در ایران این آزمون بصورت اینترنتی برگزار می شود، در این مقاله تنها به بررسی آزمون TOEFL ibt می پردازیم.

ثبتنام آزمون تافل

ثبت نام در آزمون تافل اینترنتی iBT

برای ثبت نام در آزمون زبان انگلیسی آیلتس ابتدا می بایست با مراجعه به سایت زیر، نزدیک ترین مرکز برگزار کننده آزمون در محل زندگی خود را پیدا کنند.

www.ets.org

در ایران تنها چند موسسه با تایید سازمان سنجش آموزش کشور، مجاز به برگزاری مراحل مختلف “آزمون تافل” هستند، غیر از موسساتی که در ادامه معرفی میکنیم، سایر مراکز در این زمینه غیر قانونی هستند. آزمون هر ماه در چندین نوبت برگزار می شود. هزینه ثبت نام در ایران ۲۴۵ دلار است و نتیجه آزمون تا ۲ سال اعتبار دارد.

روش ثبت نام در آزمون تافل TOEFL ibt

ثبت نام در آزمون اینترنتی تافل بسیار راحت است:

  • ابتدا یک حساب کاربری در وب سایت ETS باز کنید.
  • وارد حساب کاربری خود شوید.
  • مرکز و تاریخ آزمون خود را تعیین کنید
  • اطلاعات کارت شناسایی خود را وارد کنید
  • اطلاعات سابقه آموزش زبان انگلیسی خود را وارد کنید
  • هزینه آزمون را از طریق کارت‌های بین‌المللی مانند PayPal , MasterCard  و یا سایر کارت‌های ارزی پرداخت نمایید.

توجه کنید تا وقتی پرداخت انجام نشود اطلاعات شما نهایی نمی شود و درصورتی که قبل از پرداخت سایت را ببندید، باید دوباره مراحل ثبت نام hزمون تافل را دنبال نمایید.

پس از پرداخت آزمون تافل، یک کد برای شما ارسال خواهد شد که باید آن را روز امتحان برای ورود به جلسه همراه خود داشته باشید.

لینک ثبت نام در سایت سازمان سنجش:

www.ets.sanjesh.org

موسسات دارای مجوز جهت ثبت نام و برگزاری آزمون تافل

مراکز مجاز تهیه ووچر (Voucher) آزمون های TOEFL و GRE و خدمات جانبی آزمون های موسسه ETS به شرح زیر معرفی می گردد. اطلاعات بیشتر متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

این جدول هر ساله تغییر میکند پس برای اطلاعات بروز و دقیق وارد مطلب مورد نظر شوید.

هزینه آزمون تافل

هزینه ثبت نام آزمون تافل در سال جدید

در حال حاضر قیمت آزمون اینترنتی تافل در ایران ۲۴۵ دلار است. این قیمت تنها مربوط به هزینه شرکت در آزمون می‌شود و در هر کشور این هزینه متفاوت میباشد. در هزینه‌های امتحان تافل جریمه هایی هم در نظر گرفته شده است:

  • هزینه کنسل کردن: هزینه کنسل کردن ۵۰٪ هزینه پرداختی امتحان تافل شما خواهد بود
  • ● هزینه تغییر تاریخ امتحان: برای تغییر زمان آزمون (TOEFL Reschedule) می بایست ۶۰$ پرداخت کنید تا بتوانید دوباره تاریخ جدیدی را انتخاب کنید. تغییر تاریخ باید ۴ روز قبل از آزمون صورت گیرد.

روش برگزاری آزمون تافل TOEFL

آزمون تافل در ایران در مرکزهای مورد تأیید سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. در حال حاضر و طبق آخرین اخبار، آزمون تافل در ایران، در شهرهای تهران، زنجان، تبریز، ارومیه، آمل و چند شهر دیگر برگزار می‌شود.

زمان تقریبی این آزمون سه ساعت و نیم خواهد بود، پس از گذشت دو ساعت از آزمون و اتمام بخش Listening یک استراحت ۱۰ دقیقه ای به داوطلب داده و بخش بعدی آغاز می شود.

لازم به ذکر است تمامی مراحل آزمون تافل (برخلاف آزمون آیلتس ) به‌صورت اینترنتی و در یک روز برگزار می‌شود. نتیجه آزمون تافل پس از بررسی به شما اعلام می‌شود.

ساختار آزمون تافل TOEFL

آزمون تافل اینترنتی از ۴ بخش تشکیل شده است. در هر یک از بخش ها یکی از ۴ مهارت اصلی زبان یعنی یعنی Reading (مهارت درک مطلب)، Listening (مهارت شنیداری) Speaking (مهارت گفتار)، و Writing (مهارت نگارش)، بصورت مجازی مورد سنجش قرار می گیرند.

در این آزمون مجازی نمی توانید فاصله زیادی را بین پاسخ به هر بخش در اختیار داشته باشید، اما می توانید در طول طرح پرسش های هر بخش،‌ با اطلاع مسئول جلسه، از پست صندلی خود بلند شوید و مثلا آب یا غذا بخورید. اما به هر حال وقت قانونی شما در حال گذر است.

۱- بخش درک مطلب (Reading)

بخش درک مطلب از ۳ الی ۴ متنی که هر کدام تقریبا ۷۰۰ کلمه دارند، تشکیل شده است. موضوع متن ها آکادمیک یا دانشگاهی می باشد و می توان آنها را در کتاب های دانشگاهی مقطع کارشناسی مشاهده کرد.

تعداد این سوالات از ۳۶ تا ۵۴ سوال متغیر است و بسته به محتوایِ متن ها کم یا زیاد می ‌شود. مدت زمان پاسخگویی به سوالات این آزمون بین ۶۰ تا ۸۰ دقیقه است.

شرکت کنندگان آزمون تافل باید دراین بخش مفاهیم علت و معلول، مقایسه و بحث را به خوبی درک کنند. سوالات در ارتباط با ایده اصلی، جزئیات، اطلاعات اساسی، افزودن جمله، لغت و دیدگاه های کلی متن می باشد.  پر کردن جدول یا تکمیل مطلب خلاصه نیز از سوالات جدیدی است که به اخیرا به آزمون اینترنتی تافل اضافه شده است.

برای پاسخ دادن به سوالات بخش درک مطلب نیازی نیست درباره موضوعات مطرح شده در متن ها دانش خاصی داشته باشید و می توانید با خواندن متن، پاسخ صحیح را انتخاب کنید.

۲- بخش شنیداری (Listening)

بخش دوم مهارت شنیداری است. در این بخش ۲ الی ۳ مکالمه خواهید شنید. مدت زمان تقریبی هر یک از مکالمات ۳ دقیقه می باشد. برای هر مکالمه باید  به ۵ سوال چهار جوابی پاسخ دهید.

علاوه بر این، به ۴ الی ۶ سخنرانی یا کنفرانس کلاسی (همان لکچر / Lecture) ۳ تا ۵ دقیقه یی گوش خواهید داد، و به ۶ سوال چهار جوابی دیگر برای هر سوال پاسخ خواهید داد. در مجموع در بخش شنیداری باید  به ۳۴ الی ۵۱ سوال جواب بدهید.

لازم به ذکر است در این قسمت سوال ها را باید به همان ترتیبی که به شما داده می شوند جواب بدهید و امکان برگشتن برای مرور جواب ها وجود ندارد. در حدود ۶۰ الی ۹۰ دقیقه هم برای تکمیل این بخش زمان دارید.

تمام فایل های صوتی تنها یکبار برای آزمون دهندگان پخش می گردد. شرکت کنندگان می توانند در حین گوش دادن یادداشت برداری کرده و هنگام پاسخ به سوالات می توانند به یادداشت های خود نگاه کنند.

اکثر افراد این تصور را دارند که امتحان تافل امتحانی با لهجه آمریکایی است اما در مواردی مشاهده شده است که در بخش شنیداری آزمون شنونده­‌ی سایر لهجه ‌ها هم بوده­‌ایم پس پیشنهاد می­‌شود در تمرینات خود تنها تمرکز خود را روی یک لهجه نگذارید.

۳- بخش مکالمه (speaking)

بخش مکالمه تافل یکی از مهمترین قسمت‌های آن به شمار می‌رود که در آن توانایی و مهارت شما در صحبت کردن سنجیده می‌شود. در بخش مکالمه یک میکروفون در پیش روی خود دارید و باید با آن حرف بزنید. صدای شما ضبط می‌شود و بعدا فردی به آن گوش خواهد کرد.

بخش مکالمه آزمون تافل از ۶ سوال تشکیل شده است. دو مورد از آنها نظر شما را پیرامون موضوعات عادی و روزمره می‌پرسند. این بخش را با نام Independent Speaking می‌شناسند؛ در اینجا تنها یک سوال را خواهید شنید. خبری از شنیدن یک فایل صوتی طولانی یا متن خاصی نیست!

در ۴ بخش دیگر که Integrated Speaking  نام دارد، باید پس از شنیدن یک مکالمه یا فایل صوتی نظر خود را درباره آن بیان کنید. قبل از ارائه پاسخ خود ۳۰ ثانیه زمان دارید تا افکار ذهن را مدیریت و سازماندهی کنید. سپس باید نظرات خود را در میکروفون اعلام کنید.

مدیریت زمان یکی از نکات مهم در بخش مکالمه آزمون تافل است. بهتر است خیلی تند صحبت نکنید.و به خاطر داشته باشید که لهجه شما چندان مهم نیست. مهمترین موضوع صحبت کردن شماست و بتوانید ایده‌های خود را به بهترین شکل در گفتارتان بیاورید.

۴- بخش نوشتاری (Writing)

بخش نوشتاری تافل آخرین چالش پیش روی شما است و مهارت نگارش، دانش گرامری و واژگان شما ارزیابی می‌شود. در بخش نوشتاری تافل باید دو متن بنویسید:

  • متن تعاملی (Integrated Writing): در این قسمت ابتدا باید متنی را در ارتباط با موضوعی آکادمیک بخوانید. سپس به فایل صوتی در ارتباط با همان موضوع گوش دهید. در پایان خلاصه ای از نکات مهمی که در فایل صوتی به آن اشاره شده بود را بیان می کنید و توضیح می دهید که چگونه به نکات اصلی در متن مرتبط است. برای این بخش ۲۰ دقیقه به شما زمان می دهند.
  • متن مستقل (Independent Writing): در این قسمت باید یک انشاء کوتاه در حدود ۳۰۰ کلمه درباره یک موضوع خاص بنویسید. برای این بخش ۳۰ دقیقه به شما زمان می دهند.

توجه داشته باشید در بخش نوشتاری مهارت شما در پشتیبانی از حرف ها و نظراتتان اهمیت دارد و اینکه چگونه نظرات تان را برای خواننده شرح می دهید. بعبارت دیگر، ساختار نوشته شما و فرم گرامری آن از هر چیزی مهم تر است.

۵- بخش اضافه آزمون تافل

در آزمون IBT یکی از قسمت ها بصورت اضافی است و در امتیاز آزمون دهندگان تاثیری ندارد. هدف از این کار بررسی عملکرد همه آزمون دهندگان و طراحی سوال های آزمون های بعدی توسط ETS است. این قسمت اضافی به هیچ عنوان مشخص نیست. برای مثال ممکن است در بخش نوشتاری به جای ۳ متن، ۴ متن ارائه شود. یکی از این متن ها آزمایشی است و در نمره آزمون تاثیری ندارد. اما معلوم نیست که کدام متن آزمایشی است. بنابراین توصیه می شود که با دقت به تمام سوال ها پاسخ دهید.

سیستم نمره دهی آزمون تافل TOEFL

آزمون تافل نمره قبولی یا رد ندارد. شما با توجه به دانش زبانی خود نمره ای را بین ۰ تا ۱۲۰ کسب می کنید. این نمره با توجه به هدف شما از شرکت در آزمون دارای ارزش می شود.

برای تشخیص اینکه چه نمره ای برای هدف و برنامه شما مناسب است، قبل از آزمون باید حتما دانشگاه مورد نظر تان را شناسایی کنید و نمره مورد نظرشان را جویا شوید.

ما در ادامه میزان ارزش  و اعتبار نمرات تافل را مورد بررسی قرار داده ایم:

نمره آزمون ارزش و اعتبار نمره
نمره بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ این نمره بالاترین نمره آزمون تافل است. با این نمره می توانید در هر دانشگاهی پذیرش بگیرید مگر اینکه سایر شرایط پذیرش را نداشته باشید.
نمره بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ نمرات ای سطح عالی محسوب می شود. امکان پذیرش در بهترین دانشگاه های دنیا وجود دارد.
نمره ۹۰ تا ۱۰۰ نمرات این سطح خیلی خوب محسوب می شوند. امکان پذیرش در اکثر دانشگاه ها وجود دارد. علاوه بر این، با این سطح نمره احتمال گرفتن موقعیت شغلی مانند دستیار استاد در دانشگاه نیز وجود دارد.
نمره بین ۸۰ تا ۹۰ این نمره در رنج متوسط است. حداقل نمره برای پذیرش در اکثر دانشگاه های دنیا این نمره می باشد. همچنین، با این نمره به راحتی می توانید برای دوره های تحصیلات تکمیلی پذیرش بگیرید.
نمره پایین تر از ۸۰

نمره زیر ۸۰، نمره خوبی در آزمون تافل محسوب نمی‌شود. با این نمره ورود به دانشگاه های انگلیسی زبان سخت خواهد بود. مگر اینکه پذیرش مشروط بگیرید. البته در برخی دانشگاه های کوچک امریکا نمره زیر ۸۰ مورد قبول است.

آزمون toeflاعلام نتایج آزمون تافل IBT

دریافت کارنامه آزمون تافل IBT

در حال حاضر، نتیجه آزمون تافل iBT بعد از شش روزدر دسترس شما خواهد بود. نسخه قابل دانلود کارنامه تافل هم بعد از ۸ روز در پروفایل شرکت کنندگان در سایت ETS در دسترس خواهد بود.

طبق اطلاعیه ETS، کارنامه شما یازده روز پس از تاریخ آزمون به دانشگاه هایی که به عنوان گیرنده نمره تافل خودتان مشخص کرده اید گزارش خواهد شد.

در گذشته نتیجه آزمون تافل بعد از ۱۰ روز در سایت قابل مشاهده بود و نسخه قابل دانلود هم بعد از ۱۴ روز روی سایت قرار می گرفت.

در صورتی که شما تیک مربوط به دریافت نسخه‌ی چاپی را در هنگام ثبت نام فعال کرده باشید، یک کارنامه برای شما ارسال می‌شود. البته این نسخه قابلیت ارائه جهت اپلای در دانشگاه‌ها را ندارد ولی می‌توانید از آن در رزومه خود استفاده کنید. در صورتیکه نیاز به نسخه ثانویه داشته باشید می توانید با پرداخت ۲۰$ درخواست دهید.

لازم بذکر است، درصورتیکه به نمره تان اعتراض داشته باشید، با پرداخت مبلغی می توانید درخواست بررسی مجدد بدهید، اما حتی اگر اعتراضتان موجه باشد این مبلغ به شما برگردانده نخواهد شد.

نحوه ارسال کارنامه تافل به دانشگاه ها و مراکز علمی

۴ کارنامه رایگان برای ۴ دانشگاهی که تا ساعت ۱۰ شب روز قبل از آزمون مشخص می کنید مستقیما از طرف موسسه ETS با پست ارسال می شود. برای هر نسخه گزارش اضافی، باید مبلغ ۲۰ دلار پرداخت کنید.

محدودیتی از نظر تعداد گزارش هایی که می خواهید برای مراکز و دانشگاه های مورد نظرتان ارسال شود وجود ندارد، و چه قبل از آزمون و چه بعد از آزمون می توانید بی نهایت گزارش برای هر دانشگاهی که بخواهید بفرستید.

مدت زمان ارسال کارنامه ها به نسبت موقعیت جغرافیایی کشوری که قصد تحصیل در آن را دارید متفاوت است. کارنامه ها معمولا در حدود یک هفته به هر نقطه یی از کشور آمریکا ارسال می شوند؛ اما در مورد کشور های دیگر، زمانی در حدود ۱ ماه و شاید بیشتر نیاز است.

منابع آزمون تافل ۲۰۲۱

هر ساله فهرست بروزی از منابع آزمون تافل منتشر میگردد تا شرکت کنندگان برای آمادگی شرکت در آزمون از آنها کمک بگیرند. همواره برای دسترسی به جدیدترین منابع آزمون میتوانید به مطلب از قبل منتشر شده توسط ما مراجعه نمایید و جدیدترین منابع خودخوان و خودآموز آزمون تافل را که شامل کتب آموزش تافل، کتابهای تقویت دایره لغات، کتابهای آموزش گرامر و وبسات های آموزش تافل میباشد را مطالعه نمایید. برای این منظور روی مقاله زیر کلیک کنید:

منابع آزمون تافل

در ادامه میتوانید به ورود به لینک زیر مرکز و موسسات معتبر زبان کشور را برای آموزش دوره های تافل مشاهده کنید.

 

اعتبار مدرک تافل TOEFL

کاربرد مدرک تافل در ایران

اگر دانشجو هستید و می خواهید در مقاطع بالاتر ازکارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کنید ،تقریبا تمام دانشگاه های ایران در صورت داشتن مدرک تافل شما را از آزمون های داخلی خود همانند MSRT , TOLIMO , MHLE و … معاف خواهند کرد. هم چنین بسیاری از شرکت های بین المللی و یا ارگان های دولتی در ایران برای جذب نیرو و استخدام های خود از کسانی که در سطح خوبی از زبان انگلیسی برخوردارند استفاده می کنند.

در حقیقت، بهترین و شناخته شده ترین راه برای نشان دادن سطح زبان انگلیسی خود مدرک تافل است. بنابراین اگر مدرک زبان تافل با توجه به مزایایی که در بالا ذکر شد برای شما نیز کاربرد دارد، پیشنهاد میکنیم هرچه سریعتر برای ثبت نام آزمون تافل اینترنتی IBT  اقدام کنید.

مزیت های آزمون تافلآزمون toefl

داشتن مدرک تافل علاوه بر اینکه نشان دهنده سطح علمی بالای شما است، امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا را نیز برایتان فراهم می آورد. از مزیت های مهم آزمون تافل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمامی مراحل آزمون تافل، برخلاف آزمون آیلتس، در یک مرحله و یک روز برگزار می شود.
  • منابع آزمون تافل جهت امادگی حضور در آزمون بسیار وسیع و مناسب است
  • ساختار آزمون تافل کاملا استاندارد شده است و بخوبی می تواند سطح توانایی و مهارت زبانی شما را در محیط های کلاسیک و کاری مورد ارزیابی قرار دهد.
  • بیش از ۱۳۰ کشور و بیش از ۹۰۰۰ کالج و دانشگاه نمرات آزمون تافل را در تصمیم گیری های پذیرش خود ملاک قرار می دهند.

ازمون تافل از نظر دقت در سنجش مهارت های مختلف زبانی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

اعتبار مدرک تافل چقدر است؟

اعتبار مدرک تافل دو سال است و شما در این مدت می‌توانید مدرک خود را به دانشگاه‌های با محل‌های کار مورد نظرتان تحویل دهید. پس از گذشت دو سال مدرک شما اعتبار ندارد و باید مجدد در این آزمون شرکت کنید و نمره مورد نظر برای دانشگاه یا محل کارتان را بگیرید؛ بنابراین سعی کنید طی این مدت از مدرک خود استفاده کنید تا نیاز نباشد مجدد هزینه‌ای صرف کرده و در آزمون شرکت کنید.

مدت زمان آزمون تافل چقدر است؟

آزمون تافل دارای چهار بخش است که هر بخش آن مدت زمان مشخصی دارد. به‌صورت کلی زمانی که برای این آزمون در نظر گرفته شده ۲ ساعت است. در گذشته مدت زمان این آزمون ۳ ساعت بود که در چند وقت اخیر ۱ ساعت از زمان آزمون کمتر شده که دلیل آن هم کوتاه‌تر شدن بخش ریدینگ و حذف برخی از سؤالات تکراری آزمون است.

مزیت شرکت در آزمون تافل

آزمون تافل یکی از آزمون‌های معتبر در دنیا است که بسیاری از دانشگاه‌ها مدرک آن را برای پذیرش دانشجویان قبول دارند. همچنین بسیاری از کشورهای انگلیسی‌زبان نیز برای جذب مهاجران در شرایط خود داشتن مدرک تافل را قید کرده‌اند. از مزایا شرکت در این آزمون می‌توانیم به چند مورد زیر اشاره کنیم.

  • پذیرفته شدن توسط دانشگاه‌های بزرگ جهان: حدود ۱۰ هزار دانشگاه در بیش از ۱۳۰ کشور دنیا از جمله استرالیا، انگلیس، کانادا، فرانسه و… مدرک تافل را قبول دارند.
  • ثبت‌نام آسان در آزمون: شما در هر مکانی که باشید می‌توانید به‌راحتی در این آزمون ثبت‌نام کنید. علاوه بر این در طول سال حدود ۵۰ بار آزمون تافل برگزار و نتایج آن بعد از ۱۵ روز نشان داده میشود.
  • مطالب زیاد آموزشی: شما برای آمادگی در این آزمون می‌توانید منابع زیاد رایگانی را پیدا کنید. انواع منابع آنلاین، کتاب‌ها، فیلم‌های آموزشی و پادکست‌ها برای آموزش زبان وجود دارد.
  • آزمون دقیق و تخصصی: این آزمون از نظر اعتبار در سطح بالایی قرار دارد و متخصصان بخش‌های مختلف آزمون را به‌صورت دقیق بررسی می‌کنند. به‌عنوان مثال در بخش گفتاری چهار متخصص عملکرد شما را زیر نظر دارند.

مهم‌ترین نکات برای گرفتن نمره بالا در تافل

بسیاری از کشورها برای پذیرش مهاجران داشتن نمره بالا در تافل را ملاک قرار داده‌اند؛ بنابراین گرفتن نمره بالا در تافل می‌تواند تأثیر زیادی در سرنوشت شما داشته باشد. برای اینکه بتوانید نمره خوبی در این آزمون بگیرید نکات زیر را رعایت کنید.

  • از بخش‌های مختلف آزمون شناخت کافی داشته باشید.
  • پیش از آزمون با کامپیوتر تمرین کنید.
  • در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید.
  • از منابع معتبر برای آموزش استفاده کنید.
  • در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی تافل شرکت کنید.
  • به آهنگ‌ها و صداهای انگلیسی بیشتر گوش دهید.
  • وقت کافی برای آموزش صرف کنید.

جمع بندی

همانطور که گفتیم شرکت در آزمون تافل و قبولی در این آزمون برای کسانی که به دنبال موقعیت شغلی خوب و یا تحصیل و مهاجرت در دانشگاه های معتبر سراسر جهان هستند، قدم بسیار بزرگی در راستای رسیدن به اهدافشان است. اگر شما نیز چنین اهدافی را برای آینده خود در نظر گرفته اید با انجام برنامه ریزی صحیح، انتخاب منبع مناسب، شرکت در کلاس ها و آزمون های آزمایشی می توانید به نتیجه مورد نظرتان دست پیدا کنید. در غیر اینصورت بهترین راه مراجعه به آموزشگاه زبان برای شرکت در کلاس های آمادگی تافل است.

پرسش و پاسخ

سوالات پر تکرار در مورد تافل

کدام بخش از آزمون تافل نسبت به باقی موارد سخت‌تر است؟

بسیاری از افراد که در این آزمون شرکت کرده‌اند معتقدند که بخش اسپیکینگ این آزمون نیاز به مهارت بیشتری دارد و از این رو نسبت به سایر بخش‌های آن سخت‌تر است.

آیا گرفتن ۷۹ در تافل آسان است؟

نمره ۷۹ iBT TOEFL یک امتیاز حداقل رقابتی است. در مورد توانایی زبان انگلیسی، ۷۹ نشان می‌دهد که شما در زبان انگلیسی خوب هستید، اما عالی نیستید. طبق ETS، کسب امتیاز حدود ۲۰ در Reading، Listening، Speaking و Writing نشان می‌دهد شما در محدوده “متوسط” برای هر بخش قرار هستید.

آیا می‌توان طی یک هفته برای آزمون TOEFL آمادگی کسب کرد؟

برای کسب نمره عالی در آزمون تافل لازم است تا داوطلبان در سطح بالایی قرار داشته باشند. یک هفته مطالعه برای افرادی که در زبان مهارت بسیار بالایی دارند می‌تواند نتیجه‌بخش باشد. اما اگر شما در سطح متوسط یا ضعیفی هستید قطعاً با یک هفته مطالعه نمی‌توانید نتیجه قابل قبول را دریافت کنید.

اگر در تافل مردود شوم چه اتفاقی می‌افتد؟

شما بعد از هر بار مردودی می‌توانید مجدداً در آزمون شرکت کنید. عدم کسب نمره قبولی باعث می‌شود تا نتوانید از دانشگاه‌ها یا محل‌های کار مورد نظر پذیرش بگیرید.

مدرک آزمون تافل چقدر معتبر است؟

پس از شرکت در آزمون بر خلاف آزمون‌های دیگر مانند GRE، GMAT، نمره تافل فقط برای دو سال معتبر است. در طی این مدت شما می‌توانید نمره خود را برای مؤسسات مربوطه ارسال کنید، در غیر این صورت و پس از منقضی شدن این نمره شما باید مجدداً در این آزمون شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنید.

آیا تافل سخت‌تر از آیلتس است؟

هر دو آزمون تافل و آیلتس مهارت‌های انگلیسی متقاضیان را مورد سنجش قرار می‌دهند. به نظر اکثر داوطلبانی که در این دو آزمون شرکت کرده‌اند، دشواری آزمون آیلتس کمتر بوده است.

آخرین نمره تافل چند است؟

هر بخش دارای محدوده امتیاز ۰-۳۰ است. اینها با هم جمع می‌شوند و نمره کل ۰-۱۲۰ می‌شود.

چگونه مدرک تافل خود را دریافت کنم؟

گواهی رسمی تافل طی ۱۳ روز پس از روز آزمون آماده شده و برای شما ارسال می‌شود.

چگونه نمره تافل خود را بررسی کنم؟

۶ روز بعد از آزمون شما قادر خواهید بود تا نمره خود را به‌صورت آنلایت در حساب ETS مشاهده نمایید. هنگامی که نمرات شما در دسترس باشد، ایمیلی دریافت خواهید کرد و می‌توانید به‌صورت آنلاین یا از طریق برنامه رسمی تافل به حساب خود دسترسی داشته باشید. گزارش امتیازات PDF ظرف ۸ روز پس از آزمون شما برای دانلود آماده است.

تافل یا آیلتس کدام بهتر است؟

مدرک تافل عموماً در کشور آمریکا بیشتر مورد پذیرش قرار می‌گیرد درحالی‌که تافل مورد قبول بسیاری از دانشگاه‌های خارجی یا اروپایی است. با این حال شرایط پذیرش در هر دانشگاه و شغل متفاوت بوده و شما متناسب با آن می‌توانید جهت دریافت هر یک از این دو مدرک اقدام نمایید.

آیا کسب نمره ۱۰۰ در آزمون TOEFL سخت است؟

گرفتن نمره ۱۰۰ در این آزمون بسته به مهارت‌ها و تمرین شما دارد. قاعدتاً هرچه برای آزمون آمادگی و دانش بیشتری داشته باشید می‌توانید نمره بالاتری را دریافت کنید.

چگونه در خانه برای آزمون تافل آماده شویم؟

با انجام نکات زیر می‌توانید در خانه برای آزمون تافل آماده شوید:

یک امتیاز هدف برای خود تعیین کنید.

برنامه‌های خود را تا روز آزمون بنویسید.

منابع مناسب را تهیه کنید.

اسپیکینگ خود را با صحبت کردن مداوم تقویت کنید.

تست‌های آزمایشی را حل کنید.

آیا می‌توانم بدون پرداخت هزینه در تافل مجدد شرکت کنم؟

هزینه ثبت‌نام برای شرکت مجدد در آزمون تافل تخفیف ندارد؛ بنابراین، داوطلبان باید ۱۹۵ دلار هر بار که دوباره در آزمون شرکت می‌کنند، بپردازند. محدودیتی برای تعداد دفعات شرکت در تافل وجود ندارد.

در یک سال چند بار می‌توانید TOEFL شرکت کنید؟

می‌توان در یک سال تحصیلی بارها در آزمون تافل شرکت کرد به شرطی که بین هر آزمون ۱۲ روز فاصله باشد. تافل ۵۰ تاریخ امتحان در سال دارد. برای هر آزمون مجدد، باید هزینه آزمون را پرداخت کنید.

کدام کشورها تافل را قبول دارند؟

برخی از کشورهای برتر عبارت‌اند از ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، نیوزیلند، کانادا و ایرلند. نمرات تافل توسط چندین مؤسسه آموزشی اروپایی از جمله مؤسسات آموزشی آلمان و فرانسه نیز پذیرفته می‌شود

چرا آزمون تافل اینقدر گران است؟

میلیون‌ها نفر می‌خواهند مهاجرت کنند و صدها هزار نفر می‌خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند. تقاضای زیاد برای آزمون تافل و همچنین ETS تقریباً انحصاری در آزمون استاندارد انگلیسی به آنها اجازه می‌دهد تا قیمت خود را تا حدودی تعیین کنند.

آیا برای شرکت در تافل محدودیت سنی وجود دارد؟

همه افراد واجد شرایط شرکت در آزمون تافل هستند. محدودیت سنی داوطلب وجود ندارد. ETS هیچ دستورالعملی برای تعیین محدودیت سنی یا حداقل سن برای داوطلبان تعیین نکرده است؛ بنابراین، هیچ مانعی در صلاحیت تافل با توجه به سن افراد وجود ندارد.

تفاوت تافل و آیلتس در زبان استفاده شده آن چیست؟

یک تفاوت بزرگ بین تافل و آیلتس این است که تافل از انگلیسی آمریکایی و آیلتس از انگلیسی بریتانیایی استفاده می‌کند.

آیا امکان شرکت در آزمون تافل به‌صورت آنلاین وجود دارد؟

بله در صورت لزوم می‌توانید در آزمون آنلاین تافل شرکت کنید. مؤسسات معتبر زیادی در ایران آزمون‌های تافل آنلاین را برگزار می‌کنند.

میانگین نمره در TOEFL چقدر است؟

میانگین نمره تافل حدود ۹۰ است.

آزمون تافل به چه معناست؟

آزمون تافل مخفف عبارت Test of English as a Foreign Language است که به معنی تست زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی بوده و  یک آزمون استاندارد آکادمیک انگلیسی است که در درجه اول توسط دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های ایالات متحده گرفته می‌شود.

آیا نمره منفی در تافل وجود دارد؟

این آزمون از نوع تشریحی بدون نمره منفی است.

آیا می‌توانم در هر دو تافل و آیلتس شرکت کنم؟

بله هر دو آزمون به طور گسترده در دانشگاه‌های کشورهای بومی انگلیسی‌زبان پذیرفته می‌شوند.

آیا می‌توانم به‌صورت سلف استادی برای TOEFL آماده شوم؟

داوطلبان می‌توانند با تمرین مهارت‌های خود با آزمون‌های تمرینی رایگان و سایر منابع رایگان موجود در اینترنت، برای آزمون تافل خود آماده شوند. لازم به ذکر است که مطالعه صرفاً به‌صورت سلف استادی برای افرادی که در این حوزه مهارت بالایی دارند مناسب بوده و افراد با سطح متوسط بهتر است ابتدا پایه خود را قوی کرده و در کنار آن به‌صورت سلف استادی مطالعه داشته باشند.

آیا آزمون تافل در دوران کرونا هم انجام میشود؟

بله، آزمون تافل در ایام ویروس کرونا فقط بصورت کامپیوتری یا iBt انجام میشود.

آیا امکان کنسل کردن ازمون ثبت نام شده تافل وجود دارد؟

بله، تا چهار روز قبل از آزمون داوطلب میتواند آزمون خود را کنسل کنید. برای این کار باید وارد پروفایل خود شده و در قسمت View Orders از گزینه Cancel استفاده نماید. هزینه کنسل کردن ۵۰٪ هزینه پرداختی امتحان تافل شما خواهد بود. پروسه بازگشت مبلغ پرداختی حدود دو ماه طول میکشد.

شرکت در آزمون تافل محدودیت دارد؟

طبق دستورالعملها محدودیت زمانی بین دو آزمون تافل باید ۱۲ روز باشد.

جواب آزمون تافل چند روز طول می کشد؟

بعد از ۲ هفته کاری از تاریخ آزمون به پروفایل خود در سایت ETS مراجعه نمایید.

امکان تغییر تاریخ آزمون تافل وجود دارد؟

برای تغییر زمان آزمون (TOEFL Reschedule) می بایست ۶۰$ پرداخت کنید تا بتوانید دوباره تاریخ جدیدی را انتخاب کنید. تغییر تاریخ باید ۴ روز قبل از آزمون صورت گیرد.

تاریخ قرمز برای ثبت نام آزمون تافل یعنی چه؟

به تاریخی گفته میشود که فاصله زمانی ثبت نام تا تاریخ آزمون ۵ روز میباشد. برای ثبت نام در تاریخ قرمز طبق مقررات ETS مبلغ ۳۵$ به مبلغ ثبت نام اضافه می شود.

در تعداد دفعات شرکت در آزمون محدودیتی وجود دارد؟

خیر.

۱۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *